Jump to content

[FM21] Wisła Kraków Spółka Akcyjna - Olympique Marseille

Recommended Posts

• Replies 714
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

NOVEMBER/DECEMBER 2022:   Europa League:     Op de laatste speeldag in de Europa League kon L'OM de leidersplaats eigenlijk niet meer verliezen al moest de wedstrijd nog

MERCI STEVE   Na een actieve loopbaan van 24 jaar heeft Steve Mandanda zijn handschoenen definitief aan de haak gehangen. De finale van de Champions League was voor de Fransman alvast het to

MAART 2026:   Tegen Dijon had Marseille nog iets recht te zetten na de bekeruitschakeling en de thuisploeg kreeg een pak voor de broek. Lázaro (2x) en Adli zorgde voor de 0-3 ruststand.

Posted Images

• John Terry changed the title to [FM21] Wisła Kraków Spółka Akcyjna - Olympique Marseille

Gefeliciteerd met de Conference League! Maar niet lullig bedoeld maar 6e is minder dan gewend voor Marseille. Laatste jaren in het echt : 2e, 5e, 4e en 5e geeindigd. Maar je zal komende seizoenen ongetwijfeld de top van Frankrijk bestormen! :)

1206999575_marseillebanner.jpg.bd1b797c762a5b94b3be3a5145cdcd52.jpg

payet.jpg.edc454fa2d300abe669f3b953c5ebc4a.jpg

PAYET: TIJD VOOR IETS NIEUWS!

Na meer dan 19 jaar als voetballer heeft Dimitri Payet zijn loopbaan afgesloten met een beker. De voormalige Franse international blikt met veel goede herinneringen terug op zijn periode als voetballer, maar wil zich nu vooral concentreren op het leven naast het veld.

Dimitri, wat doet een voetballer stoppen op 35 jarige leeftijd?

Dat is een zeer interessante vraag (lacht). Ik ben nog steeds verknocht aan het spelletje, maar ik merkte de laatste tijd dat ik meer en meer mijn passie aan het verliezen was op het veld zelf. Daarnaast begonnen er toch wat meer fysieke ongemakken op te spelen na een aantal wedstrijden en ik had niet het gevoel dat ik dezelfde speler was als het vorige jaar. Ik sluit nu met een goed gevoel een hoofdstuk af en kijk vooruit naar iets nieuws! 

Ligt die toekomst ook in de voetbalwereld of in een andere tak? 

Voetbal is en blijft mijn leven en ik wil dolgraag verder in deze wereld. Ik ken ook niets anders dan de bal en alles er om heen. Natuurlijk krijg je ook vaak te maken met minder aangename momenten en kan het een harde stiel zijn, maar dat zou ik kunnen doorgeven aan jongere spelers. Daarom zou ik dolgraag aan de slag gaan als jeugd coördinator binnen een club in binnen of buitenland. Momenteel speelt er nog niets, maar ik hoop zeker zo snel mogelijk terug aan de slag te gaan. 

Klopt het dat Luka Elsner je heeft gevraagd om nog een seizoen door te gaan?

Dat klopt inderdaad! Luka heeft me vrij snel na zijn aanstelling die vraag gesteld en ik heb hier lang over nagedacht, maar uiteindelijk heb ik besloten de voetbalschoenen aan de haak te hangen. Onder Luka voelde ik me opnieuw gewaardeerd en dat zie je ook in mijn statistieken vanaf december en ik ben enorm tevreden dat ik mijn bijdrage heb kunnen leveren in de comeback. Als je dan nog een stukje geschiedenis kan schrijven in Europa dan is dat mooi meegenomen als afsluiter! 

Waar zie je Marseille in het komende seizoen eindigen? 

Eigenlijk schat ik hen vrij hoog in het volgende seizoen. Als ze met dezelfde mentaliteit het seizoen aanvangen als het laatste halfjaar dan is de top 3 zeker en vast een mogelijkheid. Natuurlijk zullen er wel wat wijzigingen gebeuren in het elftal maar de mensen die momenteel het sportieve beleid in handen hebben kennen hun job en zijn klaar om dit Marseille opnieuw te doen groeien. Ik blijf hen al zeker op de voet volgen! 

@Marius @ElMarcos @Mordurette @Marius @Nummerke10 @Going up
@komodo25 @glennix @Elano @FlyD @V-Traxx
 @Fantasy @glennix @RubenS2 @Niejo101

@ROEMM @delichris  @Steels @xPeejay  @Rossini' @Boyzone @rich ruzzian @True_Legend @Lazy @Kyrill

Het nieuwe seizoen zie ik als een start vanaf 0 waarin ik vanaf de start mijn stempel kan drukken!

Ik kijk er alvast naar uit

Edited by John Terry

Schitterende resultaten, Europees voetbal behaald via de competitie en óók nog de conf.League gewonnen. Dat had je bestuur vast niet verwacht bij jouw aanstelling. Jammer dat Payet er een punt achter zet, maar met een Europese hoofdprijs is het voor hem wel een mooie timing. Hopelijk stelt hij als stafflid wat voor...

1206999575_marseillebanner.jpg.bd1b797c762a5b94b3be3a5145cdcd52.jpg

ZOMERMERCATO: UITGAANDE TRANSFERS

Kamara-saga:

De zomermercato begon met een hetze rond toptalent Boubacar Kamara. De 22-jarige Fransman stond op de radar van zowat de gehele Europese top en liet die interesse niet zomaar passeren. Het voorbije seizoen was de interesse er ook, maar kreeg de international een vernieuwd en vooral verbeterd contract. Die ondertekende hij maar nu wou hij toch nog vertrekken tijdens de zomermercato. Een eerste bod van Manchester City (€ 28.000.000) werd onmiddellijk van tafel geveegd waardoor zowel de speler als entourage nukkig reageerde. Kamara eiste een gesprek met het bestuur en schaarde een heel aantal spelers achter zich. Coach Elsner zag Kamara liever niet vertrekken maar accepteerde een deal voor een eventuele overgang. Brighton kwam verrassend op de proppen met een bod van om en bij de € 50.000.000 waarna City snel schakelde naar € 53.000.000. Dit aanbod werd geaccepteerd waardoor L'OM een waardevolle jeugdspeler ziet vertrekken. ddd

kamara.jpg.7ddbb3e77bc7625e8733f6372e30eeef.jpg

Strootman-transfer:

Na 4 seizoenen trekt Kevin Strootman (32) de deur achter zich dicht in Zuid-Frankrijk. De Nederlander was een belangrijke pion in de remonte van het voorbije seizoen, maar kreeg toch zijn transfer. Oude liefde roest niet en PSV betaalde met plezier € 11.000.000 voor de overname van de middenvelder. Zo keert Strootman na bijna 10 jaar terug richting Eindhoven. 'Marseille was een prachtige ervaring met een fantastisch slot, maar bij de interesse van PSV zag ik opnieuw de uitdaging in eigen land. Ik kijk er naar uit om mee voor de prijzen te spelen in Nederland en wie weet is Oranje nog een optie!' Strootman ondertekende een contract van 2 seizoenen.

strootman.jpg.dea89400601204fd67c0491b1e4de490.jpg

Overzicht uitgaande transfers:

Boubacar Kamara - Manchester City - € 53.000.000

Kevin Strootman - PSV - € 11.000.000
Jordan Amavi - Sampdoria - € 5.000.000
Alvaro - Osasuna - € 3.500.000
Lucas Perrin - CD Santa Clara - € 275.000
Luca Zidane - Real Valladolid - € 250.000

@Marius @ElMarcos @Mordurette @Marius @Nummerke10 @Going up
@komodo25 @glennix @Elano @FlyD @V-Traxx
 @Fantasy @glennix @RubenS2 @Niejo101

@ROEMM @delichris  @Steels @xPeejay  @Rossini' @Boyzone @rich ruzzian @True_Legend @Lazy @Kyrill

Ik had Payet nog graag een jaar gehouden maar zonder succes! Spijtig genoeg wil hij hoofd jeugd opleiding worden en dat is bij ons niet mogelijk!
Next up: binnenkomende transfers

Edited by John Terry