Jump to content

[FM21] Bodø/Glimt Førr Evig

Recommended Posts

bodo_glimt_wallpaper_by_tandeg_d5hk3v6-fullview.jpg

2. Vooruitblik

Voor de Noorse voetbalclubs uit de Eliteserien staat er dit seizoen maar 1 ding op het spel en dat is de competitie. Omwille van COVID-19 werd de beker immers geschrapt. De competitie zelf loopt van half juni tot bijna eind december, waardoor er 30 wedstrijden op zo'n 6 maanden tijd dienen afgewerkt te worden. Normaliter start het seizoen al begin april en eindigt het ook al eind november.

Voor de voorbereiding rest ons een maand waarin zeven wedstrijden op het programma staan. Dit moet ons de kans geven om iedereen fit te krijgen voor de competitiestart. We starten met een wedstrijd tegen het tweede elftal alvorens we voor een korte stage naar Spanje trekken en daar vier tegenstanders treffen. Zodra we terug in het land zijn staan er nog twee wedstrijden gepland die ervoor moeten zorgen dat we klaar zijn om de competitie af te trappen tegen landskampioen Molde. Van een pittige start gesproken.

Als we kijken naar de prognoses is de landskampioen immers kandidaat om zichzelf op te volgen. Met een tweede plaats onder de kenners worden we echter zelf ook hoog ingeschat. Topfavoriet is Rosenborg.

Bodo.jpg.a4cc746791d622ecc155932a3b99e045.jpg

Ook het bestuur deelt de mening dat we hoog moeten kunnen scoren dit jaar en verwacht een plaats in de top drie. We krijgen daarvoor echter geen transferbudget. Gelukkig heb ik zoals altijd het eerste transfer window uit gezet en ben ik tevreden met de kern die er staat.

Qua tactisch plaatje kies ik voor een 4-2-4. Dit verschilt van de 4-3-3 waarmee Bodø/Glimt vorig seizoen een tweede plaats behaalde maar geeft ons naar mijn mening meer opties om aanvallend uit de hoek te kunnen komen. Door middel van een AMC zouden we immers in staat moeten zijn om meer combinatievoetbal tot in de 16 van de tegenstander te brengen maar blijven we ook beschikken over de troeven van onze flanken en kunnen we ook nog steeds gebruik maken van de lange bal bij een snelle uitbraak.

277217562_Bodo2.jpg.a878c095556ebbe3d4b0208101aaab4b.jpg

Deze tactische aanpak wierp in ieder geval al haar vruchten af tijdens de oefenwedstrijden. We wonnen vijf keer en verloren enkel van de Spaanse topklasser Getafe. We lijken dus behoorlijk zorgeloos te kunnen starten aan het seizoen. Een blik op de spelerskern leerde mij wel dat we met een aflopend contract zitten bij één van onze key players, Philip Zinckernagel. Hij heeft echter geen intentie bij te tekenen en aangezien we al de laatste 6 maanden van zijn verbintenis in gaan denk ik ook niet dat dit nog zal veranderen. De pijn wordt verzacht aangezien hij één van de weinige buitenlanders is in de kern maar natuurlijk had ik liever nog een transfersom voor hem ontvangen.

2014337966_Bodo3.jpg.85bfc14a38fff69764aaf42b3d7678fa.jpg

Reacties

Spoiler

@Pavel Nedved @Fantasy @Badmuts @Rossini'  @ElMarcos @jefri @xPeejay @RubenS2 @komodo25 @Mordurette @Bingbangboem @glennix @JordiW. @spaansetukker @FlyD @DGremlin @Going up @Scoiattolo @MNie @ROEMM @delichris @Cicchio @Vlonkie @V-Traxx

Wow, bedankt voor de talrijke en vooral ook enthousiaste reacties! Hopelijk kan ik jullie tijdens het vervolg steeds even veel blijven boeien. 

Vanzelfsprekend spelen we trouwens op kunstgras inderdaad :)

• Replies 316
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

18. Het tactisch plaatje Op algemeen verzoek geef ik jullie graag een inkijk in onze tactiek. Of het deze alleen is die verantwoordelijk is voor het succes met Bodø/Glimt durf ik zelf in twijf

17. Finale 28 mei 2022 moest een legendarische dag worden in de geschiedenis van Bodø/Glimt. Plaats van afspraak: Sint-Petersburg. Op het toneel: meer dan 56.000 knotsgekke Italianen en 8.000

3. Perfect rapport   We zijn ondertussen bijna twee maanden onderweg en hebben in die tijd al 10 competitiewedstrijden afgewerkt. Toch heeft het hoge ritme ons geen punten gekost. Integendee

Posted Images

Bodo! (Geen idee waar op mijn telefoon de speciale letter zit...) Lijkt me bovenal een prachtige plek om te bezoeken en een goede reden om daar dus een novelle mee te starten. Met een degelijke voorbereiding lijkt de groep er klaar voor te zijn. 

De bookmakers hebben er in ieder geval vertrouwen in dat het een mooi seizoen kan worden. De voorbereiding is prima. Zonde dat Zinckernagel nog geen intentie heeft om bij te teken, hopelijk draait hij nog bij. 

4 minuten geleden zei Bingbangboem:

Dacht ook meteen aan Mads Junker door zijn verleden bij Mechelen, maar die is ondertussen al bijna 40 ;c 

Dat zegt niets als je ziet dat Miura nog speelt met zijn 53ste.

De voorbereiding is prima verlopen voor jouw team. Hopelijk kan je de goede lijn van de oefenwedstrijden doortrekken in de competitie. Ik heb het team even op Wikipedia bekeken en één speler heeft een interessante naam, met name Brede Moe. In Noorwegen een gewone naam, veronderstel ik, maar in 't Vlaams een leuke combinatie.

bodo_glimt_wallpaper_by_tandeg_d5hk3v6-fullview.jpg

3. Perfect rapport

We zijn ondertussen bijna twee maanden onderweg en hebben in die tijd al 10 competitiewedstrijden afgewerkt. Toch heeft het hoge ritme ons geen punten gekost. Integendeel. De start is niet minder dan uitmuntend te noemen.

Het begon al met de openingsspeeldag. Tegenstander was uittredend landskampioen Molde. Het werd een ware afstraffing voor de bezoekers. Na 90 minuten stond er immers een puike 3-0 op het bord. Ola Solbakken stond meteen tweemaal aan het kanon en ook Viktor Boniface pikte zijn doelpuntje mee.

Bodo.jpg.5ba300c6409a49c10af378d4520d7547.jpg

De toon was meteen gezet. Wedstrijd na wedstrijd werden de zeges aan mekaar gerijgd met ook enkele opvallende scores zoals 3-0, 4-0, 5-0 en 5-1. Het bilan is dan ook 30 op 30 na speeldag 10. Vandaar dat kunnen we spreken van een perfect rapport zoals de titel van deze update al deed uitschijnen. Scoren doen we trouwens vanuit elke linie, al was de bijdrage van Kasper Junker, Philip Zinckernagel, Runar Hauge en Viktor Boniface significant.

957180747_Bodo2.jpg.99d0d1716390e2f7c8376fe816e13785.jpg

Wat heeft dat als gevolg voor de tussenstand? Hebben we al een straatlengte voorsprong op de concurrentie? Niet helemaal. Nummer drie, Brann, staat al wel op 11 punten maar naaste achtervolger Rosenborg houdt ons nog enigszins in het vizier met 25 op 30.

1185587299_Bodo4.jpg.b9d4845a5b914396a910220601a05106.jpg

Op de volgende speeldag staat de topper tegen onze concurrenten uit Trondheim op het programma. Meteen een belangrijk duel met het oog op de spanning voor het vervolg van de competitie. Aangezien we ondertussen al half augustus zijn zou je ook verwachten dat we al actief waren in de Europese voorrondes maar niets is natuurlijk minder waar dit seizoen. Onze eerste wedstrijd staat pas eind augustus gepland. Vier voorrondes scheiden ons van het hoofdtornooi van de Europa League, dat pas na midden oktober van start gaat. Zelfs in de eerste voorronde zijn we geen reekshoofd bij de loting. Er dient dus mogelijk een zware weg afgelegd te worden. De eerste tegenstander luidt naar de naam Lokomotiv Tbilisi. Mij volledig onbekend eerlijk gezegd.

1560585755_Bodo3.thumb.jpg.812160aeab5b1cf1040b5ece5cdd2380.jpg

Verder konden we al snel een eerste contractverlenging van een beloftevolle jeugdspeler verzilveren. Sebastian Tounekti, een 18-jarige vleugelspeler, tekende bij voor drie jaar. Was er dan ook nog negatief nieuws? Toch wel. Philip Zinckernagel tekende voor een Chinese club, zoals eerder gevreesd, en zal aan het einde van het seizoen transfervrij de deur uitlopen. Ze boden hem een extravagant salaris waar wij niet mee kunnen concurreren en bovendien weigerde hij ook elk gesprek over een mogelijke verlenging. Een optie was ook om hem nu al te laten gaan en nog 1 miljoen euro te vangen maar ik zag hem liever het seizoen uitdoen. Ook qua langdurige blessures kenden we al een portie pech. Solbakken viel op speeldag twee al uit voor drie maand, en ook linksachter Bjorkan diende een pauze van 7 weken in te lassen. Gelukkig zijn al onze posities dubbel bezet en konden we het tot hiertoe allemaal behoorlijk goed opvangen.

Reacties

Spoiler

@Pavel Nedved @Fantasy @Badmuts @Rossini'  @ElMarcos @jefri @xPeejay @RubenS2 @komodo25 @Mordurette @Bingbangboem @glennix @JordiW. @spaansetukker @FlyD @DGremlin @Going up @Scoiattolo @MNie @ROEMM @delichris @Cicchio @Vlonkie @V-Traxx

@Titan @Niejo101

Bedankt opnieuw voor alle reacties en interesse in dit verhaal!

Om te antwoorden op jullie vraag: onze spits is niet de gekende, en ondertussen ook gepensioneerde, Mads Junker maar luistert wel naar de naam Kasper Junker. Deze 26-jarige Deen was niet meteen een hoogvlieger in eigen land de afgelopen jaren maar scoorde wel aan de lopende band bij zijn debuut in de Eliteserien. Voor Stabaek scoorde hij immers 6 keer in 12 wedstrijden vorig seizoen waarna hij bij onze club terecht kwam.

Junker.thumb.jpg.d96f2cfa2a2aa744a2a02de715c06593.jpg

Edited by Marius