Jump to content

[IDS] [FM21] Bodø/Glimt Førr Evig

Marius
 Share

Recommended Posts

bodo_glimt_wallpaper_by_tandeg_d5hk3v6-fullview.jpg

57. Nummer 8

Tijdens de laatste fase van het seizoen mochten we op zoek gaan naar een nieuwe landstitel, bekerglorie en ook een nieuwe Champions League campagne aftrappen. Maar dat was niet het enige heugelijke nieuws. Blijkbaar zit ik ondertussen immers al aan 400 wedstrijden als manager van de geelzwarte brigade:

886851826_Bodo1.thumb.jpg.72f9148dabfc5fdd4a81ea3bac121e80.jpg

De landstitel in de Eliteserien was de volgende prijs die gepakt werd. De 8e op een rij ondertussen al, en daarmee zitten we over de helft van het record van onze landgenoten van Rosenborg, die zoals jullie weten 13 keer op een rij de titel wisten te veroveren. Opvallend genoeg moesten we dit jaar wachten tot speeldag 25 om te mogen vieren, toch een speeldag of 2 later dan we ondertussen gewend waren. 

715828936_Bodo3.thumb.jpg.4afcf7acc6b07b11bb04f21c3599ec01.jpg

De medaillewinnaars van dit jaar

De grootste reden daarvoor was dat Rosenborg zelf erg lang erg veel punten bleef pakken. Ze wisten ons ook voor een tweede keer op een gelijkspel te houden dit seizoen en bewezen in uitstekende vorm te zijn door zich zelfs een weg te banen door de groepsronde van het kampioenbal. Een kleine domper voor hen was dat ze Kristiansund nog de tweede plaats voor hun neus zagen weg kapen in het slot van de nationale competitie.

764048070_Bodo6.jpg.bc9eaa7fef644efb0ce810315e472be8.jpg

Het valt ook op dat een club als Rosenborg zich ondertussen ook steeds vaker richt op dezelfde transfer targets als onszelf. Een inhaalbeweging zou dus wel eens stilaan ingezet kunnen zijn. Al maak ik me daar tegelijkertijd nog niet al te veel zorgen over.

In de Champions League begonnen we meteen met een knaller. Op het veld van Shaktar haalden we immers de sloophamer boven. Jens Petter Hauge scoorde viermaal, Tjaland (2) en Fiabema deden de rest. Na vervolgens een 1-0 overwinning in eigen huis tegen Milan lag de rode loper uitgerold. OM pruttelde nog wat tegen in eigen huis maar met 13 op 15 na vijf wedstrijden waren we al zeker van groepswinst.

1402430852_Bodo2.thumb.jpg.f29d7f242c0549aae239c0d929223bf3.jpg

In de bekerfinale, waarvan we ons ook nog kwalificeerden in september, stonden we tegenover Molde. Na twee minuten zaten we al op rozen na een erg snelle treffer van Jens Petter Hauge maar toch kwam blauwwit verrassend langszij in de tweede helft. Niet voor lang, want Max Norman Williamsen zette ons met een rake kopbal direct terug op voorsprong. Meteen ook de eindstand.

1551875672_Bodo4.thumb.jpg.ce1415d9859f5a66894a87f899bc2abb.jpg

Afsluiten deden we dan met de laatste groepswedstrijd in de Champions League. We wonnen nog voor de eer in San Siro, al zorgde het er tegelijkertijd ook wel voor dat de Milanezen met lege handen achter bleven.

2079667807_Bodo5.jpg.9686f7d76b4631f8a0aba2a598a03200.jpg

Tot slot geef ik graag ook nog een opvallend feit mee. Wie zich goed herinnert weet nog dat ik dit seizoen, bij wijze van grapje, er voor koos om onze doelman Kristoffer Klaesson als strafschopnemer aan te duiden. Een meer dan geslaagd experiment uiteindelijk. Klaesson werd zowaar co-topschutter binnen onze club in de eigen competitie met 14 doelpunten. In de beker en Europa scoorde hij bovendien ook nog telkens eenmaal.

1810624036_Bodo7.thumb.jpg.04d0c80af32765468b4c00ebf045c5d5.jpg

Reacties

Spoiler

@RicoV1989    @RubenS2 @komodo25    @JordiW.  @FlyD @DGremlin    @delichris     @Nummerke10 @MNie@19CH98 @Kyrill  @Daniell
@Fantasy @Titan @ElMarcos @Neel2210 @timpy00

Bedankt voor alle reacties!

Seizoen nummer 8 zit er weeral op. Op naar het volgende!

10 minuten geleden zei rich ruzzian:

Cool experiment met die keeper, past mooi in de traditie van Rogerio Ceni en Chilavert vroeger.  Nog geen ambitie om ook het nationale team naar succes te brengen @Marius

Jep, zeker wel. Dat is een beetje mijn extra missie geworden, maar ik wacht op het ontslag van de huidige trainer.  We zullen zien of er in de toekomst nog iets uit de bus rolt.

bodo_glimt_wallpaper_by_tandeg_d5hk3v6-fullview.jpg

58. 81 miljoen

Bij aanvang van seizoen nummer 9 alweer was het allereerst tijd om de kern op orde te krijgen alvorens de voorbereiding te kunnen starten. Aangezien ik vooral van stabiliteit hou betekende dat dus vooral aanschuiven aan de onderhandelingstafel voor de nodige contractverlengingen. Op die manier mochten zeven spelers een nieuwe overeenkomst ondertekenen, inclusief bijhorende salarisverhoging. De gelukkigen: centrale verdediger Isak Amundsen (26) , linkshalf Jens Petter Hauge (28), beloftevolle aanvaller Gunnar Amundsen (18), wonderkind Torstein Bjornadal (20), rechtshalf Brian Fiabema (24), middenvelder Jan Erik Aune (20) en belofte Herman Gevelt (18). 

Op uitgaande vlak was er de transfer van reservekeeper Havard Hetle naar Bournemouth. Hij vertrok transfervrij aangezien hij een monstersalaris vroeg terwijl hij nooit van de bank komt. Om zijn vertrek op te vangen haalden we de 20-jarige Yngve Moberg bij streekgenoot Tromsø voor 1,9 miljoen euro.

384552736_Bodo2.thumb.jpg.9edd214a8d82631d6884324158f9bf32.jpg

Maar daar bleef het niet bij. Op deadline day viel het mij op dat Oscar Bobb op de transferlijst gezet werd bij zijn club Bayern München. De 24-jarige flankaanvaller was mij destijds aan het oog ontgaan als groot talent en stond al langer op mijn schaduwlijst. Gezien zijn status en interesse van de ganse Europese top leek hij onhaalbaar maar toch konden we het onmogelijke waar maken. Voor een recordbedrag van 81 miljoen euro gingen de Duitsers immers overstag. Bobb zelf gaat ook een enorm salaris verdienen naar onze normen, maar geeft onze status ook een boost naast zijn onbetwiste spelerskwaliteiten.

2051148755_Bodo1.thumb.jpg.5dd6bbac191db0263582b53ef4de6690.jpg

Ook over de jeugdwerking mochten we opnieuw niet klagen. Al hadden we misschien geen extra doelman gehaald als we dit vroeger geweten hadden.

1496333686_Bodo3.thumb.jpg.4ea14f3d0701d0b1aaaee3a4b461c46c.jpg

477396419_Bodo4.jpg.20d5b4bba731dbb3bdfc9aef10f1498f.jpg

Werd er ook nog gevoetbald? Natuurlijk wel! De voorbereiding werd vooral gebruikt om iedereen fit te krijgen en dus werden er ook voldoende potjes afgewerkt. Tussendoor trokken we al naar Nou Camp voor de heenwedstrijd van de tweede ronde in de Champions League. De onvermijdelijke ABT zette zich weer op het scorebord maar in de tweede helft slikten we wel een tegendoelpunt. Niet onoverkomelijk met nog een terugwedstijd voor de boeg denk ik zo.

1686890523_Bodo5.thumb.jpg.de0fdae3d24c691837e3f85f340482e1.jpg

Reacties

Spoiler

@RicoV1989    @RubenS2 @komodo25    @JordiW.  @FlyD @DGremlin    @delichris     @Nummerke10 @MNie@19CH98 @Kyrill  @Daniell
@Fantasy @Titan @ElMarcos @Neel2210 @timpy00

Bedankt voor alle enthousiaste reacties weer!

Hopelijk heb ik jullie geduld opnieuw niet de lang op de proef gesteld. Ondanks mijn voornemen om regelmatig te updaten kom ik er de laatste tijd erg weinig aan toe. Maar gelukkig is dit verhaal nog lang niet afgelopen.

Bij deze ook meteen de onthulling van de "vette vis" waar ik al naar verwees. Zeer blij met de komst van Bobb!