Jump to content

[FM 21] Geboren en getogen

Recommended Posts

• Replies 582
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Einde verhaal   Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan. De tijd van gaan is nu gekomen, na 278 wedstrijden en 710 doelpunten valt het doek van deze novelle.    In 5 se

De Belgische competitie is wel erg in trek de laatste tijd! Mooie intro in ieder geval! Succes!

De finale   Ons seizoen werd op het laatste nog met een wedstrijd verleng door de overwinning tegen Manchester City, en zo kwamen we onverhoopt in de finale van de Champions League. Nu we er

Wat een heerlijke resultaten blijf je toch neerleggen. De volgende stap is waarschijnlijk om al een keer kampioen te zijn voor de play-offs zelfs nog maar moeten beginnen. Maar ook in Europa presteer je weergaloos en toon je dat vorig jaar geen toeval was. De finale is nu al binnen. Enkel dat bericht van die overname zorgt dan toch voor wat donderwolken boven Limburg.

Het antwoord was 7 bij het openen van deze novelle. Iedere keer vraag ik me af hoeveel groene bolletjes ik deze keer te zien krijg. Ben niet teleurgesteld door het aantal, want alle wedstrijden zijn gewonnen. Dit gaat een knaller van een seizoensfinale worden!

Wat een overmacht zeg! Heerlijk seizoen weer. Afwachten wat de overname doet, anders kan het inderdaad een verstandige keuze zijn om verder te kijken. 

Geboren-en-getogen.png

Einde seizoen

Normaal gezien is de laatste maand van de competitie rustig uitbollen, zeker als je de titel al op zak hebt. Maar we hebben de halve finale van de Champions League en finale van de Croky cup nog op het menu staan plus heel de club zit nog steeds op het hete kolen door de geruchten van de overname. Een transferverbod is nog steeds van kracht, we zullen zien hoe dit afloopt.

Omdat we al kampioen geworden zijn na 1 wedstrijd in de Play-Off 1 lag hier ook totaal de focus niet meer op. Dit merkte we ook tijdens de wedstrijd tegen Antwerp die op 0-0 eindigde. 

Wel voor de knikkers was het tegen Bayern München om zo een plekje in de finale te garanderen. Ook hier weer was de wedstrijd niet voor mensen die spektakel willen zien. Het werd een tactisch steekspel met veel druk van beide ploegen maar zonder veel kansen langs beide kanten. Dani Olmo kon Bayern in minuut 70 op voorsprong brengen, Pierre Dwomoh scoorde 3 minuten later al de gelijkmaker. Zo werd het 1-1 in de Luminus Arena en mogen we ons opmaken voor de tweede Champions League finale in 2 jaar. Ook deze keer is onze tegenstander Liverpool. 

2 dagen later werd KAS Eupen afgemaakt op verplaatsing in Limburg. Na 90 minuten spelen was het 5-1. Doelpunten werden gemaakt door Deyonge (2x), Vranckx en Van De Perre. Ortwin Dewolf maakte ook nog een eigen doelpunt. Konan N'Dri kon nog tegenprikken maar het was alles behalve voldoende. 

Koppel dagen later mochten we op bezoek op Sclessin. Ook hier konden we de overwinning meenemen. Twee doelpunten van Carrasco en een goaltje van Nikão konden voor de 2-3 overwinning zorgen. 

En dan was het tijd voor de finale van de Croky Cup. Club Brugge was onze tegenstander en zij hadden deze prijs nodig om hun seizoen te redden. Dat redden ging jammer genoeg niet lukken want het Koning Boudewijn Stadion werd een bloedbad. Na 90 minuten spelen stond er een zware 0-7 op het bord in ons voordeel. Joaquin Alvarez scoorde maarliefst 4 keer en trok de ploeg mee richting de overwinning. Vranckx, Oyen en Carrasco pikte ook hun doelpuntje mee. Kapitein Cuesta mocht zo de 4de prijs van het seizoen in de lucht steken. 

Met nog 2 wedstrijden op het programma in de vaderlandse competitie mochten we eerst op bezoek gaan bij Eupen. De voetjes stonden nog niet 100 procent op de grond want we verspeelde punten op de Kehrweg. 90 minuten lang hadden we het moeilijk, mede waarschijnlijk ook door het aantal jonkies in de basis. Het werd 2-2 door doelpunten van Alvarez (die in de 80ste minuut binnen de lijnen kwam) en Sakkali, hij maakte zijn eerste doelpunt voor de hoofdmacht. 

De Play-Off's sloten we toch af met een knaller van een wedstrijd. Antwerp was het slachtoffer van dienst en werd helemaal met de grond gelijk gemaakt voor eigen publiek. Een zware 0-6 eindstand was te lezen op het Antwerpse scorebord. Nikão was volledig in zijn sas, hij maakte 3 van de 6 doelpunten. Deyonge, Alvarez en Vranckx volgde zijn voorbeeld. 

En dan stond de grote wedstrijd nog voor de boeg. De finale van de Champions League tegen Liverpool. Camp Nou in Barcelona was volledig vol gelopen voor deze confrontatie en beide ploegen waren er meer dan klaar voor. Het eerste fluitsignaal was gegeven en iedereen zag direct wat voor een wedstrijd dat het ging worden. Klopp en ik hadden wat wijzigingen doorgevoerd en kozen er beide voor om behoudend te spelen. Ikzelf ging van 3 naar 5 verdedigers om zo hun flankspelers in toom te houden. De eerste helft gebeurde bitter weinig maar na de rust kwamen beide teams wel met nieuwe ideeën uit de kleedkamer. De kansen begonnen vaker te komen en de wedstrijd had een doelpunt nodig om helemaal open te bloeien. Dit doelpunt kwam pas 7 minuten voor tijd. Mo Salah glipte voorbij Foulon en maakte er met een schot richting de verre hoek 0-1 van. De moed zonk me bijna in de schoenen, als je zo laat in de wedstrijd een doelpunt om de oren krijgt kan je de beker bijna op je rug schrijven. Wat ik wel zag is dat mijn spelers de kopjes niet lieten hangen. Ze gingen er nog harder tegenaan en dit beloonde zich ook. In minuut 92 maakte Yannick Carrasco er 1-1 van.  De Belgisch international begon net over de middenlijn aan een solo, wurmde zich voorbij Henderson en Van Dijck en schoot de bal laag voorbij Allisson. Alles is nog mogelijk! Wat niemand durfde voorspellen gebeurde amper 1 minuut later. Florentino Luis speelde een domme bal richting het centrum die onderschept werd door Alvarez die hem in een tijd diep stak voor Nikão. De pijlsnelle Braziliaan kwam oog in oog met Allison maar bezweek niet, hij trapte de bal koelbloedig tegen de netten. 2-1 en opdracht geslaagd, de beker met de grote oren gaat voor de tweede keer op rij richting Genk!

wedstrijden.png

En zo kwamen we tot het einde van de competitie. Van onze eerste plaats waren we al een tijdje zeker, maar alles eronder is natuurlijk ook op zijn plek gevallen nu. Antwerp mag zichzelf Vice-Kampioen noemen en volgend jaar deelnemen in de Champions League, Standard gaat naar de Europa League en Eupen mag door de voorrondes proberen te geraken. Union won Play-Off 2 en zal via die weg ook in de voorrondes van de Europa League spelen. 

play-off.png

Naar mijn mening waren afgelopen weken een hel, non-sportief dan wel te begrijpen. De overname kwam steeds dichter en dichter tot ik plots dit in mijn mailbox kreeg: de overname ging niet meer door! Voor mij toch wel een zeer grote opluchting!

overname.png

Tot slot vielen er nog een aantal van onze spelers in de bloemetjes op het einde van het seizoen. Niet verwonderlijk na weer een succesvolle campagne. Zo kreeg Joaquin Alvarez de gouden schoen (prijs voor topschutter in de Champions Leaugue) met 12 doelpunten. Nikão werd uitgeroepen tot talent van de Jupiler Pro League, niet verwonderlijk na 31 doelpunten in 28 wedstrijden en Maarten Vandevoordt mocht zich na 23 clean sheets in 40 wedstrijden bekronen tot Doelman van het Jaar. 

Het was een prachtig seizoen vol met doelpunten. Alvarez scoorde in alle competities 51 doelpunten in evenveel wedstrijden, Nikão kwam in totaal op 37 in 42 wedstrijden en zelfs centrale verdediger David Carmo scoorde 16 keer. We pakte elke prijs dat we maar konden meepikken, we verloren geen enkele keer. Genk swingt zoals nooit tevoren. 

Bedankt voor de leuke reacties!

@delichris @MNie @Jaspeeer123 @RicoV1989 @glennix @DGremlin @Marius @JordiW. @komodo25 @Scoiattolo @Fantasy @RubenS2 @Niejo101 @19CH98 @ElMarcos @Emmerich. @Glenn08 @FlyD @Kyrill @kmk

Super gedaan! Tweede CL-titel in twee jaar tijd. Daarnaast ook tussendoor af en toe maar even laten zien dat wanneer je compleet bent er geen Belgische ploeg is die aan je kan tippen getuige de 0-7 en de 0-6

Wat een prachtig seizoenseinde! Van uitbollen was er niet echt sprake als je nog uitslagen als 5-1 en 6-0 laat noteren in de play-offs. Om over de bekerfinale nog maar te zwijgen. Wat een ultieme vernedering voor Brugge. In de CL finale ging je van de hel naar de hemel, prachtig om jezelf op te volgen! En dan moest het beste nieuws misschien nog wel komen.

Geboren-en-getogen.png

Einde verhaal

Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan. De tijd van gaan is nu gekomen, na 278 wedstrijden en 710 doelpunten valt het doek van deze novelle. 

In 5 seizoenen won ik met KRC Genk 5 keer de titel, 4 keer de beker, 3 keer de Belgische Supercup, 2 keer de Champions League en 1 keer de UEFA Supercup. Om nog maar te zwijgen van de talloze individuele prijzen! 

Ik speelde al eerder in deze save met de gedachte om er een punt achter te zetten, de uitdaging werd steeds minder en het gat met de concurrentie (zeker in eigen land) werd te groot. Dit samen met dat ik vanaf morgen weer aan het werk kan (Covid-19 heeft me sinds maart 2020 tot vandaag de dag al langer dan 1 jaar thuis gezet) leek mij het goede moment om het hier voor deze novelle af te sluiten. 

Ondanks dat ik weer aan het werk ga blijf ik hier actief en heb ik zelf al een nieuw save idee waarover ik aan het denken ben. Deze kan je dan ook weer meevolgen in dit subforum. Het zal iets worden waar ik me grafisch in ga uitleven zodat ik daar mijn ei ook een beetje in kwijt kan.

Hier mag dus een slotje op, ook ben ik enigszins verplicht om jullie te bedanken voor de leuke reacties, de toffe comments, de privéberichtjes die ik kreeg en gewoon de tijd en moeite die jullie namen om door mijn updates te lezen. Ik hoop dat jullie er evenveel plezier aan beleefde als ikzelf en ik hoop jullie terug te zien bij de volgende save! 

@delichris @MNie @Jaspeeer123 @RicoV1989 @glennix @DGremlin @Marius @JordiW. @komodo25 @Scoiattolo @Fantasy @RubenS2 @Niejo101 @19CH98 @ElMarcos @Emmerich. @Glenn08 @FlyD @Kyrill @kmk