Geplaatst 27 februari 20214 jr. Wat doen jullie met de trainingen? En hoeveel training onderdelen gebruiken jullie per dag? Ik heb het net terug gebracht van 3 naar 2 omdat ik merkte mijn spelers nogal met fitheid kampte voor de wedstrijd al begonnen was.
Geplaatst 28 februari 20214 jr. Meestal de taak van de assistent, vind de groepstrainingen echt verschrikkelijk om elke week in te stellen haha. Als ik het zelf doe, vaak ongeveer zo iets: Wedstrijddag: - Wedstrijddag -1: wedstrijdvoorbereiding (1x tactisch en 1x dode spelmomenten (corner of vrije trap, aanvallend bij thuiswedstrijd en verdedigend bij uit) Wedstrijddag -2: wedstrijdvoorbereiding (1x team en 1x dode spelmomenten) Dus stel je speelt op zondag, ongeveer zo iets: Maandag: rust | community outreach (goed voor je teamsfeer) Dinsdag: twee trainingen Woensdag: twee trainingen + ook weer iets voor de teamsfeer Donderdag: twee trainingen Vrijdag & zaterdag zoals hierboven (wedstrijddag -1 en en wedstrijddag -2) Zondag spelen Dus in principe altijd 2 trainingen max en dan af en toe een community ding ertussen als derde blok
Geplaatst 28 februari 20214 jr. Auteur Dank voor je feedback! Inmiddels ben ik ook wat wijzer geworden. Ik had ergens een training gedownload die de spelers zwaar trainen tot wel 3 trainingen per dag. Resultaat was dat mijn spelers vaak al moe aan de aftrap verscheen, veel blessures o.a. een speler die voor 6 maanden uitgeschakeld is en ik denk vooral doordat spelers zo moe waren dat hun ontwikkelingen stil kwamen te staan. Ze werden amper beter. Nu heb ik het hef in mijn handen genomen en staan ze ingesteld op 2 trainingen per dag en 1 dag voor de wedstrijd geef ik mijn spelers extra rust, alleen tactiek bespreking en wedstrijd voorbereiding. Nu zijn de meeste spelers tevreden en hebben ze een erg goede ontwikkeling meegemaakt. Individueel laat ik nu eerst mijn assistent doen omdat ik mijn handen vol heb aan de team trainingen.
Geplaatst 28 februari 20214 jr. Individueel zou ik persoonlijk altijd zelf instellen. Dat is het enige moment ingame dat je je talenten echt kan sturen: door individuele training in te stellen kun je ze net even beter maken op dat ene puntje waarin ze achterlopen. Ik zie algemene training een beetje als "zoek het maar uit": als jij een groot talent bent dat ver wil komen, en de assistent regelt een redelijk generieke algemene training, zal je op alle belangrijke punten wel íets beter worden Individuele training neem ik eigenlijk altijd in eigen hand: "ok, jij bent een talent, maar als je het in mijn basis-elf wilt maken moet je deze punten echt nog verbeteren". Denk aan een spelmaker die achterloopt op eerste balcontact. Algemene training zal hem beter maken als spelmaker "an sich". Individuele training zal hem beter maken in de eigenschappen techniek, passing en eerste balcontact. Ofwel: in plaats van 15 eigenschappen waar hij beter op zal worden, krijgt hij door individuele training focus op 3 eigenschappen waar hij beter op zal worden edit: en even terugkomen op wat je zei trouwens. Inderdaad: als je ziet dat je spelers zich helemaal kapot lopen, is het beste wat je kan doen ff die trainingsintensiteit terug zetten. Beter iets minder training en een "zesje" aan ontwikkeling, als flinke intensiteit en hopen op een negen terwijl je een vier krijgt 28 februari 20214 jr. bewerkt door Lupus.
Geplaatst 1 maart 20214 jr. Ik doe hetzelfde @Lupus., laat de groep aan de assistent over en neem zelf controle over de individuele trainingen, maar heb wel altijd het idee dat ik daar nog wat laat liggen met de groepstraining.