Jump to content

[IDS] [FM20] SSD Palermo | De roze feniks

Recommended Posts

• Replies 648
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

#13 In september kan het echte werk beginnen. Daarom oefenen we tijdens de interlandbreak nog eens tegen het gevreesde Don Bosco. Vorige keer versloegen we ze met 21-1, nu is de teller gestokt op

#46 We starten de maand mei meteen met een belangrijke wedstrijd: de heenwedstrijd van de halve finale van de Europa League. We ontvangen FC Porto in eigen huis en de jongens hebben er duidelijk

Ze hadden interesse in hem, maar Liverpool had hem een concreet voorstel gedaan en Club Brugge niet. Dus besloot ik maar in te grijpen  Nuno Campos, onze spelmaker voor de verdediging, heb ik trouwens

Posted Images

1868657170_Derozefeniks.png.64b293afa8148b970617871a67d346e6.png

April was een drukke maand en vergde veel van onze spelers. We begonnen met de B-keuze tegen AC Milan en verbazingwekkend genoeg was het een gelijkopgaande partij. Giorgi zette ons op voorsprong vanop de stip, maar Berge maakte gelijk voor de bezoekers. Gelukkig maakte diezelfde Giorgi wat later de winnende treffer. De A-keuze werd natuurlijk gespaard voor de wedstrijd tegen RC Genk. Achteraf bleek dat ik de bezoekers had overschat, want we wonnen met maar liefst 4-0. Bordas, Silva, Porta en Lorenzi verdeelden de doelpunten netjes onder elkaar. Op bezoek bij Juventus stond ik voor mijn driehonderdste wedstrijd als manager. Tijd voor prosecco! Helaas maakte ik de inschattingsfout om die al voor de wedstrijd uit te delen. We waren nergens en verloren met 2-0 na doelpunten van het Braziliaanse toptalent Steffens en de onvermijdelijke Haaland. Plots kwam de Oude Dame akelig dichtbij in de stand.

image.thumb.png.cd11da53b75246e7df6a10406f0a8151.png

Op bezoek bij RC Genk besloot ik de B-keuze de wei in te sturen en bij de rust stonden we al 2-0 achter, waardoor de paniek er toch wat insloop. Cortesi maakte gelukkig kort na rust nog de 2-1 en daar bleef het ook bij. In de halve finale treffen we een oude bekende: Juventus. We bezoeken hen op het einde van de maand voor de heenwedstrijd, maar eerst staan er nog drie duels in de Serie A op het programma. Tegen Cagliari komen we onverwachts op achterstand, maar Aremu en Campos zorgen ervoor dat de drie punten alsnog in Palermo blijven. Ook op bezoek bij Brescia maken we het onszelf onnodig moeilijk. De thuisploeg komt tot twee schoten op doel, maar Lucas Rodríguez zet hen kort na rust op voorsprong met een knullige owngoal. Forbes maakt tien minuten voor tijd nog gelijk, maar het is (o ironie) Lucas Rodríguez zelf die diep in de toegevoegde tijd de winnende treffer tegen de trouwen trapt.

image.thumb.png.9c0005d4a7c94f48509bdb975e7d3732.png

In eigen huis tegen Parma besloten de jongens van de tweede lijn eens goed uit te halen. Al snel opende Cortesi de score, waarna hij een strafschop miste, maar de rebound zelf tegen de touwen trapte. Vervolgens was het aan Giorgi om te scoren, waarna Frank zijn eerste maakte. Nog voor rust zette Pospisil de forfaitcijfers op het bord. Frank maakte er kort na rust nog 6-0 van, waarna Parma nog een tegendoelpunt wist te maken. Frank scoorde daarna nog de 7-1, waarna de concentratie verslapte achterin en het nog 7-3 werd in het absolute slot. Tien doelpunten in één wedstrijd: voor de neutrale toeschouwer was het genieten. Maar dan gingen we op bezoek bij Juventus voor de heenwedstrijd van de halve finale van de Champions League. Het was een gelijkopgaande partij waarin voor de rust niet werd gescoord. Op het uur was er echter (uiteraard) Haaland die de score opende en daar bleef het bij. Geen al te beste uitgangspositie voor de return.

image.thumb.png.6492d7c8be9c323a2235522691164183.png

Hoewel Juventus even dichterbij is gekomen na de overwinning tegen ons, hebben ze het hierna wat laten lopen. Waar wij de concurrentie vermorzelden, zat er bij de Oude Dame zand in de motor (of moet ik ‘in de wielen van de rollator’ zeggen?). Onze voorsprong bedraagt nu negen punten en met nog vier wedstrijden te gaan lijkt het een kwestie van tijd te gaan worden voor de titel een feit is.

image.thumb.png.f3e941c61ad5b62eeebd6bf16ce2c58b.png

Ook besloot ik nog eens een samenwerkingsverband aan te gaan in de hoop buitenlandse jeugdtalenten te mogen verwelkomen in onze jeugdopleiding. Deze keer was het Oostenrijkse Wacker Innsbruck aan de beurt.

image.thumb.png.f796ace60dd4f07fb56a80506876c31f.png

Spoiler

@xPeejay @komodo25 @delichris @Rossini'@MNie @Mordurette @Marius @ElMarcos @chrisje1993 @TeamWesil @RicoV1989 @Fantasy @Jotew @Kyrill @Niejo101 @Nummerke10 @Bingbangboem @Titan @Paul. @Scoiattolo @Emmerich. @19CH98 @Rob1981 @kmk @Srangaman @Daniell

Allemaal bedankt voor de reacties! Deze maand was defensief iets minder, maar dat compenseren we op aanvallend vlak (meestal). De return tegen Juventus zal nog pittig worden, maar we laten het hoofd niet hangen en strijden nog steeds voor drie prijzen (we zijn door in de beker, om de onduidelijkheid na de vorige update even weg te nemen). Ook bedankt aan @Daniell voor het compliment en de tip! Ik zal even kijken hoe ik dit in de praktijk het makkelijkste kan implementeren :) Alles uit dit topic doornemen is trouwens ook een hele prestatie!

Wil je niet meer elke update een tag krijgen? Stuur me gerust een pm!

Gepost (edited)

Halve finale van de CL is al bijna bereikt. Jammer van de verliezen tegen Juventus (voor mijn gevoel won je de onderlinge ontmoetingen altijd dus best wel verrassend) maar die in de Serie A doet geen pijn. Hopelijk kan je ervoor zorgen dat die in de beker CL ook geen pijn doet door de return ruim te winnen

Edited by 19CH98

Juventus heeft je wel wat pijn kunnen doen in de onderlinge treffens maar dat gaat je gelukkig niet meer van de Scudetto houden. Om de CL finale te bereiken zal er toch een tandje bij moeten, maar alles kan nog natuurlijk.

In de maand mei worden traditiegetrouw de prijzen uitgereikt. Uiteraard hopen wij te mogen delen in deze vreugde, maar daarvoor moet er eerst gevoetbald worden. We starten de maand van de waarheid op bezoek bij Bologna. Carlsen krult al snel een vrije trap tegen de touwen, waardoor de jongens van de tweede lijn zakelijk winnen. Vervolgens kwamen we aan bij de eerste wedstrijd die ik deze maand met rood had aangestipt: thuis tegen Juventus in de Champions League. En man, wat ging dit goed. Bij de rust stonden we 2-0 voor via Forbes en Porta. Ik maande de jongens aan om niet te verslappen en een kwartier voor tijd maakte Rodríguez de verlossende 3-0. Vijf minuten later bracht Haaland de spanning nog terug met de 3-1, maar Silva maakte in de toegevoegde tijd met een knappe vrije trap er nog 4-1 van. Wij gaan naar de finale! Hierin ontmoeten we Liverpool, waartegen we in de groepsfase al eens verloren, maar ook al eens wonnen.

image.thumb.png.69d52ede9ec04b85fd1d4e472423a478.png

Maar zo ver is het nog niet. Op bezoek bij Udinese verzekeren we ons wel al van een tweede Scudetto op rij: Pajovic en Rodríguez zorgden voor de nodige goals. Tijd voor prosecco was er niet, want midweeks stond de bekerfinale tegen Juventus op het programma. We hadden het niet onder de markt: onze doelman kreeg in de beoordeling  een 7,7/10 en dan weet je het wel. Maar gelukkig hebben we nog de vrije trap van Silva als geheime wapen. Op deze manier viel het enige doelpunt van de wedstrijd alsnog in ons voordeel: prijs nummer twee van deze maand is binnen!

image.thumb.png.0afd5e5d3d0f792e9532b2c3e8a2bf2e.png

Thuis tegen Sampdoria stond helemaal niks nog op het spel. Een wedstrijd zonder al te veel vuurwerk eindigde in een flets gelijkspel, waarin Rodríguez vanop de stip wist te scoren namens ons. Ook tegen Lazio stond niets meer op het spel voor ons, maar het blijft natuurlijk een prestigeduel. Bovendien kwam Bordas net terug uit een vrij lange blessure en hij wist zijn rentree op te fleuren met twee doelpunten: klasse! Hierna zetten we koers richting Spanje, waar in het Santiago Bernabéu de finale van de Champions League zal plaats vinden.

image.thumb.png.1dad2e8c3718948b6d2f060fd3da0af9.png

In de eindstand zijn we uiteindelijk comfortabel kampioen geworden met negen punten meer dan nummer twee Juventus en met twintig punten meer dan nummer drie Lazio Roma. AC Milan heeft na een rotseizoen uiteindelijk toch nog Europees voetbal weten binnen te halen, wat een enorme prestatie mag genoemd worden. Fiorentina speelt komend seizoen Europees omdat het de Conference cup wist te winnen.

Onderin degraderen Parma, Brescia en Perugia. In hun plek komt onder meer Bari: kampioen van de Serie B, een seizoen na het winnen van de Serie C. Dit deed onze rivaal met behulp van de van ons gehuurde spits Franco: topschutter in de Serie B met achttien doelpunten dit seizoen. Torino promoveert als nummer twee (na vorig jaar te zijn gedegradeerd). Cittadella promoveert, na twee seizoenen Serie B, via de play-offs.

image.thumb.png.0ef3a136f47ab3d9ad03929fc6bc235e.png

Spoiler

@xPeejay @komodo25 @delichris @Rossini'@MNie @Mordurette @Marius @ElMarcos @chrisje1993 @TeamWesil @RicoV1989 @Fantasy @Jotew @Kyrill @Niejo101 @Nummerke10 @Bingbangboem @Titan @Paul. @Scoiattolo @Emmerich. @19CH98 @Rob1981 @kmk @Srangaman @Daniell

Allemaal bedankt voor de reacties en de like! Prijzen twee en drie van dit seizoen zijn al binnen en ook in de Champions League hebben we onze tanden laten zien door Juventus alsnog te wippen. De grote vraag is natuurlijk of de beker met de grote oren naar Londen of naar Palermo verhuist. Op deze vraag krijgen jullie in de volgende update een antwoord!

Gefeliciteerd met de titel, al zagen we die natuurlijk al even komen! Mooi dat je daar bovenop nog even Juventus klopt in twee cruciale duels. Succes tegen Liverpool!

We lopen het veld van het Santiago Bernabéu op terwijl de welgekende hymne weerklinkt. De jongens hebben net de laatste peptalk gekregen en staan op scherp. De vorige wedstrijd tegen de reds wisten we te winnen, maar die ervoor verloren we. Nota bene vonden beide wedstrijden nog dit seizoen plaats. In de opstellingen zien we geen verrassingen.

image.png.13cf47af3a520c86ce5f97dc6c0af6ff.png

Na het obligatoire geschud van handjes en de toss kon er eindelijk gevoetbald worden. We starten vol gas naar voren en na tien minuten wordt de naar binnen snijdende Rodríguez onderuit gehaald door Alexander-Arnold: strafschop! Rodríguez gaat zelf achter de bal staan en trapt hem onhoudbaar in de kruising: de perfecte start. Dit was het teken van Liverpool om wakker te worden en al snel komt Dybala tot een grote kans, maar Salgado brengt redding. Op het half uur is het nog eens raak aan de overkant: Bordas gaat achter de bal staan voor een vrije trap en schildert hem over het muurtje binnen. Liverpool lijkt aangeslagen en we gaan met een 0-2 voorsprong de rust in.

Tijdens de rust moedig ik de jongens aan en zeg dat ze voor die derde treffer moeten gaan. Dit is niet in dovemans oren gevallen. Al snel haalt Alves Konrath de achterlijn en Bordas tikt de 0-3 voorbij Alisson. De ontlading is groot, maar de reactie van Liverpool mag er ook zijn. Gelukkig speelt Bertolaccini centraal achterin de wedstrijd van zijn leven. Onze Braziliaanse beer houdt de boel goed dicht achterin en als er toch eens een aanval doorheen gelipt, is er nog steeds Salgado om de meubelen te redden. Er wordt niet meer gescoord en zo pakken wij de beker met grote oren: wat een seizoen!

Citaat

image.thumb.png.5e11410bab79c5aa9fb991fce8bda86b.png

Na zo’n schitterend seizoen kan het haast niet anders: ook individueel pakken de jongens heel wat prijzen.. Bordas werd tweede in de topschuttersranglijst van de Champions League, na Haaland, maar onze Franse spits haalde het wel van de Noor in de verkiezing van aanvaller van het seizoen in de Champions League. Ook de beste doelman, de nummers één en drie bij de middenvelders en de volledige top drie van verdedigers droeg dit seizoen een roze shirt. In het dream team van de Champions League is maar plaats voor twee spelers die niet de kleuren van Palermo verdedigen: Moriba en Haaland. Medefinalist Liverpool heeft geen enkele afgevaardigde in dit team.

Citaat

image.thumb.png.39862779f67102f8a1fbc43cefc1a4e9.png

image.thumb.png.946257c24b130f186c33e9f095e731e8.png

image.thumb.png.dad57878a12e23eedca43b2bc707b567.png

In eigen land werden we verkozen tot beste ploeg van de Serie A (verrassing). Van positionele ereprijzen wist enkel Salgado eentje mee te pikken. In het team van het jaar van de Serie A vinden we onze doelman eveneens terug, samen met Lorenzi, Bisignano, Carlsen en Cortesi. Castiglia, ons jeugdseizoen van enkele seizoenen terug, won bovendien de prijs van u17 verdediger van het jaar met een mooie gemiddelde beoordeling voor zijn optredens. Dit belooft veel goeds voor de toekomst.

Citaat

image.thumb.png.036c81adfb41aedc65bb0ccc09a9d526.png

image.png.0c90a5c48d5fa76227a2cb2f73ee3b2d.png

image.thumb.png.f211b523a53ef4d62d5e5f6b4170fae0.png

image.thumb.png.e7f39d09f1448e3624bcf530f0a47355.png

Cortesi is nog niet uit de harten van de fans, want hij werd verkozen tot speler van het jaar. Hij werkte zijn wedstrijden dan wel voornamelijk af tegen de mindere goden, hij is nog steeds immens populair. Lucas Rodríguez, onze Argentijnse dribbelkont vanop linksvoor, werd topschutter van de club én gaf de meeste assists. Een knappe prestatie! De commerciële cijfer gingen afgelopen jaar ook allemaal de hoogte in, wat leuk is om te zien natuurlijk. Zelf werd ik manager van het jaar van de Serie A.

Citaat

image.thumb.png.b2b9c8f8d78d252eb79d346a6ffcd1ec.png

image.png.8a69a8af5bd1c9ea0d7651aedb62c077.png

image.thumb.png.cb834f1880eb9594b259e2f55ee33316.png

image.thumb.png.11ccba3240c36a1fc472d1f4159ecae9.png

Onze prestaties van de afgelopen jaren hebben de reputatie van de club een enorme boost gegeven en nu we ook de beker met de grote oren te pakken hebben staan we plots vierde van de wereld wanneer het aankomt op reputatie. Mamma mia! Tot slot werden ook de plannen van de stadionuitbreiding definitief. Driewerf (pun intended) hoera!

Citaat

image.thumb.png.6f1d247234803b2ed2d539da7e3605d8.png

image.thumb.png.f84cfeeb9312bfc9c2fdd4bf1fef60ba.png

Spoiler

Allemaal bedankt voor de reacties en de likes! Een schitterend seizoen waarin we alles wonnen wat er te winnen viel. Het enige wat nog ontbreekt is het WK voor Clubs, maar dat staat komende zomer nog niet op het programma. In de tussentijd probeer ik het team nog gericht te versterken om zo een stabiele topclub te creëren die elk jaar kan meedoen om de prijzen.

• Marius unpinned this topic