Jump to content

[FM21] Loyaal aan UNA

Badmuts
 Share

Recommended Posts

Loyaal aan UNA.png

Dank voor de prachtige banner @xPeejay!

Citaat

Materiaalman UNA 1 wordt interim hoofdcoach!

Laten we beginnen met het slechte nieuws. De gehele staf van UNA is geveld door het coronavirus! Tijdens een vergadering had hoofdtrainer Harrie Gommans zowel de rest van de staf als het bestuur aangestoken. De gehele staf moet voor minstens 10 dagen in quarantaine, sommige zijn zelfs opgenomen op de intensive care!

Maar er is ook goed nieuws! De enige van de technische staf die niet aanwezig was (en die er ook alleen tijdens wedstrijden aanwezig is), is materiaalman van het eerste elftal Danny Kox. Aangezien het seizoen 2020/21 snel begint, heeft het bestuur besloten dat hij (zonder ook maar 1 officiële wedstrijd te hebben gespeeld in zijn leven, laat staan coaching diploma's te hebben) hem als interim coach te benoemen totdat er meer duidelijk is, wie het over gaat nemen.

Jaaa! Daar ben ik weer met mijn tweede verhaal van FM21! Zoals jullie hierboven lezen gaat ondergetekende (die echt de materiaalman van UNA is) de club naar roem proberen te leiden! 

Maar hoe ga ik dit doen zullen jullie wel denken? Nou, ik ga zo loyaal mogelijk naar de spelers blijven door de eigen opgezette Loyalty challenge te doen! Dit houdt in: Staf en spelers moeten al eens eerder bij de club in dienst zijn geweest!

Hier alvast een overzicht van de selectie, waarbij we in de Derde Divisie Zondag gaan aantreden!

Spoiler

image.thumb.png.05813a7964856c891b24ef836947d7ab.png

Edited by Badmuts

2 uur geleden zei Titan:

Tof! Lijkt me niet de makkelijkste challenge als je met UNA begint. Oud-spelers kan ik me niet direct voor de geest halen, maar er zijn er vast wat die op dit moment op een hoger niveau spelen.

Ik zal alvast een aantal namen verklappen die bij ons hebben gespeeld :)

Spelers:

Torino Hunte (VVV-Venlo. Ex-Almere City, FC Eindhoven)

Guus Joppen (Helmond Sport. Ex-VVV-Venlo, Willem II en N.E.C.)

Ruud Swinkels (FC Eindhoven. Ex-PSV, Willem II)

Jelle van Kruijssen (Ex-FC Eindhoven)

Petar Stoskovic (Ex-FC Dordrecht)

Staf:

Harrie Gommans (Huidige trainer UNA. Ex-Fortuna, Excelsior, MVV, Westerlo, Vitesse, Roda JC, Waasland-Beveren, De Graafschap)

Marc Höcher (Oud speler/assistent. Ex-Heracles, Helmond Sport, Willem II, ADO Den Haag, Roda JC)

Wim Ribbens (Huidige keeperstrainer Helmond Sport. Ex-PSV)

Mark Schenning (Ex-coach UNA. Ex-NAC, FC Den Bosch, Willem II, GAE)

Sjors Paridaans (huidige assistent. Ex FC Eindhoven, Emmen, Fortuna Sittard)

Loyaal aan UNA.png

Seizoen 1 - Juli/Augustus 2020

Mijn doel voor seizoen 1 is simpel: Direct promoveren naar de Tweede Divisie. Onze mediavoorspelling is vierde, en het bestuur verwacht dat we top 4 gaan draaien. Maar ik wil meer, zeker nu in de loyalty challenge ga doen en daardoor vele geld nodig heb. Want ja, we hebben niet echt veel ex-spelers. Dan maar eigen jeugd, maar dan moeten onze jeugdvelden en trainingsvelden wel verbeterd worden om stappen vooruit te gaan. Vandaar zo snel mogelijk omhoog...

Transfers

Ik heb een mooie shortlist gemaakt van ex-spelers, maar daar zie ik drie mogelijkheden:

* Ze zijn te goed en vinden dat wij als team te zwak zijn;

* Ze zijn te slecht en gaan niet van waarde zijn;

* Ze zijn even goed, maar net pas vertrokken

En dus richten we ons alleen op de staf! Want ja, we hebben alleen een assistent! We hebben ons versterkt met slechts 1 trainer. Zijn naam: Ger Demin. In het spel een trainer, maar in 1999 dé man die ons naar de Eerste klasse loodste. Verder is Ger ook vorig seizoen (2019/20) een half jaar de coach geweest van UNA. Demin komt ons versterken als trainer.

Spoiler

image.thumb.png.1d62e5b89b81c6e5f9317900d7b74f4d.png

Overigens wel leuk om te zien dat ze hem hier slechts 37 jaar oud geven en al in 1997 de coach van UNA maakte. Dat betekent dat hij, volgens FM slechts 14 jaar oud zou moeten zijn doen hij trainer van UNA werd! Ik ken hem in het echt, en ik zou toch zeggen dat hij 20 jaartjes ouder is, hahaha!

Oefenwedstrijden

Nadat we Demin hadden verwelkomt in de club, mochten we beginnen met de oefenwedstrijden. Die zijn... redelijk verlopen als zeg ik het zelf. Eerst een klinkende 6-0 winst tegen het tweede en daarna 3-2 tegen IJsselmeervogels, maar toen kwam het. Omdat ik geld wilde verdienen heb ik 4 KKD teams naar Sportpark Zeelst gehaald. We werden alle 4 de keren totaal overklast, maar alles voor de centjes zou ik zeggen!

DefinitiveZanyClumber-size_restricted.gi

Competitie

Dan de competitie. Dat ging verassend goed! We haalde 13 uit 5 en staan prachtig bovenaan! Dat had ik eerlijk gezegd al wel verwacht, maar toch is het leuk om heerlijk te beginnen :)

Spoiler

1846242354_07-08Wedstrijden.thumb.PNG.ab3f05b8474259de425079a0f1a554e4.PNG

393337098_07-08Stand.PNG.7d95150b7922830193cfea057f2f10b3.PNG

KNVB Beker!

Tot slot de loting van de KNVB Beker, en daar treffen wij VV Gemert in de tweede voorronde. Een derby dus, want Gemert ligt maar op een half uur rijden van Zeelst. Ik ben gebrand om deze te winnen, want dan krijgen we nog meer centjes!

Spoiler

image.png.48567ee2c05a2ab064f1a0c2402fbfdf.png

Bedankt voor de reacties en likes!

@delichris @Jotew @xPeejay @Titan @Going up @FlyD

Edited by Badmuts

Loyaal aan UNA.png

Seizoen 1 - September/Oktober 2020

Nieuwe keeperstrainer

We zijn inmiddels alweer twee maanden verder! Het transferwindow is inmiddels voorbij, en we hebben niks gekocht, én niks verkocht! Dit komt door mijn magistrale beleid door iedereen een deelcontract te geven (al vroegen velen een amateurcontract). Maar we hoeven niet te vrezen, want we hebben nog de helft van het salarisbudget over.

In ander nieuws dan. Omdat ikzelf, assistent Paridaans en trainer Demin alle drie op cursus zijn, zijn veel spelers gaan klagen dat de training te slecht is. Daar vond ik een oplossing voor. Ik vroeg aan het bestuur om een extra trainer, en die kreeg ik. Daarvoor hebben we Bart Tinus aangetrokken. Tinus speelde vorig seizoen nog als tweede doelman, maar is nu zijn eigen keepersschool begonnen. Dit mag hij mooi bij ons gaan doen dacht ik zo!

Spoiler

image.thumb.png.840c0d9141307cc39eb83d0828014515.png

Wedstrijden

Laten we beginnen met het goede nieuws. We zijn nog steeds ongeslagen in de competitie en versloegen Gemert in de beker! Daardoor mochten we in het hoofdtoernooi in en tegen FC Dordrecht.

Spoiler

image.png.109a4c1ce4b920709e08c69e1bc2c5c1.png

Helaas voor ons betekende dit ons eerste verlies van het seizoen, al is een 1-0 verlies tegen FC Dordrecht niet slecht.

Spoiler

image.thumb.png.8ca93a0c46ff59600e71ff4e072ba308.png

In de stand staan we inmiddels 5 punten los op nummer 2 Quick. Dus dat gaat zeer zeker lekker!

Spoiler

image.png.ee0c57859a89f87c8ef4089473e03113.png

Gemiddelde beoordeling + lange blessure Aabakrimi

Dan nog een leuk feitje. Ik keek laatst eens naar de statistieken, en wat bleek: De gemiddelde waardering kleurde UNA! We staan gewoon met 5 spelers in de top 5! Wat een prestatie is me dit zeg :)

Spoiler

image.thumb.png.8c185ef9a9a6cba53820e028cf5ab1dd.png

En dan het slechte nieuws. Een talent voor de toekomst, Walid Aabakrimi, heeft een beschadigde wervelkolom en is een half jaar uit de running. Dat moeten we zeker niet hebben want met zo'n slechte jeugdpoule moet je het hiervan hebben!

Spoiler

image.thumb.png.f47938c4776ebb92e931fbf9e6dff9cd.png

Bedankt voor de reacties en likes!

@delichris @Jotew @xPeejay @Titan @Going up @FlyD @Marius @Bingbangboem

Loyaal aan UNA.png

Seizoen 1 - November/December 2020

Het einde van 2020 nadert, en we hebben nog 8 competitiewedstrijden gespeeld, waarbij onze ongeslagen streak, na knap 16 wedstrijden, beëindigd wordt tegen Hercules uit Utrecht. Vervolgens zien we dat ADO'20 steeds dichterbij komt, waarbij het verschil tussen ons van 6 terug naar 3 is gebracht. Echter staan we nog wel steeds bovenaan, en ik hoop dat we dat behouden!

Spoiler

1230035026_11-12Wedstrijden.thumb.PNG.ae9e9c38021dd752591dbf15f6e0dfeb.PNG

1094569591_11-12Stand.PNG.ea6a100288ae0cada31b8e097e9f3cf4.PNG

In December is het traditioneel ook tijd voor de voorbode van de jeugdlichting. We hoeven er nog niet zoveel van te verwachten, zo lees ik uiteindelijk. Laten we hopen dat ze het fout heeft...

image.png.cf8fd59b6886f30e7031462a4459ee03.png

Bedankt voor de reacties!

@delichris @Jotew @xPeejay @Titan @Going up @FlyD @Marius @Bingbangboem

Loyaal aan UNA.png

Seizoen 1 - Januari/Februari 2021

Dan komt het nieuwe jaar en dan beginnen we in te zakken. Op de derde verliezen we van Gemert, de club die we nog in de KNVB Beker uitschakelde. Daarna is het nog 2 keer winnen, om vervolgens slechts 1 punt uit drie wedstrijden te halen. We scoren ook drie achtereenvolgende wedstrijden niet. De reden? Sterspeler en aanvoerder Niek van Boekel raakt geblesseerd, en een jeugdspeler moet gaan spelen als vooruitgeschoven spelmaker. 

image.thumb.png.67b6e9616542c73d770966d67e6714c2.png

Ondanks dat we 7 punten uit de laatste 6 wedstrijden halen, zijn we wel weer uitgelopen op ADO'20, en Blauw Geel '38, die een nog slechtere start van het jaar hebben gehad. Met nog slechts 7 wedstrijden te gaan en 5 punten voorsprong, gaat het er om hangen. Zeker omdat we nog tegen de nummer 2, 4 én 5 moeten. Ik hoop echt dat we dit volhouden, want geen promotie betekent wel een deuk in het moraal van deze save..

image.thumb.png.8b957570ffa76b4a1d3bf6ef3104dcc8.png

image.png.d7f6a8182632416fdb855c3b9fe45dbe.png

Bedankt voor de reacties!

@delichris @Jotew @xPeejay @Titan @Going up @FlyD @Marius @Bingbangboem @Fantasy @komodo25

Edited by Badmuts