Jump to content

[FM21] Club Brugge: Blauw-zwart zal altijd overwinnen!

Recommended Posts

1114474830_Blauw-zwartzalaltijdoverwinnen!.png.d6c43976bccddc49d74a234d81cdaa37.png.f88113d6d583f4b5e481e1872d9dd7e9.png

Deel I: Een seizoen vol verbazing en succes. 

België. Het land van K3, Samson & Gert, Vlaamse frieten en de enorm gemoedelijke sfeer. Maar bovenal het land van sport. Het land van Eddy Merckx, het land van de Rode Duivels en het land dat bij het woord veldrijden al in hogere sferen gaat verkeren. Voor mij is België vooral het land van voetbal. Het Belgische voetbal heeft mij altijd al getrokken en mijn interesse genoten. Als klein kind bladerde ik altijd de Voetbal International door en droomde ik weg bij namen als KRC Harelbeke, Germinal Ekeren, Verbroedering Geel en KVV Overpelt Fabriek. Kon ik mij een voorstellen maken hiervan? Nee, absoluut niet. Het enige wat ik destijds zag van het Belgische voetbal was het koningsduo Jan Koller en Tomasz Radzinksi en Gert Verheyen die namens Club Brugge het ene-naar-het-andere doelpunt tegen de touwen wist te jagen.

Tijd om mij in Football Manager te gaan richten op België: om precies te zijn op Club Brugge. ‘Club’ is een moderne en vooruitstrevende ploeg. Het richt zich op jonge spelers en wil deze laten ontwikkelen. Daarnaast is Club Brugge NXT een mooi middel om jonge spelers in de Tweede Klasse te laten ontwikkelen en te laten proeven aan het profvoetbal. Wij starten dit seizoen met een bizar goede selectie. Met deze spelers zouden wij, mits geen blessures, fluitend kampioen moeten worden. Wel is de selectie wat krap. Met name op het middenveld hebben wij weinig mogelijkheden tot rouleren dat verontrust mij behoorlijk. Helemaal met het oog op de drukke kalender. Ik ga er vanuit dat wij toch zeker 50+ wedstrijden gaan spelen en dan reken ik de oefenwedstrijden nog niet eens mee.. Er is een aanwinst: Anel Ahmedhodzic. De Zweed komt voor 6.250.000,- over van Malmö FF. Het mag een standaard aanwinst zijn in Football Manager maar dat deert mij eigenlijk niet. Het is een aanwinst en deze speler wilde ik persé naar Brugge halen.

selectiebrugge.png.d0391a7ab0aebf72c89ed682b40c05b5.png

De voorbereiding op het seizoen bracht ons allereerst naar de provincie. Tegen Blankenberge werd eenvoudig gewonnen en was ritme opdoen het enige dat telde. Vervolgens voerde wij de motor wat op en werden de tegenstanders serieuzer. Tegen RB Salzburg werd weliswaar verloren maar toonden wij ons kranig. Slot van de voorbereiding was de wedstrijd tegen Feyenoord. De mannen van Dick Advocaat kwamen geen moment in het spel en dropen met een 3-0 nederlaag af. Grote man was Bas Dost die met één doelpunt en één assist een grote bijdrage had aan de overwinning. Opvallende naam: Tahith Chong toont zich in de voorbereiding en gaat zeker zijn kans krijgen op de AMR positie. 

voorbereidingbrugge.thumb.png.71c1df1acfbb31cc252064e559b46c89.png

Omdat ik tussentijds vergeten was (stom) om een printscreen te maken van de tussenstand van de competitie na twintig speeldagen moet ik helaas een flink lijvige update in één keer aan jullie gaan tonen. Geen zorgen, dit zal de eerste en laatste keer zijn. Ik wil de komende updates per 20 speeldagen tonen, zo kan ik het seizoen mooi in twee delen hakken. Laten wij aan het begin van het begin beginnen: de competitiestart. Eigenlijk kan ik alleen maar zeggen dat deze competitiestart foutloos was. Met 30 punten uit tien wedstrijden knalden wij uit onze startblokken stonden wij fier aan kop. Waar ik met name erg blij mee was is het feit dat wij aantoonbaar de beste van de competitie zijn. Zowel qua uitslagen en resultaten, als spelersmateriaal. En toen kwamen de herfst- en wintermaanden: oktober, november en december. Waar ik al bang voor was werd duidelijk. Doordat onze kern vrij klein was moest ik roofbouw plegen op de spelers. Het gevolg hiervan was dat wij simpelweg niet meer ons spel konden spelen. Veel puntverlies, verloren wedstrijden en een concurrentie die steeds dichterbij kwam. Met name in deze periode van het seizoen hebben wij naar onze U18 en ‘Club Brugge NXT’ gekeken. Twee spelers: Cissé Sandra en Arne Engels kwamen ons in deze periode vanuit de jeugd ondersteunen waardoor wij op het middenveld wat meer (preventief) konden rouleren. Gelukkig kwam snel de winterstop waarbij wij de spelers wat ademrust konden geven.

Door onze prestaties in de Champions League (3e in een poule met Zenit, Chelsea en RB Leizpig) mochten wij overwinteren in ‘Europa’. Hierin troffen wij Stade Rennais, de talentenfabriek uit Frankrijk. Helaas konden wij tegen de Fransen geen enkele vuist maken. Mede door blessureleed, vermoeidheid en de focus op de eigen competitie namen wij de Europa League stiekem ook niet zo heel erg serieus. De uitschakeling kwam niet eens als een verrassing en eigenlijk was ik wel blij met de uitschakeling. Wederom wat meer adempauze waardoor de focus volledig op de competitie kon. Wat opviel is dat wij de draad weer konden oppakken en wij de wedstrijden weer eenvoudiger konden winnen. Uiteindelijk mochten wij dankzij deze resultaten de play-offs met een kleine voorsprong op onze concurrenten beginnen. De Belgische play-offs vind ik enorm fascinerend. Iedereen kan van iedereen winnen en verliezen. Uiteindelijk kroonden wij ons tot kampioen van België door met name op beslissende momenten de winst naar ons toe te trekken. Met name de 0-4 overwinning ‘op’ Beerschot en de 0-3 overwinning in het Astridpark tegen Anderlecht waren énorm lekker. 7 mei 2021 zou per slot van rekening onze dag gaan worden. Dankzij een 3-4 overwinning in Gent tegen de plaatselijke AA wisten wij het kampioenschap van België naar ons toe te trekken. Enorm belangrijk, aangezien wij hierdoor meteen zeker zijn van enkele tientallen miljoenen aan Champions-League euro’s. Ook in de beker van België was er succes. Gedurende het drukke seizoen troffen wij verschillende tegenstanders waar onder andere ook een aantal kleinere clubs. Hier was ik wel blij mee, aangezien wij onze jeugd hier een kans konden geven. In de finale troffen wij de mannen van Peter Maes (Sint-Truiden) en eigenlijk is dit nooit een échte wedstrijd geworden. Al snel wisten Bas Dost en David Okereke nog voor rust de wedstrijd in het slot te gooien: 2-0. In de Tweede helft werd er niet meer gescoord waardoor ook de Croky Cup naar Brugge gaat! Opvallend detail, de finale van de Croky Cup werd niet uitgezonden op de Belgische televisie? Een boy-cot van Sporza? Wie het weet mag het zeggen.

wedstrijden1brugge.thumb.png.1a09d7f70e475f8ff20955161cb699db.png

wedstrijden2brugge.thumb.png.3f5c5ca855c82481c046ef558367fffb.png

wedstrijden3brugge.thumb.png.366815f54b6215602d708bd2cb085dc2.png

wedstrijden4brugge.thumb.png.7628e6c1b1e5369578fbf3502a34c731.png

standbrugge.thumb.png.31d6979f70b02b29bdfdf8fa089c2784.png

Voor Bas Dost was er ook heugelijk nieuws te melden. Bas Dost mocht als beste speler in de Belgische competitie, de ‘Gouden Schoen’ in ontvangst nemen. Hoewel Dost nog niet eens zulke spectaculaire cijfers kon overleggen, weet hij zich wel in hetzelfde rijtje te manoeuvreren waar ook  Wilfried van Moer, Paul van Himst, Jan Ceulemans en Robbie Rensenbrink in staan.

283429484_goudenschoen.thumb.png.95a1cf79755c747fd592301862e22184.png

Met het kampioenschap op zak mogen wij ons gaan opmaken voor een welverdiende zomervakantie. In de zomervakantie willen wij ons voor gaan bereiden op het komende seizoen, waarin wij dit trucje wederom willen gaan herhalen. Gaat er veel veranderen bij ‘Club’? Geen idee, we gaan het zien! Ik wil met name wat meer opties in mijn selectie hebben maar tegelijkertijd komen er ook een aantal spelers terug van een verhuurperiode. Zo zal Openda vanuit Arnhem weer naar Brugge komen, zal Simon Deli vanuit Praat terugkeren naar Brugge om onze verdediging te versterken en komt Krmencik terug. De Tsjech zou wellicht als stormram gebruikt kunnen gaan worden. Vanzelfsprekend zullen er spelers weggaan. Ik denk dan met name aan doelmannen Horvath en Letica en verdediger Matej Mitrovic. Voor hen ga ik wel de transfermarkt op om een vervanger/vervangers te zoeken.

selectiekarakteristieken.thumb.png.909ef075722fefbc5267fd75b09da733.png

• Replies 286
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Beste volgers,   Even een kleine update: ik heb even een 'time-out' met mijn Club Brugge game. Ik ben het spelplezier wat verloren en hoop in een andere game het spelplezier weer terug te vi

XXXII: Allez les Blues! Het was een heftige zomer en ik moet bekennen dat Club Brugge daarmee niet altijd op nummer één heeft gestaan. Ik blijf bij Club en ben nog steeds voornemens om van Club B

Deel 43: Een pijnlijke afgang in het Philips Stadion. Met 'Les Blues' trokken wij richting het noorden en sloegen wij ons kampement op in de buurt van Eindhoven, waar wij het tegen Nederland moch

Posted Images

Heerlijke selectie en zoals gezegd fluitend kampioen worden, nou dat heb je gedaan hoor! Beker binnen gehengeld. Alleen Europees nog stappen maken. Ben benieuwd wat je met de selectie gaat doen.

Zoals je zelf al aangaf moest je eenvoudig kampioen kunnen worden met deze selectie ... en dat is ook gewoon gelukt. Meer zelfs, met de dubbel heb je het nationaal helemaal geweldig gedaan! In Europa mocht het misschien net iets meer zijn, maar zo blijft er in ieder geval nog een uitdaging voor volgend seizoen.

Fluitend kampioen inderdaad!

Hoe zit dat met die prijs voor Bas Dost? Daar worden 9 goals in 19 wedstrijden genoemd, maar dat zijn er toch veel meer?

Verder valt me op dat je in oktober een enorm gat in je speelkalender had, dat had ook iets beter verdeeld kunnen worden lijkt me, zodat je later in het seizoen wat beter uit kwam... Maar goed, heb je zelf geen vat op natuurlijk.

Succes volgend jaar, ben benieuwd of je de selectie nog wat weet te verbreden!

De Belgische clubs zijn populair momenteel. Dat is ook niet zo gek; er loopt veel talent rond en er zijn de laatste tijd veel Nederlanders naartoe getrokken! De uitdaging hier is om een echt topteam van Club te maken. Financieel is er volgens mij erg veel stootkracht.

1114474830_Blauw-zwartzalaltijdoverwinnen!.png.d6c43976bccddc49d74a234d81cdaa37.png.f88113d6d583f4b5e481e1872d9dd7e9.png.841d062f81011795d02ba46cfd79da68.png

Deel II: Talentenfabriek.

Na het kampioenschap van België kwam de grote vraag. Hoe moeten wij ons gaan versterken om de dubbel te prolongeren? Wat moeten wij doen om in Europa een toontje mee te kunnen zingen?  Al snel werd duidelijk dat veel spelers de club wilden verlaten. Veel spelers wilden de stap naar een van de grotere Europese competities maken en ik wil hen niet in de weg staan, immers had ik geen plannen met deze spelers. Dit leverde ons een fiks bedrag op, zo'n slordige 60 miljoen euro. Aangevuld met de grote sponsorbedragen die naar ons toe kwamen hadden wij een mooi potje met geld beschikbaar. Aan het einde van de transferperiode kan er een conclusie getrokken worden: wij zijn een talentenfabriek geworden. Veel jonge spelers zijn naar ons toe gekomen, o.a. de winnaar van de Zilveren Schoen 2020 Lukas Nmecha. Daarnaast ben ik erg blij met Matias Zaracho, Thiago Almada, Leo Greiml en Talles Magno. Stuk voor stuk klasbakken aangevuld met andere spelers die een mooie aanvulling zijn op de selectie. 

brugge11.png.a23bba5e7b16cf69947feb40b0245701.png

brugge12.png.5c01c2de070e9594b1023eacd1707206.png

Uiteindelijk staat er in mijn ogen een uitgebalanceerde en 'ruime' selectie. Veel kwaliteit, zowel op het veld als op de bank. Onze krachten liggen vooral in de voorhoede waar wij een dodelijke aanval hebben met Talles Magno, Lukas Nmecha en Thiago Almada. Stiekem ben ik ergens ook wel blij dat wij onze grote concurrent Anderlecht met Nmecha hebben kunnen aftroeven. De Brusselaars wilden de Duitser maar al te graag inlijven maar Lukas koost (natuurlijk terecht) voor de kampioen uit Brugge. Ons middenveld met Charles de Ketelaere en Hans van Haken kan, zeker in België, gaan domineren en staat als een huis. Achterin is het degelijk. Het centrale duo Leo Greiml en Anel Ahmedhodzic mag het samen gaan doen en op de flanken zullen Silvan Hefti en Greg Taylor mogen opstomen. Met het oog op de komende jaren zitten wij goed. Ongetwijfeld zullen wij hier-en-daar gaan doorselecteren maar de kern voor de komende jaren staat en daar ben ik érg blij mee.

brugge10.thumb.png.b2a7e736b96326dd18a9ee982d89334f.png

In België kennen wij een korte voorbereiding. Dat betekent dat in een aantal weken flink wat potjes gespeeld moeten worden om de mannen voldoende wedstrijdritme op te kunnen laten doen. Na het 'pezen in de provincie' waarin wij het opnamen tegen Steenbrugge en Jabbeke troffen wij OHL. Hoewel er in de wedstrijd tegen Sint-Truiden nog gelijk werd gespeeld had ik wel het idee klaar te zijn voor de eerste echte test-case: de Supercup tegen KV Mechelen. In de finale werden de mannen van Dennis van Wijk eenvoudig aan de kant gezet. Hoewel de eindstand niet helemaal doet vermoeden was de wedstrijd geen enkel moment spannend. Charles de Ketelare en Leo Greiml tekenden voor de Brugse goals.

brugge14.thumb.png.d93b8d69c70b8f91d6697193749a811a.png

Met een selectie zoals wij nu hebben is het natuurlijk een schande om niet te presteren. Winst is het enige dat telt en het lijkt alsof de spelers zich dit ook beseffen. Hoewel de competitie met een gelijkspel 'op' Gent begon wisten wij ons vervolgens heel goed te tonen. Overwinning na overwinning werd binnen gehaald en dit resulteerde al snel in de koppositie. Absolute klapper was de 5-0 overwinning op RSC Anderlecht in eigen huis. Voor 29.042 toeschouwers werden de Brusselaars letterlijk van het kastje naar de muur getikt. Ook de Brugse derby tegen Cercle werd vervolgens eenvoudig gewonnen waardoor wij 'alleen' op kop kwamen. Bij het schrijven van deze update is het de winterstop en staan wij fier aan kop. Met 51 punten uit 19 wedstrijden zijn wij enorm blij en kon de eerste seizoenshelft eigenlijk niet beter. In de winterstop gaan wij kijken of wij eventueel wat overbodige spelers kunnen kwijtraken en zullen wij met een schuin oog alvast richting het komende seizoen gaan kijken. Wellicht zijn er nog wat transfervrije spelers op te pikken bij grote(re) Europese clubs. 

brugge15.png.14ef2b2466e645553fa9634180695497.png

brugge13.png.e9589fd60e3dd039cdca89ac01594ffa.png

En dan nog even een blik op de twee andere competities waarin wij actief zijn: de Croky Cup en de Champions League. In het 'miljoenenbal' stroomden wij in Groep E in, een poule met AC Milan, Bayer 04 Leverkusen en Atlético Madrid. Een pittige poule waarin ik mij eigenlijk vrij weinig illusies maakte. Wellicht dat wij zouden kunnen wedijveren met de Duitsers om een ticket in de Europa-League. Wat al gauw duidelijk werd is dat alle vier de ploegen niet voor elkaar onder deden. Je kon van iedereen winnen en verliezen en dat maakte poule E enorm aantrekkelijk voor de 'neutrale kijker'. Dankzij een opvallende maar enorm prettige winst in San Siro wisten wij ons zelfs te plaatsen voor de volgende ronde van de Champions League! Niet verwacht maar wel op gehoopt! In de volgende ronde wacht Chelsea op ons. Wederom een pittige opgave. En dan, de Croky cup. Tja, wat moet ik er op zeggen. Nadat wij in de 6e ronde nog eenvoudig van Sint-Niklaas wonnen, wachtte op een kille december avond een uitwedstrijd tegen Westerlo op ons. Wij besloten om niet ons sterkste elftal op te stellen. Hier en daar wilde ik spelers wat rust gunnen en ik vertrouwde op mijn reserves. Dit bleek niet terecht want wij kwamen geen moment in ons spel. Nadat 90 minuten lang voetballen geen doelpunten opleverde wist ik dat een verlenging ons geen goed zou doen. Uiteindelijk zou een penaltyreeks uitsluitsel moeten bieden. Je voelt het al aankomen, wij vlogen eruit. Een pijnlijke nederlaag die uiteindelijk met hoongelach in andere Belgische steden ontvangen zou gaan worden. brugge16.png.52c178d31c1b9464cd470e6d33f8df93.png

En wederom heugelijk nieuws voor Bas Dost. Voor het tweede jaar op rij wint Bas Dost de 'Gouden Schoen' en mag Dost zich de beste speler in de Belgische competitie noemen van het jaar 2021. Charles de Ketelaere, onze topper op het middenveld mag de 'Zilveren Schoen' in ontvangst nemen. Met de ontwikkeling van Charles vermoed ik dat hij wel eens de winnaar van volgend seizoen zou kunnen worden.

brugge17.thumb.png.39030738ee8a698f577060ca969a16f6.png

Bedankt allen voor de reacties!

@Titan @RubenS2 @Marius @xPeejay @MNie

@Bessel87: Klopt, de verkiezing gaat op basis van een kalenderjaar, niet op basis van een compleet voetbalseizoen.

Edited by Emmerich.

Mooi versterkt met vooral een leuke prestigeslag tov RSCA die je kon winnen door het binnen halen van de City-speler. Dat heeft zich ook geuit in een uitstekende eerste seizoenshelft met vooral ook opvallende prestaties in Europa!

Net even alles doorgelezen. Wat een transfergeweld en wat een mooie talentvolle selectie staat er daardoor! Misschien nu nog te jong voor Europees succes maar als je ze lang bij elkaar kan houden is er veel mogelijk!

1114474830_Blauw-zwartzalaltijdoverwinnen!.png.d6c43976bccddc49d74a234d81cdaa37.png.f88113d6d583f4b5e481e1872d9dd7e9.png.c43e48d9aec5a079471d4a20aab0d63a.png

Deel III: Dominant in eigen land.

brugge22.png.9c4fdc5b7e3d01212d9162e772414657.png

De winterstop is een periode om tot rust te komen. Na te denken over de voorgaande maanden en te reflecteren op het spel. Eigenlijk gaat alles goed en alle seinen staan op groen. In de Verenigde Arabische Emiraten konden wij goed de Brugse batterijen opladen. Twee oefenwedstrijdjes werden eenvoudig gewonnen. 

Na de winterstop gingen wij verder waar wij gebleven waren. Ik was vooral blij met het feit dat wij in aanloop naar de lastigere wedstrijden eerst OHL en Waasland-Beveren troffen. Twee 'gemakkelijke' wedstrijden waar wij weer in het ritme konden komen. Beide wedstrijden werden eenvoudig gewonnen waardoor in aanloop naar de wedstrijd tegen KRC Genk het vertrouwen groot was. De Limburgers wisten het ons in Jan Breydel uiteindelijk geen moment lastig te maken met een 3-0 nederlaag tot gevolg. Al snel werd duidelijk dat niet Anderlecht, Standard of Genk onze directe concurrent zou worden maar Royal Antwerp. De mannen van oud-Club Brugge trainer Philippe Clement hebben zich ontwikkelt tot een echte voetbalmachine en hebben met de knettergekke Didier Lamkal Zé een goede spits in huis die vaak doel treft. Hoewel wij in eigen huis Antwerp vrij eenvoudig aan de kant wisten te zetten bleef Antwerp toch in ons spoor. Met in het achterhoofd dat de punten na 34 wedstrijden met 50% gedeeld zouden worden bleef Antwerp een geduchte en uiterst gevaarlijke tegenstander. Uiteindelijk gingen wij met een verliesbeurt de play-off ronde in en hierin werd het onaangenaam spannend. Gelukkig hebben wij Antwerp van ons af kunnen schudden, ondanks het feit dat wij twee keer van Antwerp verloren. De uitwedstrijd tegen AA Gent bleek uiteindelijk onze 'redding' te zijn. Door deze duidelijke overwinning kwamen wij op gelijke hoogte met Antwerp en mochten wij op doelsaldo de nummer 1 positie overnemen.  Een gelijkspel thuis tegen Anderlecht bleek voldoende om de titel toch naar ons toe te kunnen halen, al is het op het tandvlees. Na 40 wedstrijden in de Jupiler Pro League zijn wij kampioen geworden, met een positief doelsaldo van +32 op nummer 2 Antwerp.

brugge18.png.bd57d92cbdfac593cd533880ab602f09.png

brugge19.png.a9f8371954e0f261a5d47ad9f4511837.png

In de Champions League ging het tot de winterstop uitstekend. Mede door onze leuke resultaten en onze 'Houdini-act' in San Siro mochten wij ook na de jaarwisseling uitkomen in het 'miljoenenbal'. Op 15 februari 2022 mochten wij op het vliegtuig stappen en vertrok onze chartervlucht richting London om het daar op te nemen tegen Chelsea. Chelsea, een ploeg met louter sterren onder leiding van Sérgio Conceicao, wist ons meteen tegen de muur te drukken. Het was Timo Werner die na 8 minuten al de 1-0 op het scorebord wist te zetten. Vanaf dat moment was er maar een ding dat telde: de schade zo beperkt mogelijk houden en loeren op een uitdoelpunt. Dat laatste lukte helaas niet, het eerste wel. De terugmatch in Brugge begon goed en na 3 minuten speeltijd brak Nmecha door de Engelse verdediging heen. De Duitser trof koel doel: 1-0. Echter konden wij de overwinning niet over de streep trekken. Kai Havertz en Tammy Abraham wisten uiteindelijk ons in rouw te dompelen. Straf, maar niet geheel onlogisch. Wij kunnen op dit moment nog niet op tegen dit soort ploegen en wij zullen moeten leren van deze wedstrijden. Hopelijk komen er snel betere tijden..

brugge20.png.e2731cc3ca62f8e48b32b16483603ffc.png

Het seizoen is ten einde en wij kunnen de balans opmaken. Kampioenschap: check. Croky-Cup: gefaald. Champions-League: 1/8-finale, uitschakeling. Op zich ben ik best tevreden en dan natuurlijk met name met het kampioenschap. Het team heeft gedaan wat wij graag wilden en een aantal spelers heeft zich heel behoorlijk mogen ontwikkelen. Absolute grote man is Talles Magno maar ook Thiago Almada heeft een fantastisch seizoen gedraaid.  Voor komend seizoen is de taak eenvoudig: de titel prolongeren. De selectie zal komende zomer nog flink onder handen genomen worden. Een aantal spelers zal verkocht gaan worden en er zullen nieuwe spelers komen. Ook vanuit Club Brugge NXT zal er hopelijk wat instroom zijn, waardoor het Belgisch gehalte in het team mogelijk wat groter zal gaan worden. Een aantal spelers gaan vertrekken. Dan denk ik met name aan Nick Shinton, Eder Alvarez Balanta, Ruud Vormer (einde contract) en Noa Lang. Deze spelers mogen uitkijken naar een nieuwe club en zullen ons hopelijk wat meer transferbudget gaan opleveren voor de komende transferzomer. 

brugge21.png.0e30db91e9070415913fe9cfaf12b79b.png

@MNie @xPeejay @RubenS2 @rich ruzzian @Marius @Nummerke10: Bedankt allen voor jullie reacties. Ik lees ze allemaal, wordt erg gewaardeerd! :D

Lekker vlot naar de titel! Dat Chelsea een maatje te groot was is geen schande natuurlijk. In het overzicht trouwens ook heel wat spelers met een gemiddelde beoordeling boven de 7 zeg!

Je bent door het seizoen heengevlogen. En terecht, wat een heerlijke transfers heb je weten te realiseren. Met een kruiwagen vol talent kon je zo een prachtig seizoen doorlopen. Door naar het volgende jaar!