Jump to content

[IDS] [FM20] SSD Palermo | De roze feniks

RubenS2
 Share

Recommended Posts

1868657170_Derozefeniks.png.64b293afa8148b970617871a67d346e6.png

Na een schitterende competitiestart waren we vastbesloten deze lijn door te trekken in oktober. Helaas starten we de maand met een domper: Andrenacci, onze eerste doelman, valt voor drie weken uit met een gespannen rug. De jonge Elmer krijgt zijn kans. Hij heeft potentieel, maar zal er sneller moeten staan dan verwacht.

De jongens van de tweede lijn opstellen tegen Sampdoria bleek geen goede keuze en bij de rust stonden we al twee doelpunten in het krijt. Een donderpreek en wat wissels later werd na rust gelukkig nog naar een punt geknokt, maar de drie punten zaten er niet meer in. Vervolgens kwamen de Kroaten van Dinamo Zagreb op bezoek. Wij schoten 26 keer naar doel waarvan er 11 binnen het kader waren en zij kwamen niet verder dan twee schoten die allebei op doel waren. Je raadt het al: het werd 1-1. Enorm zuur.

We mochten op Sicilië blijven, want een paar dagen later kwam AS Roma op bezoek. Qua spelbeeld hielden we gelijke tred met de Romeinen, maar we misten wat zij wel hadden: efficiëntie. Op bezoek bij AC Milan waren we vervolgens helemaal nergens en zelfs de terugkerende doelman Andrenacci kan niet de terechte 3-0 blamage voorkomen. Werd er dan helemaal niet gewonnen in oktober? Jawel! NK Maribor kwam op bezoek en onderging een schotenverhouding van 36 tegen 2, waardoor de 1-0 van invaller Vandeputte in minuut 81 voorkwam dat we een nieuw trauma overhielden aan de wedstrijd. De maand werd afgesloten met de Siciliaanse derby tegen Napoli en hoewel Porta ons al snel op voorsprong wist te zetten, was de 1-1 een goede weerspiegeling van het duel.

image.thumb.png.45cdd760616f8895fae2d99792a6108f.png

Na een slechte maand zijn we in de stand afgezakt naar een negende stek. Nummer zes, Genoa, heeft echter maar één punt meer dan ons en ook daarboven staat alles nog op een zakdoek. Behalve Juventus dan, die zijn andermaal ongenaakbaar.

image.thumb.png.25d1249e3098b001dda2ee597b5eae4b.png

Spoiler

@xPeejay @komodo25 @delichris @Rossini'@MNie @Mordurette @Marius @ElMarcos @chrisje1993 @TeamWesil @RicoV1989 @Fantasy @Jotew @Kyrill @Niejo101 @Nummerke10 @Bingbangboem @Titan @Paul. @Scoiattolo @Emmerich.

Allemaal bedankt voor de reacties en de like! Op een goede dag kunnen we van iedereen winnen, maar op een wat mindere dag lukt dat niet altijd. Zo heeft ook Palermo eens een mindere maand waarin de coach het even niet door een roze bril ziet. Rug rechten (maar zorgen dat hij niet gespannen wordt) en op naar de volgende maand.

Wil je niet meer elke update een tag krijgen? Stuur me gerust een pm!

Hehe, de verleiding is sowieso groot om bij Palermo alles door een roze bril te bekijken ;) Het was een heftige maand waarin je even flink bent ge-FM'd door Zagreb. Rug rechten en doorpakken!

1 november: Allerheiligen. Een dag om onze overleden dierbaren te herdenken. Voor Zanon blijkbaar een dag om salarisverhoging te vragen “omdat hij zich heeft ontwikkeld”. Hij heeft inderdaad een evolutie doorgemaakt: van titularis naar bankzitter. Ik wijs hem de deur en hij probeert keet te schoppen in de kleedkamer en in de media. Voorlopig doet het de andere spelers niks, maar laat ons hopen dat het zo blijft.

Natuurlijk werd er ook nog gevoetbald! Tegen Salernitana mochten de jongens van de tweede lijn zich nog eens laten zien en dat had Arthur Tack wel begrepen. De jonge Belg maakte beide roze goals. Vervolgens werd op bezoek in Slovenië Maribor overrompeld. In de score hielden we het wel nog beschaafd. Terug in eigen land wachtte Udinese en we hadden het niet onder de markt. Meer dan een gelijkspel zat er niet in. Bologna daarentegen werd wel over de knie gelegd, net als Valencia.

image.thumb.png.738c1cdd6c8dceb8630ad4c49629691f.png

We kenden een goede maand, maar dat kende de concurrentie ook. Voorlopig brengt ons dit op een zevende plaats. Juventus heeft trouwens nog maar één keer puntenverlies geleden: een gelijkspel tegen Napoli.

image.thumb.png.ee426a4c79103a8cb8c6ab878bfda4a8.png

In de conference cup zijn we één wedstrijd voor het einde al zeker van Europees voetbal na de jaarwisseling. Sterker nog: we mogen al met zekerheid de eerste KO-rond overslaan. Wie met ons meegaat hebben we nog zelf in te kiezen, aangezien wij Dinamo Zagreb treffen. Door het eerdere onderlinge duel, waarin we van twee punten werden bestolen, zinnen we nog op wraak.

image.thumb.png.d6f13fef38cd4c987b304f16b4e14bfc.png

Spoiler

@xPeejay @komodo25 @delichris @Rossini'@MNie @Mordurette @Marius @ElMarcos @chrisje1993 @TeamWesil @RicoV1989 @Fantasy @Jotew @Kyrill @Niejo101 @Nummerke10 @Bingbangboem @Titan @Paul. @Scoiattolo @Emmerich.

Allemaal bedankt voor de reacties en de stem bij de IDS-verkiezing! De slechte maand oktober wordt doorgespoeld met een meer dan degelijke maand november. De trein staat terug op de rails.

In december wordt er maar een halve maand gevoetbald, maar toch staan er vier duels op het programma. We beginnen met de tweede garnituur tegen Fiorentina en tegen het spelbeeld in weten we te winnen na een vrije trap van Frank. Vervolgens kwam het nog ongelsagen Juventus op bezoek. We traden op volle oorlogssterkte aan en zelfs een goal van Haaland kon ons niet van onze grootste stunt tot nog toe houden: we wonnen met 2-1 van de tot dan toe nog ongeslagen leider na doelpunten van verdedigers Pajovic en Lorenzi!

Vervolgens wachtte een trip naar Kroatië. Nadat Dinamo Zagreb ons eerder al onterecht op een gelijkspel wist te houden in eigen huis, hadden we nog een rekening te vereffenen. Frank, Porta, Pajovic en twee maal Cortesi wisten ervoor te zorgen dat de forfaitcijfers op het bord stonden toen we terug naar huis reisden. Ook de laatste wedstrijd voor de interland werd gewonnen: Sassuolo werd met 0-2 verslagen.

image.thumb.png.4366279ad9758fdf285b286f279b27d7.png

Twee maal verliezen en je ligt buiten de Europese plaatsen, maar momenteel staan we erg knap derde. Juventus is nog steeds ongenaakbaar.

image.thumb.png.f5dd39718f9747593c3ee62b491007f6.png

Na de wedstrijd tegen Dinamo Zagreb kreeg ik een Spaans berichtje op mijn gsm. Blijkbaar wou de manager van Valencia me bedanken. Dankzij onze zege zijn ze nog steeds actief in de conference cup.

image.thumb.png.dc5dc08e8f2191e0dc927e5a8526946a.png

Als Braziliaanse Belg heb ik natuurlijk ook de Belgische nationaliteit. In die hoedanigheid heb ik de Raymond Goethals-trofee weten te winnen, voor coaches die het in eigen land proberen. Een erkenning van mijn werk in Italiaanse loondienst is altijd mooi.

image.thumb.png.5f345ec50f91bc7263c6b53407c5c666.png

Met een trofee op zak en een prosecco in de hand vond ik het verstandig om naar de bestuurskamer te trekken. Mijn verzoek om de jeugdopleiding te verbeteren werd meteen ingewilligd.

image.thumb.png.e4a564568405577150a486859239acef.png

Spoiler

Allemaal bedankt voor de reacties en de likes! De maand oktober is intussen een verre herinnering en we stomen door. Zelfs Juventus moest eraan geloven!

• Marius changed the title to [IDS] [FM20] SSD Palermo | De roze feniks
  • Marius unpinned this topic