Jump to content
Pre-order FM25 nu. Steun MU & ontvang korting! ×

Kraak 't of Smaak 't

Tim'

Recommended Posts

In de archieven van MU zijn heel veel leuke initiatieven te vinden en sommige verdienen een terugkeer op dit forum. Een daarvan is Kraak 't of Smaak 't. Ik post een door jullie aangeleverd liedje en aan jullie de taak om +1 of -1 (of 0) uit te delen. Daarna tel ik de score op en post ik een nieuw liedje etc. De liedjes zullen in volgorde in een lijst komen te staan. Heel simpel dus. Kraak 't of Smaak 't is een leuke manier op nieuwe muziek te ontdekken of het tegenovergestelde, ontdekken dat je iets helemaal niks vind.

Er zal, net als bij eerdere presentatoren, gebruik worden gemaakt van een wachtlijst. Zodat iedereen kan zien welke nummers er aan zitten te komen. Dit voorkomt dubbele inzendingen. Ook kunnen de mensen zien wanneer hun ingestuurde nummers voorbij komen. Het inzenden van nummers kan in een PM naar Tim'. Er is de regel van maximaal twee nummers op de wachtlijst per lid. Dit om te voorkomen dat we teveel nummers van één persoon zitten te beoordelen. Dat houdt de diversiteit erin en daardoor blijft het hopelijk langer leuk.

Er zijn een paar "regels" waar aan gehouden dient te worden:

- Ik kijk even met de activiteit welke frequentie we aanhouden, het zal 24 uur of 48 uur worden denk ik;

- Gebruik +1, 0 of -1. Post zonder duidelijke rating zullen niet meetellen;

- Motivatie is niet verplicht, maar wordt wel altijd gewaardeerd;

- Kijk of je nummer niet al een keer voorbij is gekomen;

- Maximaal 2 nummers per persoon op de wachtlijst;

- Alle genres zijn toegestaan;

- Het nummer moet op YouTube of Soundcloud te staan;

- Ingezonden nummers moeten voorzien worden van een link naar YouTube of Soundcloud.

Ik zal vanavond (maandag) het eerste nummer plaatsen. Vanaf vandaag kun je dus ook je nummer(s) insturen.

Edited by Tim'
  • Like 7

The Strokes - The Adults Are TalkingTim'

Een duidelijke deadline heb ik nog niet, dat kijken we even aan. Hou maar rekening met morgen 19.30 uur of woensdag 19.30 uur ;) 

Regels:

- Gebruik +1 of -1. Post zonder duidelijke rating zullen niet meetellen;

- Ingezonden nummers moeten voorzien worden van een link naar YouTube of Soundcloud.

Wachtrij:

Spoiler

Fontaines D.C. - A Hero's Death Erwin. https://www.youtube.com/watch?v=w8f3Ke0wWps
Hot Chip - Alley Cats Kyrill https://www.youtube.com/watch?v=0WoCAMMSqd8
TV Priest - Decoration Richarð. https://www.youtube.com/watch?v=MfDKkD592S0

TWEEDE INZENDINGEN
Feu! Chatterton - La Malinche Erwin. https://www.youtube.com/watch?v=wBB_gLKEa5c
SAULT - Up All Night Kyrill https://www.youtube.com/watch?v=Y1e8XHcRLwE

Stand:

Spoiler

-

@Kyrill @Titan @Richarð. @hjs @007mark

Debuutplaat van The Strokes behoort tot mijn favoriete albums allertijden.

Deze song vind ik net iets te gelikt en te vlak om mij echt uit mijn stoel te krijgen om een danspasje te wagen. Het kopstemmetje van Casablancas vind ik maar niks.

IIk geef het een nipte +1

The Strokes is een band die zo nu en dan voorbij komt in 'voorgestelde artiesten'-lijstjes. Wel eens een poging gewaagd, maar eigenlijk nooit echt de motivatie gevonden om wat meer nummers van ze achter elkaar te luisteren. Dit nummer trekt mij eerlijk gezegd ook niet over de streep om dat te doen. Kabbelt een beetje voort en kan een gaap in het midden van de song niet onderdrukken.

-1

Van mijzelf trouwens ook een +1. Heerlijk nummertje, luister deze al een tijdje redelijk veel!

EDIT: Deadline trouwens gewoon vandaag om 19.30 uur. Ik had niet direct twaalf reacties verwacht binnen een dag! (y) 

Edited by Tim'

We beginnen op de positieve toer. De adults hebben getalked en hun conclusie is een score van +6.

Fontaines D.C. - A Hero's Death Erwin.

Fontaines D.C. is een Ierse postpunkband, met vijf leden die allemaal een voornaam of achternaam hebben beginnend met de letter C. Het nummer A Hero's Death is de titeltrack van het tweede album van de band, waarmee ze volgens de band zelf een beetje afstand nemen van hun postpunkgeluid. Met de titeltrack kwamen ze voor het eerst de hitlijsten binnen, op plek 90 in Ierland en plek 30 in Schotland.

Deadline: morgen 19.30 uur. 

Regels:

- Gebruik +1 of -1. Post zonder duidelijke rating zullen niet meetellen;

Wachtrij:

Spoiler

Hot Chip - Alley Cats Kyrill
TV Priest - Decoration Richarð.
Froukje - Onbezonnen 007mark
Alice in Chains - Angry Chair hjs
Marianas Trench - The Killing Kind Grote Ree
Emma Ruth Rundle & Thou - Hollywood Bolderbast
Sleaford Mods - Nudge It Juca
Michael Kiwanuka - Cold Little Heart chrisje1993 
beanadoobee - Care ivago

Feu! Chatterton - La Malinche Erwin.
SAULT - Up All Night Kyrill
Arcade Fire - Windowsill Tim'
Birdy - Surrender 007mark
Staind - The Bottom hjs
Squid - The Cleaner Juca
Jorja Smith - Blue Lights ivago
Karol G - Bichota chrisje 1993

Stand:

Spoiler
  1. The Strokes - The Adults Are Talking Tim' +6

@Kyrill @Titan @Richarð. @hjs @007mark @Grote Ree @ivago @Bolderbast @Keko @Juca @chrisje1993 @Erwin.

Edited by Tim'