Jump to content

[FM21] Journeyman Challenge om weer een doel te hebben...

Guess@Who
 Share

Recommended Posts

Allereerst maar even voorstellen:

Ik ben al een hele oude FM speler. Mijn eerste editie was eigenlijk Italia95. Dat was één van de voorlopers van Championship Manager. Je kon alleen in Italie spelen. Maar eigenlijk speelde ik vroeger al voetbalmanagement games op de Commodore64. Je kon geld voor je club verdienen door o.a. vragen te beantwoorden. Van welke club is The Gunners de bijnaam.

Jullie horen het al, opa gaat zich ook weer eens mengen op dit forum.. ;-) 

Mijn naam is Remco en ik ben bijna 47 jaar. Ik koop FM eigenlijk elk jaar, maar van veel spelen komt het eigenlijk niet. In mijn steam account staan alle versies vanaf 2011, maar ik heb met elke editie nooit meer dan 250 uur gespeeld. Maar het blijft zo'n mooie game!

Deze week luisterde ik naar de podcast over de Journeyman Challenge. En dat boeide. Ik had het eigenlijk nooit gedaan. Mijn mooiste FM herinneringen bewaar ik aan een LLM save met Kidderminster Harriers.

OK. The Journeyman van Remco:

Ik heb vele Europese landen geselecteerd. In totaal 52 speelbare competities... 

10 Augustus 2020

Gelijk op de eerste dag 10 sollicitaties. Uiteraard ook direct veel afwijzingen, maar ook een uitnodiging voor een gesprek bij Vestri, beter gezegd: Íþróttafélagið Vestri

Ijsland dus. Helaas geen succes. Ze kozen voor een Serviër

In de dagen en weken die volgden, kwamen er meerdere posities vrij. Ik solliciteerde overal op, mits het niet op voorhand al te hoog gegrepen was.

10 september 2020

Er gingen een paar weken voorbij toen Ekenäs IF Tammisaari in Finland mij uitnodigde voor een gesprek. 5 dagen later een bericht van de voorzitter. Ze bieden mij een 1 jarig contract voor € 1.400 per maand. Ik moet werken met een transferbudget van € 1.000 en een salarisbudget van € 8.250.

Zonder papieren en zonder ervaring heb ik niets te eisen… Accepteren!

Ik kan de naam van de club nog niet uitspreken maar ik ben er de baas! 😊

De club is semiprofessioneel. Prognose 5e in de …Ykkönen (2e niveau Finland), maar staat nu, na 17 wedstrijden op de 10e plaats van de 12 clubs. Daardoor heeft de vorige manager het veld moeten ruimen. We staan op een degradatieplek, dus er is werk aan de winkel.

Aan de tactische info te zien, zijn ze gewend om 4-1-2-2-1 te spelen. We gaan ons verdiepen in de club en zorgen dat we niet degraderen! Nog 5 wedstrijden te gaan….

Je hebt helemaal gelijk TeamWesil!

Hier het overzicht van mijn eerste 5 wedstrijden en de laatste van het seizoen. De 'tussenpaus' had zijn eerste en enige wedstrijd ook gewonnen, dus er was blijkbaar sprake van een schokeffect.

Je moet ergens beginnen, maar de Finse 2e divisie is niet heel spannend. De competitie loopt van april tot september. In Januari is er nog een bekertoernooi. De rest van de tijd ben je aan het door klikken.

Maar een mooi moment om aan mijn trainer/coach II opleiding te beginnen. Na zware onderhandelingen betaalt de club die voor mij.

Verder nog weinig te melden... als dat weer zo is, dan meldt ik mij, met afbeeldingen. :-)

Knipsel1.JPG