Jump to content

[IDS] [FM20] SSD Palermo | De roze feniks

RubenS2
 Share

Recommended Posts

1868657170_Derozefeniks.png.64b293afa8148b970617871a67d346e6.png

Na een seizoentje freewheelen door de Serie C was het tijd voor het echte werk: de Serie BXT, ofte Serie B. In deze competitie geldt een salariscap van 25.000 euro per maand en nog wat regels over maximaal aantal spelers ouder dan 20, maar dit levert geen problemen op. Een paar sterspelers van vorig seizoen die toen al op het niveau van de Serie B zaten, kregen een contract met dergelijk salaris. Ook Kevin Kis kwam hierom vragen. De linksachter was echter gedegradeerd tot back-up na de komst van Zapata (reeds vastgelegd met een Bosmantransfer in januari), dus geen haar op mijn hoofd dat eraan dacht de Belg dit te gunnen. Bijgevolg ging hij klagen tegen teamgenoten en in de pers en dan is het simpel voor mij: hij eruit of ik eruit. Hij vertrok uiteindelijk voor een veel te lage transfersom, maar zelfs al had ik er geld moeten bijgeven kon het me niet schelen. Een onruststoker moet buiten tegen elke prijs. Daarnaast vertrok een jonge doelman op huurbasis naar onze satellietclub en verlieten wat jongens waarin ik het niet (meer) zag transfervrij onze club.

Aan inkomende kant werden een aantal transfers reeds toegelicht: Touré komt definitief over van Juventus, terwijl Touati, Zanon en Brignani de reeds gekende Bosmantransfers van januari waren. Later in het seizoen werd ook Jari Vandeputte op die manier vastgelegd. Hij zal vooral op rechtsvoor spelen, maar dient ook als back-up voor de positie van schaduwspits.

Di Paola is een vrij polyvalente speler die vooral als back-up zal dienen voor het duo centraal op het middenveld. Dit duo bestaat naast de reeds genoemde Touré ook uit Chochev, een 28-jarige Bulgaar. Hij was transfervrij, brengt klasse en internationale ervaring mee en heeft bovendien een verleden bij de club. Een rentree door de grote poort voor de nieuwe dragende kracht op het middenveld.

image.thumb.png.479e29c9cf62afee8b3884891adb1249.png

Citaat

image.thumb.png.74b446591fa9685830cedf329448f836.png

image.thumb.png.53676c40334dd62a2392974c532d4c0e.png

image.thumb.png.25e560efdcf0eefe2b677bf16aa31bbb.png

Het bestuur wou met me samenzitten om het salaris van de scouts te verhogen, maar na wat onderhandelen heb ik kunnen bekomen dat de jeugdscouting wordt verbeterd. Ons voormalig hoofd jeugdopleiding ging aan het eind van vorig seizoen op pensioen, waardoor we op zoek moesten naar een nieuwe. De Belg Nils Schoofs zal deze rol vanaf dit seizoen vervullen. Behalve zijn reputatie staan alle belangrijke factoren me wel aan bij hem.

Citaat

image.thumb.png.39b210eb440b520a634b46fbf052e677.png

image.thumb.png.239ffe59be0c4c0078cf9b9deecbf85f.png

In de voorbereiding werd gekozen voor makkelijke tegenstanders om zo vertrouwen en wedstrijdritme op te doen. Alle wedstrijden werden gewonnen, de ene (nog) makkelijker dan de andere.

image.thumb.png.1d3849275259c41450b6b844f1273d19.png

Een relatief kalme transferperiode resulteert in deze relatief brede selectie. De basis stond er al vorig seizoen en gezien de capaciteiten van deze spelers mogen ze het ook een niveautje hoger proberen. De bookies hebben minder vertrouwen dan mij in deze gedachtegang, want zij zien ons voorlaatste eindigen. Ik bekijk het liever positief: er zit geen druk op en we kunnen vrijuit spelen.

Aanvallend is de spoeling echter wel dun. Er zijn verschillende jongens op proef gekomen, maar de goede spelers (waaronder Dante Vanzeir) waren te duur. Ze vroegen het maximaal toegelaten salaris en een rol als sterspeler, wat ik hen niet kon bieden. Een back-up huren en er enorm veel loon voor betalen zag ik ook niet zitten.

image.thumb.png.0ea9f9bcdcf9cd2e9ac4ad75966fe2a0.png

Spoiler

@xPeejay @komodo25 @delichris @Rossini'@MNie @Mordurette @Marius @ElMarcos @chrisje1993 @TeamWesil @RicoV1989 @Fantasy @Jotew @Kyrill @Niejo101 @Nummerke10 @Bingbangboem @Titan @Paul.

Allemaal bedankt voor de reacties! Na een degelijke, maar op sommige vlakken frustrerende transferperiode lijken we klaar voor volgend seizoen. Ik denk dat de bookies ons onderschatten en richt me vol op het behoud in de Serie B.

Wil je niet meer elke update een tag krijgen? Stuur me gerust een pm!

De selectie is uitstekend versterkt dankzij een paar gericht aankopen. Ook een verstandige zet om zo'n wandelend klaagforum al bij aanvang van het seizoen de deur te wijzen; die types gaan alleen maar meer onrust stoken wanneer je naar belangrijke wedstrijden toewerkt.

De basis was al stevig en de nieuwkomers lijken die alleen maar te versterken. Vanzeir had natuurlijk een erg fijne aanwinst geweest maar misschien kan je hem op de radar houden.

Vorig seizoen: Gefeliciteerd met het kampioenschap en de daarbij horende promotie! Het was snel duidelijk dat de Serie C iets te makkelijk was voor jouw Palermo.

Huidig seizoen: Een salariscap in de Serie B? Ik heb weer iets bijgeleerd. Met onder anderen de komst van Chochev en Zanon heb je het team zeer goed weten te versterken. Ik ben benieuwd naar de eerste resultaten in de Serie B.

Ik wens je tot slot nog veel succes toe in het vervolg van het Siciliaanse avontuur.

We starten augustus met de tweede kwalificatieronde van de beker. Hierin treffen we de ex-club van Russotto: Cavese. Twee doelpunten van Russotto volstonden om het enige schot op doel van Cavese te compenseren. In de derde kwalificatieronde kwamen we Serie A-team Associazione Sportiva Cittadella tegen. Aanvankelijk komen we op achterstand, maar deze weten we ongedaan te maken en in de verlengingen trekken we het laken alsnog naar ons toe. Een sterk stukje veerkracht.

In de eerste competitiewedstrijd trekt Russotto ons nipt over de streep, waarna we met 4-0 stevig uithalen tegen Virtus Entella. Nieuwkomer Touati bewijst meteen zijn neus voor goals door twee maal te scoren. Tegen Hellas Verona hadden we de betere kansen, maar doordat we deze niet afmaakten en de bezoekers in het absolute slot gelijk wisten te maken, moesten we vrede nemen met een punt.

image.thumb.png.8038a8ac8520ab6bda94b13c7b67a127.png

Met zeven op negen zijn we prima gestart, wat zich ook reflecteert in de stand. Hierin staan we voorlopig op een gedeelde tweede plaats.

image.thumb.png.3aea70f6b837d2180b2310a0d80cc8c6.png

Spoiler

@xPeejay @komodo25 @delichris @Rossini'@MNie @Mordurette @Marius @ElMarcos @chrisje1993 @TeamWesil @RicoV1989 @Fantasy @Jotew @Kyrill @Niejo101 @Nummerke10 @Bingbangboem @Titan @Paul. @Scoiattolo

Allemaal bedankt voor de reacties! De kern mist inderdaad wat breedte op sommige posities, dus bij sommige jongens is het echt bidden dat ze fit blijven. Het seizoen is meer dan degelijk gestart: dit smaakt naar meer!

In september kan het echte werk beginnen. Daarom oefenen we tijdens de interlandbreak nog eens tegen het gevreesde Don Bosco. Vorige keer versloegen we ze met 21-1, nu is de teller gestokt op 16-0. Defensief zijn ze erop vooruit gegaan, maar voorin wisten ze deze keer niks klaar te krijgen. Volgende keer beter!

Goed, genoeg gelachen: tijd voor humor! Tegen Vicenza, het ex-team van Vandeputte ging de wedstrijd gelijk op tot aan de 2-2, maar toen we het gaspedaal indrukten werden de gastheren genadeloos van het kastje naar de muur gespeeld. Reggina kwam nooit in het spel voor, terwijl Livorno erg veel weerwerk bood en we veel te danken hebben aan onze goede doelman. September werd afgesloten op bezoek bij Pordenone, het ex-team van linksachter Zanon. We winnen met 4-1, maar het opmerkelijkste vind ik het knappe doelpunt van onze linksachter, terwijl die normaal niet scoort.

image.thumb.png.1f343643576f3f8aede94d1a507f4f83.png

Oktober was een drukke maand, maar ik besloot ze nog drukker te maken door in de interlandperiode nog een extra wedstrijd in te plannen. Tegen Juve Stebia was namelijk maar ter nauwer nood gewonnen en ik wou nog wat meer automatismen erin geslepen zien. Tegen Lecce kampten we met wat blessures en mede daardoor stonden we bij de rust een doelpunt in het krijt. In zeven dolle minuten wisten we de achterstand echter om te buigen in een overwinning.

Tegen Benevento wonnen we vlot met dominant voetbal, maar tegen Brescia kregen we een bolwassing te verduren. In de statistieken leken we beter, maar in de zone van de waarheid bakten we er te weinig van. In eigen huis tegen Virtus Francavilla leken we een 2-1 overwinning nog uit handen te geven na een tegendoelpunt in de 81e minuut, maar gelukkig trok Di Paolo zes minuten later de overwinning over de streep. Op bezoek bij Chievo Verona werd overtuigend gewonnen.

image.thumb.png.2718ad9b37debd5eac3e8f5ae4fcf513.png

In de tussenstand staan we na dertien wedstrijden (wat toevallig (of niet) ook het nummer van deze update is) trots bovenaan, met vijf punten meer dan achtervolger SPAL. Soms gaat het soepel, soms minder, maar het belangrijkste is dat de punten binnenstromen en we ons voorlopig geen zorgen hoeven te maken.

image.thumb.png.24975595195736f2564eb8bd4302da39.png

Spoiler

@xPeejay @komodo25 @delichris @Rossini'@MNie @Mordurette @Marius @ElMarcos @chrisje1993 @TeamWesil @RicoV1989 @Fantasy @Jotew @Kyrill @Niejo101 @Nummerke10 @Bingbangboem @Titan @Paul. @Scoiattolo

Allemaal bedankt voor de reacties! De prima start trekken we voorlopig gewoon door. Hopelijk kunnen we dit nog even volhouden.

• Marius changed the title to [IDS] [FM20] SSD Palermo | De roze feniks
  • Marius unpinned this topic