Jump to content

[Challenge] Surprising Superstars

FlyD
 Share

Recommended Posts

1420503258_SurprisingsuperstarsChapter1.png.d0a6c2b04a8f9ddc2c1e1408475644c9.png.41cf90ccb50c59391f50fa008cfecddb.png

Scenario chapter 1

Een beetje beduusd wandel je het veld van de Kuip op. Het stadion is al indrukwekkend als het leeg is. Stel je voor hoe het zal zijn als er 50.000 staat te juichen. In deze dagdroom hoor je plots je naam. Geschrokken draai je om. Een klein, stevig mannetje wandelt vanuit de spelerstunnel naar je toe. ‘Proficiat’, begint Advocaat terwijl hij je hand schudt. ‘Jij bent nu de baas van deze club, doe er wat leuks mee’. Veel meer dan ‘bedankt’ kun je niet uitbrengen en dus gaat Advocaat verder. ‘Het zal niet makkelijk zijn om beter te doen dan ik’, knipoogt hij. ‘Maar de rest van de staf blijft zitten, dus je hebt een goede basis. Spreek zeker snel af met Cor Pot, hij kent alles van de spelers en het is gewoon een goede vent’. ‘Nogmaals bedankt’, is de beste repliek die je kunt bedenken. Advocaat is inmiddels alweer verdwenen in de tunnel. Zijn schim zie je nog in de verte, zijn schaduw zal nog langer over je blijven hangen.

Een uurtje later sta je voor kamerdeur 713 van het Hilton in Rotterdam. Cor Pot doet zijn deur open en laat je binnen. In de zithoek, onder het genot van een kopje koffie, praten jullie over de plannen voor Feyenoord. ‘De ploeg zit wel goed in mekaar, maar we missen een goede spits’, geef jij aan. ‘Ik heb de oplossing’, antwoord Cor. ‘Dick wilde mij niet geloven, maar we moeten Thomas Verhaar daar neerzetten’. Verbaasd kijk je op. ’Ben je serieus?’ ‘Absoluut’, gaat hij verder. ‘Hij is een leuke gast, heeft humor, stijl en een goede podcast. Daarnaast kan hij ook goed voetballen’. ‘Dat heeft hij dan goed verborgen gehouden’, antwoord jij. ‘Er zit nog een bijkomend voordeel aan om hem te halen’, neemt Cor onverstoorbaar weer over. ‘Ik heb een weddenschap met Dick. Voor elk doelpunt dat Thomas Verhaar zal scoren haalt hij zijn Russische dollars nog eens boven. En als we kampioen worden komt daar nog wat bovenop’. ‘Prima roep je enthousiast. Ajax gaat voor Haller, wij voor Verhaar. Ik zie het helemaal zitten’.

Challenge:

Start een game met Feyenoord. Je koopt direct Thomas Verhaar. Dit moet lukken voor ongeveer 200k. Vervolgens speel je één volledig seizoen. Het doel is om Verhaar zoveel mogelijk te laten scoren. Prijzen winnen zorgt voor extra Dollars voor de Hall of Fame. De puntentelling is als volgt:

Thomas Verhaar:

10 Dollar per doelpunt

2 Dollar per assist

Eredivisie

150 Dollar voor het kampioenschap

100 Dollar voor een tweede plaats

50 Dollar voor een derde plaats

KNVB beker

75 Dollar voor bekerwinst

30 Dollar als verliezend finalist

Europa League

150 Dollar voor winst in de EL

100 Dollar als verliezend finalist

50 Dollar voor de halve finale

25 Dollar voor de kwart finale

Aanmelden kan in dit topic. Na het seizoen post je een screenshot van je transfers, je resultaten in de verschillende competities en een screen van Thomas Verhaar met zijn statistieken en eigenschappen.

Succes!

P.S. Je mag zelf nog andere transfers doen om Verhaar beter te ondersteunen. Bart Vriends en Maarten de Fockert kan ik aanraden, maar als je ergens een buitenspeler met een betere voorzet vindt dan Berghuis mag je die er ook bijhalen. Houdt het wel leuk, koop geen spelers met afbetalingen in de verre toekomst.

P.S.2. Dit is een eerste challenge. Er volgen er nog meer en een totale ranglijst zal ik bijhouden in dit topic. Je kan er zelf voor kiezen hoeveel/welke challenges je meedoet.

P.S.3. Credits voor de prachtige banner gaan naar @xPeejay

Hall of Fame

Chapter 1

1. @Titan : 821 Dollar

2. @neva 639 Dollar

3. @Vis : 580 Dollar

4. @OptimistPrima : 529 Dollar

5. @Lupus. :  503 Dollar

6. @Srangaman : 502 Dollar

7. @Kowet : 481 Dollar

8. @Daniell : 473 Dollar

9. @Abe : 449 Dollar

10. @Keko : 440 Dollar

Edited by FlyD

4 uur geleden zei Elsjorro1990:

Leuk bedacht man. Ik zou normaal gesproken mee doen, maar ik speel en niet met Feyenoord en al mijn tijd gaat in de youth challenge zitten. Succes aan allen die dit gaan proberen.

Haha dat snap ik. Ik ben zelf Ajacied, vandaar dat er ook nergens in de tekst wordt gezegd dat het een mooie club is :D

Maar er komen nog meer challenges met andere clubs, misschien zit er dan iets bij ;)

@FlyD Challenge afgerond! En moet zeggen dat het wel aardig gelukt is. Had iets meer uit de beker kunnen halen maar ach, je kunt niet alles hebben toch? :D 

Qua transfers alleen de vereiste Verhaar er bij gehaald, €190K betaald.

Spoiler

transfers.thumb.PNG.9b06e7a536bed15cd81fe08543bb58aa.PNG

Resultaten best aardig. Kampioen van de Eredivisie, kwartfinale EL eruit tegen Arsenal en in de beker in de tweede ronde er al uit! 

• Kampioen Eredivisie (150 Dollar)
  • Kwartfinale EL (25 Dollar)
  • Tweede ronde Beker (0 Dollar)
Spoiler

comp.thumb.PNG.b58fde8f4a57d5605ba71b5e4a561334.PNG

Dan hetgeen waar deze challenge om draaide, denk ik: Thomas Verhaar! En volgens mij heb ik het wat dat betreft heel aardig gedaan! Natuurlijk ook met een tactiek gespeeld die vooral aanvoer levert aan de spitsen. Jorgensen had ook een aardig seizoen (31 doelpunten & 6 assists).

• Eredivisie - 34 wedstrijden - 26 doelpunten - 6 assists (272 Dollar)
  • Europa League - 12 wedstrijden - 2 doelpunten - 3 assists (26 Dollar)
  • KNVB Beker - 1 wedstrijd - 0 doelpunten - 0 assists (0 Dollar)
Spoiler

verhaar.thumb.PNG.68f71e72a49386fccaef9f476c792c58.PNG

Totaal: 473 Dollar 

Leuke uitdaging, tof om een keer wat anders te doen in FM en ik kijk alvast uit naar de volgende! :mrgy:

1 uur geleden zei Daniell:

@FlyD Challenge afgerond! En moet zeggen dat het wel aardig gelukt is. Had iets meer uit de beker kunnen halen maar ach, je kunt niet alles hebben toch? :D 

Qua transfers alleen de vereiste Verhaar er bij gehaald, €190K betaald.

Toon verborgen inhoud

transfers.thumb.PNG.9b06e7a536bed15cd81fe08543bb58aa.PNG

Resultaten best aardig. Kampioen van de Eredivisie, kwartfinale EL eruit tegen Arsenal en in de beker in de tweede ronde er al uit! 

• Kampioen Eredivisie (150 Dollar)
  • Kwartfinale EL (25 Dollar)
  • Tweede ronde Beker (0 Dollar)
  Toon verborgen inhoud

comp.thumb.PNG.b58fde8f4a57d5605ba71b5e4a561334.PNG

Dan hetgeen waar deze challenge om draaide, denk ik: Thomas Verhaar! En volgens mij heb ik het wat dat betreft heel aardig gedaan! Natuurlijk ook met een tactiek gespeeld die vooral aanvoer levert aan de spitsen. Jorgensen had ook een aardig seizoen (31 doelpunten & 6 assists).

• Eredivisie - 34 wedstrijden - 26 doelpunten - 6 assists (272 Dollar)
  • Europa League - 12 wedstrijden - 2 doelpunten - 3 assists (26 Dollar)
  • KNVB Beker - 1 wedstrijd - 0 doelpunten - 0 assists (0 Dollar)
  Toon verborgen inhoud

verhaar.thumb.PNG.68f71e72a49386fccaef9f476c792c58.PNG

Totaal: 473 Dollar 

Leuke uitdaging, tof om een keer wat anders te doen in FM en ik kijk alvast uit naar de volgende! :mrgy:

Knappe resultaten! Leuk om te zien dat je voor een spelwijze hebt gekozen voor 2 spitsen. Ik zou bang zijn dat de 2e spits teveel doelpunten zou afsnoepen.

45 minuten geleden zei FlyD:

Knappe resultaten! Leuk om te zien dat je voor een spelwijze hebt gekozen voor 2 spitsen. Ik zou bang zijn dat de 2e spits teveel doelpunten zou afsnoepen.

Thanks! Ik heb zelf het idee dat wanneer je wilt dat je spitsen veel scoren, je het beste kunt kiezen voor een twee-spitsen-systeem en de rest van het team zo opzet dat zij deze twee spitsen ondersteunen. Wanneer je met een enkele spits speelt, komt deze veel minder vaak in scoringspositie doordat deze veel meer moet samenwerken met de spelers die je op de vleugels positioneert terwijl twee spitsen veel meer in een tandem werken rond het strafschopgebied. Een enkele spits werkt in mijn optiek veel vaker als bliksemafleider zodat de naar binnen komende vleugelspelers in de gaten kunnen duiken om gevaarlijk te worden voor het doel. 

1 uur geleden zei Daniell:

Thanks! Ik heb zelf het idee dat wanneer je wilt dat je spitsen veel scoren, je het beste kunt kiezen voor een twee-spitsen-systeem en de rest van het team zo opzet dat zij deze twee spitsen ondersteunen. Wanneer je met een enkele spits speelt, komt deze veel minder vaak in scoringspositie doordat deze veel meer moet samenwerken met de spelers die je op de vleugels positioneert terwijl twee spitsen veel meer in een tandem werken rond het strafschopgebied. Een enkele spits werkt in mijn optiek veel vaker als bliksemafleider zodat de naar binnen komende vleugelspelers in de gaten kunnen duiken om gevaarlijk te worden voor het doel. 

Interessant om te lezen. Wil je mij een screentje van je tactiek en instructies sturen (mag via privé bericht zodat niemand hem overneemt voor deze challenge ;) ).

Ben er aan begonnen. Probleem is dat Nieuwkoop, of all people, op dit moment de topscoorder is na drie potjes. Even sleutelen aan de tactiek ;c

Eerlijk is eerlijk: ik ken geen speler die zo paal- of latgericht is als Verhoek. ;e Die verdient vast wat kratjes bier tijdens de trainingen. 

26 minuten geleden zei Titan:

Ben er aan begonnen. Probleem is dat Nieuwkoop, of all people, op dit moment de topscoorder is na drie potjes. Even sleutelen aan de tactiek ;c

Eerlijk is eerlijk: ik ken geen speler die zo paal- of latgericht is als Verhoek. ;e Die verdient vast wat kratjes bier tijdens de trainingen. 

Verhoek? Ik hoop dat je Verhaar hebt gehaald, anders ga je weinig punten pakken :D

5 minuten geleden zei FlyD:

Verhoek? Ik hoop dat je Verhaar hebt gehaald, anders ga je weinig punten pakken :D

:mrgy:

Nee, gelukkig is het Verhaar :D Zo'n hekel heb ik nou ook weer niet aan Feyenoord dat ik ook Verhoek er nog bij haal.

1.png.761ef670331b5b473a080e916476e0b1.png

No guts no glory

Zo ben ik er maar ingevlogen toen Verhaar de eerste drie wedstrijden op rij niet scoorde en zelfs geen assist afleverde. 3-1-4-2-formatie en vol op de counter. Hlozek erbij om lekker te dribbelen, af en toe Jorgensen ernaast. Blijkt die Verhaar in één keer een topper te zijn. Complimenten aan @FlyD dat hij dit in hem zag!

image.thumb.png.67bddb5f92fae8956d9dfa2c94762939.png

Dollars

Kampioen Eredivisie: 150 dollar

Winnaar KNVB-beker: 75 dollar

Winnaar Europa League: 150 dollar

Doelpunten Verhaar: 28 (Eredivisie), 2 (beker), 11 (EL) = 410 dollar

Assists Verhaar: 9 (Eredivisie), 2 (beker), 7 (EL) = 36 dollar.

Totaal: 821 dollar

Spoiler

image.thumb.png.4c520d27674e39f9f6947639d889eb58.png

image.thumb.png.512891f4ef007a0d4e61ac500f2eef59.png

image.thumb.png.aeef8cccd8722c3731c0efeebf7a4d0d.png

image.thumb.png.306e713f94d5292f999b314991393d78.png

Als ik Verhaar was, was ik direct gestopt na de EL-finale :D_O_ 

Spoiler

image.thumb.png.31f44b7f7d17db7b49f0d4b2625aa31a.png

1 uur geleden zei Titan:

1.png.761ef670331b5b473a080e916476e0b1.png

No guts no glory

Zo ben ik er maar ingevlogen toen Verhaar de eerste drie wedstrijden op rij niet scoorde en zelfs geen assist afleverde. 3-1-4-2-formatie en vol op de counter. Hlozek erbij om lekker te dribbelen, af en toe Jorgensen ernaast. Blijkt die Verhaar in één keer een topper te zijn. Complimenten aan @FlyD dat hij dit in hem zag!

image.thumb.png.67bddb5f92fae8956d9dfa2c94762939.png

Dollars

Kampioen Eredivisie: 150 dollar

Winnaar KNVB-beker: 75 dollar

Winnaar Europa League: 150 dollar

Doelpunten Verhaar: 28 (Eredivisie), 2 (beker), 11 (EL) = 410 dollar

Assists Verhaar: 9 (Eredivisie), 2 (beker), 7 (EL) = 36 dollar.

Totaal: 821 dollar

Toon verborgen inhoud

image.thumb.png.4c520d27674e39f9f6947639d889eb58.png

image.thumb.png.512891f4ef007a0d4e61ac500f2eef59.png

image.thumb.png.aeef8cccd8722c3731c0efeebf7a4d0d.png

image.thumb.png.306e713f94d5292f999b314991393d78.png

Als ik Verhaar was, was ik direct gestopt na de EL-finale :D_O_ 

Toon verborgen inhoud

image.thumb.png.31f44b7f7d17db7b49f0d4b2625aa31a.png

Indrukwekkende prestaties, dat is niet makkelijk om te verbeteren!

• 2 weeks later...
7 uur geleden zei Biemjongen:

Leuk bedachte challenge!

Is het niet een idee voor een extra bonus als Verhaar de Gouden schoen wint?

Goede suggestie, die neem ik in een van de volgende eens mee.