Jump to content

[IDS] [FM20] SSD Palermo | De roze feniks

RubenS2
 Share

Recommended Posts

• Marius changed the title to [IDS] [FM20] SSD Palermo | De roze feniks

1868657170_Derozefeniks.png.64b293afa8148b970617871a67d346e6.png

In deze update krijgen jullie meteen twee maanden voor de kiezen, aangezien er in augustus slechts twee wedstrijden op het programma stonden. Starten doen we op bezoek bij Inter Milaan. Met een driepunter aan het seizoen beginnen zou mooi zijn, maar bij de thuisploeg loopt ene Sebasatiano Esposito rond en die maakt al snel 1-0. Vervolgens gaan de mannen van Guardiola zich ingraven voor hun eigen doel. Één minuut voor tijd komen we langszij via een penalty van Silva, waardoor een terecht gelijkspel op het bord stond na negentig minuten. Ik was uit op revanche in de eerste thuiswedstrijd van het seizoen en dat hebben de bezoekers uit Perugia geweten. 31 schoten, waarvan 16 op doel, stonden tegenover 3 schoten, waarvan 0 op doel. Via Campos, Rodríguez en twee maal Bordas was de verdiende eindstand dan ook 4-0.

image.thumb.png.1940bba6918179d31f2299f5f48c3284.png

Tussendoor werd er geloot voor de Champions League. We zaten in pot één en dit leverde ons een groep op met Liverpool, Red Star Belgrade en Dynamo Kyiv. De tweede plaats is het doel.

image.thumb.png.c3807c41048ff51e7cc595f067fd1510.png

Toen ik na het bijwonen van de loting naar huis wou gaan, kwam Pajovic bij me aankloppen. De Serviër had bijna een volledig seizoen gevraagd om een transfer omdat hij geen beter contract van me kreeg, maar nu kwam hij zijn excuses aanbieden en vragen of ik hem van de transferlijst wou halen. Zo gezegd, zo gedaan.

image.thumb.png.13e98f7a7254b19ca67340e2c3468ce2.png

Tijd voor voetbal. De maand september werd geopend bij Sassuolo. Ondanks de overmacht duurde het tot in de tweede helft voor we aan scoren toekwamen via Silva, Cortesi en Pospisil. In eigen huis tegen Red Star Belgrade ging het vlotter: een wedstrijdje domineren van begin tot einde leverde doelpunten op van Forbes, Rodríguez (2x), Giorgi en Campos. Ook promovendus Frosinone kon de machine niet stoppen en kreeg twee treffers van Giorgi en eentje van Campos om de oren. Op bezoek bij Ascoli kwamen we snel op achterstand na een licht toegekende strafschop, maar dit keerden we om via een owngoal en doelpunten van Giorgi en Porta. Ook Fiorentina moest eraan geloven na doelpunten van Giorgi, Frank, Pospisil en Cortesi. Giorgi scoorde trouwens al na veertien seconden en maakte daarmee het snelste doelpunt in de geschiedenis van Palermo. Mevrouw Giorgi tweette hierna dat ze hem al sneller heeft weten “scoren”, maar onder lichte druk van haar man moest de reeds viraal gegane tweet worden verwijderd. Tegen Liverpool leden we onze eerste nederlaag in reguliere speeltijd. Uitgerekend Dybala (ex-Palermo) haalde de trekker over.

image.thumb.png.d4de40b1153c5611133bf57c36509865.png

Citaat

image.thumb.png.4bbcc8a1b3d920ca3a25a66976c55f48.png

Na vijf overwinningen en één gelijkspel staan we al mooi bovenaan in de nationale competitie, samen met Lazio. Ook Juventus en het verrassende Cagliari volgen op korte afstand. Onderin valt vooral de prestatie van AC Milan op. Coach Fonseca staat nog maar drie maanden aan het roer, dus zal vermoedelijk nog wat krediet krijgen. In de Europa League werd gewonnen van APOEL, maar in eigen land werd verloren van Napoli, Atalanta, Genoa, AS Roma en Juventus. Tegen Udinese werd een punt gepakt. Niet de makkelijkste tegenstanders, maar slechts één punt uit zes wedstrijden zou niet mogen als je jezelf als topclub ziet.

image.thumb.png.e0a3c2eeedfde5002688a96be9176454.png

In de Champions League zitten we op schema om onze doelstelling te behalen. Niks meer, niks minder.

image.thumb.png.0f783d3bd4db9d269b78fb9d00808827.png

Spoiler

@xPeejay @komodo25 @delichris @Rossini'@MNie @Mordurette @Marius @ElMarcos @chrisje1993 @TeamWesil @RicoV1989 @Fantasy @Jotew @Kyrill @Niejo101 @Nummerke10 @Bingbangboem @Titan @Paul. @Scoiattolo @Emmerich. @19CH98 @Rob1981

Allemaal bedankt voor de reacties en de IDS-stemmen! Het is erg fijn om deze waardering te merken, vandaar een gemeende dankjewel aan alle volgers! Ook leuk om net nu een nieuwe volger te mogen verwelkomen :) We hebben ons versterkt waar nodig en het is ook te zien in de resultaten. Het team is een machine en kan zwakkere teams makkelijk de baas. Eens de automatismen er zijn, moeten we ook de topteams nachtmerries kunnen bezorgen.

Wil je niet meer elke update een tag krijgen? Stuur me gerust een pm!

Je debuut in IDS, waarvoor nog gefeliciteerd trouwens, opgeleukt met een prima start van het seizoen. Mede dankzij je status als landskampioen heb je een gunstige loting in de CL afgedwongen. Daar pluk je nu de vruchten van. Ben benieuwd wat je thuis tegen Liverpool kan, dat zal veel zeggen over je niveau ten opzichte van de Europese giganten

Voor de vijftigste update van dit verhaal neem ik jullie mee naar oktober 2025, de rustigste maand van het seizoen. We starten met de Due Sicilia derby op bezoek bij Napoli en winnen na een dominante partij door doelpunten van Rodríguez (die later nog een penalty miste) en Lorenzi. Met het oog op de midweekse wedstrijd in Oekraïne liet ik tegen Atalanta de jongens van de tweede lijn spelen, maar deze krijgen weinig klaar. Gelukkig  bakken de bezoekers er ook weinig van, waardoor de brilscore op het bord bleef.

Op bezoek bij Dynamo Kyiv speelden we met de thuisploeg zoals een niet nadergenoemd staatshoofd al eens met Oekraïne durft spelen. Lucas Rodríguez nam geen genoegen met zijn hattrick uit de eerste helft en scoorde in de tweede helft prompt zijn vierde doelpunt van de wedstrijd, waarna hij Bordas de 0-5 aangaf. De thuisploeg schoot in het slot een eerste maal op doel en die ging onhoudbaar tegen de touwen. Op bezoek bij Genoa ging het de tweede garnituur beter af dan tegen Atalanta het geval was. De thuisploeg schoot geen enkele keer op doel en door doelpunten van Pospisil, Mulè en Bisignano wonnen we met 0-3.

image.thumb.png.24c5ec4474cb7f86178d7733373a4d3a.png

Inmiddels zijn we fiere leider in de Serie A, met één punt voorsprong op Lazio en twee punten voorsprong op Juventus. Ook het verrassende Cagliari doet nog steeds mee bovenin. AC Milan is intussen uit de degradatiezone geraakt, maar bij Napoli moet de motor nog steeds aanslaan.

image.thumb.png.4d5d1c9a06693be65b697285f5baea8e.png

Na wat aandringen bij het bestuur kreeg ik er nog een satellietclub bij. Universidad Católica uit Chili moet ons voorzien van Chileense toppers voor onze jeugdopleiding. Met een uitstekend trainingscomplex, uitstekende jeugdaccommodatie, een goede jeugdopleiding en uitstekende werving van jeugdspelers zou dit toch moeten lukken.

image.thumb.png.b785b273870dd86022a7c59829772db4.png

Spoiler

@xPeejay @komodo25 @delichris @Rossini'@MNie @Mordurette @Marius @ElMarcos @chrisje1993 @TeamWesil @RicoV1989 @Fantasy @Jotew @Kyrill @Niejo101 @Nummerke10 @Bingbangboem @Titan @Paul. @Scoiattolo @Emmerich. @19CH98 @Rob1981 @kmk

Allemaal bedankt voor de reacties en de likes!  @Titan heeft trouwens een mooi stukje geschreven op de site, zeker de moeite waard om het hier even te lezen. Wij gaan intussen rustig door, terwijl de concurrentie al wat meer punten laat liggen.

November was een drukke maand met veel belangrijke wedstrijden, waardoor er weinig mogelijkheden waren om te roteren. Zo starten we in eigen huis tegen AS Roma, een niet te onderschatten ploeg. In een gelijkopgaande partij had ik me al neergelegd bij een gelijkspel, maar invaller Cortesi besloot daar in het slot anders over. Vervolgens konden we ons tegen Dynamo Kyiv verzekeren van Champions League-voetbal na Nieuwjaar en dat deden we ook. In een dominante partij scoorden Porta, Bordas en Rodríguez. Vervolgens stond een bezoekje aan Milaan op het programma, waar AC Milan ons opwachtte. Hoewel de rood-zwarten slecht aan het seizoen zijn begonnen, besluit ik toch met mijn sterkste elf te starten. We komen al snel 0-2 voor, maar nog voor de rust maakt Kessié de aansluitingstreffer. Iets voor het uur maakt Bordas zijn derde van de wedstrijd en dan konden we de partij rustig uitspelen.

Terug naar Sicilië, want hier ontvangen we met Juventus een andere topploeg. Na minder dan tien minuten staat de onvermijdelijke Rodríguez al op het scorebord, maar op het half uur maakt Rota (een Argentijns-Italiaanse topspits) de gelijkmaker. Geen nood: nog voor rust zet Porta ons op voorsprong en op het uur maakt Lorenzi de verlossende 3-1. Hoewel we al zeker waren van overwintering in de Champions League, had ik wel interesse in de gelden die verbonden zijn aan een zege in de groepsfase. Bijgevolg start ik in een zo sterk mogelijke opstelling, met uitzondering van een paar vermoeide jongens. De uitslag spreekt voor zich: drie maal Bordas en één maal Giorgi zorgen voor een droge 0-4 overwinning op Red Star. Intussen waren er vele vermoeidheden bijgekomen, dus tegen Cagliari werd er meer geroteerd. Dit was te zien in het spelbeeld, maar gelukkig heeft Cortesi nog steeds zijn neusje voor goals.

image.thumb.png.7a9804a4a7656315acafda329220a21a.png

Een perfecte maand, inclusief een overwinning op de rechtstreekse concurrent, levert ons een voorsprong van vijf punten op na dertien wedstrijden. Intussen sluipt AC Milan weg van de onderste plaatsen, maar ook Napoli beleeft niet het beste seizoen in haar geschiedenis.

image.thumb.png.15312ebb57c02438e1b82601d5ab4306.png

Zoals al aangegeven zijn we al zeker van Champions-League voetbal na nieuwjaar, maar de plaats waarop we eindigen is nog niet zeker. We hebben nog een wedstrijd in eigen huis tegen Liverpool tegoed en ons doelsaldo is beter dan de Engelsen, dus alles is nog mogelijk.

image.thumb.png.14ce6ad412eaef9fcaebd6f7898c05df.png

Spoiler

@xPeejay @komodo25 @delichris @Rossini'@MNie @Mordurette @Marius @ElMarcos @chrisje1993 @TeamWesil @RicoV1989 @Fantasy @Jotew @Kyrill @Niejo101 @Nummerke10 @Bingbangboem @Titan @Paul. @Scoiattolo @Emmerich. @19CH98 @Rob1981 @kmk @Srangaman

Allemaal bedankt voor de reacties! Nieuwe volgers mogen verwelkomen is ook altijd fijn, dus bij deze: welkom! We beleven een droomstart van het seizoen. Hoe lang kunnen we dit volhouden?

• Marius unpinned this topic