Jump to content

[IDS] [FM21] Bodø/Glimt Førr Evig

Marius
 Share

Recommended Posts

Met Normann Willamsen heb je een weergaloos talent binnengehaald. Anno 2029 is hij in mijn game een basisspeler bij Real Madrid, waar hij tegen de 10M pr jaar verdient. marktwaarde op 25-jarige leeftijd: 57 miljoen.

bodo_glimt_wallpaper_by_tandeg_d5hk3v6-fullview.jpg

21. Kruissnelheid

Na de zomerperiode was het tijd om een mentaal dipje van ons af te gooien en met hernieuwde energie er opnieuw tegen aan te gaan. De groepsfase van het kampioenenbal ging immers ook opnieuw van start en als uittredend titelverdediger mocht we natuurlijk absoluut geen modderfiguur slaan.

In september mochten we na een onderbreking van zowat 20 dagen beginnen met een opwarmertje in de nationale competitie. Een 4-1 winst van ons schaduwelftal tegen één de degradatiekandidaten gaf in ieder geval het nodige vertrouwen. We slaagden er immers in om te starten met een driepunter op het veld van Lyon in de Champions League dankzij een treffer van Ulrik Saltness. Tegen PSV stond later de eindscore al op het veld na een half uur spelen en op het veld van Dortmund moesten we pas in het slot een gelijkspel toe staan waardoor onze start in het kampioenenbal uitstekend was. Tussendoor plaatsen we ons voor de bekerfinale dankzij Albert Braut Tjåland die tweemaal trefzeker was. Bovendien verzekerden we ons van een derde titel op rij tegen Haugesund.

Bodo.thumb.jpg.550eb83e644dd3448796c24ffd870a28.jpg

Na deze topmaand begonnen we eerst nog een (halve) valse start maar nadien gingen alle registers open. Rosenborg moest in eigen huis een 1-6 blamage slikken en ook KFUM Oslo kreeg een draai om de oren op de slotspeeldag. Zelfs in Europa kregen we meer van dat. Zowel Borussia Dortmund als Olympique Lyon mochten met een 3-0 nederlaag Noorwegen verlaten. We waren duidelijk terug op kruissnelheid gekomen.

1881502197_Bodo2.thumb.jpg.666c6955ad2d118296980d610e396918.jpg

1271499031_Bodo3.jpg.fd30f5581df5b93553a829c7937b6a46.jpg

November teltde nog slechts twee partijen. In Eindhoven namen we afscheid met een 2-2 gelijkspel, nadat we al zeker waren van groepswinst. In de bekerfinale rekenden we op een vlotte zege tegen Strømsgodset IF. Na een doelpunt van Junker in de eerste helft wilde we graag onze voorsprong uitbreiden in de tweede helft maar een penaltydoelpunt vlak na de pauze zorgde voor een hapering nadat onze tegenstander besloot de bus te parkeren. In de verlengigen werd de ingevallen Daniel Karlsbakk uiteindelijk nog de grote held met twee doelpunten. Met een 4-1 eindstand liep de score uiteindelijk toch nog op.

1475309707_Bodo4.jpg.3ae26779de095de3998df7819f03013b.jpg

562792592_Bodo5.thumb.jpg.af535f4a868b2ea73fd4402bb57590b3.jpg

Reacties

Spoiler

@RicoV1989 @True_Legend@Fantasy  @ElMarcos  @xPeejay @RubenS2 @komodo25 @Mordurette  @glennix @JordiW.  @FlyD @DGremlin  @Scoiattolo @MNie @ROEMM @delichris  @V-Traxx @TeamWesil  @Rossini' @Nummerke10

@Titan@rich ruzzian @Emmerich. @Kyrill @Niejo101

Bedankt voor alle reacties!

Mooi om zien hoe Max Normann Williamsen ontvangen wordt. Voorlopig is hij slechts gehaald voor de breedte maar ik kijk er naar uit hoe hij zich verder ontwikkelt.

De figuurlijke schop onder hun kont die sommige jongens gekregen hebben en die ik ook mezelf gang hebben duidelijk hun vruchten afgeworpen. Het was eigenlijk zelfs jammer dat het seizoen er al op zat. Een lange break nu, en voldoende tijd oms voor te bereiden op de start van het nieuwe, waar we er Europees waarschijnlijk meteen zullen moeten staan.

De vorm waar je nog niet zo lang geleden over twijfelde is weer helemaal terug; het is wellicht een normale transitieperiode geweest om naar een constante clubstatus toe te werken. Met weer een binnenlandse hoofdprijs erbij en een overwinteringsticket voor de CL zal er weinig reden tot klagen zijn.

Met afstand weer de beste ploeg van het land. Zijn er inmiddels ploegen van wie je denkt dat die zich de komende jaren kunnen gaan meten met jouw suprematie in de top van het nationale voetbal?

Mooi de groepswinst te pakken in de Champions League, prima prestatie weer. Het kampioenschap zat er natuurlijk al lang en breed aan te komen, maar dat maakt de prestatie ook niet minder mooi.

Met heel veel zeges, waaronder enkele zeer mooie, en geen enkele nederlaag presteer je zoals verwacht uitstekend, zowel nationaal als Europees. Ik ben benieuwd naar de volgende opponent in het kampioenenbal.

Terwijl jouw het team het zeer goed doet, is Rosenborg bezig aan een opvallend zwak seizoen.

Gepost (edited)

bodo_glimt_wallpaper_by_tandeg_d5hk3v6-fullview.jpg

22. Huiswerk

Door het WK in Qatar, dat gewonnen zou worden door Oranje, mochten we begin november al beginnen aan een lange winterstop. Tot eind januari kregen onze spelers vrijaf, om ons vervolgens in dik twee weken en half voor te bereiden op onze heenwedstrijd in de tweede ronde van de Champions League. Als groepswinnaar zou je kunnen hopen op een tegenstander met perspectief, maar dat werd het niet helemaal. Maar onze fans hadden in ieder geval wel een mooie affiche om naar uit te kijken.

Bodo.thumb.jpg.f70ef5ec790f62cfb98b616cfc9e2711.jpg

Stil zitten was er voor mij in ieder niet bij want ik wou zo snel mogelijk klaar zijn met mijn huiswerk. En om daar aan te beginnen was het voldoende om eerst even in de statistieken van vorig jaar te duiken:

682174152_Bodo2.thumb.jpg.6b4a3d7b36f962d427ef76079ac6b6f6.jpg

1604046098_Bodo3.thumb.jpg.46e369546c7f93717379c3a53f383798.jpg

Als je dan kijkt naar al die gemiddelde beoordelingen weten je meteen genoeg. Met de basis zit het méér dan goed. Op het eerste zicht was het dan ook niet nodig om de transfermarkt te moeten op gaan, zolang we deze namen ook daadwerkelijk konden houden. Om andere clubs af te schrikken, en ook gewoon enkele spelers tevreden te stellen, begonnen we dus aan een rondje contractonderhandelingen. Mét resultaat.

Frederik André Bjorkan en Patrick Berg, beide 24, zijn twee kinderen van de club. We zien hen als de steunpilaren om de komende jaren de ploeg rond te bouwen, mede door hun symboliek. Ze tekenden beide een verlenging van vijf jaar, met forse loonsverhoging.

In diezelfde lijn was er een verlenging voor Filip Rønningen Jørgensen. De 20-jarige middenvelder is voorlopig nog maar tweede keuze op het middenveld maar er wordt hem een gouden toekomst voorspeld. Hij speelt nog maar 1 seizoen bij ons maar mag zich ook opmaken voor een forse stijging in zijn salaris. 

De talenten Daniel Karlsbakk, Mads Fagerli Halsøy, Runar Hauge en Odin Thiago Holm ondertekenden ook allemaal een nieuwe overeenkomst. Isak Amundsen is met zijn 23 die status wat ontgroeid maar mocht ook voor vier jaar bijtekenen, ondanks zijn status als bankzitter. 

Op die manier zitten we gebijteld voor de komende tijd en zal er sowieso grof geld op tafel moeten komen wanneer er toch iemand wil vertrekken. Van het basiselftal is enkel Morten Konradsen einde contract eind dit jaar, en weet ik nog niet goed wat ik met hem aanmoet. Kasper Junker zie ik eventueel vertrekken bij een onweerstaanbaar bod, ondanks al zijn belangrijke doelpunten. De prestaties van Ulrik Saltness (30) en Brede Moe (31) zullen ook iets meer dan anderen in het oog gehouden worden gezien er enkele jongeren staan trappelen om over te nemen.

646678206_Bodo4.thumb.jpg.26e7fbc829bc26c12b57a4fc331bf89f.jpg

Maar het bleef niet alleen bij onze spelers. Ook aan de omkadering werd gewerkt. Zo werd onze sportieve staf gevoelig uitgebreid, met daaronder één naam die misschien nog wel een belletje doet rinkelen. Ook ons stadion werd "vernieuwd" (slik) maar nog belangrijker, onze trainings- en jeugdfaciliteiten werden ook aangepakt.

432881345_Bodo5.thumb.jpg.186565c5ef70971c03336d729dddd675.jpg

2127602453_Bodo6.thumb.jpg.8b8ddcbb95f2bd7e5c0db177160611c4.jpg

1142612949_Bodo7.thumb.jpg.f1f0736e1cfda40c00084bb545673006.jpg

390214313_Bodo8.thumb.jpg.450e438754ca1c6b4ade5c0ec191f40c.jpg

Op die manier gaan we 2023 in. We houden onze ogen in ieder geval open op de transfermarkt en hebben een shortlist wanneer er iemand zou vertrekken maar ik plan enkel een zeer doeltreffend transferbeleid te hanteren en verwacht niet meteen nog veel nieuwe namen te mogen verwelkomen die meteen inzetbaar zullen zijn voor onze competitiestart in maart.

Reacties

Spoiler

@RicoV1989 @True_Legend@Fantasy  @ElMarcos  @xPeejay @RubenS2 @komodo25 @Mordurette  @glennix @JordiW.  @FlyD @DGremlin  @Scoiattolo @MNie @ROEMM @delichris  @V-Traxx @TeamWesil  @Rossini' @Nummerke10

@Titan@rich ruzzian @Emmerich. @Kyrill @Niejo101

Bedankt voor alle leuke reacties!

Om op de vraag van @Fantasy te antwoorden: Op korte termijn zie ik geen directe tegenstand in eigen land. Kristiansund is de laatste drie jaar de enige constante in de top 3 (vorig jaar 2e, drie jaar geleden 3e) maar ze zijn hun 3 beste spelers kwijt: hun CV aan ons, hun beste spits aan Kopenhagen, en hun andere spits werd gehuurd. Molde kan rekenen op een uitstekende jeugdwerking en heeft dus het nodige potentieel terwijl Rosenborg traditioneel een gevaarlijke klant blijft. Maar aangezien de eerstkomende jaren meer dan 70 punten zullen nodig zijn naar mijn schatting om kampioen te worden zie ik geen enkele ploeg in de buurt komen.

Edited by Marius

Mooi dat je de kern bij elkaar hebt kunnen houden en sommige zelfs hebt kunnen upgraden en verlengen. Ook mooi dat de faciliteiten vooruit gaan. Vooral die 50 extra zitplaatsen in het stadion zet zoden dan de dijk. :classic_ninja:

• Marius changed the title to [IDS] [FM21] Bodø/Glimt Førr Evig
  • Marius unpinned this topic