Jump to content

[IDS] [FM20] SSD Palermo | De roze feniks

RubenS2
 Share

Recommended Posts

1868657170_Derozefeniks.png.64b293afa8148b970617871a67d346e6.png

En zo zijn we aanbeland in de laatste maand van het jaar: december. Onze jongens van de tweede lijn besloten deze feestmaand feestelijk in te zetten tegen Bologna. Althans, dat besloot Mancini. Ons Italiaans wonderkind besloot een hattrick te maken. Vervolgens ontvingen we Anderlecht voor de laatste groepswedstrijd van de Champions League. Voor ons stond er niks meer op het spel, maar toch besloot ik de sterkste elf het veld op te sturen. Prijzengeld, weet u wel. Sminderovac en Rodríguez zorgden voor de goals, de achterhoede deed eveneens haar job. Thuis tegen Sampdoria stond het lange tijd 2-1 na doelpunten van Frank en Pospisil, maar toen bracht ik Sminderovac in en die maakte uit het niets nog twee doelpunten. Op bezoek bij Lazio waren we helaas minder scherp voor doel en was de vrije trap van Forbes het enige roze doelpunt van de wedstrijd. Jammerlijk puntenverlies. Fiorentina werd gelukkig wel zonder punten huiswaarts gestuurd, al had het wat meer voeten in de aarde dan vooraf werd gedacht. Sminderovac maakte al snel het enige doelpunt van de wedstrijd, maar erna bleef het bidden dat de gelijkmaker niet zou vallen.

image.thumb.png.b10ecd5f07026ffa231dd975a169161f.png

In de stand is er bovenin niets veranderd. Juventus speelde één maal gelijk deze maand, net als ons, waardoor het verschil nog steeds één punt bedraagt. Het verschil tussen ons en de derde in de stand, Inter, is echter wel al tien punten.

image.thumb.png.6bb8e7d3891ca22396ae3f4a778d3e4a.png

In de eindstand van onze Champions League zien we een duidelijke winnaar, gevolgd door een verrassende tweede. Anderlecht wist Lyon en PSV achter zich te houden. PSV besloot zich tactisch te laten uitschakelen, zodat het volledig kan focussen op de Nederlandse titel.

image.thumb.png.6105048c92003f4556f70c4e8efa5805.png

In de feestmaand worden er traditiegetrouw ook wat prijzen uitgereikt. Zo ontving ik de Raymond Goethals-trofee als beste Belgische coach en werd ik manager van het jaar in Italië. Nuno Campos werd bekroond als beste Belgische speler in het buitenland. Maar de grootste slokop was toch wel Sminderovac. Hij werd verkozen tot u21 best player én Europese Golden Boy. Hieronder vinden jullie eveneens zijn duizelingwekkende statistieken na een half jaar voetballen. Volgens onze trainers zit hij nog niet aan de top van zijn kunnen, dus hopelijk blijft hij nog lang bij ons voetballen.

image.thumb.png.df0ecba148cc316b23cfe97133857ce9.png

Citaat

image.thumb.png.3d6a41a5290887ea666c395eaae66a70.png

image.thumb.png.fbcd4f538c242c380b4c41f0031205db.png

image.thumb.png.dbcf06c0725213e6a91dd23968075f10.png

image.thumb.png.fb7aa9f8cef97a25f7b08dc0f17993bb.png

image.thumb.png.64241ba4c1d33f3428024c732045a1e7.png

Ook besloot ik mezelf een cadeautje te doen. Een extra satellietclub, alweer in de hoop buitenlandse toptalenten uit onze jeugd te laten doorstromen. Het Mexicaanse Club Deportivo Guadalajara had deze keer de eer dankzij haar uitzonderlijke werving van jeugdspelers.

image.thumb.png.8007f67195e45a76329bfd6b563e8c72.png

Spoiler

@xPeejay @komodo25 @delichris @Rossini'@MNie @Mordurette @Marius @ElMarcos @chrisje1993 @TeamWesil @RicoV1989 @Fantasy @Jotew @Kyrill @Niejo101 @Nummerke10 @Bingbangboem @Titan @Paul. @Scoiattolo @Emmerich. @19CH98 @Rob1981 @kmk @Srangaman @Daniell

Allemaal bedankt voor de reacties en de likes! De tegenstand blijft uit Turijn komen. Gelukkig dat die er is, want anders zou het wel saai worden. Inmiddels heb ik gespeeld tot eind dit seizoen en daar ligt de game nu even stil door examens, maar tot die tijd zijn er al zeker nog updates!

Wil je niet meer elke update een tag krijgen? Stuur me gerust een pm!

New year, same me, new players. Althans, er komt één speler onmiddellijk over naar Palermo. Het Argentijnse wonderkind Guido Canavesio speelde nog in zijn vaderland bij Boca Juniors. In zijn contract stond een clausule van 6,25 miljoen en dat liet ik me geen twee keer zeggen. Jammer dat hij rechtsvoetig is en ik met hangende vleugelspitsen speel, maar gezien zijn flair breit deze man daar wel een mauw aan. Welkom, Guido!

image.thumb.png.0d86cd03d5f684446bf92f60fe81b378.png

Qua Bosmantransfers neem ik twee berekende gokjes. Zonder te scouten hengel ik Brizer binnen van Bayern, net als Starc van NK Maribor. De eerste is een voorbeeldige burger, de tweede had interesse van Liverpool, Manchester City en het beste team ter wereld (Club Brugge). Dus hij zal wel kunnen voetballen vermoed ik. En ze zijn gratis, dus verlies gaan we er niet op maken.

image.thumb.png.2b0db4be91f8cdb6c23b7e0bb2172cff.png

image.thumb.png.cbba89ad0c64621b967ecab7f75c4d06.png

Er werd natuurlijk ook nog gevoetbald in januari. Al op drie januari werd er gevoetbald in Palermo, tegen Inter. Het duurde tot tien minuten voor tijd eer Ezequiel Silva met een kenmerkende vrije trap de enige treffer van de wedstrijd maakte. In de beker tegen Atalanta werd er geroteerd en bij de rust stond het 1-1, waarbij ons doelpunt werd gemaakt door Giorgi. Ik zweepte de jongens wat op en een hattrick van Mancini zorgde ervoor dat we alsnog vlot doorstootten naar de volgende ronde.

Vervolgens werd er een tripje naar China gepland, want in het Vogelneststadion wachten 79.077 toeschouwers ons op voor de Supercoppa tegen Juventus. Als je weet dat het stadion 80.000 zitjes telt, kan je gerust stellen dat er veel belangstelling voor was. Onze spelers waren hier even door overdonderd en Haaland zette Juventus al snel op voorsprong. Nog voor de rust herstelden we het evenwicht via Sminderovac. Na een krachtige toespraak gingen de jongens weer het veld op. Een kwartier voor affluiten zette de ingevallen Carlsen ons met een vrije trap op voorsprong en wat later maakte Sminderovac de 3-1. De veer was gebroken bij de oude dame en Canavesio kon in het slot zijn eerste doelpunt in het roze shirt maken.

Terug in eigen land stond een confrontatie met Torino op het programma. Hoewel ze het dit seizoen niet slecht doen, zijn ze duidelijk een maatje te klein voor onze jongens van de tweede lijn. Vier(!) doelpunten van Giorgi, eentje van Frank en eentje van Carlsen zorgden voor de duidelijke uitslag. De basiskrachten waren niet onder de indruk en besloten tegen Napoli ook eens uit te halen. Sminderovac, Forbes, twee maal Campos en één keer Mancini zorgden voor een 1-5 winst in Napels. Napels zien en dan prosecco drinken zegt het spreekwoord dan ook, of zoiets. In de beker tegen Sassuolo ging het wat minder: na negentig minuten spelen stond het gelijk, waarbij Rodríguez verantwoordelijk was voor de twee thuisdoelpunten. In de verlengingen schoot Pajovic te hulp en besliste hij de wedstrijd in ons voordeel. Thuis tegen Ascoli sloten we de maand af met een zakelijke overwinning na goals van Giorgi en Mulè.

image.thumb.png.bcea37ed9b391ce8fe069430e491fd92.png

Juventus heeft deze maand in de Serie A eens gelijk gespeeld, waardoor we nu drie punten voorsprong hebben. Wauw! Even serieus: dat is nog altijd enorm weinig. Het wordt zwoegen tot het einde.

image.thumb.png.3577f3e236d7df7dc482ba1b32f7f122.png

Spoiler

@xPeejay @komodo25 @delichris @Rossini'@MNie @Mordurette @Marius @ElMarcos @chrisje1993 @TeamWesil @RicoV1989 @Fantasy @Jotew @Kyrill @Niejo101 @Nummerke10 @Bingbangboem @Titan @Paul. @Scoiattolo @Emmerich. @19CH98 @Rob1981 @kmk @Srangaman @Daniell

Allemaal bedankt voor de reacties en de like! We lopen een klein beetje uit op Juventus, maar de komst van die Argentijnse parel is toch het hoogtepunt van deze maand.

Je blijft lekker bezig, negen tegentreffers eind januari is geweldig en ook je transfers zijn van goed niveau. Wel matig van je dat je een speler wegkaapt voor de neus van je favoriete ploeg;c. Zo komen ze nooit hogerop haha

7 minuten geleden zei 19CH98:

Je blijft lekker bezig, negen tegentreffers eind januari is geweldig en ook je transfers zijn van goed niveau. Wel matig van je dat je een speler wegkaapt voor de neus van je favoriete ploeg;c. Zo komen ze nooit hogerop haha

Ze hadden interesse in hem, maar Liverpool had hem een concreet voorstel gedaan en Club Brugge niet. Dus besloot ik maar in te grijpen :D Nuno Campos, onze spelmaker voor de verdediging, heb ik trouwens bij Club Brugge weggekaapt destijds ;) 

Niks dan uitstekende resultaten opnieuw. Het verschil met Juve blijft echter verwaarloosbaar, en dat is zeer opmerkelijk. Gezien het resultaat in het onderlinge duel om de Super Cup kan je echter wel vertrouwen hebben dat je het verschil nog een keer kan maken in de competitie indien nodig.

4 uur geleden zei RubenS2:

Even serieus: dat is nog altijd enorm weinig

Bedankt voor de duiding. Een van de redenen dat ik dit verhaal volg! Die Guido is wel echt een topper inderdaad, je loopt wel ver voor op de game als je die nu pas hier presenteert!

Voor mijn laatste dag in de schijnwerpers krijgen jullie nog een update van me. Februari mag dan de kortste maand van het jaar zijn, toch spelen we zeven wedstrijden: vier in de competitie, twee in de beker (heen en terug) en één in de Champions League. Starten doen we met de bekerwedstrijden. In de halve finale troffen we Juventus, de enige ploeg die net als ons de tegenstand in eigen land vermorzelt. De boodschap was simpel: winnen. Sminderovac had dit goed begrepen en kort na de aftrap legde hij de bal al tegen de netten. Tien minuten later week een schot van hem af, wat resulteerde in een owngoal. Lang verhaal kort: we wonnen terecht met 2-0. De return stond een week later op het programma en werd uiteindelijk nog erg spannend. We kregen weinig tot niks klaar en de vroege treffer van Haaland zorgde ervoor dat we 80 minuten lang stonden te bibberen. Gelukkig stond onze doelman, Salgado, niet te trillen op zijn benen. Mede dankzij een paar schitterende reddingen, die hielpen om de kwalificatie voor de finale veilig te stellen, werd hij terecht verkozen tot man van de wedstrijd.

Tussendoor speelden de jongens van de tweede lijn nog een wedstrijdje op bezoek bij Sassuolo. Deze ploeg doet het verbazend goed in de stand en dit was eraan te merken, want we konden hun blok niet ontwrichten. Zo bleef de brilscore op het bord staan. Ook thuis tegen Frosinone werd de tweede lijn het veld opgestuurd. Wederom weer geen spectaculaire wedstrijd, maar Porta wist de enige goal van de wedstrijd te maken. En als je er meer maakt dan de tegenstander, dan win je.

Met die gedachte moet Udinese het veld zijn opgestapt tegen (alweer) onze B-keuze, want al snel stond het 1-0 voor de thuisploeg. Porta maakte gelukkig nog voor rust gelijk en na rust zette Frank ons op voorsprong. De ingevallen Rodríguez wist de voorsprong nog verder uit te diepen, waardoor we vrij comfortabel wisten te winnen. Aangezien een ezel zich geen twee keer stoot aan dezelfde steen, zijn mijn spelers geen ezels. Ook tegen Arsenal komen we al snel 1-0 achter, met die nuance dat ik nu wél mijn A-keuze liet spelen. Nog voor rust zette linksachter Alves Konrath ons met een streep van buiten de zestien op gelijke hoogte, gelukkig. Op zich een goede uitgangspositie, maar we willen meer. Na de rust werd dit helemaal duidelijk: Sminderovac (vanop de stip), Rodríguez en Canavesio zetten de 1-4 eindstand op het bord. Dat noemen ze de return overbodig maken. De maand werd afgesloten tegen Cagliari, waar de jongens van de tweede lijn besloten om de fans nog eens te verwennen. Porta opende de score in de eerste helft, ons Italiaans wonderkind Mancini zorgde in de tweede helft voor de 3-0 eindstand.

image.thumb.png.bcc328f55c71f83dfaaa32f4099216b2.png

Een alweer enorm goede maand, maar we speelden één keer gelijk als gevolg van het drukke programma. Niet getreurd: ook Juventus leed hieronder en speelde eveneens een keer gelijk. Onze voorsprong van drie punten op de Oude Dame blijft dus intact. Na Juventus gaapt er een kloof van 12 punten met nummer drie Inter. We zijn duidelijk met twee een competitie op zichzelf.

image.thumb.png.ed82648ab2700b1ead823165c3fefde6.png

Van het bestuur kreeg ik de toelating om nog satellietclub te nemen met het oog op de instroom van buitenlandse jeugdspelers in onze jeugdploegen. Mijn oog viel op het Schotse Aberdeen. Met hun uitstekende werving van jeugdspelers hoop ik op Schotse talentjes in de jeugd van Palermo.

image.thumb.png.ab6ff55d3965be4f5895551b124b55f9.png

Spoiler

Allemaal bedankt voor de reacties en de likes! Door Juventus eruit te kegelen in de beker hoop ik ook in de titelstrijd een psychologisch voordeel te behalen, maar het belangrijkste is dat we door zijn. Ook in de Champions League lijkten we ons niet al te veel zorgen meer te hoeven maken. Om in te gaan op de opmerking van @Nummerke10: ingame zit ik aan de voorbereiding van seizoen acht (het volgende seizoen), maar het is al een tijdje geleden dat ik deze save nog heb gespeeld. Door de examens zit er weinig FM-tijd in voorlopig en de weinige tijd dat ik het spelletje speel, speel ik voornamelijk de San Marino Challenge. Maar we gaan nog even door met Palermo, want deze save is te leuk om zomaar mee te stoppen!

• Marius unpinned this topic