Jump to content

[IDS] [FM21] Hertha BSC | Die Zukunft Gehört Berlin

Nummerke10
 Share

Recommended Posts

2010450425_BannerReims.png.f279ca85e40eabac1e4319f170eff532.png

Atlético Madrid wist drie keer de finale van de Europa Cup 1/Champions League te bereiken zonder de prijs te pakken. In 1974 was FC Bayern München te sterk en meer recent was Real Madrid twee keer de gelukkige. Zowel in 2014 als in 2016 sloeg de stadsgenoot in de absolute slotfase toe. Hiermee is Atlético het enige team dat drie CL-finales verloor zonder er zelf een te winnen. Twee teams hebben de finale twee keer gespeeld zonder aan het eind met de Cup met Grote Oren te staan. Valencia verloor in 2000 en 2001. Het andere team? Stade de Reims.

Verrassend? Niet echt. In de jaren ’50 was Stade de Reims de beste club van Frankrijk. Tussen 1949 en 1962 behaalde de club zes landstitels en wisten ze twee keer de finale van de Europa Cup 1 te bereiken. Zowel in 1956 (het eerste seizoen ooit) als in 1959 was Real Madrid te sterk voor de club van grote spelers als Raymond Kopa (die na die eerste finale overstapte naar Real en na de tweede onderlinge strijd weer terugkwam) en Just Fontaine, die op het WK in 1958 liefst 13 doelpunten maakte.

Afbeeldingsresultaat voor raymond kopa stade reims

Raymond Kopa was in de jaren '50 de grote ster van het Franse voetbal en Stade de Reims

En nu wil  Stade de Reims  weer terug naar de hoogtijdagen in de jaren ’50. In 2018 speelde de club nog in de Ligue 2 maar na de promotie eindigde het in 2018/19 op een knappe achtste plaats en wist het in het ingekorte afgelopen seizoen als zesde te eindigen, wat Europees voetbal betekent. Een mooi instapmoment voor de nieuwe manager Edouard Moreau, die de club met bruisend champagnevoetbal weer naar de top van Frankrijk en Europa moet stuwen. In de geest van Raymond Kopa

991893950_WelkomMoreau.thumb.png.b0be529e18d536fa10f11b35c1f62066.png

Een nieuw verhaal van mijn hand, net als in FM 20 met een team met een prachtig verleden. Ik ga het dit jaar iets anders aanpakken maar ik hoop dat het weer een mooi langlopend verhaal gaat worden! Als je dit verhaal wil volgen, laat maar weten dan tag ik je in de volgende update!

Edited by Nummerke10

1141572578_BannerReims.png.028c4789a751515c5667db6233843cbe.png

Een zesde plaats en Europees voetbal. Dat was het eindresultaat van de door Corona ingekorte Ligue 1 het vorige seizoen. Stade de Reims was hierbij één van de gelukkigen. Achter de club uit de Champagnestad was het namelijk dringen geblazen. Gerenommeerde clubs als AS Monaco, Olympique Lyon en Montpellier HSC stonden slechts 1 punt achter Les Rouges et Blancs toen de competitie werd stilgelegd. Ondanks protesten vanuit met name Lyon werd deze tussenstand echter omgezet in de eindstand en mocht Stade de Reims zich dus opmaken voor een Europees avontuur.

241575666_EindstandLigue1.png.02c70c9cc6235710fa2ec756b741b4fe.png

Stade de Reims eindigde vorig seizoen verrassend als zesde

Mede hierdoor worden de verwachtingen voor het seizoen 2020/21 getemperd, zo zegt ook president Jean-Pierre Caillot: 'Het zou oneerlijk zijn om onze nieuwe manager Edouard Moreau met een torenhoog verwachtingspatroon op te zadelen. We zijn met iets moois bezig en hebben twee seizoenen bovengemiddeld gepresteerd maar qua budget en stadion horen we nog in het rechterrijtje. Daarom is het ons doel om komend seizoen de degradatiestrijd te ontlopen. Voor de inkomsten en ontwikkeling van onze spelers zou het wel mooi zijn om de groepsronde van de Europa League te bereiken. Edouard en zijn team moeten er dus wel meteen staan.'

Nieuwbakken trainer Edouard Moreau is het eens met de President: 'Ik heb weinig ervaring als hoofdtrainer maar ik weet dat succes op de lange termijn valt of staat met een goede organisatie. We willen ons richten op talentvolle spelers die door kunnen groeien bij ons. Daarnaast zal ik de technische staf proberen te verbeteren zodat spelers zich hier goed kunnen ontwikkelen. De doelstellingen van volgend seizoen zijn wat aan de conservatieve kant. Zelf streef ik op een plek in het linkerrijtje en Europese overwintering zou prachtig zijn!'

Verwachtingen club & competitie 

Spoiler

verwachtingen.thumb.png.8d84df131006fb6d154c677e8fde1e9a.png

1066422030_verwachtingencompetitie.thumb.png.7fc738f5e6bd07fedda968858dd14356.png

Reacties

Spoiler

@RubenS2 Preston was misschien wel een van de leukste games die ik zelf ooit had in FM, we zullen zien hoe het met Reims gaat!

@rich ruzzian Ik ben benieuwd, het is wat minder bekend terrein voor me dan PSV en Tottenham dus het zal niet zo gemakkelijk gaan als met die twee denk ik.

@MNie @Mordurette @glennix @Marius @ElMarcos @Emmerich. @KayDeManaager @Fantasy @Boyzone @FlyD @Svenpunt
Allemaal bedankt voor de likes en reacties!

Edited by Nummerke10

8910742_BannerReims.png.1facb4ad4b853fcb3fb41abe522290cb.png

TRANSFERS

Voordat ik werd aangetrokken werden er al wat transfers gedaan. Twee verdedigende sterkhouders vertrokken uit Reims en gingen naar de subtop in Frankrijk. Centrale verdediger Axel Disasi leverde €13,5 miljoen op met zijn vertrek naar AS Monaco en OGC Nice trok Hassane Kamara aan. De linksback leverde ons €4 miljoen op. Ook gewaardeerde kracht Dingomé vertrok, hij leverde nog €300K op met zijn overstap naar Troyes.

De club heeft een deel van dit geld ook al uitgegeven aan versterkingen. Waar er verdedigers vertrokken, werden er aanvallende krachten binnen gehengeld. Tasos Donis werd na een huurperiode met liefst 0 goals in 15 duels voor €3 miljoen overgenomen van VfB Stuttgart. Ook aanvallende middenvelder Valon Berisha werd aangetrokken, hij kostte €5 miljoen en komt over van Lazio Roma. Tot slot werd Thibault de Smet binnengehaald, hij kan de hele linkerflank bestrijken en leverde Sint-Truidense €750K op.

Afbeeldingsresultaat voor valon berisha

Aanvallende middenvelder Valon Berisha kwam voor €5 miljoen over van Lazio Roma

Ondanks deze aanwinsten vond ik het noodzakelijk om de selectie nog verder te versterken. Zowel kwalitatief als kwantitatief moest er nog wat bij willen we ook in Europa een rol kunnen spelen. Met een redelijk startbudget van €5 miljoen en de extra inkomsten van de verkoop van Moussa Doumbia, die we voor €3 miljoen naar Spartak Moskou gingen we de transfermarkt op.

Matheus Fernandes - FC Barcelona - Huur

Onze eerste aanwinst onder mijn leiding is Matheus Fernandes. Deze Braziliaanse centrale middenvelder zal een belangrijke rol vervullen in onze tactiek als balveroverende middenvelder. Hij mist misschien de kracht maar hij heeft voor de rest zeker de capaciteit om anderen beter te laten voetballen. We hoeven alleen zijn salaris over te nemen waardoor dit voor de korte termijn financieel de beste oplossing was.

Spoiler

1344788700_MatheusFernandes.thumb.png.f063699c52aa949f4e2b70a5f977951f.png

Ethan Laird - Manchester United- Huur

Toen ik de selectie eens goed doornam zag ik dat we met Thomas Foket eigenlijk maar één echte rechtsback hadden. In een seizoen met zo'n 50 wedstrijden gaat dat nooit genoeg zijn dus werd er gekeken naar een concurrent voor de Belg. Kopen werd lastig waarna we keken naar een mooie huurdeal. Ethan Laird is een talentvolle jongen die vlieguren moet maken. Bij ons kan dit zeker. Vooral zijn snelheid en aanvallende drive kunnen wapens worden.

Spoiler

1156770984_EthanLaird.thumb.png.bd0ccab0c4583b1447447f440564019a.png

Valentin Antov - CSKA Sofia - €4,8 miljoen (€6 miljoen)

Afbeeldingsresultaat voor valentin Antov

Bulgaars international Valentin Antov is de eerste echte aanwinst voor Edouard Moreau

De eerste echte aanwinst en hij kost ook meteen flink wat. Deze jonge Bulgaars international zal samen met de drie centrale verdedigers die al aanwezig waren strijden om een basisplaats. Mentaal is hij voor zijn leeftijd al ontzettend ver en ik verwacht dan ook dat we met hem een groeidiamant te pakken hebben. Hij voldoet ook aan een van de verwachtingen van het bestuur, namelijk het aankopen van talenten voor het eerste elftal. In de toekomst moet hij samen met de fysiek sterke Dario Maresic het defensieve duo vormen in Reims.

Spoiler

1052569487_ValentinAntov.thumb.png.1ac88e834cf4fb10f179e291b9f974b7.png

Technische staf

Naast spelers werd ook de entourage aangepakt. Ik geloof er namelijk in dat de randvoorwaarden zo goed mogelijk geregeld moeten worden. Naast mij kwamen er liefst 18 nieuwe stafleden naar Reims. Voor nu hebben we ons vooral gericht op transfervrije stafleden omdat we geen gigantisch budget hebben, in de loop van jaren willen we ook hierin steeds een slag slaan. Voor nu is de eerste grote stap in ieder geval gezet.

Spoiler

image.png.8780a76ccfe22163cac6f576f656264d.png

DE SELECTIE

Met een transferperiode die nog tot en met begin oktober open is kan er nog van alles gebeuren maar met de onderstaande selectie zullen we ons proberen te plaatsen voor de groepsfase van de Europa League en hopen we de competitie op een prettige manier te beginnen.

1472980005_SelectieReims.png.b439fa9acfbbc4feb3259446a4d311df.png

Met deze selectie hebben we in de breedte een goed team staan. Veel spelers kunnen met elkaar concurreren en elkaar sterker maken. Van de aanwinsten zou het zomaar kunnen zijn dat Antov de minste speelminuten maakt, hij heeft met Maresic en Abdelhamid twee belangrijke basiskrachten voor zich.

Reacties:

Spoiler

@RubenS2 @rich ruzzian @MNie @Mordurette @glennix @Marius @ElMarcos @Emmerich. @KayDeManaager @Fantasy @Boyzone @FlyD @Svenpunt @roeliho

Wederom bedankt voor de reacties. Met de selectie die we hebben verwacht ik ook met gemak boven de verwachting van het bestuur te eindigen. Wel moet ik eerlijk toegeven dat ik de kracht van de competitie eigenlijk totaal niet ken, op wat topclubs na. Ook is het hectische speelschema voor ons iets wat het moeilijk kan maken maar ik ben blij met de huidige selectie.

Zowel de selectie als de staf goed versterkt. Je hebt een goede selectie staan dus de middenmoot/linkerrijtje moet zeker haalbaar zijn. Nu nog de juiste tactiek zoeken en je bent klaar voor het begin van het seizoen.

Berisha lijkt me een leuke transfer die al gedaan was voor je komst. Zelf heb je ook de kern goed geanalyseerd lijkt me en enkele nuttige transfers gedaan. Het zware speelschema wordt, indien je de groepsfase van de EL haalt, ongetwijfeld één van de grootste uitdagingen om op alle fronten concurrentieel te zijn.

• Nummerke10 changed the title to [FM21] Stade de Reims | Champagnevoetbal in de geest van Kopa
  • Nummerke10 changed the title to [IDS] [FM21] Hertha BSC | Die Zukunft Gehört Berlin
  • Marius pinned this topic
  • Marius unpinned this topic