Bolderbast Geplaatst 13 januari 2021 Share Geplaatst 13 januari 2021 (bewerkt) We kunnen wel zeuren over muziek, maar we kunnen er nog beter van genieten. Dus een tegenhanger voor het topic over overgewaardeerde artiesten. Welke muziek moeten mensen toch echt eens wat beter onder de spreekwoordelijke loep nemen? Dat hoeft niet je meest vage indiebandje te zijn (die zijn namelijk niet gerated), maar het is leuker om muziek voor te leggen die mensen nog niet echt op waarde kunnen schatten of dat bijvoorbeeld vaker op de radio moet komen. Ik zal aftrappen met LCD Soundsystem. Dat heb ik het afgelopen jaar meerdere malen opgezet en was eigenlijk verbaasd dat ik daar niet veel vaker naar heb geluisterd. Inmiddels dus wel op het gehele oeuvre aan het dansen. Hopelijk staan ze nog een keer in een lokaal poppodium. 13 januari 2021 bewerkt door Bolderbast Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 13 januari 2021 Share Geplaatst 13 januari 2021 All My Friends is zo fucking goed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Becks Geplaatst 13 januari 2021 Share Geplaatst 13 januari 2021 Alles van TATE. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 13 januari 2021 Share Geplaatst 13 januari 2021 7 uur geleden zei Richarð.: All My Friends is zo fucking goed Is het ook, absoluut. LCD is sowieso gaaf man. Dance Yourself Clean, Tonite, gewoon goed man. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 14 januari 2021 Share Geplaatst 14 januari 2021 Dit zijn wel heerlijke artiesten, zowel TATE als LCD Soundsystem ga ik eens even beluisteren dit weekend. Vind zelf Kodaline ondergewaardeerd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 14 januari 2021 Share Geplaatst 14 januari 2021 Op MU wordt 'ie prima op waarde geschat, maar overall vind ik Sufjan Stevens zeer ondergewaardeerd bij het grote publiek. Misschien is ondergewaardeerd niet het goede woord, mist eerder de bekendheid. Dat geldt wel voor meer persoonlijke favorieten. Maar goed, hier spreekt dan ook iemand die hem 10x in z'n eigen FM100 had gezet omdat er niet meer dan 10 van 1 artiest in mochten. Verder vind ik Joanna Newsom een gigantisch ondergewaardeerd artiest, ook op MU bleek in The Voice :( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 14 januari 2021 Share Geplaatst 14 januari 2021 Ondergewaardeerd in top 2000: The National, Alt-J, Radiohead een beetje Ondergewaardeerd hier op het forum: Coldplay Ondergewaardeerd in persoonlijke omgeving: Sigur Ros. Nog niet voor elkaar gekregen om iemand anders hiernaar te laten luisteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 14 januari 2021 Share Geplaatst 14 januari 2021 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 15 januari 2021 Share Geplaatst 15 januari 2021 Sowieso dit soort Afrikaanse muziek. Heeft zichzelf leren spelen op een zelfgemaakte gitaar. En als je dan hoort, en ziet, hoe die speelt, kan je niet meer dan respect hebben voor deze man. Beetje de Jimi Hendrix van Niger/Afrika. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kowet Geplaatst 15 januari 2021 Share Geplaatst 15 januari 2021 Elbow Stereophonics Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 15 januari 2021 Share Geplaatst 15 januari 2021 Mooi topic eendenhater. Laat ik meteen mijn bijdrage doen, omdat ik in het andere topic haar toch een klein beetje verdedigde. En dit nummer alleen zag voorbij komen bij de topicopener zelf. Credits ervoor. Taylor Swift - Exile. Zeker deze live editie. Prachtig feit dat de vriend van Taylor het pianostuk heeft geschreven en het eerste couplet. Taylor wilde Justin ( Bon Iver ) zelf niet vragen, omdat zij echt een huge fan van hem is en de afwijzing anders niet kon verdragen. Bon Iver heeft zelf ietwat aanpassingen gedaan aan het nummer. Als je voor het eerst dit nummer gaat luisteren ( of al vaker gaat doen ), wil ik je toch meenemen in dit; Taylor haar stem is zo zacht omdat zij de relatie die kapot is geaccepteerd heeft, terwijl Justin zo krachtig zingt omdat hij vecht voor iemand die er niet meer is. Het verschil in liefdesrouw haal je hier zo uit. I love it. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bolderbast Geplaatst 18 januari 2021 Auteur Share Geplaatst 18 januari 2021 Mooi Dansy. Ik wil nog even een lans breken voor Bettie Serveert, één van de best bewaarde muzikale geheimpjes van Nederland. Fijne solo's en dijk van een stem: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 19 januari 2021 Share Geplaatst 19 januari 2021 Zo mooi. And nu met zoveel mental health issues wereldwijd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 19 januari 2021 Share Geplaatst 19 januari 2021 Op 18-1-2021 om 08:20 zei Bolderbast: Mooi Dansy. Ik wil nog even een lans breken voor Bettie Serveert, één van de best bewaarde muzikale geheimpjes van Nederland. Fijne solo's en dijk van een stem: Deze voor mij sentiment uit lang vervlogen tijd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 19 januari 2021 Share Geplaatst 19 januari 2021 Dit is voor mij eentje die in dit rijtje thuishoort: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bolderbast Geplaatst 20 januari 2021 Auteur Share Geplaatst 20 januari 2021 @ivago: Man, ik heb de single Anthems for a Seventeen Year-Old Girl echt kapot gedraaid. Vervolgens nooit naar Broken Social Scene omgekeken. Dat ga ik nu dus even doen, thanks. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 20 januari 2021 Share Geplaatst 20 januari 2021 1 uur geleden zei Bolderbast: @ivago: Man, ik heb de single Anthems for a Seventeen Year-Old Girl echt kapot gedraaid. Vervolgens nooit naar Broken Social Scene omgekeken. Dat ga ik nu dus even doen, thanks. Zalige song, love it!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 20 januari 2021 Share Geplaatst 20 januari 2021 19 uur geleden zei ivago: Dit is voor mij eentje die in dit rijtje thuishoort: Ik ga zo luisteren , thnx. Ben al jaren fan van Broken Social Scene, ook keer live gezien in Paradiso! Was super tof! Maakte oogcontact nog met Ariel Engle. Ken je All to All van hun? En Sweetest Kill :)? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 20 januari 2021 Share Geplaatst 20 januari 2021 4 uur geleden zei Kyrill: Ik ga zo luisteren , thnx. Ben al jaren fan van Broken Social Scene, ook keer live gezien in Paradiso! Was super tof! Maakte oogcontact nog met Ariel Engle. Ken je All to All van hun? En Sweetest Kill :)? Die ken ik zeker, heb al hun albums op pc staan. Voor mij blijft hun beste album wel You Forgot It In People. Van 2002 alweer, niet te geloven dat die al bijna 20 jaar oud is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 21 januari 2021 Share Geplaatst 21 januari 2021 Voor mezelf nog geen verrassingen voorbij gekomen. Met smaak zit het hier over het algemeen wel goed. Nine Inch Nails. Met name het album With Teeth is echt de moeite om mee te beginnen. Daarnaast moet ik echt het nummer Hurt even benoemen. Gecoverd door Johnny Cash, maar is dus een NiN song. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hjs Geplaatst 25 januari 2021 Share Geplaatst 25 januari 2021 Onbegrijpelijk eigenlijk dat Cash zo geroemd wordt voor dit nummer,terwijl zijn versie nog niet aan de hielen reikt van het originele. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 25 januari 2021 Share Geplaatst 25 januari 2021 Ik zou het juist omdraaien Onbegrijpelijk eigenlijk dat mensen de versie van Nine Inch Nails mooier vinden, terwijl de versie van Johnny Cash op elk vlak beter is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 26 januari 2021 Share Geplaatst 26 januari 2021 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 26 januari 2021 Share Geplaatst 26 januari 2021 @Tim' vriendje ze zeggen over smaak valt niet te twisten. Maar ik vind toch wel beetje treurig iemand van kaliber Johnny Cash, geroemd wordt om twee nummmers I See A Darkness en Hurt, die allebei niet van hem zijn, maar covers. Dat vind ik gewoon jammer, en klein beetje triest. Want genoeg mensen die naar Nine Inch Nails luisteren maar ken jij mensen die naar Bonny Prince Billy luisteren? Ik nagenoeg niemand op mijn pa en ik na... En die had toch echt I See A Darkness gemaakt.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 26 januari 2021 Share Geplaatst 26 januari 2021 4 minuten geleden zei Kyrill: @Tim' vriendje ze zeggen over smaak valt niet te twisten. Maar ik vind toch wel beetje treurig iemand van kaliber Johnny Cash, geroemd wordt om twee nummmers I See A Darkness en Hurt, die allebei niet van hem zijn, maar covers. Dat vind ik gewoon jammer, en klein beetje triest. Want genoeg mensen die naar Nine Inch Nails luisteren maar ken jij mensen die naar Bonny Prince Billy luisteren? Ik nagenoeg niemand op mijn pa en ik na... En die had toch echt I See A Darkness gemaakt.. Over smaak valt zeker niet te twisten en ik ben ook maar wat blij dat niet iedereen mijn smaak zou delen, want dan zou je een behoorlijk saaie wereld krijgen zonder contrasten. Over meer respect voor de originelen ben ik het eens, maar je moet Johnny Cash ook niet tekort doen. Ik ken I See a Darkness niet eens, maar ken hem naast Hurt toch vooral van klassiekers als Ring of Fire, Folson Prison Blues, A Boy Named Sue, I Walk The Line en Man In Black. Pas aan het einde van zijn carrière is hij meer covers gaan opnemen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten