Jump to content

[IDS] [FM20] SSD Palermo | De roze feniks

Recommended Posts

1868657170_Derozefeniks.png.64b293afa8148b970617871a67d346e6.png

Banner by @xPeejay

29 juni 2020. Ik zet mijn krabbel onder een contract voor één jaar met een wedde van 12.000 euro per maand. Netto blijft hier maar 6.500 euro op maandbasis van over, maar alsnog mag ik niet klagen. Nadat Palermo was gepromoveerd uit de Serie D hebben ze me onmiddellijk opgebeld omwille van mijn ervaring met Santa Claus en Eendracht Aalst. Gezien ik steeds zuidelijker lijk te trekken, leek Palermo (geografisch gezien) een logische volgende stap.

Terwijl ik poseer met een glimlach en het typische roze plunje in mijn handen, denk ik na over de club. Over het verleden en de toekomst. Na verschillende financiële debacles was de iconische club finaal teruggeplaatst naar de Serie D, maar een jaar later wisten ze reeds te promoveren naar de Serie C. Mijn persoonlijk doel is simpel: snel promoveren, doch op een duurzame manier. Dat laatste zal concreet uiting vinden in het financieel geen gekke dingen doen voor er Europese miljoenen naar Sicilië stromen. Dit alles lijkt een grote uitdaging, maar laat ik net daar geen schrik van hebben.

Spoiler

Een weinigzeggende intro, daar ben ik me van bewust. In de volgende updates neem ik jullie mee doorheen de transferperiode, de voorbereiding en de groepsfase van het bekertornooi. Hopelijk vinden velen onder jullie de weg naar dit topic :) 

Praktisch gezien heb ik eerst een jaar gesimuleerd, tot Palermo promoveerde en speelbaar werd. Omdat het FM20 is, heet de club nog steeds SSD Palermo (en niet FC Palermo).

Edited by Marius
  • Replies 648
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

#13 In september kan het echte werk beginnen. Daarom oefenen we tijdens de interlandbreak nog eens tegen het gevreesde Don Bosco. Vorige keer versloegen we ze met 21-1, nu is de teller gestokt op

#46 We starten de maand mei meteen met een belangrijke wedstrijd: de heenwedstrijd van de halve finale van de Europa League. We ontvangen FC Porto in eigen huis en de jongens hebben er duidelijk

Ze hadden interesse in hem, maar Liverpool had hem een concreet voorstel gedaan en Club Brugge niet. Dus besloot ik maar in te grijpen  Nuno Campos, onze spelmaker voor de verdediging, heb ik trouwens

Posted Images

Succes bij Palermo! Een club die in mijn ogen thuis hoort in de Serie A. Het wordt tijd dat de grote namen weer die kant op gaat. Trouwens ook een club met een van de mooiste logo's als je het mij vraagt. Financieel natuurlijk ook wel een uitdaging daar en de selectie is bij aanvang niet heel goed meen ik mij te herinneren.

Palermo, één van de gaafste clubs uit Italië gezien het roze tenue. De uitdaging zal waarschijnlijk niet groot zijn om terug te keren in de Serie A, maar om daar hoge ogen te gooien is een stuk moeilijker. Financieel zal het even wennen zijn, maar eenmaal op het hoogste niveau komt het geld vanzelf wel.

Om één of andere reden altijd wel een sympathieke club gevonden. Hopelijk breng je hen snel terug naar het niveau waar ze thuis horen. Veel succes alvast!

Trek de roze veren maar vast uit de kast, want ik vermoed dat er de komende jaren wel het één en ander gevierd mag gaan worden. Een leuke clubkeuze; weer heel iets anders dan Aalst en de kerstmannenclub!

Gepost (edited)

Bij mijn aankomst op de club trof ik een selectie aan die volledig uit balans was. Erg veel spelers met een jeugdcontract die potentieel misschien wat konden betekenen, maar dit seizoen zouden ze hoogstens wat kunnen betekenen als back-up. Bovendien beschikten verschillende spelers over een aflopend contract, waaronder de eerste doelman. Deze heer was inmiddels voorbij de dertig en vroeg een stevig maandloon. Ik bedankte hem voor bewezen diensten en haalde een doelman die een tikkeltje beter en jonger is, maar vooral minder loon vroeg. Ook hij beschikte over een aflopend contract.

Verder kon zowat elke linie een kwaliteitsinjectie gebruiken. Hiervoor richtte ik me op transfervrij spelers of huurspelers waarvan we hoogstens het loon hoeven over te nemen. Hierop maakte ik één uitzondering: Idrissa Touré wordt gehuurd met een verplichte optie tot koop aan het einde van het seizoen ten belope van 175.000 (wat zelfs onder zijn huidige marktwaarde is). Deze vastberaden Duitse Guineeër heeft volgens mij het potentieel om ook in de Serie B mee te draaien.

De rode lijn in onze overige transfers is duidelijk: Italianen die meteen een meerwaarde kunnen betekenen. Normaal geef ik de voorkeur aan spelers die jonger zijn dan dertig, maar gezien een goede rechtsvoetige linksvoor vinden lastig was, is voor Russotto (niet te verwarren met risotto) op deadline day een uitzondering gemaakt. Ook Kis vormt een uitzondering: deze voormalige speler van Union is namelijk een Belg en geen Italiaan.

image.thumb.png.d88b16fdb0324bcdee5b9c47e97ac88a.png

image.thumb.png.ea1bfdbd32ddc7dbeb6988f0409790a5.png

Citaat

image.thumb.png.41d0d68e7c9f2eb6f582ceb825c97d5e.png

image.thumb.png.8d47dfa306c1990e2c30221a7ead6d2d.png

image.thumb.png.f8f3cb41d00fb2570fc8e135ddd89ce1.png

image.thumb.png.0b2f0c9d22ee10f44afe0e127bb62d0f.png

image.thumb.png.8e943c23050acca226a5a7c01cfc4cb1.png

image.thumb.png.8464951fcfba0fc02dfcd6311320e589.png

image.thumb.png.58c832a349e3c8e9b98d9ac22bb8276a.png

image.thumb.png.3d3867a1e9720789dab3f982adcc413c.png

image.thumb.png.669d7fc9a21d45420d70b5172cfd5c0a.png

image.thumb.png.59f9750fde24fe981b6ec20b9687ec49.png

image.thumb.png.d7f767419f3a48a9a8f2e3ae78fab61b.png

image.thumb.png.a6892ee2d7c0597c7617392a2656a4d5.png

Een hete transferzomer leidde tot onderstaande selectie. Deze oogt vrij ruim, maar in de Serie C mag je elke wedstrijd vijf wissels doorvoeren en bestaat de bank uit twaalf spelers. Een echt schaduwelftal leek me dus geen overbodige luxe. Bovendien zijn vele spelers eerder selectievulling: spelers met goedkope jeugdcontracten die reeds van bij het begin aanwezig waren.

image.thumb.png.720ec1343aa46b27ed360bd0e68e225a.png

Spoiler

Allemaal bedankt voor de reacties en de like!

@xPeejay @komodo25 @delichris @Rossini'

@MNie @Mordurette @Marius @ElMarcos @chrisje1993 @TeamWesil @RicoV1989 @Fantasy Inderdaad een club die thuis hoort in de Serie A met een prachtig logo en een iconisch tenue. Bovendien hebben ze inderdaad wat leuke spelers opgeleid in het verleden. Hopelijk krijg ik haar terug naar het hoogste niveau.

@Titan Ik denk dat roze veren eerder iets zijn voor Mahmadu en niet voor Rubinho, maar hopelijk valt er wat te vieren inderdaad ;) 

Wil je niet meer elke update een tag krijgen? Stuur me gerust een pm!

Edited by RubenS2
Gepost (edited)

Oefenwedstrijden dienen in mijn ogen voor vier zaken: automatismen inslijpen, vertrouwen opdoen, iedereen fit krijgen en geld in het laatje brengen. Daarom kies ik traditioneel voor een voorbereiding tegen zwakkere ploegen uit de streek. Borussia Mönchengladbach past niet in dit plaatje, maar deze wedstrijd stond al gepland van voor mijn aankomst. Onze satellietclub CUS Palermo moest er wel aan geloven en ging net als San Giogio Piana met 7-0 ten onder tegen een team in opbouw, waarbij ik met de rust traditiegetrouw een ander elftal het veld injaag.

Tussendoor diende de eerste bekerwedstrijd zich aan. Blijkbaar is dit de Coppa Italia Lega Pro: een manier om ons te kwalificeren voor de play-offs om promotie. En ik dacht dat België een raar competitieformat kende… Ik had geen flauw idee hoe ver we reeds stonden, maar de wedstrijd tegen reeksgenoot Sicula Leonzio viel hoopgevend te noemen. Met 3 schoten tegen 35 waarvan 0 tegen 15 op doel is de 0-2 uitslag niet bepaald representatief. Twee doelpunten van schaduwspits Sbaffo in de laatste twintig minuten van de wedstrijd waren uiteindelijk voldoende.

Hierna stond een oefenwedstrijd tegen Don Bosco Partinico op het programma. Wie? Geen idee, maar we wonnen met 21-1. Yves Baraye was trouwens een linksvoor die op proef was, maar hij verkoos Trapani (Serie B) boven ons, wat mede het “probleem” op deze positie creëerde (dat later werd opgelost). Maar goed: lekkere wedstrijd eenrichtingsvoetbal.

Tegen reeksgenoot Vibonese mochten we voor de tweede groepswedstrijd van de beker in eigen huis aantreden. De jongens waren blijkbaar niet goed wakker, want na minder dan een minuut stond het al 0-1. Een paar minuten later hing rechtsachter Pandolfi de bordjes alweer in evenwicht en nog voor rust stond het 3-1 via flankspelers Acampa en Mendicino. In de toegevoegde tijd maakten de bezoekers nog de aansluitingstreffer, maar een ingevallen huurling besloot bij zijn debuut nog de 4-2 te maken. De kansenverhouding (35-9 en 15-6) loog er niet om: we staan voor aanvallend en dominant voetbal.

Om de een of andere mij nog onbekende reden waren we als groepswinnaar vrijgesteld voor de eerste ronde van de beker. In de tweede ronde treffen we reeksgenoot Catania, maar dit is voor later op het seizoen.

image.thumb.png.05796339e61256813b22b89d3ae753f3.png

Spoiler

@xPeejay @komodo25 @delichris @Rossini'@MNie @Mordurette @Marius @ElMarcos @chrisje1993 @TeamWesil @RicoV1989 @Fantasy @Jotew @Kyrill @Niejo101 @Nummerke10 @Titan

Allemaal bedankt voor de reacties! Leuk dat de clubkeuze bevalt! Geen idee of deze oefenperiode representatief valt te noemen, maar het is leuker om goed te starten dan om slecht te starten. Up next: de competitiestart in de Serie C!

Wil je niet meer elke update een tag krijgen? Stuur me gerust een pm!

Edited by RubenS2
  • Marius changed the title to [IDS] [FM20] SSD Palermo | De roze feniks
  • Marius unpinned this topic