Jump to content

[IDS] [FM20] SSD Palermo | De roze feniks

Recommended Posts

Je hebt veel talent naar Palermo gehaald. Die afkoopsommen zijn wel een gevaarlijk dingetje, zeker in Italië. Hopelijk kun je na een half jaar snel een contract openbreken!

• Replies 648
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

#13 In september kan het echte werk beginnen. Daarom oefenen we tijdens de interlandbreak nog eens tegen het gevreesde Don Bosco. Vorige keer versloegen we ze met 21-1, nu is de teller gestokt op

#46 We starten de maand mei meteen met een belangrijke wedstrijd: de heenwedstrijd van de halve finale van de Europa League. We ontvangen FC Porto in eigen huis en de jongens hebben er duidelijk

Ze hadden interesse in hem, maar Liverpool had hem een concreet voorstel gedaan en Club Brugge niet. Dus besloot ik maar in te grijpen  Nuno Campos, onze spelmaker voor de verdediging, heb ik trouwens

Posted Images

Beter laat dan nooit: gefeliciteerd met de Serie B-titel en de promotie naar de Serie A! Je hebt de club zo te zien goed kunnen versterken op alle fronten, wat zeker nodig was. Ik ben benieuwd naar de eerste resultaten op het hoogste niveau. Hopelijk beleef je een relatief rustig seizoen met een plekje boven de degradatiezone in de eindafrekening.

En ik zal mee bidden dat Andrenacci fit blijft.

Edited by Scoiattolo

1868657170_Derozefeniks.png.64b293afa8148b970617871a67d346e6.png

Eind juli moeten we al twee maal aan de bak. We starten met een thuiswedstrijd tegen Torino, het team van onder meer Barshuayi. We komen via Touré en Cortesi binnen het half uur 2-0 voor, maar nog voor rust hangen de bordjes terug gelijk. Na wat peptalk tijdens de rust en wat tactische wijzigingen in het slot weten Di Paola, Russotto en opnieuw Cortesi de drie punten alsnog op Sicilië te houden. Spektakel vanaf wedstrijd één!

Vervolgens stond de eerste topper al op het programma: de Due Sicilia derby op bezoek bij Napoli. Aanvankelijk werd de logica gerespecteerd en kwam Napoli op voorsprong, ware het niet dat de debuterende Silva het nodig vond om zijn debuut op te fleuren met een doelpunt. We pakken zowaar een punt op bezoek bij Napoli!

image.thumb.png.8fc7142a0f3d88ac80211014f96ed3ac.png

In augustus kenden we ups en downs. Eerst hielden we Parma in eigen huis op een bloedeloos gelijkspel, waarna we in de beker Lecce met 5-1 wisten te wippen na onder meer een hattrick van Giorgi in zijn eerste basisplaats. Vervolgens verloren we kansloos op bezoek van Udinese, waarna medepromovendus Brescia met 3-0 huiswaarts werd gestuurd. We sloten de ploeg af op bezoek bij het sputterende Sassuolo, maar keerden zonder punten huiswaarts.

image.thumb.png.42cb3fcf7f6676487283ce1059820b29.png

In de stand staan we waar we willen staan: een veilige elfde plaats. Ik zou er zo voor tekenen om hier op het einde van het seizoen ook te staan.

image.thumb.png.558b9c1a53e5bfbb0fd918fc2d0ccb42.png

Spoiler

@xPeejay @komodo25 @delichris @Rossini'@MNie @Mordurette @Marius @ElMarcos @chrisje1993 @TeamWesil @RicoV1989 @Fantasy @Jotew @Kyrill @Niejo101 @Nummerke10 @Bingbangboem @Titan @Paul. @Scoiattolo

Allemaal bedankt voor de reacties! We zijn prima gestart voor een promovendus. Her en der een logische nederlaag, maar toch al belangrijke punten weten te pakken.

Wil je niet meer elke update een tag krijgen? Stuur me gerust een pm!

Meer dan degelijke start in de Serie A. Ook prima versterkingen gehaald, zeker die Silva moet de komende jaren het boegbeeld worden bij dit Palermo. 

Ik ben benieuwd hoe Raskin het bij jou gaat doen, heb hem ook transfervrij gehaald in Qatar maar gelijk verhuurd aan Schalke.

Nadat we tijdens de interlandbreak wat vertrouwen en wedstrijdritme opdeden tegen de jongens van Don Bosco, stond een thuiswedstrijd tegen Lazio Roma op het programma. De bezoekers kregen verschillende kansen, maar als je je kansen niet afmaakt, kan je niet winnen. De 0-0 was voor ons een meer dan degelijk resultaat. Op bezoek bij Genoa waren we van begin tot einde baas, maar het duurde tot minuut 78 voor Cortesi de winnende treffer kon binnentikken. In eigen huis tegen AC Milan waren we nergens en mochten we nog van geluk spreken dat het bij 0-1 bleef. In de beker tegen Udinese liet ik wat jongens rusten, maar uiteindelijk hadden we verlengingen en invaller Silva nodig om de kwalificatie over de streep te trekken.

image.thumb.png.248e31772b23057a280e367d3a35aa83.png

Vervolgens moesten we, enigszins vermoeid, op bezoek bij leider Juventus, waar ene Cristiano Ronaldo nog steeds de lijnen uitzet. We kwamen snel verrassend op voorsprong, maar erna zette de Oude Dame alles op alles en liep ze uit tot 4-1. Silva milderde nog tot 4-2, maar dit is enkel goed voor de statistieken. Na een nieuwe interlandbreak (en bijhorende oefenpartij) wachtte een trip naar Atalanta. Na een snelle achterstand komen we via Touré nog terug gelijk, maar verder raken we niet meer. In de Isole derby tegen Cagliari keken we alweer snel tegen een achterstand aan, maar na doelpunten van Silva en Vandeputte leken we de drie punten thuis te houden. In de toegevoegde tijd wisten de bezoekers tegen de gang van het spel in echter nog gelijk te maken: pijnlijk.

image.thumb.png.9a4c1bf8cf5acb2aeed056379d9d93d2.png

In de stand zijn we na een wisselvallige periode twee plekken verloren, maar we staan nog steeds vijf punten boven de streep. Al hoop ik dat het binnenkort terug de goede kant uitgaat, zodat we een zorgeloos seizoen kunnen beleven.

image.thumb.png.a51874b104623c4a7833d77990edceb2.png

Spoiler

@xPeejay @komodo25 @delichris @Rossini'@MNie @Mordurette @Marius @ElMarcos @chrisje1993 @TeamWesil @RicoV1989 @Fantasy @Jotew @Kyrill @Niejo101 @Nummerke10 @Bingbangboem @Titan @Paul. @Scoiattolo

Allemaal bedankt voor de reacties! De gelijke spelen kosten ons wat punten en iedereen onder de traditionele top lijkt aan elkaar gewaagd, waardoor de verschillen naar onder toe klein zijn. Het belooft een spannend seizoen te worden!

In de maanden november en december viel er in Italië niet veel te beleven. Alle ogen waren gericht op het WK in Qatar, waar geen spelers van Palermo aan meededen. Spanje werd wereldkampioen door het (toch wel verrassende) Turkije met 4-0 huiswaarts te sturen. Duidelijke cijfers.

Ook Palermo handelde intussen in duidelijke cijfers. Na een korte rustperiode werden er enkele oefenwedstrijden georganiseerd. Behalve de gebruikelijke ploegen uit de streek werd er ook tegen KV Mechelen en RC Genk geoefend. Beiden werden met duidelijk veldoverwicht verslagen, wat vooral tegen RC Genk een kleine verrassing genoemd mag worden.

Onze goede vorm werd gewoon doorgetrokken naar de hervatting van het seizoen. Op oudejaarsavond werd op bezoek bij Salernitana met 0-3 gewonnen. Tussendoor werd trouwens een samenwerkingsverband gesloten met San Marino Academy. Ik hoopte dit te kunnen heronderhandelen om zo San Marinese jeugdspelers in onze jeugdopleiding te kunnen krijgen, maar het bestuur wil hier niet aan meewerken. Zonde, de nieuwe Tó Madeira was nochtans welkom geweest.

image.thumb.png.1e1faf1629817666b35bd60a5c476e43.png

In de stand verandert er na één wedstrijd natuurlijk niet bijster veel. We staan rustig op een twaalfde plaats na veertien gespeelde wedstrijden. De komende periode wordt veel drukker.

image.thumb.png.51089d90f77169516aa870f7989dbeec.png

Spoiler

Allemaal bedankt voor de reacties! Een update met weinig wedstrijden van belang, maar we pakken de drie punten (met goed aanvallend spel) en dat is waar het om draait.

Netjes de conditie onderhouden tijdens de lange break en met een extra overwinning op zak kan je toch met een gerust gemoed beginnen aan een zware kalender nu.

• Marius changed the title to [IDS] [FM20] SSD Palermo | De roze feniks
  • Marius unpinned this topic