Jump to content

[IDS] [FM20] SSD Palermo | De roze feniks

RubenS2
 Share

Recommended Posts

In de CL is het niet onlogisch dat je nog wat te kort komen tegen ploegen van dit kaliber. In de Serie A daarentegen zet je steeds verdere stappen en komt de concurrentie steeds onder grotere druk te staan, getuige de uppercut die Juve daar krijgt.

1868657170_Derozefeniks.png.64b293afa8148b970617871a67d346e6.png

Op twee november, Allerzielen, starten we de maand met een negatieve noot. De jongens van de tweede lijn worden het veld opgestuurd op bezoek bij Fiorentina en dit bleek niet de beste keuze. We krijgen niets noemenswaardigs klaargespeeld en de 2-0 nederlaag is terecht. De eerste garnituur werd gespaard voor het thuisduel tegen PSG en we waren zelfs de evenknie van de Parijzenaren, maar een laat doelpunt van Ortiz (een Mexicaans toptalent) verpest ons kleine feestje.

Rug rechten tegen rode lantaarn Crotone dan maar? Ja en nee. Er werd gekozen om met onze sterkst mogelijke elf te starten, maar toch kwamen we (ondanks de overmacht) 0-1 achter door het tweede schot tussen de palen die de bezoekers wisten te noteren. Invaller Carlsen wist nog gelijk te maken en in de toegevoegde tijd zorgde die andere invaller, Aremu, met een prachtige vrije trap in de kruising voor de drie punten. Oef. Tegen Parma waren we opnieuw dominant en nu ging het wat vlotter. Bordas en Giorgi zorgden voor een zakelijke 0-2 overwinning.

Dan kunnen we over naar dé match van de maand die absoluut moest gewonnen worden. Op bezoek in Eindhoven waren we enorm dominant, maar de bal wilde er maar niet in. Tot in minuut 89 de ingevallen Frank ons op voorsprong zette, waarna die andere invaller, Giorgi, na een snelle counter in de toegevoegde tijd nog de 0-2 wist te maken. Doei, PSV! De maand werd nog afgesloten met spektakel door de tweede garnituur tegen Sassuolo. Het werd al snel 0-1, maar via Frank en Giorgi kwamen we terug op voorsprong. Vervolgens slikten we kort na rust twee doelpunten, waardoor we terug op achtervolgen waren aangewezen. Tien minuten later maakte Bordas de gelijkmaker en na een slotoffensief scoorde speler van het vorige seizoen Giorgi de winnende treffer in blessuretijd. De legende gaat dat vanaf deze wedstrijd de tv-zenders voorafgaand aan een wedstrijd van Palermo een waarschuwing op hun scherm zetten: "Opgelet, niet voor hartpatiënten".

image.thumb.png.a10b19841acc8ab36fa4154b1973c4a5.png

Het was geen makkelijke maand. Er werden punten verspeeld en herhaaldelijk werd door het oog van de naald gekropen. Maar toch staan we alleen bovenaan, met twee punten voorsprong op Juventus en Inter Milaan.

image.thumb.png.3502c7a1b89a0e2f75ac46dcf7b7f839.png

In de Champions League is in theorie alles nog mogelijk. Wij spelen nog tegen Real Madrid en PSV speelt nog tegen PSG. Als we winnen van Real met voldoende doelpunten verschil zit er nog een tweede plek in, maar die kans acht ik eerder klein. We richten ons vol op de derde plaats.

image.thumb.png.50c95a09bec37c6ea9d96c016701d3a2.png

Spoiler

@xPeejay @komodo25 @delichris @Rossini'@MNie @Mordurette @Marius @ElMarcos @chrisje1993 @TeamWesil @RicoV1989 @Fantasy @Jotew @Kyrill @Niejo101 @Nummerke10 @Bingbangboem @Titan @Paul. @Scoiattolo @Emmerich. @19CH98

Allemaal bedankt voor de reacties! Een maand die wat sputterend werd begonnen werd uiteindelijk nog een mooie maand. Op naar de laatste maand van 2025.

Wil je niet meer elke update een tag krijgen? Stuur me gerust een pm!

In de CL ben je op weg naar sowieso een vervolg in Europa. Hopelijk kan je stunten tegen Real om na de winter in de CL te mogen blijven. In de Serie A heb je alle kans op de titel, kortom een sterk seizoen

De laatste maand van het jaar vangen we aan met een bezoekje aan Rome. Tegen Lazio komen we via Forbes al snel op voorsprong, maar Milinkovic-Savic maakt kort hierna gelijk. Een doelpunt van Mulè zet ons weer op voorsprong, maar door twee doelpunten kort voor rust kijken we toch tegen een achterstand aan met de koffie. Uiteindelijk hangt Cortesi de bordjes nog gelijk, maar ondanks het veldoverwicht komen we niet verder dan een punt. Tegen Genoa is het overwicht nog groter, maar enkel Aremu kan het net vinden in een boeiende pot voetbal met veel gele kaarten.

In eigen huis tegen Real Madrid kunnen we voor dé stunt zorgen door alsnog tweede te worden in onze Champions League poule. Cortesi brengt ons in minuut 24 op voorsprong, maar terwijl wij nog aan het juichen zijn maakt Rúben Neves al gelijk. Nog voor rust zet Diogo Jota de 1-2 eindcijfers op het bord. Exit Champions League, hallo Europa League. Op bezoek bij Torino komen we al snel op achterstand, maar dit schudt de jongens gelukkig wakker. Pajovic, Giorgi en twee maal Cortesi zorgen voor een ruime overwinning. Tegen Inter leverde een tactisch steekspel voor de fans van doelpunten een saaie wedstrijd op, maar uiteindelijk konden beide ploegen leven met een punt. Tussen Kerst en Nieuwjaar wou AS Roma oefenen tegen ons en deze wedstrijd wonnen we vrij eenvoudig.

image.thumb.png.4271019529168ba7433340b1912beb70.png

In de stand staan we nog steeds bovenaan, maar we moeten de leiding delen met Juventus. Inter heeft duidelijk deugd van een seizoen zonder Europees voetbal en volgt op twee punten. Daarna gaapt er een vrij groot gat tot hun stadsgenoten.

image.thumb.png.2ea27f43c472fc8aeacfc80cb35aaa01.png

In de Champions League zijn de twee ploegen waarvan iedereen het had verwacht door naar de volgende ronde. Wijzelf kunnen ons opmaken voor Europa League voetbal na nieuwjaar, terwijl PSV zich kan focussen op de Eredivisie en de nationale beker.

image.thumb.png.cd492fe966d16114d3c25e2a6cdc7240.png

Als klein extraatje valt nog te vermelden dat ik ben verkozen tot manager van het jaar in de Serie A. Hoera!

image.png.84537577f5de8a02ea90a7b94460125e.png

Spoiler

@xPeejay @komodo25 @delichris @Rossini'@MNie @Mordurette @Marius @ElMarcos @chrisje1993 @TeamWesil @RicoV1989 @Fantasy @Jotew @Kyrill @Niejo101 @Nummerke10 @Bingbangboem @Titan @Paul. @Scoiattolo @Emmerich. @19CH98

Allemaal bedankt voor de reacties! Een wat sputterende laatste maand zonder al te grote ongelukken. Onze voorsprong is wel weg, dus we moeten terug vol aan de bak. Op naar 2026. Januari: de transfermaand!

In januari mogen de clubs opnieuw met miljoenen gaan strooien: er kunnen weer transfers worden gedaan! Aan inkomende kant was het tijd om mijn enige toegestane niet-EU-speler van het seizoen binnen te halen. Silva kwam aankloppen bij mij om zijn teamgenoot van bij de nationale ploeg Rodríguez aan te bevelen. Een linksvoor hadden we echt niet nodig, maar deze jongen laten lopen zou dom zijn. Voor zes miljoen handje contantje komt deze Argentijnse parel over van Boca Juniors. Ze krijgen nog een fles prosecco van me als bedanking. Verder komt ook Thomas Sonne meteen over naar Sicilië. 3,5 miljoen is niet niks, maar ook niet zo veel als hij zijn potentieel weet waar te maken. Zijn karakter zal meteen worden gementord. Andrea Franco is een Italiaanse spits die voor hetzelfde bedrag als Sonne de overstap maakt. Ik verhuur hem meteen terug aan Bari, zodat hij daar minuten kan maken. Fysiek is hij in orde, technisch is er nog wat werk aan.

Aan uitgaande kant wordt ook nog Cantavenera verhuurd. Hij moest de eerste keuze vormen op linksvoor, maar zijn back-up Giorgi speelde naar mijn mening al het hele seizoen beter. Door de komst van Rodríguez is hij als derde keuze overbodig geworden en mag hij elders minuten maken. Calivà en Barison zijn twee jeugdspelers die zich elders mogen proberen bewijzen.

Op deadline day stond Manchester United op de stoep voor Carlsen. Ze boden vijf miljoen, wat veel te weinig was. Onze Noorman werd even boos dat ik het bod afwees, maar aanvoerder Accardi kon hem overtuigen om te blijven. Manchester United verhoogde hun bod nog tot 12,5 miljoen, maar ze kregen enkel een keiharde njet van mij.

Januari zou januari niet zijn zonder Bosmantransfers en dat is dit jaar niet anders. Peter Pospisil is misschien niet hét toptalent van zijn generatie, maar hij lijkt me een meer dan degelijke speler met voldoende potentieel. In het slechtste geval is hij enkel voor de doorverkoop, verlies erop maken is moeilijk.

image.thumb.png.a5f71f644861f918a8bc77fc2f2a0ef1.png

Citaat

image.thumb.png.f5a95986e6949a4ceb5db77eb8be6faa.png

image.thumb.png.df7b7da31d88b58ecff2ce0037cf6242.png

image.thumb.png.ed2bf7356b2562223d410c8e1b5c260e.png

image.thumb.png.4879566b16eb8de2962cd698ee3765d2.png

Natuurlijk werd er ook nog gevoetbald in januari. Vrij vaak trouwens. Zo starten we op bezoek bij Bologna met een eenvoudige overwinning  dankzij Bordas, Frank en Vandeputte. Ook op bezoek bij Napoli maken we het spel, maar hun enige schot op doel, een strafschop godbetert, gaat binnen. En daar weten wij geen doelpunt tegenover te zetten. Gelukkig werd Fiorentina in de beker wel vlot opzij gezet.

Halfweg januari wordt in Italië blijkbaar de supercup gespeeld. Tegen Juventus volgde een gezellige pot voetbal, waarin het mooi op en af ging. Porta zette ons op het uur op voorsprong en dit leek lange tijd zo te blijven, tot de onvermijdelijke Haaland in minuut 95 de bordjes weer gelijk hing: verlengingen dus. Hierin wist Giorgi als invaller te bewijzen dat frisheid een belangrijk verschil kan maken en hij schoot ons naar de overwinning. De eerste prijs van het seizoen is binnen! Schaduwzijde aan de partij is dat Cortesi al snel geblesseerd uitviel, maar nu heeft Bordas de kans om zich ten volle te bewijzen.

Dat doet hij een eerste maal tegen Udinese, door het enige doelpunt van de wedstrijd voor zijn rekening te nemen. Tegen Salernitana staat Bordas twee maal aan het kanon en ook Frank pikt zijn doelpuntje mee. In de beker tegen Lazio hadden we verlengingen en invaller Frank nodig om door te stoten naar de halve finale. Het was een vermoeiende maand.

image.thumb.png.8ee98c0bbdf2b6104d1e9b1bf1cca15a.png

In de stand zien we dat onze enige slipper van de maand genadeloos is afgestraft door Juventus. De Oude Dame staat nu alleen aan kop, drie punten voor ons. Inter volgt op slechts twee punten meer en hijgt in onze nek.

image.thumb.png.5b05933474e2974478c41efe39aba377.png

Spoiler

Allemaal bedankt voor de reacties! Eén keer punten verliezen en het wordt meteen afgestraft. We zijn op achtervolgen aangewezen, maar hebben al een eerste prijs binnen en zijn nog op alle fronten actief. De transfer van onze Argentijnse vriend ben ik trouwens erg blij mee.

Je transfers zijn van goede kwaliteit als ik het zo zie, de meesten zijn meteen in waarde gestegen tot boven wat jij ervoor betaald hebt. Daarnaast Juventus weer eens laten zien dat je de overhand hebt in de onderlinge duels. Helaas dat je de koppositie even kwijt bent maar ik verwacht geen problemen aangezien in je de onderlinge partijen al 1,5 jaar de betere ploeg bent

Weinig marge voor fouten blijkbaar maar toch kan je niet ontevreden zijn over de resultaten in januari. Ook de transferperiode lijk je goed doorgekomen waardoor het vervolg van het seizoen zeker interessant blijft!

Even een linksbuitentje binnengehaald zeg wauw! Goed versterkt en niet ingeleverd, de sleutel tot succes. Al met al een prima periode, maar Juventus laat zien dat je weinig tot geen punten mag laten liggen.

• Marius changed the title to [IDS] [FM20] SSD Palermo | De roze feniks
  • Marius unpinned this topic