Jump to content

[IDS] [FM21] Hertha BSC | Die Zukunft Gehört Berlin

Recommended Posts

742887985_herthabanner.png.aed27e13f723ff30210271136822bca4.png

1598860186_TeamnieuwsHertha.png.1f8fc8be74e98c93f451172a3cefefa3.png

We waren zoekende in de eerste maanden van het jaar. Of waren, we zijn nog steeds niet waar we vorig seizoen waren. Dit komt deels door het drukkere programma en deels ook lijkt het alsof tegenstanders ons beter af kunnen stoppen. Daarnaast hebben we eind oktober, begin november een reeks gekend met de nummers 1, 2 en 6 van de Bundesliga en twee keer Manchester City en een bekerduel tussendoor. De club en spelers zijn niet gewend om zo'n zwaar programma te hebben en zijn dus ook vermoeid.

We zijn naarstig op zoek naar doelpunten, waardoor ik besloten heb om de accenten wat anders te gaan leggen. In plaats van de vertrouwde 4-2-3-1 gaan we het nu proberen met een 4-2-4. De aanvallende middenvelder wordt dus een spits. Dit sluit ook beter aan bij de kwaliteiten in de selectie, met de combinatie Gyimah Lanza of Gyimah Romildo koppelen we de fysiek sterke Ghanees aan een snelle, wendbare dribbelaar. Met snelheid en creativiteit van de flanken zou dit lastiger te verdedigen moeten zijn dan de wat statischere 4-2-3-1.

image.png.5a8f4c757e7dbc1378c89943d137fc52.png

2040732323_Bundesligabanner.png.5fc8762ca7c8f27ada02d2ae47df121c.png

In de topper thuis tegen Bayern München deden we iets wat ik normaal gesproken niet snel doe, namelijk onderdanig zijn aan de opponent. We speelden voorzichtig en dit pakte goed uit, tegen de verhouding in wisten we een punt over te houden aan het duel. Gyimah zette ons vroeg op voorsprong waarna Bayern bijna meteen gelijkmaakte. Uit tegen Fortuna Düsseldorf gunden we wat spelers rust, zo speelde Veloso in de spits. Hij scoorde ook meteen, net als linksbuiten Lanza.

Na de interlandbreak stapten we over op de reeds besproken nieuwe formatie. Dit legde geen windeieren, vooral niet voor spits Romildo. Hij scoorde liefst vier keer. De andere goals werden gemaakt door Gyimah en invaller Lanza. Ook uit tegen FC Augsburg speelden we in deze formatie maar we hadden het lastig tegen de mannen van Nagelsmann. Pas in de blessuretijd wist Lanza zijn tweede van de wedstrijd te maken en ons de drie punten te bezorgen.

image.png.e9b483100511313d64a65ac9b2c5d838.png

Het is dringen aan de top. Bayern München begon de maand als koploper, verspeelde die positie maar kwam later alsnog weer bovenaan te staan na puntverlies van Borussia Dortmund. Wij gaan samen met deze twee teams strijden om de titel. Helemaal onderin kent Werder Bremen een horrorseizoen, zij hebben slechts 2 van de 14 duels niet verloren. In plaats van stadsmuzikanten nu dus alarmbellen in Bremen.

image.png.9877ce8fc72e866580ff395a680eafff.png

1846284717_CLnieuwbanner.thumb.png.261e6699c6ddd63592422dd3a8d07ce6.png

In de Champions League begonnen we aan het pittige thuisduel tegen Manchester City. We gaven wat spelers rust vanwege het drukke programma en aangezien ik dacht dat we het vooral moeten laten zien tegen de andere teams. Tot mijn verrassing wist invaller Chukwudi ons op voorsprong te zetten waarna Veloso de 2-0 maakte. City kwam in de laatste minuut nog terug maar daar bleef het bij. Tegen Celtic was de 4-2-4 weer uit de kast getrokken en niet zonder succes. Backs Kirkwood en Miranda scoorden, Samardzic maakte de derde waarna Gyimah als invaller eigenhandig de score naar 1-5 bracht.

image.png.7b226af7629e86923d39c578be67689a.png

Door deze twee overwinningen zijn we al zeker van overwintering in het miljoenenbal! Iets waarvan ik niet dacht dat we het konden zeggen na vijf duels. Met een thuisduel tegen Valencia nog voor de boeg hebben we ook alles in eigen hand om groepswinst veilig te stellen. Als ik zie welke teams tweede kunnen worden in hun groep denk ik echter dat dit verschil uiteindelijk verwaarloosbaar is.

image.png.d9189bb7cab72b7fe7ba07db13dd3f74.png

269909865_TransfersHertha.png.4aa919467e1991d2dda38fd9ca1c48f3.png

Na de inschrijving voor de Champions League kwam de Peruaanse centrale verdediger Darwin Campos naar me toe. Hij vroeg zich af waarom ik hem niet had ingeschreven. Er waren toch zeker een paar spelers die wél ingeschreven waren en die een stuk minder waren dan hem. Of ja, dat was zijn mening. Ik was het er niet mee eens en na een fel gesprek wilde Darwin weg. SL Benfica had €11M over voor de verdediger, waardoor we ook nog eens meer dan €10M winst maken.

Aan de andere kant hebben we twee transfers afgerond. Van Flamengo komt de 18-jarige talentvolle keeper Basílio Dias Pereira over. Zijn contract loopt eind december af waardoor we geen transfersom neer hoeven te leggen. Voor de andere aanwinst hebben we wel een geldsom neer moeten leggen. De ontsnappingsclausule van Marek Nemec stond op €16,25M, een bedrag dat we graag betalen aan Slavia Praag voor het 18-jarige talent. Deze Tsjechische linksbuiten zal ons vanaf de winterstop wat meer opties geven aan de linkerkant.

Screens Pereira & Nemec

Spoiler

image.thumb.png.92eea741f5f9a44b166af3d0c8080cfd.png

image.thumb.png.7c8ed1a7cebfe076ba9e9ae6f4d4256c.png

Reacties.png.337146ed74131c12fae7314dc134e95d.png

@delichris @19CH98 @kmk @MNie @Marius Ik ben nog steeds niet helemaal blij met hoe het moet, we zetten vooral vechtoverwinningen neer. Het is goed dat dit nog steeds vaak overwinningen zijn maar ik wil meer winnen zoals tegen Wolfsburg. Dat scheelt wat stress.

@RubenS2 Ik snap niet dat ik nog steeds in dienst ben...

@Kyrill Ik ben blij dat Dortmund hier niet zo'n sterke selectie heeft als in jouw game :D

• Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Atlético Madrid wist drie keer de finale van de Europa Cup 1/Champions League te bereiken zonder de prijs te pakken. In 1974 was FC Bayern München te sterk en meer recent was Real Madrid twee keer de

De wonden likken en doorgaan. Dat is wat we moeten doen en dat is ook wat we gaan doen. Het belooft wederom een interessante transferzomer te worden. Door de transfers in de winter hebben we een wat h

Nog twee duels te gaan in de Bundesliga, terwijl onze focus logischerwijs op de Champions League en de DFB-Pokal ligt. Toch wilden we het seizoen mooi afsluiten want er waren nog enkele records die ve

Posted Images

Het begint beter en beter te draaien. City al ingehaald in de CL en Bayern al bijna in de competitie. Kan weer een mooi seizoen worden, zoals zovaak

Wat een spanning bovenin de Bundesliga hoor. Maar ik vermoed dat jij uiteindelijk een hele mooie reeks gaat neerzetten. Wat Werder doet is mij een raadsel. Die mogen nog vol aan de bak. In de CL gaat het ook zeer voortreffelijk.

De tactische veranderingen lijken toch goed uit te vallen. Op alle vlakken leek het meer te vlotten en kwalificatie na 5 speeldagen in de CL blijft toch altijd een opsteker.

Lijkt dat de tactische wijziging gelijk zijn gewenste effect heeft. Mooie resultaten in zowel de competitie als CL. En veel spanning voor de bovenste plekken. Mooi om al door te zijn in de CL.

209069550_herthabanner.png.221cc6b13b83220852a1fbb9af3230b5.png

1309697793_TeamnieuwsHertha.png.adac36d1eb150669ef079baec351ec37.png

In mijn laatste seizoen bij Stade de Reims hadden we door de drukke agenda een mooi roulatiebeleid. Maar liefst 24 spelers speelden 10 duels of meer, de meesten tussen de 30 en de 40. In het afgelopen seizoen met Hertha BSC was het maar aan 17 spelers gegeven om meer dan 10 duels te spelen. We hoefden amper te rouleren vanwege het beperkte aantal matches en dit zorgde er logischerwijs ook voor dat er minder spelers aan bod kwamen. Er was amper sprake van vermoeidheid en ik kon dus vaak met de beste elf spelen. Roulatiespelers kwamen erin tegen mindere teams.

Hertha BSC eröffnet Therapiezentrum: Pfund mit Pumpe - Sport - Tagesspiegel

Zelfs Herthinho, de mascotte van Hertha BSC, loopt op zijn laatste poten

Hoe anders is de situatie dit seizoen. We hebben nu al 20 spelers die de 10 wedstrijden zijn gepasseerd. We moeten rouleren, ook in de grote wedstrijden. Dit is de reden dat de uitslagen wat minder overweldigend zijn dan vorig seizoen. De sterkste spelers missen belangrijke duels omdat ze nog langer mee moeten dan vandaag. Spelers als Franke en Chukwudi zijn al eens een week op vakantie gestuurd en anderen lopen op hun tandvlees. Ik had niet verwacht dat het verschil tussen wél en geen Europees voetbal zo groot zou zijn.

1028976936_Bundesligabanner.png.e8b4d5862c6d9b6dd46caed56d012b4e.png

Op het tandvlees gingen we dus december in, richting de winterstop. Thuis tegen 1.FSV Mainz 05 was hier echter weinig van te zien. Gyimah maakte twee goals, Miranda en Franke scoorden van achteruit en Veloso maakte de vijf vol. Ook tegen Bayer 04 Leverkusen wisten we de winst te pakken en wederom was centrale verdediger Franke doeltreffend. Spits Romildo maakte de tweede. Hierna wachtte Schalke 04. Nog één keer knallen voor de winterstop. Vooral Chukwudi liet zichzelf zien met goals in de 45e en 90e minuut. Ook KirkwoodVeloso en Istrefi kwamen tot scoren.

image.png.b46304336dd70229fa4de31c94a1c994.png

Oké, we zijn geen Herbstmeister. Die eer is voorgelegd aan Bayern München, dat een geweldige eerste seizoenshelft kent en liefst 44 punten bij elkaar sprokkelde. Vlak daarachter staan wij echter al, met 43 punten. Net als Borussia Dortmund, dat op 41 punten staat, zijn we zelfs nog ongeslagen. Het belooft een spannende tweede seizoenshelft te worden met de drie tenoren die uit gaan maken wie er kampioen zal worden.

image.png.180970b004c8af6b67d01f0d73f71d60.png

1798631879_CLnieuwbanner.thumb.png.4716279ebbace9038de7fe89014d5b97.png

Thuis tegen Valencia konden we de groepswinst veiligstellen en deze boodschap was met name bij Gyimah zeer goed overgekomen. De Ghanees scoorde liefst drie keer tegen de Spanjaarden. Ook Zalazar pakte zijn doelpuntje mee, waardoor we overtuigend de groepswinst pakten. De loting voor de eerste knock-outronde was ook niet heel ongunstig. We vermijden Stade de Reims en mogen richting Milaan. Inter Milan is een sterke tegenstander maar hier liggen kansen voor ons om verder in het toernooi te komen. Manchester City - Barcelona is de grote kraker van deze ronde.

image.png.7f57744a099ff953f65cf6ca1055f455.png

image.png.502009b8e824b4f21b52811321e65f81.png

image.png.ce0b6d979d689de50a615b4c351d6878.png

Reacties.png.4f193b7eedecfc95697d558d14a81c3d.png

@Kyrill @RubenS2 @19CH98 @delichris @MNie @Marius @kmk @ElMarcos Het gaat weer beter lopen, dadelijk is bij iedereen de batterij weer opgeladen en kunnen we echt gaan vlammen! Het zou een heel mooie tweede seizoenshelft kunnen gaan worden.

Wat een start van het nieuwe seizoen. Halverwege de competitie en de verschillen zijn nog nihil. Elke misstap kan je zomaar duur komen te staan, dus wellicht zijn wat extra breedteversterkingen geen overbodige luxe voor komende winter :shine:

Haha wat leuk met die mascotte! Toch weer drie mooie overwinningen ondanks de vermoeidheid in de groep. Met Inter heb je ook een mooie club geloot in de Champions League. Daar moeten zeker kansen liggen.

Die vermoedheid is natuurlijk wel een dingetje. Ik vermoed dat het vooral minder draait wanneer de zogenaamde tweede lijn de wedstrijden dient af te werken: is de kwaliteit dan niet sterk genoeg in de breedte? Of missen de reservespelers dan weer wedstrijdritme omdat ze onregelmatig aan de bak moeten?

Los daarvan is de eerste seizoenshelft natuurlijk geslaagd en kan je met volle moed verder.

De competitie is heerlijk spannend. Ieder foutje zal afgestraft worden door Bayern en Dortmund dat maakt het nog leuker om alles uit je selectie te halen.

1748141763_herthabanner.png.1673aa019d7cd529bef61e94603a50fd.png

1733925693_TransfersHertha.png.5edb0a8fd8bf77bc153a5e5ec2d4915a.png

We mochten met Dias Pereira en Nemec al twee spelers toevoegen en ik was voor de rest blij met de selectie die we hadden staan. We wilden dan ook eigenlijk niets doen, tenzij als er zich een mooie buitenkans voor zou doen. En die kans kwam er. FC Groningen had een jonge centrale verdediger op de transferlijst staan. Zacharias Bouchlariotis komt voor slechts €6M over van de Groningers. Hij zal tegen mindere teams minuten maken en eventueel volgend seizoen verhuurd worden om ervaring op te doen. Met deze deal zullen we ons niet snel een bult vallen. 

Screen Zacharias Bouchlariotis 

Spoiler

image.thumb.png.07429cd7cb789202fb141cadfcb1d9b0.png

1523248436_Bundesligabanner.png.d3cade0cd5946559734319517abd1264.png

Na één oefenduel tegen het briljante PSV, waar een nederlaag natuurlijk geen schande is, begonnen we weer aan de competitie. Thuis tegen HSV wisten we gelukkig wel weer ruim te winnen. Gyimah maakte een hattrick, Romildo en Duilio maakten de 5 vol. Ook uit tegen Hannover 96 wisten we een mooie uitslag neer te zetten. Gyimah wist wederom twee goals te maken en invaller Samardzic scoorde ook. De maand werd afgesloten met een mooie winstpartij tegen TSG 1899 Hoffenheim. Dit keer waren het aanvallende middenvelders Gavi en Chukwudi die de goals maakten.

image.png.e6ecc5021c7e8b01df0fd2be3d225cb6.png

De goede reeks werd in februari doorgezet. Uit tegen VfB Stuttgart scoorden Lanza en Romildo, terwijl we tegen het sterke RB Leipzig dankzij Gyimah de winst pakten. Hij bracht ons twee keer terug van een achterstand en maakte ook de winnende tegen Die Roten BullenEintracht Frankfurt werd hierna echt weggevaagd. Dit keer maakte Romildo een hattrick en scoorden GyimahLanza en Nemec. Een eigen goal maakte de zeven vol. De wedstrijd tegen Werder Bremen speelden we met een grotendeels tweede team vanwege het duel in de Champions League. Dit leverde helaas puntverlies op, doelpunten van Miranda en Nemec waren niet voldoende voor de winst.

image.png.2ca328a5cc5e3dcbd1980069769a61b5.png

Zeven wedstrijden, 19 punten. Een zeer goede periode dus en dat uitte zich ook in de stand. Bayern München kwam niet zo goed uit de winterstop, zij haalden slechts 11 punten in deze periode. Borussia Dortmund was iets beter in vorm met 17 punten uit 7 duels waardoor zij in ons kielzog bleven en net als wij nog ongeslagen zijn. In maart wacht een ontmoeting met Die Borussen

image.png.9f693d31b2dd20bcca2322f555aa5187.png

1213964278_DFBPokal.png.ac628beab8e24603a32e1cce70f625a5.png

Een knotsgekke bekerwedstrijd tegen 1.FSV Mainz 05. Het regende kansen aan beide zijdes, waarbij wij ontzettend scherp waren voor het doel en Mainz dit wat naliet. Romildo stal de show met een hattrick, Veloso scoorde er ook één en de vijfde werd gemaakt door Nemec. Dit was zijn eerste goal voor de club, in de Bundesliga maakte hij er later deze maand nog twee. In de kwartfinale wacht Hannover 96.

image.png.b6d0c3361ad1220f284cf72fa15ec9e0.png

229248409_CLnieuwbanner.thumb.png.d1442f976f558756818ff6d8c2a5fe1a.png

Ik was vrij verbaasd maar dit is de eerste keer dat Hertha BSC de knock-outfase van de CL heeft bereikt. In 1999/2000 haalde de club weliswaar de tweede groepsfase maar hierin eindigden ze zonder overwinning als laatste. Nu, in 2032, zijn we dan eindelijk actief in de knock-outfase. Inter Milan is de tegenstander en we begonnen met het duel in Italië. Al na 12 minuten kwamen we achter na een goal van Denys maar gaandeweg de eerste helft kwamen we beter in de wedstrijd. Chukwudi scoorde vlak voor het half uur de 1-1 en hier bleef het ook bij. Een mooie uitgangspositie voor de return in Berlijn.

image.png.43afd90adcd094e72a56f3cb14310764.png

Reacties.png.ad4ad361e1c5d133ba6388d0f0a83842.png

@Fantasy Extra breedte-investeringen zijn in mijn ogen niet nodig, met Nemec en Bouchlariotis hebben we nu ook weer wat extra diepte in de selectie.

@Marius De spelers misten denk ik een beetje vastigheid. Vaak is het ook dat zodra het gaat draaien 2 of 3 wijzigingen per wedstrijd amper verschil maken. Dat is nu deze maanden al wat meer het geval.

@RubenS2 Door excuses te bedenken en toch goed te presteren lijkt het net alsof ik extra goed ben in FM ;c

@Kyrill @MNie @19CH98 @ElMarcos @delichris @kmk @roeliho Bayern zit verrassend genoeg in een vormdip, Borussia Dortmund blijft nog weleen luis in de pels maar we staan bovenaan! Ook in de CL genoeg kansen om een ronde verder te komen.

Gaat geweldig, fijn zeg!! Vooral 0-7 winnen bij Frankfurt vind ik hele prestatie die doen bij mijn Dortmund, 3/5 jaar mee om top 4 of beter!! :)

Opeens ziet de wereld er weer een stuk beter uit, door in de beker, een goede uitgangspositie in de CL en in de BL meer dan een wedstrijd voorsprong op de concurrentie. 

Prima gaatje geslagen met de concurrenten. Ook nog actief in de beker en de CL waarin een goed resultaat behaald is. Al met al loopt het seizoen voorspoedig op dit moment !