Jump to content

De nieuwe toptacticus uit Nederland.

Recommended Posts

Nu FM 21 uit is, begint het toch weer te kriebelen om een novelle te schrijven. Over FM 19 heb ik voor het eerst een novelle geschreven. Door aanhoudende drukte op het werk ben ik er niet meer aan toe gekomen om daarmee verder te gaan.

Nieuw jaar , nieuwe kansen. Ik kan niet beloven hoeveel updates ik ga plaatsen maar ga proberen er 2 in de week te plaatsen.

Deze novelle krijgt de naam: de nieuwe toptacticus van Nederland.

Ik begin mijn novelle bij Ajax.

Mijn naam is Barry Randsdorp. 27 jaar , heb jaren lang gevoetbald maar door aanhoudende blessures helaas moeten stoppen. Nadat ik gestopt ben, heb ik mij volledig toegelegd op mezelf ontwikkelen op tactisch gebied. Met deze kennis heb ik het stokje van ten Hag over genomen en wil ik laten zien dat Ajax bij de Wereldtop thuis hoort.

Alle tips en tricks zijn welkom , om zo mijn novelle te verbeteren.

Banner.png.8bc8f977829c775974efc336f6dfd7c7.png

De eerste week zit erop. Hoe ben ik ontvangen?

Ik ben nu 1 week trainer van mijn droomclub AFC Ajax. De eerst week is voorbij gevlogen.

Vanuit mijn cursus heb ik meegekregen om de oude tactiek uit de Hollandse school te gebruiken, oftewel 4-3-3. Hier geef ik een kleine tactische draai aan. Het is in mijn ogen 4-2-3-1 geworden.

Spoiler

image.thumb.png.730c5b6a3d619ee3d80368a735d20c1d.png

Het teamgesprek met de selectie is heel constructief geweest, er zijn duidelijke afspraken gemaakt. Een van de afspraken is dat als er een team met een niet te weigeren bod voor een speler komt, ga ik daarmee akkoord. Dit klinkt misschien als een afspraak waarmee ik mijzelf in mijn vingers ga snijden maar een tevreden speler is beter dan een ontevreden speler die de hele selectie kan beïnvloeden. De andere afspraak is dat de jeugd de kans krijgt als ze het verdienen. Door deze afspraak hoop ik de jeugdspelers te kunnen motiveren om te presteren en zo lang mogelijk bij Ajax te blijven.

De eerste oefenwedstrijd van het seizoen is een feit. Het betreft een onderonsje tegen Jong Ajax. Het grote Ajax heeft de hele wedstrijd gedomineerd tegen Jong Ajax.  Het overwicht was goed te zien in het aantal schoten en balbezit. Het aantal schoten waren 22 tegenover 1. Het balbezit 72 tegenover 28. In de 16e minuut scoorde David Neres met een simpel intikkertje voor de 1-0. Na 27 minuten schoot Neres vanaf 25 meter de bal via de binnenkant van de paal het doel in. Na deze twee doelpunten is er niks spannends meer gebeurt. Ajax kwam nog 5 keer voor het doel maar was slordig in de afronding.

Spoiler

2004572509_Schermopname(27).thumb.png.7d33f96dae6404c45983a1c38a8d3b49.png

Na deze wedstrijd staat er nog een paar oefenwedstrijden op het programma. Waaronder tegen Excelsior.

@MNie dankje wel. Ik sta altijd open voor tips en trucs.
@delichris Dankje wel, hopelijk bevalt deze novelle.

@V-Traxxdankje wel gaat zeker goed komen

Edited by Whitewolf345

Krappe overwiining op Jong. Tacktiek is prima. Spelers zullen komen en gaan met deze belofte. Wordt ajax een handelshuis dat alleen de nationale competitie gaat winnen. Om Europees te groeien moet je spelers behouden denk ik

Banner.png.8bc8f977829c775974efc336f6dfd7c7.pngTrainingskamp op Hollandse bodem.

Augustus

Vanwege het Corona-virus is besloten om een trainingskamp op Hollandse bodem te plannen.
De selectie voor het trainingskamp is als volgt.

Doelmannen:
André Onana , Maarten Stekelenburg , Kjell Scherpen , Dominik Kotarski , Calvin Raatsie , Daan Reiziger , Nick Hengelman en Ischa Bouwman.

Verdedigers:
Nicolas Tagliafico , Daley Blind , Noussair Mazraoui , Edson Alvarez , Sean Klaiber , Lisandro Martinez , Perr Schuurs , Jurrien Timber , Devyne Rensch , Steven van der Sloot , Neraysho Kasanwirjo en Diferdio Misidjan.

Middenvelders:
Quincy Promes , Davy Klaassen , David Neres , Antony , Mohammed Kudus , Ryan Gravenberch , Zakaria Labyad , Hassane Bande , Jurgen Ekkelenkamp , Kenneth Taylor , Victor Jensen , Naci Ünüvar , Youri Regeer , Alexis Mendez , Enric Llansana , Giovanni , Eskild Dall , Jeppe kjaer en Christian Rasmussen

Aanvallers:
 Dusan Tadic , Klaas-Jan Huntelaar , Sébastien Haller, Lassina Traore , Brian Brobbey en Sontje Hansen.

De oefenwedstrijden tijdens het trainingskamp zijn tegen  Excelsior , NAC Breda en Fc Eindhoven.

Tijdens het trainingskamp is er transferoverleg geweest met Overmars . We hebben gekeken wat er nog nodig is en om alvast het vertrek van eventuele spelers op te vangen.
Na dit overleg zijn de volgende spelers benadert:

Martin Olsen. Deze spelers is transfervrij op te halen en is net als Nico een aanvallend ingestelde back.

Lasse Schöne: Deze speler is ook transfervrij op te halen en is een oude bekende voor Ajax

Mariano: Bod uitgebracht van 12.75 miljoen. Afkomstig van Real Madrid. Alvast gehaald voor het stoppen van Huntelaar en het eventuele vertrek van andere spitsen. 

Zodra bekend is of er een speler binnen gehaald wordt , stellen we de pers op de hoogte. Nu eerst alle blikken vooruit op de wedstrijd tegen excelsior.

Excelsior – Ajax 1 – 2

Ajax was wederom superieur aan de tegenstander. Wederom werden de kansen niet afgemaakt. In de 18e minuut maakte Noussair Mazraoui de openingstreffer met een geplaatst schot in de onderhoek. In de 22e minuut maakte Excelsior tot groot verdriet gelijk met een schot vanaf 23 meter. Het laatste doelpunt viel ook in de eerste helft. Nico Tagliafico maakte vanaf 20 meter het winnende doelpunt. Het is wel heel schrikbarend als de verdedigers de enige zijn die kunnen scoren. Een nieuwe spits erbij is zeker geen minpunt. Ajax mag zich ook op gaan maken voor een flinke straftraining en afrond training.

Spoiler

542297143_Schermopname(29).thumb.png.e28ce1bf20e3276aa24b6e2b809a757c.png

Nac Breda – Ajax 0 – 1

In de derde oefenwedstrijd werd wederom duidelijk dat het balbezit voor Ajax is. Het enige wat nog steeds uit blijft zijn doelpunten. Of dit te maken had met het aantal overtredingen wat NAC maakte durf ik niet te zeggen. Het enige doelpunt werd in de 56e minuut binnen gewerkt door Ryan Gravenberch. Hij kopte een voorzet binnen.

Spoiler

955910181_Schermopname(30).thumb.png.d25f967860833ee7726d98561bb1cff7.png

FC Eindhoven – Ajax 1 – 4

Voorafgaand aan de wedstrijd was ik aan het hopen dat de training geholpen heeft. Toen Fc Eindhoven via Chovanie Amatkariyo in de 12e minuut op voorsprong kwam had ik er een hard hoofd in. Gelukkig was het Haller die in de 19e minuut de gelijkmaker binnen kopte. In de 30e minuut was daar Daley Blind die met een volley de 1-2 binnen schoot. In de 49e minuut was daar Perr Schuurs die de 1-3 vanaf 25 meter binnen werkte. In de 56e minuut gooide Haller de wedstrijd definitief op slot door een strafschop binnen te schieten.

Spoiler

789572589_Schermopname(40).thumb.png.95162831ff8aba23ce3b7b924df40c32.png

Het is duidelijk dat de trainingen geholpen hebben. Op transfer gebied is er veel gebeurd. Er zijn veel spelers verhuurd om ervaring op te doen. Er zijn vier spelers binnen gehaald.

Lazio – Ajax 6 – 1

Waar de euforie de vorige wedstrijd nog hoog was. Zijn we nu weer met beide benen op de grond gezet. In de 17e minuut bracht Ciro Immobile Lazio op voorsprong. In de 31e minuut scoorde Immobile zijn 2e van de avond. Het zuurvat was daarmee nog niet leeg. In de 51e minuut maakte Milinkovic – Savic er 3-0 van. In de 60e minuut deed Neres nog iets terug door een eretreffer te maken. 3-1. In de 61e minuut maakte Immobile zijn 3e van de avond. En zette de stand zo op 4-1. In de 77e minuut werd de ramp voor Ajax nog groter. Caicedo zette de stand op 5-1. In de 80e minuut maakte Immobile er nog 6-1 van en scoorde zijn 4e van de avond.

Spoiler

1023880277_Schermopname(33).thumb.png.b7b31c71f7a8d4494fcd767a80e4b62a.png

Na deze wedstrijd is het maar al te duidelijk dat het niet makkelijk gaat worden in Europa en dat er nog flink getraind moet gaan worden.

De aanwinsten:

Marino (Real Madrid)

Spoiler

2001694263_Schermopname(32).thumb.png.8ad6f127a50e877d51048de0eb422e42.png

Schone (Vrije Transfer)

Spoiler

21859245_Schermopname(31).thumb.png.151fa3e29ae19361deb41ffc366678e3.png

Diego Talisca (Vrije transfer)

Spoiler

2126054563_Schermopname(34).thumb.png.b1ee24dde02b993927396be0705a184c.png

Richard Nartey (Vrije transfer)

Spoiler

211878898_Schermopname(35).thumb.png.1f5bc9d7b1028a7ca9c50eb53505cafb.png

Verhuurde spelers:

Jaymillio Pinas (Kozakken Boys)

Alen Karahasanovic (De Treffers)

Brian Brobbey (Heracles Almelo)

Christian Rasmussen (AFC)

Naci Ünüvar ( Sparta)

Steven van der Sloot (HHC)

Lassina Traoré (Las Palmas)

Tips en tricks zijn altijd welkom

@delichris deze tactiek heb ik gekozen zodat we toch wat meer spelers achterin kunnen houden door 2 controlerende middenvelders voor de verdediging te zetten. Van het 2e hadden we veel ruimer moeten winnen

@MNie Het was zeker een krappe overwinning op het 2e. Ik denk niet dat we echt een handelshuis gaan worden. Tot nu toe zijn de enige uitgaande transfers jeugdspelers die verhuurt zijn om ervaring op te doen. De inkomende transfers zijn vooral voor de breedte bedoelt of alvast om eventuele vertrekken op te vangen.

@Copywriter Heb u even weer getagd. Dit is de goede novelle.

@Nijman4 @mattihamstra

Edited by Whitewolf345

Banner.png.07efe8319eb4a648200f16fecb2d73db.png

De eredivisie begint.

September

Na de maand augustus met drie krappe overwinningen , een ruime overwinning en een gigantische verliespartij is het tijd voor de eredivisie. Deze maand staan er 3 wedstrijden op het programma.

We beginnen met een seizoensopening tegen Heracles Almelo. Uit het verleden is gebleken dat dit toch altijd een lastige wedstrijd is.

Heracles Almelo – Ajax  1 – 4

Opstelling Heracles:Blaswich ; Breukers, Pröpper , Knoester , Hardeveld ; Hiariej, Vloet , Kiomourtzoglou ; Bakis , van der Water , Brobbey
Wissels: Lunding , Azzaoui , Mesenhöler, Fadiga , Burgzorg , Rente , Szöke , de la Torre , Cijntje , Oubella , Schoofs , Bijleveld

Opstelling Ajax: Onana; Tagliafico , Blind , Schuurs , Mazraoui ; Martinez , Gravenberch , Kudus ; Neres , Haller , Antony
Wissels: Stekelenburg  , Ekkelenkamp , Klaiber , Alvarez , Schöne , Klaassen , Hansen , Huntelaar , Tadic , Rensch , Mariano , Timber

Het was een prachtig officieel debuut voor mij als trainer van Ajax. Het was een mooi weerzien met een verhuurde speler. Brian Brobbey opende in de 2e minuut de score voor Heracles Almelo. In de 8e minuut was daar Antony met zijn eerste doelpunt voor Ajax in een officieel duel. In de 29e minuut was daar de andere Braziliaan aan de kant van Ajax. David Neres maakte met een hard laag schot de 1-2. In de 47e minuut was het wederom David Neres die scoorde en zette de stand zo op 1-3. In de 50e minuut kwam Mariano voor Haller. Deze Mariano scoorde in de 83e minuut zijn eerste doelpunt voor Ajax en mag zich zo op een lange lijst van spelers zetten die bij hun debuut scoren.

Spoiler

917376354_Schermopname(39).thumb.png.497c55c1a3329195258b09b209e1f6b7.png

Ajax – Pec Zwolle 5 – 0

Opstelling Ajax: Onana; Tagliafico , Blind , Schuurs , Mazraoui ; Martinez , Gravenberch , Kudus ; Neres , Haller , Antony
Wissels: Stekelenburg  , Ekkelenkamp , Klaiber , Alvarez , Schöne , Klaassen , Hansen , Huntelaar , Tadic , Rensch , Mariano , Timber

Opstelling Pec Zwolle: Mous ; van Polen , Lam , Kersten , Paal :Strieder , Drost , Leemans ; Saymak, Misidjan , Ghoochannejhad.
Wissels: Zetterer , Chirino , van Duinen , Tedic , Clement , Bajselmani , Pherai , Huiberts , van den Heerik , Doué , van Wermeskerken , Reijnders.

Na de openingswedstrijd tegen Heracles is er veel vertrouwen opgebouwd. Dat was goed te merken in deze wedstrijd. In de 15e minuut opende David Neres de score door na een mooie actie Misidjan uit te spelen en de bal in de kruising te werken. In de 23e minuut schoot Kudus vanaf randje 16 de bal onder de keeper door. In de 27e minuut kopte Haller vanuit een corner raak. In de 31e minuut was het wederom Haller die de bal binnen schoot. In de 57e minuut maakte Haller zijn hattrick compleet door de bal met een omhaal achter de keeper te werken. In deze hele wedstrijd zijn we geen moment in de problemen geweest.

Spoiler

2051611637_Schermopname(42).thumb.png.7ead65445df6776810daa1c7489ce902.png

Ajax – Willem II 1 - 0 

Opstelling Ajax: Onana; Tagliafico , Alvarez , Schuurs , Mazraoui ; Martinez , Gravenberch , Kudus ; Neres , Haller , Antony
Wissels: Stekelenburg  , Ekkelenkamp , Klaiber , Blind , Schöne , Klaassen , Hansen , Huntelaar , Tadic , Rensch , Mariano , Timber

Opstelling Willem II: Ruiter; Heerkens , Holmen , van der Heijden , Köhn; LLonch, Saddiki, Saglam; Nunnely , Ndayishimiye, Pavlidis
Wissels: Babo, Selahi, Brondeel, ter haar Romeny, Zuijderwijk, van den Bogert, Köhlert, Yeboah, Gladon, Nelom, Schippers, Kabangu

Hoe mooi de uitslag de vorige wedstrijd was, hoe verschrikkelijk saai was het nu. Kan er heel kort over zijn. Was gewoon heel slecht gespeeld en dankzij een penalty die Klaassen benut heeft , hebben we de overwinning binnen gesleept.

Spoiler

226638233_Schermopname(43).thumb.png.3970e533337ed115e745180e184fcf69.png

Spoiler

Inkomende spelers:

Bruno Silva ( Chapecoense) €5.000.000

Spoiler

975430536_Schermopname(38).thumb.png.2d171913e6090194009456ab0fcf03aa.png

Soualiho Meité (Torino) €9.250.000

Spoiler

448379520_Schermopname(41).thumb.png.09dce2a137b8b4907a6e5c2da93933fc.png

Uitgaande transfers:

Richard Nartey (Millwall)

Tips en trucs zijn altijd welkom!

@Marius De nederlaag tegen Lazio had ik ook niet aan zien komen.

@MNie Een nederlaag kan altijd gebeuren , maar op deze manier verliezen ga je toch wel met het schaamrood op de kaken terug naar Nederland

@delichris Zeker een pittige nederlaag tegen Lazio. Hoop niet dat het een teken is voor de Europese campagne.

@Nijman4 @mattihamstra @Copywriter

• 2 weeks later...

Banner.png.2a73b53074685ffd3c38f0b6e4a9588c.pngDe Champions league staat voor de deur.

Oktober

De maand oktober gaat beginnen. Op de eerste dag van de maand krijgen we te horen wie onze tegenstanders gaan worden in de Champions league. Het is 14.00 uur in de middag als de loting begint. Vanuit Ajax zijn Overmars, vd Sar en ikzelf naar Lyon afgereisd. Ajax zit ingedeeld in pot 3.

De eerste teams worden uit de koker gehaald. 

Groep A:
Zenit St. Petersburg
Borussia Mönchengladbach
Benfica
Olympiakos

Groep B:
Liverpool
Atletico Madrid
Ajax
Atalanta

Groep C:
Real Madrid
Shaktar Donetsk
Basaksehir
RB Salzburg

Groep D:
Juventus
Borussia Dortmund
Olympique Marseille
Celtic

Groep E:
Manchester City
Sevilla
Internazionale
Club Brugge

Groep F:
Fc Barcelona
Paris Saint-Germain
RB Leipzig
Dinamo Zagreb

Groep G:
Chelsea
Fc Porto
Rennes
Besiktas

Groep H:
Bayern Munchen
Manchester United
Lazio
Lokomotiv Moscow

Zoals te zien is in de loting staan we voor een vrij pittige opdracht om Europees te overwinteren. Vanuit het bestuur was de opdracht om de eerste knock-out ronde te halen van de Champions League. Als ik de poule zo zie gaat dat moeilijk worden.

Fc Utrecht – Ajax 0 – 1

Opstelling Fc Utrecht: Paes; ter Avest, St.Jago, Hoogma, Warmerdam; Janssen, Matheus Fernandes, Ramselaar; Elia, Mahi, Kerk.
Wissels: Bergstrom, Nijhuis, Arzani, Sylla, Mallahi, Gustafson, van der Streek, Maddy, Dalmau, Emanuelson, van Overeem, Maher.

Opstelling Ajax: Onana; Tagliafico , Blind , Schuurs , Mazraoui ; Martinez , Gravenberch , Kudus ; Neres , Mariano , Antony
Wissels: Stekelenburg  , Ekkelenkamp , Klaiber , Alvarez , Schöne , Klaassen , Hansen , Huntelaar , Tadic , Rensch , Haller , Timber

Utrecht – Ajax is altijd een lastige wedstrijd voor Ajax. Dat was nu niet anders. In de 35e minuut dacht Elia Utrecht op voorsprong te zetten. Deze goal werd afgekeurd nadat de VAR had geconstateerd dat het buitenspel was. Er moest wat gebeuren. In de rust kwam Haller voor Mariano in het veld bij Ajax. Dit leek een goede zet te zijn want in de 63e minuut zette Haller Ajax op voorsprong. De vreugde duurde letterlijk maar 30 seconden toen de VAR ook dit doelpunt afkeurde vanwege buitenspel. De wedstrijd leek op een bloedeloos gelijkspel af te stevenen. Maar daar was dan toch Sebastién Haller die in de 93e minuut het winnende doelpunt binnen schoot.

Spoiler

2147458962_Schermopname(45).thumb.png.467271a7a08e69ec52613fbfa44e03a6.png

Op 7 oktober was het dan zover. De transfermarkt ging sluiten. Op de deadline dag zijn er nog aardig wat deals gesloten

Inkomende spelers:
 Yohan Cabaye (transfervrij)

Spoiler

1866262020_Schermopname(46).thumb.png.b1ed4840aff6624c2fa2e6987730b945.png

Manu Trigueros (Villareal) €10.250.000

Spoiler

1274997219_Schermopname(47).thumb.png.72fc4e858b4a36f44cb69789a7fcf321.png

Uitgaande spelers:
Neraysho Kasanwirjo (Shrewsbury) huur
Quinten Timber (Jahn Regensburg) huur
Zakaria Labyad (Brentford) €3.600.000
Victor Jensen (AGF) huur
Quincy Promes (Wolves) huur met optie tot koop
Perr Schuurs ( Hannover 96) Huur
Bruno Silva (Sparta) Huur

Hierna is er een interland periode van 10 dagen voordat Ajax tegen Feyenoord aan mag treden. Het nadeel van de interland periode is de kans op blessures. Dat is nu helaas het geval. Antony keert geblesseerd terug uit Brazilië met een sporthernia. Hij is 4 tot 6 weken uitgeschakeld. Dat houdt in dat Neres naar de rechtervleugel verhuist en Dusan Tadic voor het eerst dit seizoen minuten gaat maken. Gravenberch kwam ook geblesseerd terug en moest dus ook vervangen worden. Meité nam zijn plaats in. Martinez kreeg rust vanwege de vele wedstrijden.

Ajax – Feyenoord 1 – 0

Opstelling Ajax: Onana; Tagliafico , Blind , Alvarez , Mazraoui ; Trigueros , Meité , Kudus ; Neres , Haller , Tadic
Wissels: Stekelenburg  , Ekkelenkamp , Klaiber , Martinez , Hansen , Klaassen , Talisca , Huntelaar , Schöne , Rensch , Mariano , Timber

Opstelling Feyenoord: Bijlow; Dasa, Spajic, Senesi, Haps; Fer, Teixeira, Toornstra; Linssen, Kökcü, Pratto
Wissels: Sinisterra, Botteghin, Jorgensen, Diemers, Malacia, Conteh, Bozenik, Geertruida.

De wedstrijd van het seizoen staat voor de deur. Door de vele blessures en rust momenten toch veel spelers moeten wisselen. Hopelijk heeft dit geen invloed op het resultaat. Het was een leuke wedstrijd om naar te kijken met veel debuterende spelers. Tot de 24e minuut ging het gelijk op. Maar toen kreeg Ajax een vrije trap mee. Deze werd prachtig in de kruising gejaagd door de debuterende Trigueros. De rest van de wedstrijd kreeg Ajax steeds meer kansen en raakte Feyenoord steeds gefrustreerder. Dat werd duidelijk toen Geertruida in de 88e minuut nog een rode kaart pakte.

Spoiler

1222695650_Schermopname(44).thumb.png.6d67f1b65f3b69176b4c2b3635dda011.png

Na deze spannende klassieker gaan de hoofden vooruit naar Liverpool.

Liverpool – Ajax 1 – 0

Opstelling Liverpool: Alisson; Alexander-Arnold, Fabinho, Van Dijk, Robertson; Thiago, Henderson, Roberto Firmino; Mané, Diogo Jota, Salah.
Wissels :Adrián, Gomez, Bertrand, Williams, Matip, Milner, Vinicius Junior, Keita, Oxlade-Chamberlain, Shaqiri, Glatzel, Origi.

Opstelling Ajax: Onana; Mazraoui, Alvarez, Blind, Tagliafico; Meité, Klaassen, Trigueros; Tadic, Mariano, Neres.

Wissels: Stekelenburg, Martinez, Klaiber, Rensch, Timber, Ekkelenkamp, Bande, Taylor, Schöne, Kudus, Haller, Huntelaar

Liverpool ontving Ajax met de gedachten dat ze dit wel even zouden winnen. Niets bleek minder waar. Ajax zette vanaf minuut 1 druk. Ondanks het vele druk zetten zijn er in totaal maar 2 schoten op doel gelost. Liverpool daarin tegen heeft 18 keer op doel geschoten. Dat Ajax er niet met hoge cijfers af ging hebben ze te danken aan André Onana. Met mooie katachtige reddingen hield hij de meest onmogelijke ballen uit het doel. Helaas moest hij in de 56e minuut toch vissen. Sadio Mané schoot de bal met een prachtige volley in de dak van het doel. Zo eindigde de wedstrijd in 1-0 in het voordeel van Liverpool. Er zijn genoeg aanknopingspunten voor de volgende wedstrijd. PSV is de volgende tegenstander.

Spoiler

826267857_Schermopname(48).thumb.png.f849bfc22bcae851c25e636b0e82fd67.png

PSV – Ajax 1 – 1

Opstelling PSV: Mvogo; Dumfries, Rosario, Boscagli, Max; Ihattaren, van Ginkel, Fein; Malen, Götze, Zahavi.
Wissels: Gakpo, Unnerstall, Viergever, Sangare, Mauro Junior, Baumgartl, Romero, Madueke, Thomas, Obispo, de Haas, Gutierrez.

Opstelling Ajax: Onana; Mazraoui, Alvarez, Blind, Tagliafico; Kudus, Schöne, Trigueros; Neres, Haller, Tadic.
Wissels: Stekelenburg , Cabaye, Klaiber, Diego Talisca, Meité, Klaassen, Hansen, Huntelaar, Martinez, Rensch, Mariano, Timber.

De vierde grote wedstrijd van deze maand staat op het programma. De topper in Eindhoven tegen PSV. Langzaamaan merk je dat er steeds meer automatismen in het systeem slijten. PSV werd in de 14e minuut gevaarlijk. David Neres voorkwam dat Malen door kon lopen op doel. In de eerste instantie was er niks aan de hand maar de VAR besloot om toch een penalty te geven. Gelukkig was daar Andre Onana die de penalty uit het doel hield. In de 39e minuut was daar dan toch Zahavi die de 1-0 binnen schoot. In de 57e minuut deed Haller wat terug voor Ajax en schoot de 1-1 binnen. Dit was tevens ook gelijk de eindstand.

Na de wedstrijd alle blikken vooruit op de wedstrijd tegen Atletico Madrid.

Spoiler

1579964745_Schermopname(49).thumb.png.6c50871d101921e326d131a5534365bd.png

Ajax – Atletico Madrid. 0 – 0
Opstelling Ajax: Onana; Mazraoui, Alvarez, Blind, Martinez; Kudus, Schöne, Trigueros; Neres, Haller, Tadic.
Wissels: Stekelenburg , Cabaye, Klaiber, Diego Talisca, Meité, Klaassen, Hansen, Huntelaar, Ekkelenkamp, Rensch, Mariano, Timber.

Opstelling Atletico Madrid: Oblak; Trippier, Gimenez, Djimsiti, Lodi; Koke, Torreira, Herrera; Lemar, Felix, Suarez
Wissels: Grbic, Hermoso, Felipe, Sanchez, Moya, Kondogbia, Vitolo, Carrasco, Gutierrez, Saul, Llorente, Dembele.

De maand Oktober is een hele drukke maand. Nu staat alweer de 5e grote wedstrijd op het programma. Atletico Madrid is de volgende tegenstander in de Champions League. Vooraf leek het een lastige wedstrijd maar niets bleek minder waar. Ajax had 55% balbezit en had 17 schoten op doel. Atletico kwam niet in de wedstrijd en hadden geluk dat Ajax de kansen niet af maakte. Na deze wedstrijd wacht een kleine tegenstander namelijk VVV-Venlo.

Spoiler

827753838_Schermopname(50).thumb.png.679134321db7e3c48760ce8cfa77ae89.png

De loting voor de KNVB-Beker heeft plaatsgevonden. Ajax is gekoppeld aan Fortuna Sittard.

Ajax – VVV-Venlo 2 – 0
Opstelling Ajax: Onana; Mazraoui, Alvarez, Blind, Tagliafico; Kudus, Schöne, Trigueros; Neres, Haller, Tadic.
Wissels: Stekelenburg , Cabaye, Klaiber, Diego Talisca, Meité, Klaassen, Hansen, Huntelaar, Martinez, Rensch, Mariano, Timber.

Opstelling VVV: Kirschbaum; Dekker, Gelmi, Swinkels, Guwara; Post, Machach, Hupperts; van Crooij, Coric, Giakoumakis.
Wissels: Linthorst, Verbong, Da Graca, Holland, Verheijen, Kum, Mystakidis, Roemer, Arias, Janssen, Pleunis, Bastiaans.

Na alle zware wedstrijden staat er nu een iets lichtere wedstrijd op het programma. Dit is een welkome onderbreking . Ondanks dat ben ik niet van plan om spelers rust te geven. In de 4e minuut opende Haller de score voor Ajax. Dat de hele wedstrijd de bovenliggende partij is geweest. In totaal kwamen we tot 26 schoten en 71%  balbezit. Desondanks is het maar bij 2-0 gebleven nadat Haller in de 21e minuut zijn tweede van de avond binnen schoot. Het is duidelijk dat zoveel wedstrijden in een hele korte tijd toch wel de nodige concentratie en uithoudingsvermogen eist van de spelers. Na deze kleinere wedstrijd staat de wedstrijd tegen Atalanta op het programma.

Spoiler

235575392_Schermopname(51).thumb.png.deb2379f5cb1d9f1ea004e6515850b2b.png

Tips en trucs zijn altijd welkom.

@Marius Gelukkig vallen de resultaten nog niet tegen.

@delichris Waren zeker mooie uitslagen, het is heerlijk om alvast een goed doelsaldo te hebben.

@MNieDe doelpunten vlogen er zeker heerlijk in. Tot nu toe doen de aankopen het nog wisselend.

@Nijman4 @mattihamstra @Copywriter

Banner.png.02115329a558743dc87326b5a548f19f.png

Kan Ajax overwinteren in Europa.

November

Om te overwinteren in Europa moet Ajax nu een belangrijke slag slaan tegen Atalanta.

Ajax – Atalanta 2 – 0

Opstelling Ajax: Onana; Mazraoui, Martinez, Blind, Tagliafico; Kudus, Schöne, Trigueros; Neres, Mariano, Tadic.
Wissels: Stekelenburg , Cabaye, Gravenberch, Diego Talisca, Meité, Klaassen, Hansen, Antony, Alvarez, Rensch, Haller, Timber.

Opstelling Atalanta: Gollini; Toloi, Romero, Palomino, Gosens, Depaoli; De Roon, Freuler, Gomez; Muriel, Zapata.
Wissels: Sportiello, Caldara, Piccini, Ruggeri, Renault, Miranchuk, Pessina, Gyabuaa, Malinovskyi, Pasalic, Lammers, Kobacki

De 3e wedstrijd in Europa. Als ik met Ajax wil overwinteren in Europa mag ik deze wedstrijd niet verliezen. In de 1e helft was het Atalanta die de overhand had. Na een flinke toespraak in rust was het een hele andere wedstrijd geworden. Er werd continu hoge druk gezet. Dit leverde in de 78e minuut de 1-0 op via David Neres. In de 86e minuut gaf Tadic een perfect afgemeten voorzet die wederom door David Neres werd benut. Er werd met 2-0 afgerekend met Atalanta. Afhankelijk van de andere wedstrijd staat Ajax tot nu toe op een 3e plek. In de Eredivisie staat nu Fc Twente op het programma.

Spoiler

1209477451_Schermopname(52).thumb.png.fce00969cd0a2a4e6e140f380636c438.png

Fc Twente – Ajax  1 – 2

Opstelling Fc Twente: Drommel; Pierie, Pleguezuelo, Dumic, Markelo; Ilic, Romeratoe, Omarsson; Abass, Danilo Pereira, Cerny
Wissels: Smal, Bosch, de Lange, Kallon, Zerrouki, Oosterwolde, van Leeuwen, Rots, Menig, Troupée, Hilgers, Everink

Opstelling Ajax: Onana, Tagliafico, Blind, Martinez, Mazraoui; Trigueros, Schone, Kudus; Tadic, Mariano, Neres

Wissels: Stekelenburg, Cabaye, Gravenberch, Talisca, Meité, Klaassen, Hansen, Antony, Ekkelenkamp, Rensch, Haller, Alvarez

Na de zware Europese wedstrijd staat de wedstrijd tegen Fc Twente op het programma. Het was duidelijk dat de vermoeidheid nog mee speelde. In de 5e minuut kwam Fc Twente op voorsprong door een goal van Omarsson. In de 21e minuut was daar dan de gelijkmaker. David Neres scoorde met een prachtig schot van 25 meter. In de 25e minuut leek het alsof we de voorsprong te pakken hadden maar helaas werd het doelpunt van Tadic afgekeurd. In de 66e minuut was daar dan de andere Braziliaan Antony die alsnog de 1-2 binnen schoot. Hierdoor was de winst zeker en kon er voor uitgekeken worden naar de wedstrijd tegen Vitesse.

Spoiler

1312721524_Schermopname(53).thumb.png.a5fcf6bbd89da80d3f8fc58bbda5aaf5.png

Vitesse – Ajax 0 – 1
Opstelling Vitesse: Pasveer; Wittek, Rasmussen, Hajek, Doekhi; Janssen, Bazoer, Clark, Tannane; Openda, Buitink
Wissels: Vroegh, Bayazit, Bero, Broja, Gong, Cornelisse, Darfalou, Manhoef, Delaveris, Kogeldans, Tronstad, Toure

Opstelling Ajax: Onana, Tagliafico, Alvarez, Martinez, Mazraoui; Trigueros, Schone, Klaassen; Neres, Haller, Antony

Wissels: Stekelenburg, Meité, Klaiber, Mariano, Blind, Gravenberch, Huntelaar, Rensch, Kudus, Ekkelenkamp, Timber, Cabaye.

Dit is de volgende zware wedstrijd op het programma. In Arnhem heeft Ajax het de laatste jaren flink lastig. Deze wedstrijd zal vooral herinnerd worden vanwege het hoge aantal kaarten wat uitgedeeld werd. In totaal heeft Ajax 6 kaarten verzameld. Hiervan waren er 5 geel en 1 rood. Desondanks scoorde Haller in de 75e minuut het enige doelpunt van de wedstrijd. Na deze wedstrijd in de Eredivisie staat de volgende wedstrijd tegen Atalanta op het programma. Als we in Atalanta winnen dan zijn we in ieder geval verzekerd van Europese overwintering.

Spoiler

328058884_Schermopname(56).thumb.png.c87f7cbb4f99b181679d0d9a4b555b54.png

Atalanta – Ajax  1 – 2
Opstelling Atalanta: Gollini; Toloi, Romero, Palomino, Gosens, Depaoli; De Roon, Pasalic, Gomez; Ilicic, Zapata.
Wissels: Sportiello, Ruggeri, Scanagatta, Caldara, Piccini, Freuler, Malinovskyi, Pessina, Gyabuaa, Miranchuk, Lammers, Muriel

Opstelling Ajax: Onana, Tagliafico, Blind, Martinez, Mazraoui; Trigueros, Schone, Klaassen; Neres, Haller, Antony

Wissels: Stekelenburg, Meité, Klaiber, Mariano, Alvarez, Gravenberch, Huntelaar, Rensch, Kudus, Ekkelenkamp, Timber, Cabaye.

De druk op Ajax is hoog. Om Europees te kunnen overwinteren moet Ajax hier winnen. Ze hebben goede herinneringen aan de thuiswedstrijd tegen Atalanta waar met 2-0 gewonnen werd. In de 16e minuut was daar dan de verlossende treffer. David Neres scoorde net zoals in de thuiswedstrijd de 0-1. Daarna gebeurde er vrij weinig. In de 70e minuut was daar wederom David Neres die de 0-2 binnen werkte. Het zag er positief uit voor Ajax, in de 91e minuut was daar Piccini die de 1-2 binnen schoot. Dit doelpunt kwam alleen veel te laat voor Atalanta. Ajax staat met 7 punten nu op een mooie 2e plaats. Liverpool staat 1e met 10 punten. Atletico Madrid staat 3e met 4 punten en Atalanta 4e met 1 punt. Na deze wedstrijd in de Champions League staat de derby tegen AZ op het programma.

Spoiler

1970407_Schermopname(57).thumb.png.f6b5d5f9dd23487c875d3bde0c9d850f.png

Ajax – Az 1 – 0
Opstelling Ajax: Onana, Tagliafico, Blind, Martinez, Mazraoui; Meité, Schone, Klaassen; Neres, Haller, Antony

Wissels: Stekelenburg, Hansen, Klaiber, Mariano, Alvarez, Gravenberch, Huntelaar, Rensch, Kudus, Ekkelenkamp, Timber, Cabaye.

Opstelling AZ: Bizot, Martins Indi, Letschert, Clasie, Hatzidiakos; Midtsjo, Koopmeiners, De Wit; Gudmundsson, Boadu, Stengs.
Wissels: Aboukhlal, Verhulst, Sugawara, Taabouni, Helmer, Leeuwin, Oosting, Reijnders, Margaret, Berkhout, Dekkers , Sedlacek

Na wederom een pittige Europese wedstrijd staat de Eredivisie weer voor de deur. Het is niet zomaar een wedstrijd. Het is de Noord-Hollandse derby tegen AZ. Hier was alleen niks van te merken. Het was een hele saaie wedstrijd. Het enige doelpunt viel in de 20e minuut vanuit een penalty. Haller schoot de bal feilloos in de rechter kruising. De rest van de wedstrijd werd gewoon uitgespeeld door de bal achterin rond te tikken. Na deze wedstrijd staat de een na laatste wedstrijd in Europa op het programma. Tegen koploper Liverpool. Zal Ajax voor een stunt kunnen zorgen.

Spoiler

739172586_Schermopname(58).thumb.png.10548d3d2bded9960d7cc31f77b4ae44.png

@Marius De europese loting is zeker een klus van jewelste. Maar tot nu toe presteren we redelijk in Europa met 1 nederlaag en 1 gelijkspel en 2 winstpartijen.

@MNie Het is een vrij pittige loting, Toch lijkt het team redelijk boven zichzelf uit te stijgen.

@Nijman4 @delichris @Copywriter @mattihamstra

Edited by Whitewolf345

Winst is winst, iedere keer met een doelpunt verschil op Atalanta na de eerste wedstrijd. De aanvallers mogen er wel meer in jagen, maar een goede reeks en met de winst op Atalanta twee maal een goede stap richting overwintering gezet.

Banner.png.137c4f453dcb01617a8f62545582b418.png

December.

De laatste maand voor de winterstop. Er staan deze maand 7 wedstrijden op het programma. 2 in de CL, 4 in de eredivisie en 1 in de KNVB beker. De eerste wedstrijd van de maand is de wedstrijd tegen Liverpool.

Ajax – Liverpool 3 – 2
Opstelling Ajax: Onana, Blind, Alvarez, Martinez, Klaiber; Schöne, Meité, Klaassen; Neres, Haller, Antony
Wissels: Stekelenburg, Hansen, Diego Talisca, Mariano, Tagliafico, Gravenberch, Huntelaar, Rensch, Kudus, Ekkelenkamp, Timber, Tadic

Opstelling Liverpool: Alisson; Robertson, Gomez, Matip, Milner; Fabinho, Henderson, Wijnaldum; Mané, Roberto Firmino, Salah
Wissels: Adrian, Williams, Gallacher, Keita, Vinicius Junior, Shaqiri, Minamino, Jones, Oxlade-Chamberlain, Diego Jota, Origi , Glatzel.

Zowel Ajax als Liverpool traden in hun sterkste opstelling aan. Dit leverde ook een aantrekkelijke wedstrijd op. In de 1e minuut was het wederom David Neres die de score opende in een helaas troosteloze Arena zonder publiek. 1 minuut later was daar alweer de gelijkmaker van de schoen van Milner. In de 43e minuut was daar Haller die Ajax wederom op voorsprong zette. Ajax ging de rust dus in met een minimale voorsprong. De boodschap voor de spelers heeft niet de gewenste uitwerking gehad. In de 51e minuut was daar Roberto Firmino die Liverpool weer op gelijke hoogte bracht. In de 53e minuut was daar dan kind van de club Davy Klaassen die de 3-2 binnen schoot. De ontlading was enorm. De rest van de wedstrijd werd de bal lekker rustig achterin rond getikt om de voorsprong niet meer in gevaar te brengen. Door deze uitslag hadden zowel Ajax als Liverpool 10 punten. Atletico Madrid staat nog steeds 3e met 4 punten. Atalanta heeft voor een stunt gezorgd door in Madrid met 1-2 te winnen. Hierdoor staan ook zij op 4 punten. Hierna wacht een welkome wedstrijd tegen Fc Emmen.

Spoiler

113944734_Schermopname(59).thumb.png.29d809f0cc4308c91f8ca513d282a317.png

Fc Emmen – Ajax 0 – 2
Opstelling Fc Emmen: Wiedwald; Bakker, Veendorp, Araujo, Bijl; Cavlan, Peña, Tibbling; Ebecilio, Avdijaj, De Leeuw.
Wissels: Telgenkamp, van Rhijn, Granecny, Kolar, Jansen, Payne, Ben Moussa, de Vos, Laursen, Seedorf, Görgülü, Carty.

Opstelling Ajax: Onana, Tagliafico, Alvarez, Martinez, Mazraoui; Schöne, Meité, Klaassen; Neres, Haller, Antony
Wissels: Stekelenburg, Hansen, Diego Talisca, Mariano, Blind, Gravenberch, Huntelaar, Rensch, Kudus, Ekkelenkamp, Timber, Tadic

Na een slopende wedstrijd tegen Liverpool treed Ajax in hun sterkste opstelling aan tegen Fc Emmen. Dit was alleen niet op het veld terug te zien. Pas in de 53e minuut brak Haller de score open. In de 68e minuut was daar dan Antony die de 2-0 binnen schoot. Jammer genoeg bleef de score hierbij en werd het klasseverschil niet uitgedrukt in doelpunten. Na deze wedstrijd staat de laatste Europese wedstrijd van 2020 op het programma. Een uitwedstrijd tegen Atletico Madrid.

Spoiler

955640637_Schermopname(60).thumb.png.cc1c96020f831c8116bbc0f237cdb5be.png

Atletico Madrid – Ajax 1 – 2
Opstelling Atletico Madrid: Oblak; Gimenez, Savic, Felipe, Hermoso; Saul, Llorente, Kondogbia, Koke; Felix, Suarez.
Wissels: Grbic, Lodi, Djimsiti, Trippier, Torreira, Carrasco, Gutierrez, Moya, Herrera, Vitolo, Lemar, Dembele.

Opstelling Ajax: Onana; Mazraoui, Martinez, Alvarez, Tagliafico; Klaassen, Trigueros, Schöne, Tadic, Haller, Neres.
Wissels: Stekelenburg, Hansen, Diego Talisca, Mariano, Blind, Gravenberch, Ekkelenkamp, Rensch, Kudus, Cabaye, Meité, Antony.

Hoewel het voor Ajax niet meer perse nodig is, is het toch lekker om de laatste wedstrijd winnend af te sluiten. In de 3e minuut was daar dan het openingsdoelpunt van Tadic. Na een simpel 1-2je met Haller ronde Tadic rustig in de linkerhoek af. In de 20e minuut was daar dan de 0-2 voor Ajax. Tadic gaf een diepe voorzet die door Neres in een keer uit de lucht werd geschoten. Atletico Madrid probeert heel veel terug te doen. Maar het is aan Andre Onana te danken dat het nog steeds 0-2 staat voor Ajax. In de 85e minuut kwam Atletico Madrid terug tot 1-2 door een eigen doelpunt van Lisandro Martinez. Na deze spannende wedstrijd staat de wedstrijd tegen RKC op het programma.

Spoiler

671609175_Schermopname(61).thumb.png.99511bd9880f599bc67d678141bda945.png

Ajax – RKC Waalwijk. 3 – 0

Opstelling Ajax; Onana; TImber, Alvarez, Martinez, Klaiber; Gravenberch, Trigueros, Kudus; Tadic, Mariano, Neres.
Wissels:Stekelenburg, Hansen, Talisca, Haller, Blind, Schöne, Ekkelenkamp, Rensch, Klaassen, Cabaye, Meité, Antony.

Opstelling RKC Waalwijk: Lamprou; Touba, Meulensteen, Nacho, Gaari; Anita, Efmorfidis, Olsak; Sow, Stokkers, John.
Wissels: Lutonda, Damascan, Grim, Mulder, Tahiri, Jensen, Overtoom, van der Venne, Ngongé, Nieuwpoort, Quasten, Azhil.

Ajax trad aan met wat meer spelers die normaal gesproken op de bank zitten. Dit omdat het duidelijk werd dat de vermoeidheid toch de overhand nam. In de 20e minuut maakte Martinez het doelpunt van uit een voorzet van Tadic. In de 39e minuut was daar David Neres met de 2-0 na een prachtige solo. In de 63e minuut zette Tadic de eindstand op het bord met een strak ingeschoten penalty. Na deze korte onderbreking staat de bekerwedstrijd tegen Fortuna Sittard op het programma.

Spoiler

871169454_Schermopname(69).thumb.png.8fc774d7d1128ea8be9bd27dbcd0a854.png

Ajax – Fortuna Sittard(KNVB) 6 – 0

Opstelling Ajax: Onana; Timber, Diego Talisca, Martinez, Klaiber; Gravenberch, Trigueros, Kudus; Tadic, Mariano, Neres.
Wissels: Stekelenburg, Hansen, Alvarez, Haller, Blind, Schöne, Ekkelenkamp, Rensch, Klaassen, Cabaye, Meité, Antony.

Opstelling Fortuna Sittard: Koselev; Essers, Ninaj, Rota, Moutoussamy; Smeets, Tekie, Ugur; Dianessy, Seuntjens, Flemming.
Wissels: Breukers, Hansson, Kastrati, Osch, Cox, Tirpan, Polter, Amiot, Semedo.

De 2e ronde van de KNVB-Beker. Ajax trad aan in een veredeld jong Ajax. In de 25e minuut was daar dan het doelpunt van Mariano. In de 38e minuut was het wederom Mariano die de score verdubbelde. In de 45 minuut was daar David Neres die er 3-0 van maakte. Net op slag van rust was daar Martinez die er met een kopbal 4-0 van maakte. In de 2e helft deed Ajax het wat rustiger aan. In de 63e minuut was daar dan het doelpunt van Hansen. In de 87e minuut zette Antony de eindstand op het bord 6-0. Na deze rustige en makkelijke avond staat er weer een wedstrijd tegen Heerenveen op het programma.

Spoiler

1505583916_Schermopname(70).thumb.png.0348137169aef8bc133edd78e27935ab.png

Sc Heerenveen – Ajax 0 – 2
Opstelling Heerenveen: Mulder, Floranus, van der Maarel, Bochniewicz, Kaib; J.Veerman, Kongolo, de Jong; Batista Meier, H.Veerman, van Bergen.
Wissels: Hecke, Halilovic, Kroesen, Smit, Nygren, Woudenberg, Dewaele, Shopov, Llanez, Dresevic, Skovgaard, Nunumete.

Opstelling Ajax: Onana; Tagliafico, Alvarez, Martinez, Mazraoui; Gravenberch, Trigueros, Kudus; Tadic, Mariano, Neres.
Wissels: Stekelenburg, Timber, Talisca, Haller, Blind, Schöne, Ekkelenkamp, Rensch, Klaassen, Cabaye, Meité, Antony.

Alweer de 1 na laatste wedstrijd van het jaar 2020. Ajax keert met hun sterkste opstelling terug op het veld. Het was een hele saaie 1e helft. Geen van beide ploegen konden gevaarlijk worden. In de rust werd een donderspeech gegeven in de hoop dat het in de 2e helft beter zal gaan. Helaas duurde het tot de 82e minuut voordat Martinez het 1e doelpunt van de wedstrijd scoort. De ban lijkt gebroken want in de 83e minuut scoorde Haller de 2-0. Dit was tevens de eindstand. Ajax lijkt zich op te gaan maken voor een flinke reeks van ongeslagen wedstrijden. De laatste wedstrijd van het seizoen is tegen Sparta.

Spoiler

762923036_Schermopname(71).thumb.png.3f7b551a15dd476fbd599cb6ba1461e2.png

Ajax – Sparta 4 - 0 

Opstelling Ajax: Onana; Tagliafico, Martinez, Alvarez, Mazraoui; Gravenberch, Trigueros, Kudus; Tadic, Mariano, Antony.
Wissels: Stekelenburg, Timber, Talisca, Haller, Blind, Schöne, Ekkelenkamp, Rensch, Klaassen, Cabaye, Meité, Neres.

Opstelling Sparta: Okoye; Fortes, Heylen, Vriends, Meijers; Harroui, Mijnans, Duarte; Ünüvar, Engels, Thy.

Wissels: Smeets, Emegha, Coremans, Beugelsdijk, Duarte, Kharchouch, Burger, Pinto, Olijfveld, Abels, Gravenberch, Auassar.

De laatste wedstrijd van 2020 thuis tegen Sparta. Gaat het lukken om nog een club aan de zegekar te binden? De wedstrijd begon goed, Ajax was continu druk aan het zetten. Dit leidde in de 1e minuut al gelijk tot een openingstreffer van Antony. In de 26e minuut verdubbelde Tadic de voorsprong door een penalty binnen te schieten. In de rust kwam Haller voor Mariano in het veld. In de 66 minuut was daar het 2e doelpunt van het seizoen voor Trigueros. Met een comfortabele 3-0 voorsprong kregen wat jonge jongens weer de kans. Talisca kwam voor Alvarez en Rensch kwam voor Martinez. Blind kwam in het veld voor Trigueros. In de 91e minuut scoort Rensch met een kopbal en zet zo de eindstand op het bord 4-0. Het betekende het allereerste doelpunt voor Rensch dit seizoen. Zo sluit Ajax 2020 winnend af.

Spoiler

189187164_Schermopname(67).thumb.png.06cae25800d3ca7a0477e63ac2890a25.png

Loting CL

Spoiler

1416592896_Schermopname(62).thumb.png.c97f567749b04dd293fa9ea4f7d5c0e6.png

Loting KNVB-beker.

Spoiler

1696916454_Schermopname(64).thumb.png.cfcdf006971e7fe73ba008a305b13451.png

`Tussenstand Eredivisie.

Spoiler

664059662_Schermopname(68).thumb.png.543c6afdfa4e86f11748df67cb10a34f.png

Verbetering Jeugdaccomodatie.

Spoiler

15568743_Schermopname(63).thumb.png.79433884328f283b902aed57659827bc.png

Verbetering Trainingscomplex

Spoiler

1459024864_Schermopname(66).thumb.png.21921388eb0f15c2eb022d97b4e661f0.png

Uitbreiding Stadion.

Spoiler

779650818_Schermopname(65).thumb.png.79255d82745b0d5bd9401c7aee10ea7e.png

Instroom jeugd.

Spoiler

295118963_Schermopname(72).thumb.png.6c16f60f36d29d2cf92cc6a0f69e6595.png

In de Cl is Ajax gekoppeld aan Man Utd. Na de lastige poulefase is er zeker de mogelijkheid om nog een ronde verder te komen. In de KNVB beker wacht Go Ahead Eagles als volgende tegenstander. Verder is er nog goed nieuws te melden op facilitair gebied. Het trainingscomplex en het jeugdcomplex worden uitgebreid. Tevens worden er zitplaatsen toegevoegd aan het stadion zodat we hier meer inkomsten uit kunnen genereren.  In december is alvast de voorbeschouwing van de jeugdinstroom bekend gemaakt. 

Tips en trucs zijn altijd welkom.

@MariusDe verschillen zijn inderdaad nog niet heel groot, maar gelukkig wel bijna alleen maar winstpartijen. 

@MNieGelukkig wordt er steeds gewonnen, de twee overwinningen op Atalanta voelen zeker goed. Hopelijk kunnen we dit niveau vast houden.

@Copywriter @Nijman4 @mattihamstra @delichris

Edited by Whitewolf345

Een paar mooie resultaten laten noteren afgelopen maand, zeker in Europa ook! Met United liggen daar misschien wel mogelijkheden, al heb ik het gevoel dat zij steeds sterker voor de dag komen dus enige voorzichtigheid is misschien toch ook wel gepast.