Jump to content

[FM 21] Geboren en getogen

xPeejay
 Share

Recommended Posts

Geboren-en-getogen.png

Twijfel

Na 1446 dagen als manager van Genk en 217 wedstrijden op de teller begint er toch wat te knagen. In 4 seizoenen bereikte we wat niemand dacht dat mogelijk was. 

4-seizoenen-genk-geknipt.png

Elk jaar een extra trofee in onze kast. Van alleen de titel in de Jupiler Pro League gingen we naar de quadruple. Alles wat ik wou bereiken in Genk is behaald. Is het misschien tijd voor een nieuwe wind?

statistieken-geknipt.png

In al onze wedstrijden konden we prachtige statistieken voorleggen, we scoorde geweldig veel goals en wonnen ook enorm veel wedstrijden. Zou mijn profiel en deze statistieken zorgen voor veel interesse van andere ploegen? Een ploeg heeft zich al gemeld voor me: Manchester City. Na een heel aantal jaar onder Pep Guardiola hebben ze nog steeds geen succes gevonden in de Champions League, iets wat voor hun toch wel het ultieme doel is. Er staat een uitnodiging voor een gesprek in de mailbox, maar zou ik er naar toe gaan? 

Voor de rest staan er veel vacatures open zoals bijvoorbeeld Sevilla maar ik ben niet de persoon die op zoek gaat naar een nieuwe job, de job moet naar mij komen. Maar natuurlijk zijn we nog niet zo ver, ik sta nog steeds onder contract in Genk. 

Praten met familie over je carrière is belangrijk, om te zorgen dat je de juiste stappen maakt op de juiste moment. Er zijn veel mensen die mijn reis door de jaren gevolgd hebben, ik hoop dat zij mij kunnen helpen. De opties zijn vrij simpel:

1. Ik blijf in Genk en maak van hun de grootste ploeg van de wereld. De kern zal wel uit elkaar vallen. Joaquin Alvarez en Enrique Gomez willen kosten wat het kost vertrekken en zijn niet te houden.

2. Ik ga het gesprek met Manchester City aan en kijk wat er uit de bus komt. Een leuke ontmoeting met KRC Genk legende Kevin De Bruyne is aanstaande dan.

3. Ik neem na 4 jaar Genk de beslissing om mijn ontslag te nemen en ik kijk welke clubs dat mij iets aanbieden. 

Een moeilijke keuze die veel slapeloze nachten met zich mee gaat brengen. Ik ben benieuwd wat het gaat worden. 

Bedankt voor de leuke reacties!

@delichris @MNie @Jaspeeer123 @RicoV1989 @glennix @DGremlin @Marius @JordiW. @komodo25 @Scoiattolo @Fantasy @RubenS2 @Niejo101 @19CH98 @ElMarcos @Emmerich. @Glenn08 @FlyD

Dit is een update die ik niet verwacht had. Ik hoop echt dat je doorgaat met Genk om te "bewijzen" dat de CL titel geen incident was. Dat je kern uit elkaar valt is natuurlijk zeer jammer, ik snap ook niet dat je als speler weg zou willen bij een club die net de CL gewonnen heeft.

Aan de andere kant is de Premier League natuurlijk de uitdaging voor iedere topcoach aangezien iedereen daar niet normaal veel middelen tot zijn beschikking heeft kan je als coach daar echt het verschil maken. Via Kevin de Bruyne dan de link met Genk blijven houden is ook bijzonder natuurlijk. 

Logisch dat er no veel succes en een steeds kleiner wordende uitdaging iets begint te knagen. Persoonlijk vind ik dat het altijd een risico is om in een save plots van club te veranderen, tenzij je een duidelijk doel voor ogen hebt zoals een journeyman of een pentagon challenge. 

Een lastige keuze denk ik. Vaak haalt de wisseling van de team toch de flow uit de game, tenzij je zoals @Marius al aangaf een heel duidelijk doel hebt. Het is aantrekkelijk om naar City te gaan of ontslag te nemen en dan te zien wie zich melden. Aan de andere kant kan ik mij voorstellen dat je juist op zoek gaat naar een project waar jij energie van krijgt. 

Keuzes, keuzes.. Welke beslissing je ook maakt, het zal hoe dan ook de goede zijn. Optie drie geeft je het meeste flexibiliteit, maar zoals in optie twee benoemd kun je natuurlijk altijd het gesprek aan gaan. Ben benieuwd wat je gaat doen!

Geboren-en-getogen.png

Ik blijf!

Na dagen van twijfel en grondig nadenken is de keuze gevallen. Ik blijf bij KRC Genk en zal proberen de dominantie verder te zetten in de volgende seizoenen. Ik kreeg van het bestuur wel de belofte dat ik op elk mogelijk moment kan vertrekken als ik hier zin in heb. Het vertrouwen dat ze mij geven en de vrijheid die hierbij komt kijken is een mooi situatie om in de volgende jaren naar mijn carrière te kijken en eventueel de volgende stap te zetten. 

We zaten natuurlijk ook al in de voorbereiding van het huidige seizoen, een zeer belangrijk moment toch zeker als je weet dat de Pro League Supercup & de Uefa Supercup nog op het programma stonden. Maar beginnen doen we bij het begin: de voorbereiding. 

Zoals jullie weten prefereer ik de voorbereiding in eigen land te doen en daarbij heel wat Belgische ploegen uit te nodigen in de Luminus Arena. Dat was dit jaar natuurlijk niet anders.

Beginnen doen we tegen Diegem Sport. Het was te merken dat de jongens uit vakantie kwamen maar dat weerhield ons niet om de overwinning in de wacht te slepen. Het werd 3-0 na doelpunten van Thorstvedt, Onuachu en Nolan Martens, een speler uit de jeugd die in de voorbereiding bij ons mag aansluiten.

Tegen Dendermonde liep de goalcarrousel wel op volle toeren. Het provinciale ploegje werd met de grond gelijk gemaakt met daarbij ook een hele waslijst aan Genkse doelpuntenmakers. Oyen (3x), Onuachu (4x), Adnane Abid (jeugdspeler, 3x), Vranckx, Carmo, Hedman, Thorstvedt (2x), Lucumi, Dwomoh, Roosen & Cuesta maakte de doelpunten. 

Op dat elan gingen we verder tegen Diest. De doelpunten vlogen hun rond de oren en het scorebord kon amper de tussenstand bijhouden. Na het laatste fluitsignaal konden we 16-0 aflezen in de Luminus Arena. Alvarez (2x), Boljevic, Carmo (3x), Roosen (5x), Cuesta, en Onuachu (4x) zorgde voor de treffers. 

En dan was het tijd voor de Pro League Supercup natuurlijk. Een wedstrijd dat de afgelopen jaren altijd Genk - Club Brugge was. Deze keer was het natuurlijk niet anders. Brugge begon sterk aan de wedstrijd en kwam na 13 minuten al op voorsprong door Simon Delli. We hadden het moeilijk het eerste halfuur, kwamen er nooit goed uit en het zag er naar uit dat we met een achterstand de kleedkamers in mochten. Maar dat was buiten Joaquin Alvarez gerekend, de Argentijn die al aanhaalde dat hij klaar was voor de volgende stap in zijn carrière maakte in minuut 41 de gelijkmaker. Een goed moment om vanaf hier te zorgen dat we de tweede helft beter inzetten. En dat gebeurde ook, onze Genkies  kwamen veel sterker voor de dag in de tweede helft en liet zien waarom dat zij de ploeg van België zijn. Thorstvedt zetten ons in minuut 59 op voorsprong, Alvarez maakte daar 3-1 van in minuut 67 en vanop de stip maakte hij er 9 minuten later 4-1 van, tevens ook zijn derde doelpunt. Einde partij, de Pro League Supercup is weer voor KRC Genk!

Een week later mochten we de competitie dan aftrappen, ook tegen Club Brugge. Een zeer rare datum want de 2de speelronde was pas 3 een kleine 3 weken later. 24.604 mensen waren aanwezig in de Luminus Arena om toch wel de topmatch van de speeldag mee te pikken. Het werd een zeer zakelijke wedstrijd, zeker vanuit het Genks perspectief. Boljevic maakte er na 16 minuten al 1-0 van via een kopbaldoelpunt aan de tweede paal. Alvarez verdubbelde deze score een klein kwartier later. Vanaf toen besloten we de wedstrijd rustig uit te spelen, Brugge kwam er nog twee keer goed uit maar besloten op Vandevoordt. 2-0 na 90 minuten en de eerste punten staan weer op de tabellen. 

oefenwedstrijden-geknipt.png

Bedankt voor de leuke reacties!

@delichris @MNie @Jaspeeer123 @RicoV1989 @glennix @DGremlin @Marius @JordiW. @komodo25 @Scoiattolo @Fantasy @RubenS2 @Niejo101 @19CH98 @ElMarcos @Emmerich. @Glenn08 @FlyD

Mooi dat je blijft! Tijdens de voorbereiding mocht het telraam er alvast bij. Dat je daarna al twee keer Club Brugge aan de zegekar bindt geeft alvast veel vertrouwen voor het vervolg.