Jump to content

[IDS] [FM21] Hertha BSC | Die Zukunft Gehört Berlin

Nummerke10
 Share

Recommended Posts

Wat een heerlijk seizoenseinde! De titel gepakt op het veld van PSG en vervolgens ook nog eens jezelf tot beste van Europa gekroond. Aan het matchverslag te zien was ook dat gewoon verdiend. Een absoluut topseizoen zonder twijfel, met het WK voor clubs dat het nu nog meer uniek kan maken.

299052832_Bannernieuw.png.7c26bb075e883097ff827471a59647ee.png

51075014_WKclubsbanner.png.78536d9630f6344e2562615e2e3599cf.png

De Club World Cup. Ooit de strijd tussen de kampioen van Europa en die van Zuid-Amerika, later werd het een toernooi met de winnaars van alle continenten plus een team uit het gastland en vanaf 2021 ging de FIFA helemaal los, met 24 teams verdeeld over 8 groepen. De groepswinnaar gaat door, de rest mag weer naar huis. Een leuke kans om clubs buiten Europa te treffen zou je denken maar dat zit er niet in. We loten in de groepsfase Lille OSC en AEK Athene, dat het gastland vertegenwoordigt.

We begonnen met het duel tegen Lille OSC. Met onze sterkste elf wilden we meteen de concurrent voor groepswinst een flinke tik geven en dat lukte. Martínez scoorde twee keer en ook López en Todibo kwamen tot scoren tegen de CL-finalist van vier jaar geleden. Met 11 nieuwe namen in de opstelling namen we het op tegen AEK Athene. Dit duel werd ook weer vrij eenvoudig gewonnen. Na een kwartier stond het 3-0 dankzij DestMarchand en Angel, in de slotfase maakten Bjone en Zacharioudakis de vijf vol.

image.png.1622ddfa7de9fced4727cb4fe7026ef7.png

Door naar de kwartfinales dus. Ook hier wachtte een Europees team en ook nu was het niet al te lang geleden dat we tegen ze hadden gespeeld. Inter Milan kwam al binnen de minuut op 0-1 via Hlozek maar uiteindelijk wisten we dit meer dan verdiend om te buigen in een overwinning. Girard en Bjone maakten de goals voor ons. In de daaropvolgende halve finale troffen we het managerloze Liverpool. De Engelse topclub werd vrij gemakkelijk opzij gezet dankzij goals van Alhassan en Martínez. Door naar de finale dus, en daarin treffen we Chelsea!

image.png.e3691ae6f57c5172e84abe15ea0a3229.png

image.png.7fe9fe7c696c7b9eb8e8104e771f60e2.png

Reacties.thumb.png.02cd02148014374348927315790d9f7f.png

@19CH98 @Kyrill @MNie @Marius @ElMarcos @delichris @roeliho Om met Van Gaal te spreken: We zijn niet alleen de beste van Reims, maar ook van Frankrijk! En van Europa! En van de wereld! Ik ben normaal gesproken geen fan van dit toernooi maar we hebben het goed aangepakt en de vorm van het afgelopen seizoen doorgezet. Nu maar eens kijken of ik hier nog een uitdaging heb of dat we eens verder moeten kijken.

Heel mooi om dit tornooi op je naam te kunnen zetten, maar dit is en blijft toch echt een gedrocht qua concept. Je mag jezelf dan wel wereldkampioen noemen maar het blijft erg vreemd dat je alleen maar Europese teams tegen kwam. Maar dat doet natuurlijk niets af van de prestatie zelf, en dat is het belangrijkste!

Gepost (edited)

299052832_Bannernieuw.png.7c26bb075e883097ff827471a59647ee.png

1734436850_Friendlybannernieuw.thumb.png.7d870ae4ed5061487234dd338098328c.png

En door. Vanaf het Club World Cup wordt er meteen doorgeschakeld richting de voorbereiding van het nieuwe seizoen. Ideaal is het niet maar de fitheid en gezondheid van de spelers is zeker geen prioriteit bij de UEFA of FIFA. Misschien is het een idee om een soort van competitie te starten met alleen de allerbeste clubs van de wereld. Misschien maar even de voorzitter van Real Madrid bellen om te vragen of hij nog wat tips heeft.

De voorbereiding zelf was prima. Niet veel boeiends behalve natuurlijk de Trophée des Champions waarin we aartsrivaal PSG treffen. Met 25 schoten tegen 4 en een xG van 2,91 tegen 0,35 is het duidelijk dat we veruit de betere waren. Met Deschamps als nieuwe coach heeft PSG het saai spelen en toch winnen al wel snel onder de knie. Nadat de eerste zeven penalty's raak gingen aan beide zijdes schoot Sbia nummer 8 mis. McBride schoot wel raak waardoor PSG er met de trofee vandoor gaat. Sbia gaf trouwens aan dat hij de volgende keer weer achter de bal zal gaan staan, ik schat die kans niet zo heel hoog in.

image.png.43a6b746f7214a3fb99ba2c356e31b22.png

636673137_Transfersnewbanner.thumb.png.fc6f7fef276dd5252a538e27bab67326.png

Al gedurende het vorige seizoen legden we één speler vast voor de zomer. Moise Vlad Paul is een Roemeens talent dat voor €10M overkomt van CS Craiova. Hij is meteen verhuurd aan Benfica waar hij minuten kan maken. De grootste aankoop van dit jaar is Riccardo Piccione. Dit eenmansdestructiebedrijf komt voor €52M over van Atalanta en zal in principe een basisplaats krijgen centraal in de verdediging. Ik kan hem wel omschrijven maar kijk zelf gewoon maar eens naar zijn fysiek, dan weet je genoeg. Als laatste transfer werd Relu Iftodi gratis binnengehaald. Deze 18-jarige Roemeen zat zonder club en maakte indruk op een stage bij ons. Hij gaat deel uitmaken van Reims 2.

Screens Paul, Piccione en Iftodi

Spoiler

2081056791_VladPaul.thumb.png.bc57ec51e211584e49d30a88652b0242.png

Piccione.thumb.png.b322d1720f1ca826b0e698bd6afe7f2b.png

Iftodi.thumb.png.b9c9aa4158ebfc040aaf4038429d47ea.png

Barça : Todibo et l'anecdote de Sergio Busquets

Jean-Clair Todibo keert terug bij FC Barcelona

Uitgaand viel er wat meer geweld te noteren. Zo vertrok Jean-Clair Todibo naar FC Barcelona. Hij was grootverdiener maar geen eerste keus meer. Barça koopt de centrale verdediger op zijn 29e voor €60M, waar ze hem zes seizoenen geleden voor €27M lieten gaan. Verder vertrok linksbuiten Siboldi voor €49M naar Real Madrid, hetzelfde bedrag als wat Hertha BSC neerlegde voor de talentvolle centrale verdediger Horia Angel. Ook tweede keeper Teban leverde een flink bedrag op, hij gaat voor €42,5M naar Borussia Mönchengladbach. De verkoop van enkele spelers die nooit het niveau van Stade de Reims zouden halen leverde ook nog eens bijna €13M op. Een totaal dus van €213,5M.

1949082016_Teamnieuwsnieuw.thumb.png.80c7d13b1bca5ddb31dad7d9cea26f0c.png

Na het winnen van de Club World Cup besloot ik om eens rond te kijken naar andere clubs. Liverpool en Klopp gingen uit elkaar en hetzelfde gebeurde met FC Barcelona en Koeman. Twee mooie clubs en ik toonde ook mijn interesse in beide functies maar het kwam niet eens tot een uitnodiging. Bij FC Barcelona staat nu Hansi Flick aan de leiding terwijl The Reds voor Thomas Tuchel gingen, die Klopp al twee keer eerder opvolgde. Klopp ging op zijn beurt weer naar Bayern München en Koeman zit nog zonder club. PSG koos voor oud-bondscoach Deschamps.

Thomas Tuchel highlights key differences between himself and Jurgen Klopp -  DUK News

De nieuwe coach van Liverpool krijgt een knuffel van de oude coach van Liverpool

En dit staat dan onder het kopje teamnieuws? Ja. Ik heb namelijk besloten om me niet meer blind te staren op Stade de Reims. Natuurlijk, er zijn positieve zaken. De nieuwe president weet van doorpakken en er wordt gekeken naar een plek voor een nieuw stadion, dat een capaciteit van zo'n 45.000 stoeltjes krijgt. Dat is meer dan een verdubbeling dan wat we nu hebben. Daarnaast staan we gelijk met PSG in Ligue 1-titels. Volgend seizoen kunnen we dus alleenheerser worden wat titels betreft. Maar toch, ik heb het wel een beetje gezien in eigen land. De Premier League lijkt me de heilige graal, misschien is LaLiga ook wel interessant terwijl ook de Serie A niet verkeerd klinkt. Of heel misschien, na het WK 2030, komt er wel een mooi landenteam vrij...

Reacties.thumb.png.02cd02148014374348927315790d9f7f.png

@roeliho @Marius Tsja had wel gehoopt op één club buiten Europa. Dit was wel heel vreemd en het blijft inderdaad een gedrocht. Gelukkig zit het qua vermoeidheid wel wat beter dan in FM20, dat was een verschrikking.

@MNie Wat  @19CH98 zei inderdaad. Volgende keer beter lezen hè!

@RubenS2 Slecht nieuws, de nieuwe president noemde mijn ideeën belachelijk en ronduit racistisch. Om nieuwe aankopen met een rode stip op hun voorhoofd te presenteren met 'Target nummer 1' erbij kon ook niet op goedkeuring rekenen.

@delichris Haha dat is wel heel positief gedacht, dan moet ik nog minimaal 11 jaar blijven hangen bij Reims.

Edited by Nummerke10

Ik ben benieuwd waar de reis je uiteindelijk gaat brengen. Nu die Bollywood-stijl film er niet komt, snap ik dat je verder kijkt. Stade de Reims zal in elk geval een erg stevige basis hebben wanneer je gaat.

Belangrijkste uit deze update is toch dat je er over nadenkt te vertrekken bij Reims. Ik zou het heel jammer vinden maar ergens ook wel te begrijpen gezien het feit dat je ondertussen alles gewonnen hebt wat er te winnen valt. 

Het enige spannende aan de voorbereiding is de Super Cup, die je na een loterij aan PSG moet laten, maar er zijn natuurlijk belangrijkere trofeeën later dit seizoen. Dat je ondertussen ook al uit begint te kijken naar andere posities is niet geheel onlogisch gezien de uitdaging die stilaan ook begint te verdwijnen.

Gepost (edited)

1465700952_Bannernieuw.png.872ca700c1b46cd671357b7c57acb52f.png

883304683_Ligue1bannernieuw.thumb.png.2636429f8da8062456accb84c434509f.png

One of them is not like the others... We begonnen het seizoen geweldig met een vijfklapper tegen Stade Brestois, waar Herrero zijn lange reeks zonder doelpunten doorbrak met twee goals. Ook MartínezBjone en Deniz kwamen tot scoren. Ook tegen Lille OSC maakte Herrero er twee, net als BjoneMartínez en Zhekov maakten de zes vol tegen het team dat de vierde plek meekreeg in de prognose. Uit tegen ASSE stokte onze doelpuntenmachine ineens. We gaven onze twee superhelden voorin rust en dat pakte verkeerd uit. Bjone scoorde nog wel maar een treffer van El Moussaoui in de 90e minuut zorgde voor een flinke domper

image.png.c63179f72c7021e79672716aabc03d78.png

In september pakten we de reeks met overwinningen gelukkig weer op. Eerst werd Marseille opgerold met twee doelpunten van Herrero. Ook tegen Montpellier maakte hij er twee, Haddadou maakte de derde. Thuis tegen Stade Rennais werd er weer uitgehaald, Martínez maakte er twee, GyimahBjoneGirard en Bucciano maakten de zes vol. Uit tegen SM Caen was Herrero weer van de partij en dus scoorde hij ook, González maakte de tweede. De laatste match van september was tegen AS Monaco, hier was Martínez de grote man met liefst vier goals. Bjone maakte de vijf vol.

image.png.c4c8fd40fe7db0b4b9186a266651250d.png 

Als je 7 keer overtuigend wint en één keer verliest, dan sta je in de Ligue 1 niet bovenaan. PSG heeft de start niet gemist en staat een puntje boven ons. Haaland vertrok bij PSG, Verbeke werd in zijn plaats gehuurd. Daarnaast hebben ze met Unuvar een creatieveling achter die nieuwe spits staan. Dat wij twee nu alweer bovenaan staan betekent voor de rest van de teams weinig goeds.

image.png.be74d14e03a568e44d7c299fc487504a.png

1116623081_CLnieuwbanner.thumb.png.d45c7bab2dc5030ff61980ca6ac0f3b6.png

De UEFA Super Cup was een duel waar we ons voor plaatsten als winnaar van de Champions League. We troffen hierin Valencia, winnaar van de Europa League. We waren de betere maar vooral supereffectief. Herrero maakte een hattrick en Zhekov maakte twee goals. In de groepsfase van de Champions League was ons eerste duel thuis tegen FC Basel. De Zwitsers werden weggevaagd door een hattrick van Soriano, twee goals van Zhekov en doelpunten van Bjone en Marchand

image.png.a9843395c115e83ee8a79e162d3c3c3f.png

Bayern zal wel raar opkijken. Zelf met 6-0 winnen en dan nog geen groepshoofd zijn. Zij zullen samen met ons uitmaken wie de eerste plaats in de groep zal pakken, ver achter ons zullen Basel en KRC Genk proberen om onderling het verschil te maken en tegen ons het verschil juist te beperken. We kunnen deze groepsronde fluitend doorkomen is mijn verwachting, ideaal voor de spelers op het tweede plan. Soriano pakte zijn kans al tegen Basel, ik ben benieuwd wie volgt.

image.png.9e5c54c6dc39c93da7f54272a46b0151.png

1609367893_Teamnieuwsnieuw.thumb.png.18107270bebba2c5b59131febcc41ae5.png

De selectie voor het seizoen 2029/30 staat. We hielden boden van 100+ miljoen op HerreroJonck en Zhekov tegen en haalden zelf met Bucciano eigenlijk maar één nieuwe basisspeler. Maar ja, als je alles wint hoef je ook weinig te veranderen. Andere nieuwe namen in de selectie zijn Martin, die de plek van Teban overneemt en de rol van derde keeper zal pakken en Bucciano, die na vier huurperiodes nu onze vierde centrale verdediger zal zijn. Hij neemt in die hoedanigheid de rol van Angel over.

image.png.c9b72c974f01e79a9a0ab0e064c8d3f2.png

De beoogde basiself voor als het er écht om gaat

Selectie Stade de Reims 2029/30 & screens Martin & Bucciano

Spoiler

443356767_SelectieReims.thumb.png.eb254bef000bd3598b39f291fc08c8a5.png

image.thumb.png.607ea93b84b0befa582c1da12187a81b.png

image.thumb.png.b014a072c13ae35e3a2b10e624f7b069.png

Reacties.thumb.png.018f2e7cb7908b2893b0dfe572917cae.png

@RubenS2 @19CH98 @MNie @Marius @ElMarcos De uitdaging is er inderdaad wel een beetje af, lijkt me ook voor jullie niet echt spannend om elke keer weer veel groene bolletjes te zien (daarom ook verloren van ASSE :classic_ninja:). Een subtopper in de PL of topper die teleurstelt lijkt me een mooie stap, als de juiste kans zich voordoet natuurlijk.

@FlyD Ja fysiek echt niet normaal die gast. Daarnaast gewoon uitstekende attributen maar met hem kunnen we in principe ook hoger op het veld gaan spelen.

@delichris @JordiW. @Kyrill

Edited by Nummerke10

• Nummerke10 changed the title to [IDS] [FM21] Hertha BSC | Die Zukunft Gehört Berlin
  • Marius unpinned this topic