Jump to content

Recommended Posts

image.png.59ecdf32e6429d6a63d690c95d991ca7.png

Oktober 2021

We vervolgen de competitie met een serie wedstrijden in oktober. Over deze wedstrijden ben ik in het algemeen erg tevreden, ook al werd niet alles gewonnen.

image.png.fc1c6a68f0f9f9bbd0383358f9440396.png

Tegen Best Vooruit waren we duidelijk de betere ploeg, maar vergaten we te scoren. Iets wat we een week later ruimschoots goedmaakten in een formidabele wedstrijd tegen Erp.

Uit tegen Leones waren we ook weer de betere en kwamen we op voorsprong. Helaas gebruikte ik in de 76e minuut mijn 3e wissel, en viel Bos (ingevallen in de 45e minuut) 2 minuten later geblesseerd uit. Hierdoor wist de thuisploeg helaas nog langszij te komen.

In de beker moesten we tegen Capelle, een ploeg die een divisie hoger goed meedoet. Helaas hadden wij (mede door blessures van 4! Vleugelspelers) niet veel in de pap te brokkelen, en werden we met 0-2 naar huis gestuurd.

In FC Eindhoven AV ontmoetten we de ploeg die al vanaf dag 1 op de eerste plaats staat, en die de competitie duidelijk domineert. We waren ongeveer gelijkwaardig, maar verloren de wedstrijd door een doelpunt in de 93e minuut.

In de laatste wedstrijd van de maand, thuis tegen Sarto, kwamen we maar moeizaam op gang, maar wisten we uiteindelijk te winnen door een goal van Attobra.

Met name de langdurige blessure van sterkhouder De Bruin is een domper voor ons deze maand.

image.png.e0162b50a468bdb221368e7e1fc6955f.png

Klein hoogtepuntje door blessures van vleugelspelers Ruhindwa, De Bruin, Bos en Massar:

image.png.1aec3146199c80089f006c5960ccc63b.png

November 2021

Na de goede maand oktober volgde een bijna perfecte maand november:

image.png.7987022c80f4fe0b04af9e0cc3fe85bb.png

We domineerden de eerste 3 wedstrijden. In de wedstrijd tegen Alverna kregen we het nog moeilijk, maar deze trokken we uiteindelijk ook naar ons toe.

Door deze mooie resultaten wisten we in de stand ook flink te klimmen. We staan op dit moment op een nette 2e plek, al is het gat met Lunet minimaal. De eerste plek lijkt niet haalbaar, omdat FC Eindhoven AV domineert en nauwelijks wat laat liggen.

Onderin stelt met name Erp teleur, zij wisten tot nu toe maar liefst 1x gelijk te spelen. Vorig jaar wisten zij nog als 5e te eindigen in de eerste klasse.

image.png.a85fa7ec5d6a0bc9dd6be187cd318b7a.png

We zijn al over de helft van de competitie, en de winterstop nadert. Ik ben nog steeds op zoek naar een rechtsback, en na het vertrek van Van Wanrooij op de sluitingsdag van de transfermarkt, probeer ik het team ook te versterken met een centrale verdediger. Verder denk ik aan een extra spits, omdat ik vind dat we te weinig scoren in verhouding met de kansen die we krijgen. In doelsaldo zijn we nummer 3 van de ranglijst, maar we hebben een groot deel hiervan in 2 wedstrijden bij elkaar geschoten.

@MNie @Marius

Bedankt voor de reacties.

@V-Traxx

Als je zijn mentale attributen bedoeld, ja. Met overige eigenschappen houd ik geen rekening, puur de attributen.

Het cijfer is overigens ook niet heilig, ik gebruik het om nieuwe spelers te beoordelen en om mijn team in te schatten aan het begin van het seizoen. Verder in het seizoen kijk ik vooral naar resultaten tijdens wedstrijden e.d.

@van der Water @Emmerich. @Stefanos @RubenS2 @Kyrill @RicoV1989

Tips en vragen hoor ik graag!

Edit: excuus, er was een foutje ingeslopen...

Edited by Bessel87
  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

We staan ondertussen voor de eerste wedstrijd in de competitie. Het scoutingteam en ik en hebben tot nu toe onderstaande selectie bij elkaar gezocht. Ik moet zeggen dat ik een deel van de spelers uit

In deze update de presentatie van de huidige selectie, en een vooruitblik naar versterkingen die hier mijns inziens nog benodigd zijn. Ik heb een berekeningsmethode bedacht, waarbij ik kan “berekenen”

De voorbereiding op het 3e seizoen zit er alweer op.  Het is een roerige transferperiode geweest, waarin we verschillende nieuwe spelers hebben mogen verwelkomen. Ik heb besloten om een wat ander

Posted Images

image.thumb.png.84aec89bdd2303cf3b416a6a3a090b59.png

December 2021

In december speelden we 3 goede wedstrijden, waarbij we helaas niet wisten te winnen van onze directe concurrent voor de tweede plaats, Lunet.

Door de goede reeks in de afgelopen 3 maanden zijn we al verzekerd van de play-offs voor promotie!

image.png.90c51ab8322014fe7ddde2b5e70f8a10.png

Verder nog leuk nieuws: Mo Azaïmi keert terug op sportpark Toepad! Nadat hij vorige zomer een vrije transfer kreeg, besloot hij om maar meteen zijn voetbalschoenen aan de wilgen te hangen. Hij komt terug als manager van het tweede elftal en vervangt daarbij Rico Dusseldorf. Hoewel Azaïmi geen topcoach is, is hij in mijn ogen toch wat beter dan zijn voorganger. Dat hij maar liefst 20 wedstrijden in het eerste wist te spelen is een leuke bijkomstigheid.

image.png.55a123d2a5e66da05e53098ccbc82b5f.png

image.png.052bf71db7317f009642096d6d0d5acd.png

Januari 2022

De transferperiode is gelukkig weer voorbij. De selectie is gelukkig intact gebleven. Ik weet dat de belangrijkste spelers niet snel vertrekken, maar als ik onderstaand bericht zie knijp ik hem toch even. Dergelijke aandacht was er voor meerdere van onze spelers.

image.png.03153c43982ea9ef887249f6483a0d8f.png

Verder is het me gelukt om een centrale verdediger, een rechtsback en een spits vast te leggen. Met name over de centrale verdediger ben ik erg tevreden!

image.png.7a527bf66e9079ba373cec76c6d7517c.png

Ondanks zijn 17 lentes is hij voor dit niveau echt al een topper. Wordt onze belangrijkste man in de verdediging.

image.png.ac074917dc412848ff8fb4b7045eaca0.png

Voor de rechtsbackpositie haalden we ook een degelijke speler binnen. Nog geen topper, maar nu al beter dan onze beste rechtsback Hofwijks, en nog een heel voetballeven voor zich. Hij heeft in januari zelfs al een doelpuntje meegepikt!

image.png.38bee377d883a7dd65cca7b5b9a72028.png

Onze nieuwe spits Van Otegem zal met Van der Plas strijden om de positie naast Attobra in de spits. Hij was niet onze eerste keuze, maar 2 andere potentiele aanwinsten haakten na de contractonderhandelingen toch nog af. Een derde spits is verder nodig, omdat Roele inmiddels 32 jaar is, en erg snel aftakelt.

We speelden in januari ook weer 4 wedstrijden, 2 oefenwedstrijden en 2 competitiewedstrijden. De eerste competitiewedstrijd ging nog niet echt van een leien dakje, maar de 2e wisten we weer te winnen. We zijn in deze maand zowaar een puntje ingelopen op de koploper!

image.png.6fa484f2f44fea824e7dcbbd9866b27e.png

FC Eindhoven Amateurs heeft trouwens in totaal 9 nieuwe spelers aangenomen tijdens de winterstop, terwijl ze er maar 1 kwijtraakten. Dus hoewel ze de competitie domineren, zijn ze schijnbaar toch niet tevreden met wat ze hebben…

image.png.48942a450df9e602f093e9c81b6e99b6.png

In het vervolg van de competitie (nog 7 wedstrijden te gaan) spelen we maar 2 wedstrijden in de maand, meestal om de andere week. Ik zal in de weken dat we niet spelen een vriendschappelijke wedstrijd organiseren, zodat het ritme er in blijft. Op 1 mei spelen we de laatste wedstrijd in de competitie.

@MNie @Marius @Emmerich. @RicoV1989

@van der Water  @Stefanos @RubenS2 @Kyrill 

image.png.420149e4831b5a9ad920ad1d6b77a43c.png

Februari 2022

Zoals gezegd wisselen competitiewedstrijden zich vanaf deze maand af met oefenwedstrijden. Voor de oefenwedstrijden zoek ik gelijkwaardige of kleinere tegenstanders uit. Ik wil vermijden dat het moraal aangetast wordt door het verliezen van een oefenwedstrijd.

image.png.9e18b8b4897d91d315133270deeb7bde.png

In deze periode winnen we alle wedstrijden, en scoren er lustig op los! We zijn elke wedstrijd duidelijk de betere. Het doelpuntenrecord voor deze divisie staat op 60 (26 wedstrijden), dit record wil ik verbreken. Wij staan na deze maand op 57 stuks, met nog 5 wedstrijden te gaan. Dat moet te doen zijn.

Maart 2020

Ook deze maand weer 4 wedstrijden, waarvan 2 voor de competitie. De eerste 3 winnen we ook weer eenvoudig:

image.png.ea397104a4b1132cb95dbf53d578c26d.png

In de laatste wedstrijd van deze maand spelen we thuis tegen de nummer 1, FC Eindhoven Amateurs. Die moeten we winnen om enigszins zicht te houden op de titel. Binnen 2 minuten in de wedstrijd kwamen we al op 1-0 achterstand, en ik was al bang dat het een walk-over zou worden. Omdat we niets te verliezen hebben, heb ik de mentaliteit van “gebalanceerd” naar “aanvallend” gezet, de druk wat hoger en de passing wat directer.

We werden eigenlijk vanaf dat moment de dominerende partij, en de 1-1 volgde in de 28e minuut, nadat we eerst nog goed wegkwamen na een (terecht) afgekeurde goal. Toen we in de 55e minuut zelfs 2-1 wisten te maken, heb ik de mentaliteit weer naar gebalanceerd gezet, en hebben we de wedstrijd eigenlijk redelijk eenvoudig uit gevoetbald.

image.png.14a002c4089404d5b0e04d45a5359a9a.png

Door deze winst komen we op 4 punten van Eindhoven. Met nog maar 3 wedstrijden te gaan, en gezien Eindhoven bijna alles wint, lijkt de titel verkeken, maar het is nog mogelijk!

image.png.a645f728df9a104553779139fe683d24.png

Verder hebben we in deze 2 wedstrijden 6x gescoord, en dus is niet meer de vraag of we het doelpuntenrecord gaan verbreken, maar met hoeveel. Overigens heeft nummer 3 Lunet ook al 60x gescoord, dus het is mogelijk dat we de recordboeken niet ingaan ondanks dat we boven de 60 doelpunten zitten.

Wat mij verder nog opvalt is dat we veel minder bezoekers trekken dan vorig jaar, en dit lijkt ook zijn weerslag te hebben op de financiën. Ik ben aan het zoeken, maar kan er nog geen vinger achter krijgen wat de oorzaak kan zijn. Misschien heeft 1 van jullie een suggestie?

image.png.161ed67dbf5028f9d8d34ccef6648723.png

@MNie @Marius @Emmerich. 

@van der Water  @Stefanos @RubenS2 @Kyrill @RicoV1989

image.png.1918a27f6b62afc7cdaf89ef0f276dd8.png

Alweer een update vandaag, beetje snel misschien, maar ben een beetje teleurgesteld in de game nu (SPOILER ALERT), en dat wil ik zo snel mogelijk weg spelen, vandaar...

April 2022

Voor het eerst sinds lange tijd verloren we weer een competitiewedstrijd. Achteraf heeft dit geen invloed gehad op de eindstand in de competitie.

image.png.d4674708db85e6c7682e2ba6528e2b3b.png

Mei 2022

Op 1 mei speelden we onze laatste competitiewedstrijd, die we eenvoudig wonnen van Brabantia. Belangrijk voor de stand was dit niet meer, we zouden hoe dan ook 2e blijven.

image.png.7013d831dfdd9036a4d40d20a7cb888d.png

Hierna mochten we spelen voor promotie/degradatie. Dit wordt gespeeld in 3 knock-out rondes, en daarna een finale. Omdat wij tweede zijn geworden, mogen we de eerste ronde overslaan en stromen in in de tweede ronde.

Deze tweede ronde spelen we tegen Eemdijk, die als 2e geëindigd is in de Eerste klasse Zondag B. We waren veel beter in deze wedstrijd, en hoewel we op 1-0 achterstand kwamen, wonnen we de wedstijd vrij eenvoudig, al werd de eindstand “slechts” 2-1.

image.png.9fc967115dac4b1e797962ef7e823e07.png

Hierna mochten wij in de 3e ronde aantreden tegen VOC, een hoofdklasser. Ook in deze wedstrijd waren we een stuk beter, alleen wilden de goals niet vallen. Toen we op slag van rust op 1-0 achterstand kwamen, begon ik het somber in te zien. In de tweede helft kwam er eigenlijk totaal geen actie meer. Vanaf de 70e minuut speelden we alles of niets, maar het mocht helaas niet baten, we moeten ook volgend jaar onze wedstrijden spelen in de eerste klasse.

image.png.c5c5e563cdf67e00349665709e59394c.png

Eindstand

image.png.a37fef2e1740c51b971a6d7c7e829388.png

Ons bestuur is behoorlijk ontevreden over deze eindstand, maar mijn positie staat gelukkig niet ter discussie.

Het gemiddelde bezoekersaantal is een behoorlijk stuk lager dan vorig seizoen, ik hoop dat we dat aankomend seizoen kunnen verbeteren.

image.png.6da9a376e237a0f3e9abd0ccfd4fd344.png

Hieronder de beste elf van dit seizoen, ik kan me daar goed in vinden, al zou ik Olivier Kitoko opstellen op de plek van Hofwijks.

image.png.a37adb616b6b092e6d569c190d6e6a1e.png

Ik ben wel teleurgesteld dat ik uiteindelijk niet heb kunnen promoveren naar de hoofdklasse, maar voor een gepromoveerde ploeg hebben we het heel goed gedaan denk ik, al denkt het bestuur daar anders over. Volgend seizoen moeten we dan maar vol voor het kampioenschap gaan.

In de volgende update de voorbereiding op het volgende seizoen, ik ga eerst lekker 5 weken op vakantie!

@MNie @Emmerich. @RicoV1989

@van der Water  @Stefanos @RubenS2 @Kyrill  @Marius

image.png.09e82d09ce5ae11cb6249a2decf5890b.png

De voorbereiding op het 3e seizoen zit er alweer op.  Het is een roerige transferperiode geweest, waarin we verschillende nieuwe spelers hebben mogen verwelkomen.

Ik heb besloten om een wat andere tactiek te gaan hanteren. Omdat ik er nog steeds niet in geslaagd ben een goede hangende spits of targetman te vinden, ga ik verder met 1 spits. Achter de spits ga ik met een vooruitgeschoven spelmaker spelen. Voor deze positie zijn 2 spelers gehaald, namelijk Hamza Amrani en Edwin ter Hogt. De rol van spelmaker voor de defensie, centraal op het middenveld, wordt aangepast naar balveroverende middenvelder. Voor deze positie is Arjan Koenen als versterking gehaald.

Tenslotte komt Jerzy de Beer ons versterken. Hij kan zowel centraal in de verdediging als op de rechtsbackpositie uit de voeten.

Centrale verdediger Bart Groot was niet tevreden met het aantal minuten dat hij kreeg, en is vertrokken naar VV UDI, een club die in een lagere divisie uitkomt. Rechtsback Jamal Hofwijks komt niveau tekort, en heeft door de komst van De Beer weinig uitzicht op speelminuten. Hij krijgt daarom een vrije transfer.

Hieronder een presentatie van de selectie zoals ik dat ook vorig seizoen heb gedaan:

Doelman

image.png.88d195490429ee80b7cc25dc401f1535.png

Hier is niets verandert, Koster blijft onze eerste doelman. Ik denk er over om De Rooij de bekerwedstrijden te laten keepen.

Rechtsback

image.png.2928c74a304986f4afb381ae601a3174.png

Op papier is De Beer hier de beste speler. Kitoko heeft het echter erg goed gedaan vorig seizoen, en De Beer zal zijn plaats eerst moeten verdienen. Benjelloun is back-up, en zal vooral veel wedstrijden in het tweede elftal spelen.

Linksback

image.png.ecb6a44314a08c01b04097c62357a00a.png

Keljac is onze vaste linksback, Simonis wordt de nieuwe tweede man. Tukker zal waarschijnlijk zijn laatste seizoen bij ons spelen dit jaar.

Centrale verdediger

image.png.377cb3dc7110ffa446880b0b7d1b452f.png

Luckassen en Belosic zijn normaal gesproken het vaste centrale duo. De Beer zal hier de derde man zijn, en Zevenbergen geldt als reserve in geval van nood.

Balveroverende middenvelder

image.png.c12af94682fd72dce3c535e31d569d5e.png

Kleinheerenbrink zal hier de eerste man zijn, omdat Koenen wat meer allround is, en in mijn ogen beter als centrale middenvelder. De overige speler zijn stand-in, of zijn beter op een andere positie.

Centrale middenvelder

image.png.719b95e47514fada4c951e45ac6f0d3b.png

Op deze positie zal Koenen dus de eerste man zijn, maar als nieuwe aanwinst zal hij zich nog moeten bewijzen tegenover Te Kampe, die vorig jaar een goed seizoen draaide.

Vooruitgeschoven spelmaker

image.png.713ffdfc78d8443b74bb689304e901c7.png

Onze nieuwe aanwinst Amrani moet dit seizoen nog Effendi voor zich dulden, maar hij zal zeker kansen krijgen. Ter Hogt is beschikbaar voor noodgevallen, en zal regelmatig in het tweede elftal spelen.

Rechtsbuiten

image.png.1d8e522aa35b010e63b88ff4abc24501.png

Massar en Ruhindwa zullen onderling uitmaken wie de eerste keuze zal zijn op de rechterflank. Omdat Ruhindwa niet meer onomstreden is, is de aanvoerdersband hem afgenomen, deze gaat naar Attobra.

Linksbuiten

image.png.3211f5397eed77341526edb8dd7f03e9.png

Jona de Bruin zal vanwege zijn goede seizoen vorig jaar eerste keuze zijn op linksbuiten. Hij voelt echter de hete adem van zowel Amrani als Bos in zijn nek. Ter Hogt is er voor noodgevallen.

Diepe spits

image.png.408ae2d52df237cb8846451845d7cd35.png

Omdat we nog maar met 1 spits spelen, zal Van der Plas het ondanks zijn goede seizoen vorig jaar het met wat minder minuten moeten doen. Hij zal echter nog genoeg kansen krijgen. Van Otegem is overbodig. Maar omdat hij niks kost, en omdat Groot toch een pak minder is, blijft hij er nog bij dit jaar.

Het valt mij op dat veel spelers zich niet of nauwelijks verbeteren in attributen, ook jonge spelers uit het eerste niet. Sommigen gaan zelfs achteruit. Hebben jullie daar een verklaring voor? Dat ik niet de beste trainingsfaciliteiten heb is mij duidelijk, maar een beetje progressie had ik toch wel verwacht.

De oefenwedstrijden die we gespeeld hebben:

image.png.35769a4589d76a1756202acddb36e5d7.png

Over de oefenwedstrijden valt niet heel veel te zeggen. Tegen grotere ploegen speelden we gelijk of verloren we, tegen gelijkwaardige en kleinere teams wonnen we.

Verder nog een opvallend transfernieuwtje uit de top van het voetbal: Frenkie de Jong verhuist voor 111 miljoen van Barcelona naar Bayern München.

image.png.4bd559d8484f71d3467d1a304c0e9b31.png

Nederland onder 19 heeft het EK gewonnen. Das goed nieuws voor de Nederlandse jeugdspelers. Helaas zaten er geen spelers van Antibarbari bij 😊

image.png.8a68a08d907075ddd4a8e97f2c413a71.png

De start van het seizoen staat voor de deur, ik hoop dat we beter van onze plek komen dan vorig jaar. De volgende update zal gaan over de eerste seizoenshelft.

@RubenS2 @MNie @True_Legend @Marius @V-Traxx

@van der Water  @Stefanos @Kyrill @Emmerich. @RicoV1989

image.png.aa7a148a172d243fd3a30cf9f44c16b0.png

Nadat we ons team goed hebben weten te versterken voor aanvang van het seizoen, waren mijn verwachtingen hoog gespannen. Ik hoopte in ieder geval op een betere start dan vorig seizoen, toen we openden met een verlies en 2 gelijke spelen. Die start werd ook beter… en hoe!

image.png.eb7b3ef7e6e09f9832fbb59c0680f66e.png

De eerste 8 wedstrijden werden alle 8 eenvoudig en met duidelijke cijfers gewonnen. We kregen in deze serie slechts 1 goal tegen! Na deze periode mochten we in de tweede ronde van de districtsbeker west II aantreden tegen FC ’s-Gravenzande, een ploeg die ook in de eerste klasse speelt, en 5e staat in hun competitie. Geen groot obstakel dacht ik vooraf.

image.png.64f0970b1039f066fd7e0c4ce96913c7.png

Hier gingen we dus “plat op onze bakkes”, en stonden meteen weer met beide benen op de grond. Nog steeds weet ik niet waar het mis ging. We waren zeker gelijkwaardig in de wedstrijd, maar na 38 minuten was het 3-0 en was het eigenlijk verkeken. Ik heb nog wel een waterflesje en een donderspeech door de kleedkamer gegooid, maar het mocht niet meer baten.

Verder in de competitie dan maar weer!

image.png.d804cc6b97414bda7f8140cf4d72f521.png

Hier ging het nog steeds erg voortvarend. In oktober en november winnen we alle wedstrijden met gemak. In december komt de klad er een beetje in, met in elke wedstrijd een tegengoal en “zelfs” een gelijkspel. Laten we het maar houden op vermoeidheid, al spelen we nooit meer dan 1 wedstrijd per week.

Dit alles resulteert in een erg mooie tussenstand voor ons, en het moet al erg raar lopen willen wij geen kampioen worden!

image.png.0831766edf6f2a9fa791d28ac6905b17.png

Hoewel we met deze stand natuurlijk niet echt spelers nodig hebben, heb ik in november al een pareltje vastgelegd. Martijn Hartman is een topper voor dit niveau, en gaat spelen op wellicht de belangrijkste positie in dit elftal, waar Effendi en Amrani me tot nu toe nog niet echt op de banken hebben kunnen krijgen.

image.png.50861bca55ab60269a8080f313196587.png

Ik hoop de selectie verder bij elkaar te kunnen houden, en kijk uit naar het vervolg van de competitie!

@RubenS2 @MNie @True_Legend @Marius @V-Traxx

@van der Water  @Stefanos @Kyrill @Emmerich. @RicoV1989