Jump to content

[IDS] [FM20] SSD Palermo | De roze feniks

Recommended Posts

• Replies 648
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

#13 In september kan het echte werk beginnen. Daarom oefenen we tijdens de interlandbreak nog eens tegen het gevreesde Don Bosco. Vorige keer versloegen we ze met 21-1, nu is de teller gestokt op

#46 We starten de maand mei meteen met een belangrijke wedstrijd: de heenwedstrijd van de halve finale van de Europa League. We ontvangen FC Porto in eigen huis en de jongens hebben er duidelijk

Ze hadden interesse in hem, maar Liverpool had hem een concreet voorstel gedaan en Club Brugge niet. Dus besloot ik maar in te grijpen  Nuno Campos, onze spelmaker voor de verdediging, heb ik trouwens

Posted Images

Wat een overtuigende zege _O_ Gefeliciteerd met de titel en schitterend om te zien dat je inmiddels ook tot de Europese en mondiale top behoort. Nog een paar stapjes te zetten tot de eerste plek op die ranglijst!

Wat een score in de finale. Liverpool is nochtans niet de minste, en als je dan ziet welke namen ze nog hebben rond lopen. Schitterend seizoen en geweldige prestatie om Palermo op zo'n korte tijd zo veel prijzen te laten pakken.

Wat een prachtprestatie! En alsof het nog niet genoeg was, wordt het stadion nog een flink uitgebreid als bonus. Dat mag overigens zo ondertussen ook wel het Rubinho-stadion genoemd gaan worden ;c 

Geweldig gedaan, als ik het mij goed herinner pak je in 3 achtereenvolgende seizoenen de Conference League, de EL en nu de CL! Kortom, Je bent een geweldenaar!!

1868657170_Derozefeniks.png.64b293afa8148b970617871a67d346e6.png

Wanneer de zomerse transferperiode zich aandient stelt elke manager zich de klassieke vraag: wat kan er beter? Als je net alles hebt gewonnen wat er te winnen valt (behalve de Europese Supercup) ben je al snel geneigd te denken: niets. Maar toch was ik van mening dat het voorin nog beter kon. Onze spits was niet genoeg goaltjesdief, dus besloot ik op zoek te gaan naar een vervanger. Na lang speuren en scouten (ik zocht een spits die zowel met het hoofd als met de voeten goed is) ben ik uitgekomen bij Hrvoje Sminderovac, een Kroatische Oostenrijker. De mannen in de commentaarcabine vervloeken me voor deze transfers, maar de verdediging van de tegenstanders ook. Vorig seizoen liep hij bijna één op één bij Red Bull Salzburg en ik ben benieuwd wat de Oostenrijkse international in Palermo kan laten zien.

Lange tijd leek hij de enige inkomende transfer te gaan worden, naast de al in januari vastgelegde Dakouri. Dakouri werd trouwens meteen verhuurd aan kersverse Serie A-ploeg Cittadella. Naast hem werden nog verschillende andere spelers verhuurd, waarvan Sonne de bekendste naam is. Raskin (@Mordurette) werd trouwens definitief verkocht aan Serie B-ploeg Brescia: hij ontwikkelde zich niet zoals we hadden gewild. Ook jeugdproducten Barison en Esposito vallen onder deze noemer. Het contract van Andrenacci, onze nummer één onder de lat tot twee seizoenen terug, werd niet verlengd. Hij was er al bij van in de Serie C, dus het voelt toch bijzonder om hem te laten gaan.

Maar goed, waar ik dus wou toe komen: een inkomende transfer. Juventus had een wonderkind uit eigen jeugd lopen en had hem op de transferlijst gezet voor vijf miljoen. Mancini was een spits en eigenlijk had ik er al genoeg van, maar voor zo’n talentvolle Italiaan maak je een uitzondering. Ook Liverpool bracht een bod uit, maar Mancini verkoos de winnende finalist van de finale van de Champions League van vorig jaar boven de verliezende finalist. Perfect logisch natuurlijk. Hij zal de doublure worden van Sminderovac, waardoor Bordas plots maar derde viool zou gaan spelen. Ik besloot hem in allerijl nog te verhuren aan onze Oostenrijke satellietclub, zodat hij zich verder kan ontwikkelen.

image.png.538557cb0408be48673072458e9e1970.png

image.thumb.png.bddeac8f3c7e148d20ae043082db22db.png

Citaat

image.thumb.png.ba39835dc924686e43ef03b20f0395f5.png

image.thumb.png.c4c1d2339f441dfeee08ec3c6e938ca9.png

Dit resulteert in onderstaande, mooi uitgebalanceerde, selectie.

image.thumb.png.6b1d7a3071a37bd8a97aa7ac9c71cd9c.png

Daarnaast werd ook naast het veld aan de club gewekt. Er werd besloten om een nieuw en beter hoofd jeugdopleiding aan te stellen en er werd een samenwerkingsverband gesloten met het Argentijnse Lanús in de hoop dat de nieuwe Messi doorstroomt uit de jeugd van Palermo. Hoop doet leven.

image.thumb.png.3d90f7f9bfc532ff6e51713a99744746.png

image.thumb.png.f4dc76de6f5e0729a83e0a61983d223f.png

Er werd uiteraard ook gevoetbald. Na al enkele jaren in exotische landen onze voorbereiding af te werken, werd nu gekozen voor een tripje naar België. Daar werd eerst Tienen over de knie gelegd, waarna ook Cercle Brugge vlot volgde. Tegen RC Lens kwamen we knullig 0-2 achter, maar gelukkig maakten we er nog 4-2 van na een gekke slotfase.

Vervolgens stond de Europese Supercup op het programma tegen Atlético de Madrid. Zoals elke verliezer zet ik dit terloops bij de voorbereiding, ware het niet dat we deze keer wisten te winnen. Enorm lucky wel: een kopbal van Accardi na een hoekschop en een pegel vanuit de tweede lijn van Alves Konrath maakten een vroege achterstand ongedaan. Tegen de gang van het spel in. Maar ach: een prijs is een prijs.

De voorbereiding werd nog afgesloten in eigen huis tegen 1.FC Köln. Een droge 5-1, waarvan vier goals kwamen van Sminderovac, was hun beloning om in te gaan op onze uitnodiging. Lekker.

image.thumb.png.7487552a9fa59e7f90fa8232f31bb64b.png

In de Champions League waren we uiteraard reekshoofd bij de loting. Uit pot twee kwam Lyon, uit pot drie kwam Anderlecht en uit pot vier kwam PSV. Een erg makkelijke loting (sorry @Nummerke10).

image.thumb.png.eebd5ffb94d3128fb3d82f0560d30d80.png

Spoiler

@xPeejay @komodo25 @delichris @Rossini'@MNie @Mordurette @Marius @ElMarcos @chrisje1993 @TeamWesil @RicoV1989 @Fantasy @Jotew @Kyrill @Niejo101 @Nummerke10 @Bingbangboem @Titan @Paul. @Scoiattolo @Emmerich. @19CH98 @Rob1981 @kmk @Srangaman @Daniell

Allemaal bedankt voor de reacties en de like! Na een schitterend seizoen is het nu tijd om te bevestigen. Een aantal gerichte versterkingen hebben ons daarbij alvast een zetje in de goede richting gegeven, maar de concurrentie zat ook niet stil. Ik ben benieuwd naar het komende seizoen!

Wil je niet meer elke update een tag krijgen? Stuur me gerust een pm!

1868657170_Derozefeniks.png.64b293afa8148b970617871a67d346e6.png

Na de voorbereiding stonden in augustus nog twee wedstrijden op het programma. We startten het jaar op bezoek bij promovendus Torino. Twee doelpunten van Silva, eentje van Pospisil en eentje van Sminderovac zorgden ervoor dat de eindstand al bij de rust op het bord stond. Ook in eigen huis tegen Napoli raasden we door: een snelle owngoal van de bezoekende doelman, een kopbal van Sminderovac en een dribbel gevolgd door een schitterend schot van Rodríguez zorgden ervoor dat we makkelijk wonnen.

image.thumb.png.b09ddd4935cc9e4f2b1e26f3dd234415.png

In september mogen de jongens van de tweede lijn het eens proberen op bezoek bij Ascoli. De automatismen zijn nog wat zoek en het vizier staat nog niet op scherp, maar Mancini weet in het slot de enige treffer van de wedstrijd te maken. Vervolgens ontvingen we midweeks PSV, het zwakke broertje van de groep. Twee maal Rodríguez en twee maal Sminderovac, dat is het enige wat nodig was om bij de rust 4-0 voor te staan. Na de rust gaat de voet van de gaspedaal en laten we de bezoekers nog een eretreffer maken. In het weekend ontvangt ons “b-team” Sassuolo, een ploeg die verbazingwekkend goed bezig is. De partij gaat goed op en neer, maar er wordt niet gescoord. Op bezoek bij Frosinone werd makkelijk gewonnen dankzij (wie anders dan) Sminderovac, al had de score hoger kunnen oplopen. Thuis tegen Udinese verdeelden Mancini en Carlsen de doelpunten onder elkaar, terwijl op bezoek bij Anderlecht alleen Porta het net wist te vinden.

image.thumb.png.25d0750da41e5b13e9b15bc36de8834a.png

Met zestien op achttien en een doelsaldo van +11 zijn we prima gestart, maar dat is FC Haaland Juventus ook. Met een beter doelsaldo moeten we de ploeg uit Turijn voorlopig laten voorgaan, maar het seizoen is nog lang.

image.thumb.png.c50e446d3d54c68132741b344efd571a.png

Spoiler

@xPeejay @komodo25 @delichris @Rossini'@MNie @Mordurette @Marius @ElMarcos @chrisje1993 @TeamWesil @RicoV1989 @Fantasy @Jotew @Kyrill @Niejo101 @Nummerke10 @Bingbangboem @Titan @Paul. @Scoiattolo @Emmerich. @19CH98 @Rob1981 @kmk @Srangaman @Daniell

Allemaal bedankt voor de reacties en de like! Onze nieuwe spits lijkt meteen zijn draai te hebben gevonden, maar Juventus is ook sterk gestart. Om terug te komen op de vraag van @Rob1981: klopt inderdaad, Accardi is er al van bij het begin bij. Onze aanvoerder kan prima mee, maar ik streef altijd naar verbetering. Het is daarom niet uitgesloten dat hij na dit seizoen een minder prominente rol op het veld zal gaan vervullen.

Wil je niet meer elke update een tag krijgen? Stuur me gerust een pm!

Het seizoen is nog lang, zo is het maar net. Achterin lijk je de zaakjes goed op orde te hebben, maar voorin is het na de uitstekende eerste duels wat ingekakt zo lijkt het. Zolang je de wedstrijden gewoon wint, is daar natuurlijk niets over te klagen.

Uitstekend gestart, zowel in eigen land als in Europa. Dat de tegenstand voorlopig nog mee kan is iets waar je je nog geen zorgen over moet maken nu.

• Marius unpinned this topic