Jump to content

[FM21] Nur der HSV

Rossini'
 Share

Recommended Posts

image.png.7361b25d2aae577fa172241447c13743.png

1. Nur der HSV

De geschiedenis van het Duitse voetbal wordt in feite gedomineerd door één club: het Beierse Bayern München. Met dertig Bundesliga-titels, twintig bekers, zes Champions League-trofeeën en talloze tweede plaatsen zijn zij de absolute grootmacht van Duitsland. Over de geschiedenis heen zijn er veel clubs die hebben geprobeerd om over te nemen aan de top, maar geen enkele club slaagde er in om Bayern München definitief van de troon te stoten.

Tijdens deze novelle ga ik de jacht inzetten op Bayern met gevallen grootmacht Hamburger Sports Verein, of simpelweg HSV. Het huidige 2. Bundesliga team heeft het de laatste 10 jaar zowel financieel, als op het veld moeilijk gehad. HSV kende maar liefst 18 managers in de laatste 20 jaar, heeft al 17 jaar lang geen trofee gewonnen en sinds 2009/10 hebben ze niet meer deelgenomen aan Europese competities. Kortom, ze hebben daar dus al betere tijden gekend. Bovendien zitten ze nu al voor het derde seizoen op rij in de tweede klasse, na in het seizoen '17-'18 voor het eerst in 55 jaar gedegradeerd te zijn. In het stadion van HSV hangt een unieke klok die bijhield hoe lang de club in de Bundesliga actief was. De klok stond op 12 mei 2018 op 54 jaar, 261 dagen en 19 uur. Voor de degradatie was het de enige club die elk seizoen van de Bundesliga erbij was. Het einde van een tijdperk.

Die Rothosen kennen een prachtige historie. Het is éen van de drie Duitse clubs die de Champions League heeft gewonnen, een prestatie uit hun gouden periode. Tussen 1975 en 1987 werden in totaal 18 trofeeën aan hun prijzenkast toegevoegd. Onder leiding van legendarische managers en spelers als Ernst Happel, Kevin Keegan (Ballon D'Or winnaar 1978 en 1979), Felix Magath en Horst Hrubesch (huidig hoofd jeugdopleiding) streed HSV op alle fronten in hun gouden tijdperk; ze wonnen toen o.a. drie Bundesliga kampioenschappen, twee DFB-Pokalen, een Europacup II en de Europacup I.

Nu is het maar liefst 38 jaar geleden sinds hun laatste Bundesliga trofee en is de club dus afgegleden naar de tweede klasse. Het is tijd om HSV terug te brengen naar waar het thuishoort; de Bundesliga. Ons doel is om HSV zo snel mogelijk terug te krijgen in de Bundesliga, en op lange termijn de beste club van Duitsland te worden. Door fel in te zetten op een uitstekende jeugdopleiding en een goede, gerichte scouting willen we terug een Europese grootmacht worden. 

Belgen en Nederlanders bij HSV

Er speelden in het verleden diverse Belgen en Nederlanders in het shirt van Hamburger SV. Eén van de bekendste ex-voetballers was natuurlijk Rafael van der Vaart. In 2005 maakte de speler de overstap naar Hamburger SV, om uiteindelijk aanvoerder en icoon van de club te worden. Onder andere de volgende Nederlanders waren in het verleden speler bij HSV: Khalid Bouhlarouz, Eljero Elia, Joris Matthijsen, Jeffrey Bruma, Nigel de Jong en Ruud van Nistelrooij droegen allemaal de kleuren van Hamburg. Ook de Belgen hebben HSV al serieus vertegenwoordigd. Emile Mpenza, Vincent Kompany, Daniel Van Buyten, Orel Mangala, Gerard Plessers en Vadis Odjidja-Ofoe waren in het verleden actief voor HSV. Momenteel zijn er met Rick Van Drongelen en Amadou Onana één Nederlander en één Belg actief.

Bij deze nog even special credits to @xPeejayvoor de knappe banner.

Spoiler

Meteen een mention voor mijn meest trouwe volgers van mijn vorige novelle met KV Mechelen. Laat maar weten als je er geen meer hoeft (y)

@Fantasy @Bingbangboem @komodo25 @DGremlin @Ruben VDS @RubenS2 @Marius @FlyD  @Niejo101 @JordiW.  @Kyrill @glennix@jefri @xPeejay @delichris @Mordurette @Scoiattolo  @V-Traxx @van der Water  @Emmerich. @True_Legend

HVS, een echte traditionsverein natuurlijk. Hun degradatie blijft nog steeds een spijtig gegeven. Zelf heb ik ook al een paar gedacht om een save met deze club te starten. Ik volg dus met de nodige aandacht. Succes!

image.png.7361b25d2aae577fa172241447c13743.png

2. Hard labeur

Na het tekenen van de overeenkomst bij Hamburger SV, konden we eindelijk aan de slag. Het eerste op ons menu; kennismaking met de spelers en de staff. HSV beschikt over een mooie, uitgebalanceerde kern met veel Duitsers. Vooral achterin zijn er heel wat opties te vinden. Vooraan zitten we niet dik in de spelers, maar tenzij er gekke dingen gebeuren zitten we wel goed.

Met Ulreich, Van Drongelen, Ambrosius, Onana, Leibold, Hunt, Kittel, Terodde, Wintheimer en Vagnoman zitten er heel wat jongens in de selectie die een stapje hoger aankunnen, of zich al enorm bewezen hebben op het hoogste niveau. Zij zullen dan ook de voortrekkers van de selectie moeten worden.

Ik heb er trouwens voor gekozen om transfers uit te zetten in de eerste transferperiode. Zoals steeds tracht ik zo realistisch mogelijk te spelen, en daarom ga ik van start met de selectie zoals ze in real is.

image.thumb.png.6abc9d7303aab4ddc54086a47b46faec.png

image.thumb.png.e630258f04d7e1e157a31b79b9d2c909.png

Tijdens de voorbereiding lag de focus op twee zaken; tactiek en fysiek. We wilden enerzijds ons systeem erin slijpen, en anderzijds een goede fysieke basis . Deze twee topics gaan natuurlijk ook hand in hand; de tactiek is gebaseerd op de Gegenpressing principes, waardoor we fysiek gewoon top moeten zijn. 

De oefenwedstrijden bevatten de nodige ups en downs. Tegen Wandsbek haalden we stevig uit, maar tegen Altach kregen we een enorme opdoffer te verwerken. We sloten de voorbereiding af met een spectaculaire 4-4 tegen Valencia. ondanks de vele tegengoals tankten we hier wel wat vertrouwen, aangezien we toch tegen een serieuze tegenstander speelden.

image.thumb.png.57a0295047fdbb3d5505637725023885.png

Hieronder vind je de opstelling waarmee we de competitie zullen aanvatten;

image.thumb.png.a6ea2a4d35e7a1e3ddef7f805abfe334.png

Met deze jongens moeten we in staat zijn om dit seizoen meteen te promoveren. Ik kan niet wachten tot de competitiestart!

Mijn complimenten om zonder transfers te starten! Dat vind ik zelf het meest realistische en daarom ook het mooiste. De resultaten tijdens de oefenperiode waren wisselend, maar net daarom is het ook een oefenperiode natuurlijk.