Jump to content

MU Scout - spelregels, hall of fame & discussie

Recommended Posts

• Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Uitslag ronde 6 Genoeg keuze voor een nieuwe centrale verdediger voor Torino. Voor mij persoonlijk was dit een van de leukste opdrachten, omdat van heinde en verre spelers gescout werden, met daa

Uitslag ronde 1 De eerste ronde zit erop. In onderstaande tabel zie je in volgorde de vijf belangrijkste eigenschappen waar naar gekeken is, gevolgd door vier secundaire eigenschappen. Hoe hoger

Lekker, mooie binnenkomer. Dit ligt me beter dan 'Raad de Speler'  

Posted Images

• 2 weeks later...

Uitslag ronde 6

Genoeg keuze voor een nieuwe centrale verdediger voor Torino. Voor mij persoonlijk was dit een van de leukste opdrachten, omdat van heinde en verre spelers gescout werden, met daarbij ook een hoop onbekende namen. Dat heeft dan ook zijn stempel gedrukt op deze ronde. Daarover straks meer. In onderstaande tabel zie je in volgorde de vijf belangrijkste eigenschappen waar naar gekeken is, gevolgd door vier secundaire eigenschappen. Hoe hoger de reputatie, hoe meer punten aftrek je hebt gekregen. De bonuspunten zijn 0,1 bonuspunt voor elke kwart miljoen euro die je van je transferbudget hebt overgehouden plus drie punten voor een speler onder de 30. Deze bonus behaalde iedereen.

De winst zat hem deze keer voornamelijk in de attributen van de spelers, maar ook zeker in de reputatie. Qua eigenschappen staken de spelers van Nom de Guerre en neva boven de rest uit. De speler van neva had alleen wel een veel lagere reputatie. Voor de uiteindelijke top drie geldt dat zij een fikse bonus kregen, waardoor er ook een flink gat ontstaan is in de stand tussen die drie deelnemers en de rest!

2fda0a06dd819944af47231fdd723f12.png

Punten

1. @neva - 6 punten
  2. @Nom de Guerre - 5 punten
  3. @Lupus. - 4 punten
  4. @Fantasy - 3 punten
  5. @RicoV1989 - 2 punten
  6. @Kevinreijnen - 1 punt
    @Urbeto - 1 punt
    @FMNOOB - 1 punt

Opvallend is dat we op de onderste twee plekken de winnaars zien van de vier vorige opdrachten. Die eer is nu voor @neva. Gefeliciteerd! Even beraden op een nieuwe opdracht en dan is ronde 7 in aantocht!

• 2 weeks later...
Gepost (edited)

Doe ik iets fout? Heb i.i.g. geen 6 miljoen TB. Kan wel wat schuiven, maar startte hem zojuist nog opnieuw om te kijken of er geen extra bestanden waren ingeladen. 

Schuiven lukt ook niet ghehehe ;c 

Edited by neva
Op 19-5-2021 om 19:24 zei neva:

Doe ik iets fout? Heb i.i.g. geen 6 miljoen TB. Kan wel wat schuiven, maar startte hem zojuist nog opnieuw om te kijken of er geen extra bestanden waren ingeladen. 

Schuiven lukt ook niet ghehehe ;c 

Ik zag je inzending net en had dit berichtje even gemist, mijn excuses. Nog steeds een lager transferbudget? Ik kan even niet bij FM, maar anders pas ik de opdracht even wat aan.

14 minuten geleden zei Tim':

Ik zag je inzending net en had dit berichtje even gemist, mijn excuses. Nog steeds een lager transferbudget? Ik kan even niet bij FM, maar anders pas ik de opdracht even wat aan.

TB was 4,2 uit mijn hoofd. Kan ook 4,4 zijn geweest. Geen ruimte in salarishuis om te schuiven. Geen custom DB files ingeladen. Wel gewoon laatste DB update van SI. 21.4. Geloof ik ofzo

3 minuten geleden zei neva:

TB was 4,2 uit mijn hoofd. Kan ook 4,4 zijn geweest. Geen ruimte in salarishuis om te schuiven. Geen custom DB files ingeladen. Wel gewoon laatste DB update van SI. 21.4. Geloof ik ofzo

Als je een eerdere versie gebruikt heb je dan het zelfde probleem?  Bijvoorbeeld de eerst speelbare versie van FM?

2 minuten geleden zei FMNOOB:

Als je een eerdere versie gebruikt heb je dan het zelfde probleem?  Bijvoorbeeld de eerst speelbare versie van FM?

Ja dacht ik wel. Maar maakt niet uit. Heb alsnog een mooie transfer kunnen doen.

Gepost (edited)

Zal er één dezer dagen nog even naar proberen te kijken, ben even druk met de studie :uhoh:

Edited by Urbeto
  • 2 weeks later...

Dat is een hele goede vraag. Ik zit even met wat technische problemen, waardoor de uitslag nog even op zich laat wachten. Het vergroot de spanning in elk geval wel hoop ik ;c 

Uitslag ronde 7

Een teleurstellende ronde qua aantal deelnemers, maar zeker ook qua reactie van de uitslag. Even wat problemen met Excel, waarin ik al die mooie tabelletjes maak, zoals deze hieronder. Daarin zie je in volgorde de vijf belangrijkste eigenschappen waar naar gekeken is, gevolgd door vier secundaire eigenschappen. Hoe hoger de reputatie, hoe meer punten aftrek je hebt gekregen. De bonuspunten zijn 0,2 bonuspunt voor elke kwart miljoen euro die je van je transferbudget hebt overgehouden plus drie punten voor een speler boven de 24. Deze bonus behaalde iedereen.

Qua kwaliteiten zaten drie van de vier spelers erg dicht bij elkaar. Behrami bleek iets beter dan de rest en Gabriel viel af vanwege zijn hogere reputatie en transfersom. Vooral de extreem lage transfersom van Behrami heeft voor de winnaar gezorgd, gezien de hoge bonus. Ook Zdjelar stak nog boven de twee andere inzendingen uit.

664fa79a5b38340579ba102a8a8cb3a1.png

Punten

1. @Urbeto - 6 punten
  2. @Fantasy - 5 punten
  3. @FMNOOB - 4 punten
  4. @neva - 3 punten

Voor de vierde keer in zeven rondes gaat @Urbeto er met de overwinning vandoor, hulde! Check vooral ook even de stand in het algemene klassement, in deze post. Ronde 8 komt eraan!