Jump to content

[IDS] [FM20] SSD Palermo | De roze feniks

Recommended Posts

1868657170_Derozefeniks.png.64b293afa8148b970617871a67d346e6.png

In de tunnel hebben de persmuskieten maar vragen over één ding: waarom speelt Touré niet? Omdat hij niet honderd procent fit is en Carlsen is dat wel is het logische antwoord. Verder bevat onze opstelling geen verrassingen. Met Accardi, Mulè, Porta en Cantevenara staan maar liefst vier jongens aan de aftrap die hun opleiding bij Palermo hebben genoten: best wel iets om trots op te zijn.

image.png.333cf3bcf19358cac52e36eb18ed6af5.png

Valencia koos ervoor om defensiever te spelen dan in onze vorige ontmoetingen. Vorige keren besloten ze om aan te treden in een formatie als de onze, maar nu lijken ze te loeren op de counter. Ik besluit hierop te reageren en hun de bal te geven, maar met gerichte tegenprikken hen pijn te proberen doen. Dit lijkt op papier te lukken, aangezien de grootste kansen voor ons zijn. De bal wil er echter maar niet in: doelman Soria houdt Valencia recht in Oostenrijk.

We lijken af te stevenen op verlengingen, tot tien minuten voor het einde. Porta maakt een slimme loopactie en stuurt Correia het bos in, waarna Rekik aan zijn shirtje gaat hangen. De wedstrijdleiding is onverbiddelijk: penalty! Cortesi gaat achter de bal staan en ik probeer te verbergen dat ik er geen vertrouwen in heb. Matteo is dan wel een echte goaltjesdief, maar vanaf elf meter heeft hij al herhaaldelijk gefaald afgelopen seizoen. Soria kiest een hoek, maar Cortesi trapt de bal loeihard rechtdoor in het dak van het doel! 1-0! Hierna volgt een belegering vanwege de Spanjaarden, maar we spelen het volwassen uit. Palermo wint de Conference Cup! Nu mag de kurk wel van de prosecco.

Citaat

image.png.3a9cde2ee0e109aeb36ea6daadf1478f.png

Spoiler

@xPeejay @komodo25 @delichris @Rossini'@MNie @Mordurette @Marius @ElMarcos @chrisje1993 @TeamWesil @RicoV1989 @Fantasy @Jotew @Kyrill @Niejo101 @Nummerke10 @Bingbangboem @Titan @Paul. @Scoiattolo @Emmerich. @19CH98

Allemaal bedankt voor de reacties en de like! De laatste prijs van het seizoen werd eveneens gewonnen, maar wat bleef het lang spannend. Een finale blijft toch altijd een wedstrijd op zich, maar we hebben het gehaald!

Wil je niet meer elke update een tag krijgen? Stuur me gerust een pm!

• Replies 648
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

#13 In september kan het echte werk beginnen. Daarom oefenen we tijdens de interlandbreak nog eens tegen het gevreesde Don Bosco. Vorige keer versloegen we ze met 21-1, nu is de teller gestokt op

#46 We starten de maand mei meteen met een belangrijke wedstrijd: de heenwedstrijd van de halve finale van de Europa League. We ontvangen FC Porto in eigen huis en de jongens hebben er duidelijk

Ze hadden interesse in hem, maar Liverpool had hem een concreet voorstel gedaan en Club Brugge niet. Dus besloot ik maar in te grijpen  Nuno Campos, onze spelmaker voor de verdediging, heb ik trouwens

Posted Images

Opnieuw een verdiende zege op Valencia, en nu eentje waarmee je direct naam maakt! Een schitterend debuutseizoen in Europa voor de coach. Rekik zal nu wel een toontje lager zingen :D 

Spoiler

Wat een fantastisch seizoen is het toch geweest: een Europese prijs en plaatsing voor de Champions League. Russotto vond dit een gepast moment om zijn schoenen aan de wilgen te hangen: stoppen op een hoogtepunt heet dat dan. Al was hij sportief over zijn hoogtepunt heen en heeft hij niet te veel van dit seizoen meegemaakt op het veld, maar dat ter zijde.

In het commercieel overzicht zien we dat de sponsorgelden bijna vervijfvoudigd zijn en ook alle andere inkomsten grote sprongen hebben gemaakt. De uitzendrechten zijn om van te smullen hier in Italië: mamma mia! 

image.thumb.png.d7dc496451e78a54821aa7bbeb8780f4.png

Op clubniveau valt op dat Giorgi verkozen is tot speler van het jaar door de supporters, terwijl hij hoofdzakelijk minuten maakte met de tweede keuze. Al deed hij hierin zijn werk wel uitstekend, dus ik mag niet klagen. Ook Pajovic en Cortesi werden gewaardeerd door de supporters. Mulè, onze jonge linksachter, wist het hoogste gemiddelde voor te leggen. Een betrouwbare stille kracht.

Citaat

image.thumb.png.3dfef7264c1b84b074552a77d859a9c7.png

image.png.259fedda37152bae0749af3b982c3d9d.png

In eigen land waren enkele prijzen weggelegd voor ons team. Doelman Andrenacci was ietwat verrassend de enige speler die werd verkozen in het elftal van het jaar. De journalist die dit heeft opgesteld lijkt me een echte Juventus-fan, al was de Oude Dame wel erg dominant dit jaar. CR7 kende een goed jaar voor zijn pensioen. Ook bij de positionele ereprijzen viel enkel Andrenacci in de prijzen. Ikzelf werd wel verkozen tot manager van het jaar: toch nog erkenning!

Citaat

image.thumb.png.f1af530460d36bb6f28259a2d960d5ae.png

image.png.cb62277257607350b5d114154d6dc918.png

image.png.604f66722030a62f99bc7b411aea614f.png

Op Europees niveau wordt alles wel door een roze bril gezien. De hele verdediging van het team van het jaar van de conference cup bestaat uit spelers van Palermo, niet als het hart van het middenveld en een van de opgestelde spitsen. Cortesi kreeg trouwens nog meer erkenning: hij werd verkozen tot speler van het seizoen in de conference cup. Hij werd ook tweede in de topschuttersranglijst van het tornooi met dertien doelpunten.

Citaat

image.thumb.png.f9af659043b260029e447b533694793d.png

image.thumb.png.5f397df44866e229f9506c42c83c7924.png

image.thumb.png.96a7131a3df97aca236b23ed24c533e8.png

Spoiler

@xPeejay @komodo25 @delichris @Rossini'@MNie @Mordurette @Marius @ElMarcos @chrisje1993 @TeamWesil @RicoV1989 @Fantasy @Jotew @Kyrill @Niejo101 @Nummerke10 @Bingbangboem @Titan @Paul. @Scoiattolo @Emmerich. @19CH98

Allemaal bedankt voor de reacties! Het duurde even, maar hier is dan toch de update die dit successeizoen afsluit! Door drukte heb ik de hele week FM nog niet kunnen aanzetten (studeren, solliciteren, trainen), dus het tempo is even wat gezakt. Maar ik kan niet wachten om jullie de transfers van het komende seizoen te presenteren :D 

Een speler die niet eens op al te veel speelminuten kan rekenen in het eerste wordt verkozen tot speler van het jaar door de supporters ... enkel in FM is zoiets mogelijk zeker? :)

De journalisten voor het team van het jaar hadden inderdaad een liefhebberij voor oude dames... Gelukkig was er toch nog het een en ander aan waardering voor Palermo! 

Het was een uitstekend seizoen, maar toch vond ik het nodig om een kleine paleisrevolutie door te voeren. Laten we beginnen bij het begin. Chochev, de Bulgaar die ik transfervrij had teruggehaald naar Palermo en vorig seizoen een steunpilaar was op het middenveld, wou een nieuw contract. In de onderhandelingen kreeg ik geen akkoord voor een salaris onder de 100.000 euro per maand en voor iemand van 31 jaar die inmiddels voorbijgestreefd was, was dit me veel te gortig. Ik verkocht hem onder zijn marktwaarde aan Keulen. Een ontevreden teamleider kon ik echt wel missen.

Ook Touré, die andere centrale middenvelder, vertrok. Hij was voorbijgestreefd en dat zinde hem niet zo. Hij was er al van in de Serie C bij, maar trekt nu voor een mooie zakcent naar Turkije. Het ga je goed, Idrissa. Daarnaast werden vele spelers verhuurd, waaronder Tack en Raskin. Raskin lijdt onder de enorme concurrentie op het middenveld en Tack is voorlopig optie drie in de spits en zou voor zijn ontwikkeling beter wat meer spelen. Ook doelman Elmer mag, nu hij meerderjarig is, gaan genieten van een basisplaats in het profvoetbal.

Citaat

image.thumb.png.d8144de89ad8deb6ba3a1efc3191a9e0.png

image.thumb.png.937b27a3d1f9b8be79945da7eae10594.png

Een transfer die uiteindelijk geen doorgang vond, was die van Carlsen. Onze Noorse centrale middenvelder moest en zou naar Manchester City vertrekken, maar uiteindelijk wees zijn zaakwaarnemer het contractaanbod van de club uit Manchester af. Hij zal bij ons zijn minuten gaan maken in de iets minder belangrijke wedstrijden.

De laatste definitieve vertrekker is Franco. Hij was derde keuze op rechtsachter en de snelle groei van de club heeft ervoor gezorgd dat hij niet meer voorkwam in onze plannen, waardoor we hem met een Bosmantransfer lieten vertrekken.

Aan inkomende zijde vallen natuurlijk de twee eerder besproken Bosmantransfers te vermelden: Aremu en Forbes. Met Guy Bordas werd er een nieuwe tweede keuze voor de spitspositie aangetrokken en ik acht het mogelijk dat hij uitgroeit tot eerste keuze voorin. Thomas Dupont werd gehaald als tweede doelman en zal voorlopig zijn minuten maken bij de jeugdploegen. De grootste inkomende transfer is die van Nuno Campos. De Angolese Belg, die zijn opleiding genoot bij Beerschot en vervolgens bij Club Brugge belandde, was een buitenkansje in mijn ogen: 20 miljoen voor een absolute klasbak die nog veel beter kan worden.

image.thumb.png.4891150e581907a5b010d6fe0d6c369a.png

Citaat

image.thumb.png.6e2eb1095d350e37fdc7543aea572d48.png

image.thumb.png.3e855e10fc7ae25c64340474affb4e1e.png

image.thumb.png.67d56d83b61e3e31e1e1e0b2540dbb13.png

image.thumb.png.6240ba5332d8257279167aba45f4e192.png

Was het dan allemaal rozengeur en maneschijn? Neen. Er was zelfs sprake van onrust in de kleedkamer. Pajovic wou een nieuw contract, maar hij vroeg te veel loon waardoor we er niet uitkwamen. Na een persoonlijke clash ging hij jammeren in de kleedkamer en kwam zowat de hele spelersgroep bij mij om verhaal te halen. Na een goed gesprek was niemand het nog met Pajovic eens, behalve Silva aangezien die op de Olympische Spelen actief was en niet bij het gesprek aanwezig kon zijn. Hoe dan ook: Pajovic blijft nog even en heeft tijd om blij te worden.

image.thumb.png.1a990bc2276875f4b87e4c1b98b27143.png

De jeugdlichtingen van de afgelopen jaren waren niet slecht, maar ik streef altijd naar verbetering. Mijn hoofd jeugdopleiding mocht daarom vertrekken en Royen neemt zijn plaats in. Ongeveer dezelfde capaciteiten, maar een beter karakter en laat nu dat de doorslag voor me geven. In mijn “geef de jeugd een kans” game met Aalst is hij trouwens al jarenlang mijn hoofd jeugdopleiding en ook nu krijgt hij mijn vertrouwen.

image.thumb.png.23f7c822cdb51772d42697724f1dca79.png

Gedreven door financiële belangen werd tijdens de voorbereiding een stage gehouden in de VS. Hierin werd drie maal geoefend in oplopende sterkte. Eenmaal terug in eigen land besloot ik de jongens nog een aantal schietoefeningen te geven, waardoor het vertrouwen helemaal goed zit.

image.thumb.png.c240bc1d58e9cf04c7e23e83a7c5d274.png

Dit alles brengt me tot een mooi uitgebalanceerde kern waarmee we volgens mij op meerdere fronten kunnen meestrijden. De competitie en de beker hebben prioriteit en in de Champions League hoop ik op een haalbare groep.

image.thumb.png.7f3f7818faa29b96a3413783119ab50e.png

Spoiler

Allemaal bedankt voor de reacties! Ziehier mijn (naar mijn mening) leuke transfers! Het was zelfs een transferperiode zonder het aantrekken van een niet-EU-speler: ongezien!

Een paar belangrijke wijzigingen, wat ontevredenheid hier en daar (typisch voor een club die groeit) maar de brandjes lijken geblust en met deze kern lijk je in ieder geval klaar voor het nieuwe seizoen.

• Marius changed the title to [IDS] [FM20] SSD Palermo | De roze feniks
  • Marius unpinned this topic