Jump to content

[FM21] FM Experiment - Provinciale competities in Nederland

Badmuts
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer, met hetzelfde concept als in FM2020! Die heb ik helaas niet afgemaakt, dus dan maar overnieuw beginnen op FM21! Hieronder het concept:

Citaat

Ik ben zelf vrij slecht in Football Manager, waardoor ik in deze novelle een experiment ga doen waarbij ik mijn saves ga simuleren. Saves? Ja, saves. Ik heb me namelijk altijd al iets afgevraagd.

Wat zou er gebeuren als alle 12 provincies van Nederland aparte landen zouden zijn? Dat zou betekenen dat er 12 Eredivisies zouden zijn en dus ook 12 keer plaatsing voor Europese toernooien. Hoe zou het zijn als we bijvoorbeeld een Zeeuwse Eredivisie zouden hebben, waarbij de amateurs van Hoek of Goes strijden om een plek in de Champions League. Zouden SC Heerenveen en Cambuur de Friese amateurs helpen om hoger te eindigen in de Europese toernooien? Zelf vind ik dit uiterst interessant.

Helaas kan ik moeilijk landen toevoegen in de DB, maar ik kan wel provinciale Eredivisies maken, en deze opslaan in 12 aparte databases. En dat is precies wat ik gedaan heb. Ik ga 12 saves simuleren waarbij elke save 1 provincie vertegenwoordigd. Elke save heeft een Eredivisie en een Keuken Kampioen Divisie, met alleen clubs uit een bepaalde provincie. De rest heeft geen competitie meer.

Wat ik mij vooral afvraag is wat er zal gebeuren op Europees niveau. Zo hebben we bijvoorbeeld in de Utrechtse save slechts 1 profclub (FC Utrecht), maar de overige Europese plaatsen worden verdeeld door de amateurs. Wat zou er dan met de Nederlandse coëfficiënten gebeuren? Daar ben ik heel erg benieuwd naar. De resultaten ga ik hier plaatsen.

De eerste updates worden meteen 2 seizoenen! Dit om mijn vorige FM20 novelle alvast te overtreffen en jullie meteen de proef te geven hoe de teams het op Europees niveau doen :)

Ik tag diegene in mijn vorige novelle reageerde gelijk, zodat we meteen lekker van start kunnen!

@Fantasy @Titan @FMNOOB @Neel2210 @Marius @neva @nasje92 @komodo25 @KayDeManaager @delichris @Makalakalane 

Tot de volgende update!

Drenthe - Seizoen 1

Competitie

We beginnen dit verhaal zoals gewoonlijk in Drenthe, waar FC Emmen heer en meester is geweest in de competitie met 112 punten en meer dan 100 doelpunten. Daarachter vinden we WKE uit Emmen. Achilles uit Assen, HZVV uit Hoogeveen en tot slot Hoogeveen uit, u raadt het al, Hoogeveen. Titan, DZOH, Roden en MSC degraderen.

Spoiler

image.thumb.png.f186e89382265725b255411eb8e0fd45.png

Beker

De beker werd glansrijk gewonnen door FC Emmen, die drie van zijn laatste vier wedstrijden in de beker met 3-0 wist te winnen. In de finale was het met 2-1 te sterk voor Achilles waardoor FC Emmen de dubbel pakte.

Spoiler

image.png.1cf575565e3da20ba41001d2f2616fc7.png

Drenthe - Seizoen 2

FC Emmen in Europa

We beginnen seizoen 2 met de Europese campagnes en wel met de huidige kampioen. FC Emmen mocht beginnen in de groepsfase van de Champions League en lootte zwaar met Barcelona, Lazio en RB Leizpig. Het resultaat was alles behalve verassend: 0 punten en kansloos vierde in de poule.

Spoiler

image.thumb.png.a56d6310292d4d0caeb5ddd5f9484942.png

image.thumb.png.dad097cba1dc29cefa183f97d4f86aee.png

WKE in Europa

Dan WKE. Zij stomen in de de tweede kwalificatieronde van de CL in, en kregen Viktoria Plzen geloot. Die waren met 4-0 en 2-0 te sterk waardoor de Europa League en Brøndby te wachten stond. Ook die waren met 2-0 en 2-1 te sterk en dus wordt het een laatste kans in de Conference League. tegen Anorthosis Famagusta werd het 4-0 en 2-2. Eind oefening en geen groepsfase bereikt.

Spoiler

image.thumb.png.9e2311119055432be13f2f12b6295bd4.png

Achilles in Europa

Achilles heeft het voordeel dat ze instromen in de Play-offs van de Europa League. Verliezen betekent dat ze in elk geval groepsfase Conference League spelen, en dat is ook gebeurt, want Dinamo Kiev was in de Play-offs van de EL veel te sterk. In de groepsfase van de Conference League kwamen Atalanta, Anorthosis Famagusta en NK Olimpija op bezoek. Ze spelen keurig twee keer gelijk. Niet slecht voor een amateurploegje!

Spoiler

image.thumb.png.ca714daf54aff9e497cf34292f072ba2.png

image.thumb.png.2bc9523801e6a88fb03875543727e185.png

HZVV in Europa

HZVV uit Hoogeveen, de club die vierde werd vorig seizoen, stroomt in de derde kwalificatieronde in tegen Rizespor. Met 4-0 en 3-0 verliezen was het avontuur van deze amateurvereniging snel voorbij.

Spoiler

image.thumb.png.5f4491c38519359944745fa8ccfa0c36.png

Hoogeveen in Europa

Tot slot de nummer 5: Hoogeveen. Zij kwamen in de Tweede kwalificatieronde van de Conference League AS Trencin tegen. Kansloos waren ze zeker, want er werd met 3-0 en 2-0 verloren.

Spoiler

image.thumb.png.471148b5e39a11a39c882df8ed53cb1b.png

Samenvatting Europese avonturen

3x gelijkgespeeld en de rest verloren. Dit is goed voor welgeteld 1.300 in coëfficiënten, waarmee Nederland nu nog 11e staat. Dat zal de komende seizoenen nog snel dalen!

Competitie

Dit seizoen begint met de Eredivisie. FC Emmen wint wederom met grote overmacht met 110 uit 38. Ze scoren 111 keer en hadden slechts 6 doelpunten tegen. Daarnaast was er dit seizoen een tweede ploeg boven de 100 punten: HZVV had in totaal 102 punten. Nummer 3 WKE werd met 101 doelpunten mooi derde, en daarachter zien we twee ploegen die voor het eerst Europees halen. Dit zijn VKW uit Westerbork en Erica uit Erica.

Spoiler

image.thumb.png.9458c8b642015b45406e2045f269d1d1.png

Beker

In de beker was het iets moeilijker voor FC Emmen dan vorig jaar, met dit keer wel een aantal tegendoelpunten. Echter waren de amateurs niet bestand tegen de club uit Emmen, en dus pakken ze wederom de dubbel.

Spoiler

image.thumb.png.5af466967be392eecde7345f7dced0c9.png

Statistieken Drenthe save:

Kampioenen:

2x FC Emmen (S1, S2)

Beker:

2x FC Emmen (S1, S2)

Beste prestatie Champions League

FC Emmen: 4e groepsfase met 0 punten (S2)

Beste prestatie Europa League

WKE: Play-offs (S2)

Beste prestatie Conference League

Achilles: 4e groepsfase met 2 punten (S2)

Spoiler

Bedankt voor de likes @nasje92 @AFCA90 @FMNOOB en @JordiW.!

Reacties:

@delichris Bedankt!

@Fantasy Ik ben ook wel benieuwd idd. Bedankt!

@Going up Inderdaad ik ook!

@Titan Bedankt! De verassingen bleven toen uit ivm slechts 1 seizoen. Naarmate de seizoenen verstrijken zullen wel meer verassingen komen :)

@nasje92 Bedankt!

@komodo25 Bedankt! Hopelijk komen we verder dan de vorige keer :)

@MNie Ik ook. Eerste seizoenen zijn nu niet niet veelbelovend...

Edited by Badmuts

Flevoland - Seizoen 1

Met slechts 17 teams in de database heeft Flevoland de minste clubs in de database. Bovendien is het de enige provincie zonder promotie/degradatie.

Competitie

In de competitie gebeurt was er verwacht wordt van Almere City. Slechts 2 keer puntverlies gelezen en 14 punten voorsprong het Flevo Boys uit Emmeloord, dat zijn goede cijfers. Op de derde en vierde plek eindigde SV Lelystad en Unicum, beide uit de hoofdstad van de provincie. Tot slot meldt ASV Dronten zich voor Europees voetbal.

Spoiler

image.thumb.png.aec4d1126814e0be42c002872aa919a1.png

Beker

De beker zou, net zoals de competitie, niet geheel spannend moeten zijn. Echter kwam ASV Dronten nog heel erg dichtbij de bekerwinst. Helaas was Almere City de betere met penalty's, maar ach, de ploeg uit Dronten had daarmee toch Europees voetbal behaald :)

Flevoland - Seizoen 2

Almere City in Europa

De kersverse kampioen uit Almere mocht in de groepsfase van de Europa League aantreden. Net zoals FC Emmen kregen ze een pittige loting met Bayern, Chelsea en Lazio. Het resultaat wilt u niet weten. Het aantal doelpunten dat Almere scoorde staat gelijk aan het aantal punten dat ze behaalde: NUL!

Spoiler

image.thumb.png.4c691881ab793833f5ba3fcbcf516009.png

image.thumb.png.6e19ab79c54f738ceac3c8fbc1dd0d15.png

Flevo Boys in Europa

Dan mogen we naar Emmeloord. Zij gaan hetzelfde pad bewandelen als WKE. Champions League kwalificatie tegen Mlada Boleslav: 0-3 en 0-4. Europa League kwalificatie tegen Rheindorf Altach: 1-2 en 2-2. Conference League kwalificatie tegen Slavia Praag: 1-2 en 0-3. Einde oefening...

Spoiler

image.thumb.png.451d5dda9aae3031ee2048951f1768f6.png

SV Lelystad in Europa

Dan mogen we naar Lelystad voor de eerste keer. Ook hier zien we een uitschakeling in de eerste ronde. Dit keer was het de play-offs van de Europa League tegen BATE Borisov: 0-2 en 0-2. Gelukkig voor hun mochten ze wel in de groepsfase van de Conference League aantreden. Ze kwamen in een poule met Galatasaray, Rode Ster en Banik Ostrava. Een lichtpuntje hier is dat deze ploeg wél meer doelpunten scoorde dan de punten die ze behaalde: Thuis tegen Rode Ster werd met 1-2 verloren. Kansloos natuurlijk!

Spoiler

image.thumb.png.89cc437d7abefeed8024dcd4f498d175.png

image.thumb.png.b2834dd215305633de248467e483a1cf.png

Unicum in Europa

Unicum Lelystad mocht aantreden in de derde ronde van de Conference League en lootte voor hun doen zwaar: Slovan Bratislava. Ze scoorde wel, maar verloren beide wedstrijden. Exit!

Spoiler

image.thumb.png.ef9516b59391dfe150fa28da23c54184.png

ASV Dronten in Europa

Tot slot zien we de verliezend bekerfinalist van vorig seizoen uit Dronten. Zij spelen tegen het voor mij onbekende Sepsi OSK uit Roemnië. Twee jantjes was genoeg om vanaf nu lekker op de competitie te richten. Helaas.

Spoiler

image.thumb.png.27df46e174bcc3a77b1734d90a552923.png

SAMENVATTING EUROPA

Ik zal de balans eens ophalen. Flevo Boys heeft deze eerste campagne gered van het allerslechtste mogelijk: Flevoland speelde 1x gelijk en verloren maar liefst 23 keer. Coëfficiënten: 0.900. Daarmee staat Nederland nu nog tiende, mede door een goede reeks van de originele clubs in seizoen 1 nog.

Spoiler

image.thumb.png.422b75a4d1d9e6df69affb35a9d8b56e.png

Competitie

Ook in Flevoland was de competitie in seizoen 2 spannender. Hoewel Almere City met slechts 4 tegendoelpunten kampioen werd, verloor Flevo Boys ook maar 2 keer. Daarachter zien we een gat van 35(!) punten waar we ASV Dronten vinden. Op doelsaldo pakken ze een plekje boven Unicum. Urk maakt de top 5 compleet, waardoor er ook Europese clubs naar het voormalige eiland mogen komen!

Spoiler

image.thumb.png.43adc31c733f0dc91a0e3c8ffefc5e76.png

Beker

Voor de KBVB Beker seizoen 2 kan ik wel iets moois gaan vertellen, maar dat is niet nodig: Almere City had slechts 1 doelpunt tegen in de gehele campagne. Voor Flevo Boys wordt dat wel de angstgegner. Maar ja, wat moet je als amateurclub...

Spoiler

image.thumb.png.17a9c9342ae3a6fe84f1eb0e7421a473.png

Statistieken Flevoland save:

Kampioenen:

2x Almere City (S1, S2)

Beker:

2x Almere City (S1, S2)

Beste prestatie Champions League

Almere City: 4e groepsfase met 0 punten (S2)

Beste prestatie Europa League

Flevo Boys: Play-offs (S2)

Beste prestatie Conference League

SV Lelystad: 4e groepsfase met 0 punten (S2)

Spoiler

Bedankt voor de likes @Titan en @nasje92!

@delichris Zeker. Al is het meer weerstand bieden dan zelf oorlog voeren.

@FMNOOB Laten we hopen dat het interessanter wordt voor zowel Emmen (Europa) als de amateurs (nationaal)

@nasje92 Inderdaad. Zal nog wel even blijven denk ik in Drenthe

@jellewilgenhof Bedankt! Doet me goed!

@JordiW. Wat verwacht je als je als profclub elke dag kan trainen en als je concurrenten slechts 2x per week haha!

@komodo25 Dit was de derde ronde in de beker als je goed kijkt. Welke club is het?

@Marius Bedankt!

@MNie Emmen is wel al 2 keer kampioen geworden hoor! Niet onderschatten! : P

@Fantasy Zoals je ziet is Flevoland nog dramatischer, maar inderdaad Zeeland heeft geen profclub, maar dat maakt het des te interessanter in de groepsfase van de Champions League!

@Going up