Jump to content

[IDS] [FM20] SSD Palermo | De roze feniks

RubenS2
 Share

Recommended Posts

Je hebt je schitterend herpakt na de mindere maand oktober, met onder meer een heel mooie zege tegen Juventus.

De verschillen zijn klein (en het seizoen is natuurlijk nog lang), maar een derde plek na vijftien speeldagen is een prestatie om u tegen te zeggen.

1868657170_Derozefeniks.png.64b293afa8148b970617871a67d346e6.png

Het is tijd voor een nieuw jaar en nieuwe Bosmantransfers. Maar daarover later meer, we nemen eerst onze resultaten onder de loep. We starten het jaar met een nipte (doch verdiende) overwinning tegen Genoa. De winning goal werd gemaakt door invaller Vandeputte. Vervolgens troffen we Lazio en hoewel we zeker niet de mindere partij waren, verloren we met 2-1.

In de eerste ronde van de beker troffen we meteen Napoli voor een derby. Twee doelpunten voor rust waren voldoende om verder te bekeren: een zakelijke overwinning. Hierna kwam Inter op bezoek voor een evenwichtige partij waarin zij net een tikkeltje efficiënter waren. Gelukkig werd Cagliari wel opzij gezet, al kostte het de jongens van de tweede lijn wat moeite. De maand werd afgesloten met de kwartfinale van de beker, waarin we naar Turijn moesten: Juventus was de tegenstander. We kwamen al snel 0-2 voor na doelpunten van Cortesi en Touré, maar door een treffer van Haaland werd het nog lange tijd spannend. In het slot zette Silva met een pareltje de eindstand op het bord, waardoor we doorstoten naar de halve finale van de beker! Doei, Juve!

image.thumb.png.424380b360adbdf6de77d9dfa703d29c.png

In de stand zijn we een beetje weggezakt, maar het verschil met de nummer drie is maar twee punten. We maken ons alles behalve zorgen.

image.thumb.png.961f5d47c5b51bb034d3cc9d8d92f051.png

Maar nu het belangrijkste van januari: Bosmantransfers! Franco werd dit seizoen door ons verhuurd als derde keus voor rechts achterin en kon zijn potentieel niet waarmaken. Hij verlaat ons met een Bosman voor Serie B-team Hellas Verona.
Aan inkomende kant is het interessanter. Ik was oorspronkelijk op zoek naar jonge spelers die vanuit het jeugdteam konden doorbreken als “eigen jeugd”, maar toen stuitte ik op deze twee pareltjes. Michael Aremu is een Nigeriaanse Engelsman die bij Arsenal voor een prikje op de transferlijst stond en over een aflopend contract beschikte. Hij vervoegt ons na dit seizoen zonder vergoeding. Ik ben er nog niet aan uit waar ik hem ga uitspelen, maar ik denk een voetballende verdediger in hem te zien. Al is spelmaker voor de defensie ook een optie. Hoe dan ook: gratis!

De tweede gratis transfer is volgens de media een wonderkind: Dominic Forbes. Als Engelse Welshman bij Chelsea kreeg hij geen nieuw contract, waar wij handig gebruik van maken. In hem zie ik een dynamische middenvelder of een spelmaker voor de defensie. Ook hij komt dus gratis over. Gratis!

Als laatste puntje op transfervlak werd Carlsen teruggehaald van verhuur omdat hij niet voldoende speelde. Daar tegenover staat het tijdelijke vertrek van Raskin, waardoor onze selectie terug mooi in evenwicht is.

Citaat

image.thumb.png.d3ad025dbe3baaa2127ba521dd309b27.png

image.thumb.png.91b7b8c52ac3d81820362735d675b088.png

Ten slotte werd besloten om zowel het jeugd- als het trainingscomplex na afloop van het seizoen te verbeteren. Ook werd het samenwerkingsverband met N.E.C. heronderhandeld, waardoor Nederlandse toptalenten onze jeugdopleiding kunnen vervoegen.

Spoiler

@xPeejay @komodo25 @delichris @Rossini'@MNie @Mordurette @Marius @ElMarcos @chrisje1993 @TeamWesil @RicoV1989 @Fantasy @Jotew @Kyrill @Niejo101 @Nummerke10 @Bingbangboem @Titan @Paul. @Scoiattolo @Emmerich. @19CH98

Allemaal bedankt voor de reacties en de like en welkom aan de nieuwe volger! De maand januari bracht ons twee mooie cadeautjes voor volgend seizoen. Laat gerust weten welke positie volgens jullie het meest geschikt is voor beide heren! Kleine noot: ik speel zonder verdedigende middenvelder.

Wil je niet meer elke update een tag krijgen? Stuur me gerust een pm!

Heel netjes opnieuw Juventus verslagen! Daarnaast ook in de competitie nog zicht op een mooie eindklassering. Het zit nog dicht bij elkaar dus je hopelijk kan je de sprong naar boven maken

Mooie winst op Juve in de beker, resultaten in de Serie A wisselend, maar je bent op een mooie plek terug te vinden. Die bosmannetjes zijn wel lekker hoor! Forbes gaat er wel een paar het bos in sturen denk ik!

Een bekerparcours om tot nu toe je vingers bij af te likken. Ondertussen sta je na een halve competitie op een plek die nog veel mogelijkheden biedt. De aankomende spelers mogen er zijn! 

Met alweer een prestigieuze overwinning tegen Juve blijf je toch goed meedraaien. De ambitie mag stilaan op CL voetbal gesteld worden dit seizoen op deze manier neem ik aan?

In februari stonden er vijf wedstrijden op het programma: vier voor de competitie en eentje in de beker. De wedstrijd tegen Empoli werd met de B-keuze vlot gewonnen, maar tegen Atalanta bleek dit een foute beslissing. Gelukkig wonnen we dankzij doelpunten van jeugdproduct Cantavenara (de opvolger van Russotto op linksbuiten) en Silva wel in de heenronde van de beker tegen Udinese. Prima uitgangspositie voor de return! Tegen promovendus Brescia stond opnieuw de tweede keuze tussen de lijnen en dit ging maar ter nauwer nood goed. Invallers Pajovic en Mulè waren nodig om het tij te keren. Tegen Crotone kenden we gelukkig minder moeite, al kon Giorgi pas in het slot de geruststellende tweede goal maken.

image.thumb.png.13487feeceb916c148a0506a0dbefb0e.png

In de stand zien we een status quo: we staan zesde op twee punten van de nummer twee, maar we hebben intussen een kloofje geslagen met nummer zeven Inter.

image.thumb.png.74214ebf2aab4601bca774dc99a567e6.png

Spoiler

@xPeejay @komodo25 @delichris @Rossini'@MNie @Mordurette @Marius @ElMarcos @chrisje1993 @TeamWesil @RicoV1989 @Fantasy @Jotew @Kyrill @Niejo101 @Nummerke10 @Bingbangboem @Titan @Paul. @Scoiattolo @Emmerich. @19CH98

Allemaal bedankt voor de reacties! Een korte update van een korte maand. Alles staat bovenin nog steeds erg kort bovenaan en ook in de beker doen we nog mee. Volgende maand treden we aan in de Conference League voor de tweede KO-ronde.

Prima resultaten die je toch blijft neerzetten. In de top zes blijft het allemaal op een zakdoek liggen. Het kloofje met de nummer zeven zorgt ondertussen voor wat gemoedsrust.

Qua plaatsing voor Europees voetbal sta je er goed voor met dat gat naar plek 7. Je kan dus lekker naar boven kijken nu. Ook in de beker ga je geweldig, hopelijk kan je het in eigen huis afmaken

Het is ongelooflijk knap dat je met Palermo nog altijd meedoet voor een plek in de top vier én de eindwinst in de beker. Dat is een prestatie om u tegen te zeggen. Laten we hopen dat die mooie prestaties ook leiden tot een welverdiende beloning in de vorm van een prijs. Met Aremu en Forbes heb je gouden zaken gedaan op de transfermarkt. Of beter gezegd: op de Bosmanmarkt.

Juventus lijkt gevlogen, maar daaronder... :< Dit gaan een zinderende apotheose worden. Met uitzicht op een topklassering kun je al voorzichtig gaan kijken welke toppers je naar Palermo kunt halen volgend seizoen.

In maart strijden we volop op drie fronten: de Serie A, de TIM cup en de Conference League. In de Serie A traden we tegen promovendus Cittadella aan met een B-team en invaller Pajovic moest ons komen redden. Tegen Sampdoria kwam onze B-keuze 2-0 voor, maar gaven ze het nog onbegrijpelijk uit handen. Tegen AS Roma en AC Milan werd ervoor geopteerd om wel met de sterkste elf te starten en dit betaalde zich uit in twee overwinningen. In Rome namen Cortesi en Silva de doelpunten voor hun rekening, terwijl ze in eigen huis tegen de Milanezen van de voet van Cantavenera en alweer Cortesi kwamen.

In de beker hadden we uit de heenwedstrijd tegen Udinese een kleine marge, waardoor we vrij relax de wedstrijd ingingen. Het stond lange tijd 1-1, maar in het slot beslisten Cortesi en Frank de wedstrijd.

Ondanks mijn vrij jonge leeftijd weet ik toch waar Abraham de mosterd is gaan halen: in Dijon. Wij trokken ook naar Dijon en namen na een dominante partij een marge van twee doelpunten mee naar huis voor de return. Gezien de wedstrijden tegen AS Roma en AC Milan in combinatie met het spelbeeld uit de heenwedstrijd, besloot ik de B-keuze te laten proeven van Europees voetbal. Na een snelle 1-0 via Vandeputte werd het nog gelijk en bleef het relatief spannend, tot Tack in de toegevoegde tijd voor de geruststellende 2-1 zorgde.

image.thumb.png.83948d4597e58d5997162c108a5c2fd1.png

In de tussenstand zijn we opgerukt naar de derde plaats, onder meer door de overwinningen tegen onze rechtstreekse concurrenten AC Milan en AS Roma. Het verschil tussen ons en nummer zes AS Roma is echter nog steeds maar drie punten, dus één offday kan ervoor zorgen dat je drie plaatsen naar beneden tuimelt. Het blijft spannend bovenin!

image.thumb.png.fa0678aa94159b191425e1b1f9146ad9.png

In de jeugd boden zich opnieuw een hele rits Italianen aan die dachten dat ze het in zich hebben om mee te kunnen met de roze garde. Op vier spelers na stuurde ik ze allemaal wandelen. Castiglia, het grootste talent uit de jeugd, is geboren en getogen in Palermo. Van hem verwacht ik vrij veel als hij zijn potentieel weet waar te maken, aangezien hij nu al een aantal degelijke capaciteiten heeft.

image.thumb.png.92e00c317e489083a4b5aaabd0aacc80.png

Citaat

image.thumb.png.7aa58f8c19382beb9bc5040ac4889a8d.png

image.thumb.png.e1adf96ab4a881750131b2ecb363ef5c.png

image.thumb.png.2e23b4eac20f7e3d4f441ea6b3b0c1ce.png

image.thumb.png.ef35641caec88bd62521271048839c93.png

Spoiler

Allemaal bedankt voor de reacties! Ik val in herhaling, maar het blijft ongemeen spannend bovenin. We strijden nog op drie fronten mee, dus de breedte van onze kern wordt enorm op de proef gesteld.

• Marius changed the title to [IDS] [FM20] SSD Palermo | De roze feniks
  • Marius unpinned this topic