Geplaatst 10 februari 20214 jr. Mijn doel is met een league 1 club de premier league halen. De basis van mijn tacktiek is de gedachten om zo dicht mogelijk bij mijn ideaal beeld te komen. 2 echte spitsen, 2 vleugelspelers zoals je veel ziet zoals bv bij Ajax met Neres, Promes, Antony. Bij het grote Bayern met Ribery en Robben. en zo zijn er wel meer voorbeelden. 2 opkomende backs wat je niet meer mag ontbreken in het moderne voetbal. Type Tagliafico, Maxwell, Alba, alexander Arnold, Dest, Dumfries een goed controlerend blok en ja dan moet je al gauw concessies doen. En zeg nou zelf, wat is er mooier dan aanvallers kopen. Dus die 2 aanvallers blijven staan. het 1e jaar heb ik voornameijk met MattR83 gespeeld en hiermee kampioen geworden. een prima tacktiek. Met een Mezzala die aansluit bij de aanvallers. Echter is dit volgens mij meer een counterende en wat verdedigende style. Tijd voor meer actie. Ik heb de mentaliteit wat meer op aanvallen gezet, Mijn mezzala opgeofferd voor een schaduwspits achter een targetman. Wat is het doel hiervan. de target man ontvangt de bal en stelt de schaduwspits in werking. Mijn naar binnen komende vleugelspeler komt naar binnen om zo steekpasjes te geven op mijn afmaker. daarachter het controlerende blok met een dynamische middenvelder en spelmaker voor de defensie. op de backs 2 aanvallende backs die erover heen klappen om voorzetten te geven. Ik heb de passing op korter gezet zodat het voor de spelers makkelijk blijft op alle niveaus te passen. want een pass over 5 meter is immers makkelijker dan eentje over 20. Mijn creatievere spelers met goede passing kunnen met de dieptepasses alsnog uit de voeten zo gevaarlijk door te breken. Ik heb de aanvallende variant in 2 verschillende kanten geupload. zodat je zowel ene linker als rechter vleugelspits kan gebruiken aan de hand van je opstelling. Ook kan je zo tijdens de wedstrijd even makkelijk switchen om ineens gevaar vanaf de andere flank te creeeren. Al met al ben ik uiterst tevreden met deze tacktiek. MattR83.fmf MattR83 Attack.fmf MattR83 Attack rechts.fmf 10 februari 20214 jr. bewerkt door MattR83