Jump to content

[IDS] [FM21] Bodø/Glimt Førr Evig

Marius
 Share

Recommended Posts

Leuke update zo tussendoor! Heb de spelers even vergeleken met die van mij en het zit niet heel ver uit elkaar qua ontwikkeling. Ik loop wel ongeveer anderhalf jaar op je achter dus hier en daar hebben jouw Williamsen en Tjaland een puntje voorsprong op bepaalde attributen.

Tjaland heeft bij mij nog niet veel gespeeld(6x Twente, 7x De Graafschap) in verband met de doorbraak van Bart Storm én een andere geweldige newgen :<(spoiler). Ik ben bang dat hij het bij mij uiteindelijk niet zal gaan redden. Of ik moet met drie spitsen gaan spelen, óf één van de jongens moet onhoudbaar worden komende zomer. Williamsen heeft al heel wat ervaring bij me opgedaan (64 wedstrijden) en heeft denk ik vergelijkbare ervaring met die van jouw, vandaar dat hij er op jongere leeftijd al wat dichter op zit. 

Gepost (edited)

bodo_glimt_wallpaper_by_tandeg_d5hk3v6-fullview.jpg

39. Het najaar

Na de zomerperiode was onze agenda de eerstkomende drie maanden weer mooi gevuld met vijf wedstrijden per maand. Hoe het daar ons in verging? We mochten niet klagen laat ons zeggen.

2005419360_Bodo1.thumb.jpg.8fbd69a1c8851f27e3fdffd6c1263430.jpg

In de competitie pakten we, zoals verwacht, onze vijfde landstitel op rij. Deze kwam er al op speeldag 24, na een overwinning tegen de toenmalige nummer twee Brann. Uiteindelijk bleven we ook ongeslagen en mogen we na afloop van de Eliteserien stellen dat we nu al vijf jaar lang, oftwel 150 wedstrijden op rij, ongeslagen zijn in de eigen competitie. 

2006793378_Bode2.jpg.d49f5c0640e8d1031535543fea7f8771.jpg

Molde viel als een kaartenhuisje in mekaar en blijft achter zonder Europees voetbal. 
Lillestrøm haalde een Houdini act en vermeed play-downs op de laatste speeldag.

Toch konden we niet zoals vorig jaar een seizoen met alleen maar overwinningen laten optekenen. Begin september bezorgde eerst Molde ons een koude douche met een gelijkmaker diep in blessuretijd, later waren wij degene die pas net voor affluiten konden gelijkmaken tegen Kristiansund. Daar tegenover stonden wel een heleboel overwinningen, met enkele uitschieters zoals 6-1, 4-0 en 4-1. Opmerkelijk was ook een partij tegen Odd Grenland waarbij we slechts over een selectie van 13 spelers beschikten vanwege interlands. Toch wonnen we gewoon met 2-0.

1957541125_Bodo4.thumb.jpg.6a1ae6d8507e6e47b0cb36dcdf4561e6.jpg

In de Champions League konden we spreken van een meer dan geslaagde campagne. Na vier wedstrijden waren we al zeker van de tweede ronde nadat we gelijk speelden op Stamford Bridge, wonnen van Sevilla en zes punten pakten tegen Zenit. Na een nieuw gelijkspel tegen Chelsea in eigen huis lijkt het er wel op dat we ons tevreden zullen moeten stellen met de tweede plaats in de groep. Maar dat maakt niet zo heel veel uit.

1837913737_Bodo3.jpg.bdd1e0280d89a33bda24928250b1d80d.jpg

Wat staat er dan nog op het programma in december? De laatste groepswedstrijd in Europa, en natuurlijk ook nog de bekerfinale, nadat we ons in september wisten te kwalificeren. De tegenstander daarin is Kristiansund, en gezien onze laatste competitiewedstrijd kan het misschien toch een keertje spannend worden.

621833607_Bodo5.thumb.jpg.c82d4353906312cf971014b007a2329d.jpg

Geweldige cijfers voor onze jongens die dit jaar een kampioenenmedaille mochten ontvangen. Opvallend is dat onze reserve doelman 13 keer aan de aftrap verscheen, en enkele internationals zoals Berg en Bjorkan ook niet al te vaak aan de aftrap verschenen.

Reacties

Spoiler

@RicoV1989    @RubenS2 @komodo25    @JordiW.  @FlyD @DGremlin  @Scoiattolo @MNie  @delichris     @Nummerke10 @19CH98

@Titan@rich ruzzian @Emmerich. @Kyrill 

@roeliho @Fantasy @Daniell @kmk

Bedankt voor alle leuke reacties!

Ik heb nog een keertje een grote kuis gehouden in de tags. Laat zeker weten indien je geen, of net wel, updates wil ontvangen.

Het seizoen zit er ondertussen bijna op. Qua CL loting moet ik toegeven dat het allemaal wel iets vlotter liep dan ik aanvankelijk gevreesd had. Nu nog even de bekerfinale afwerken en we kunnen weer door!

Edited by Marius

bodo_glimt_wallpaper_by_tandeg_d5hk3v6-fullview.jpg

40. Cup Final

Nog twee wedstrijden stonden er op het programma alvorens 2024 tot de geschiedenisboeken zou behoren. Te beginnen met de bekerfinale. Een heruitgave van de finale van vorig jaar met Kristiansund als tegenstander. Toen dwongen ze ons tot verlengingen en enkele weken geleden konden we zelfs ternauwernood een competitienederlaag vermijden in de slotminuten. Ze kondigden zich dus aan als een pittige tegenstander. Extra saillant details: Rasmus Højlund, de door ons uitgeleende spits, maakte de dienst uit in de aanval.

729047508_Bodo1.jpg.1aca1a40099161a3bfa16e0f53e500cd.jpg

Toch werden de verwachtingen niet helemaal ingelost. Qua spanning dan. Tjåland opende de score al na tien minuten. Boniface en Amundsen deden de rest na de rust. Een droge 3-0 en een al bij al behoorlijk eenvoudige overwinning. Als iemand er nog over zou twijfelen: We are the kings of Norway!

Vervolgens mochten we nog onze laatste groepswedstrijd afwerken in de Champions League. Veel stond er echter niet meer op het spel. Bonfica etaleerde zijn goede vorm en bracht ons op voorsrpong in Sevilla maar we slikten nog een tegentreffer waardoor de partij eindigde op een 1-1 gelijkspel. Chelsea verpulverde tegelijkertijd Zenit waardoor we als nummer 2 naar de volgende ronde mogen.

1824810262_Bode2.jpg.e7d1e4ca682560e905dfd1106bb1364b.jpg

Het enige wat nog rest is een terugblik op het afgelopen seizoen, en dat gebeurde ook met de nodige prijsuitreikingen. De eretitel 'Speler van het Jaar' ging naar de 32-jarige Brede Moe. De centrale verdediger verloor dit jaar zijn basisplaats in het elftal dat de belangrijkste wedstrijden afwerkt, zoals in de Champions League, maar stond wel 23 keer aan de aftrap in de vaderlandse competitie. De ouderdomsdeken bewijst dus nog steeds zijn waarde.

1694357431_Bodo3.thumb.jpg.439c270098efef11965d9b8458c4ba4c.jpg

Tjåland werd 'Talent van het jaar', ook ikzelf viel weer in de prijzen en drie spelers schopten het tot het Noorse 'Dream Team'. 

Nieuweling Emil Ceide, die afgelopen zomer gratis overkwam van Juventus, vond het nodig om zijn gal te spuwen omdat hij "niet in zijn favoriete rol werd uitgespeeld". Naar mijn mening mocht hij al blij zijn dat hij überhaupt minuten mocht maken, en dat gewoon op zijn favoriete flank. Wat mij betreft moet hij komend seizoen dan ook geen geelzwart shirt meer aantrekken. 

Ook die andere gratis nieuweling, Tobias Christensen, kon nog niet geheel overtuigen. Al is dat ook moeilijk met bijna alleen maar korte invalbeurten natuurlijk. Richting volgend seizoen zullen de plaatsjes echter zeer duur worden. We kunnen slechts 25 spelers registreren voor de competitie en er zijn ook héél veel jongens die afgelopen seizoen uitgeleend waren en een goede beurt maakten. 

In de basisploeg verwacht ik ook een wissel van de macht in het middenveld met clublegende Ulrik Saltness die waarschijnlijk het stokje zal moeten doorgeven. Ook op de rechtsback en de flankposities verwacht ik dat we gaan sleutelen tijdens de voorbereiding.

1273529565_Bodo4.thumb.jpg.e53c49bd75b431c78d001f72257a5bef.jpg

We krijgen trouwens ook weer een stadionuitbreiding en mogen uitkijken naar een eerste clash met FC Barcelona. De Catalanen kwamen we nog niet tegen afgelopen jaren maar eindelijk is het zo ver!

1453279936_Bodo5.thumb.jpg.717537c80067c9828b7f44944f771de0.jpg

Reacties

Spoiler

@RicoV1989    @RubenS2 @komodo25    @JordiW.  @FlyD @DGremlin  @Scoiattolo @MNie  @delichris     @Nummerke10 @19CH98

@Titan@rich ruzzian @Emmerich. @Kyrill 

@roeliho @Fantasy @Daniell @kmk

Bedankt voor alle reacties opnieuw!
Blijft leuk om zien dat julle blijven volgen.

Op naar seizoen 6!

Hopelijk kan je met een lange voorbereiding fit aan de wedstrijd tegen Barca beginnen. Gezien je CL successen van de afgelopen jaren hoef je niet bang te zijn voor de Catalanen. 

150 wedstrijden ongeslagen, wat een prestatie is dat zeg! 

Uitbreidingen zullen wel nodig zijn om de geïnteresseerden een plaatsje te kunnen bieden, na al die successen. Barcelona kon nog wel eens spannend worden maar je hebt laten zien prima om te kunnen gaan met die underdog positie! 

• Marius changed the title to [IDS] [FM21] Bodø/Glimt Førr Evig
  • Marius unpinned this topic