Jump to content

[FMT21] De kampioenenmakers van Mino R.

germandutch
 Share

Recommended Posts

bannerfsjkn.jpg

Spoiler

Dit is het vervolg op mijn avontuur in Italië, bij Bari, wat ik samen met mijn broer Mark John beleefde. 

De titel ‘De kampioenenmakers van Mino R.’ was een verzinsel van onze zaakwaarnemer Mino Raiola. Maar, het klopt wel. Want mijn broer heeft in Maleisië, China, Italië en Duitsland clubs kampioen gemaakt en ik heb dat in Engeland van de 8ste tot en met de 2de divisie eveneens gedaan. Broer Mark John wil onze traditie nu in Japan voortzetten en ik heb gekozen voor een vervolg van mijn carrière in Duitsland.

Mijn vader had graag gezien, dat ik hoofdcoach werd bij VFB Stuttgart, omdat deze club in zijn hart zat. En natuurlijk omdat wij in en om Stuttgart veel familie hebben zitten, waar ik altijd terecht kan. Maar ik voelde mij nog niet geschikt voor de Bundesliga en bovendien scheen de almachtige zaakwaarnemer helaas geen lijntje naar deze club te bezitten. Pa’s tweede optie voor Mino was FC Kaiserslautern, waar een kameraad van Pa ooit als ‘die Walz von der Pfalz’ furore had gemaakt. Helaas, ook in deze regio en naar de club had Mino ook geen toegang, bovendien was deze club voor Mino allerminst aantrekkelijk, want het was 3de Bundesliga en dat bracht niet genoeg op voor onze pseudo-pizzabakker en zijn organisatie.

Ondanks onze vooraf gemaakte afspraak,  dat zaakwaarnemer Mino R. mij naar een club in de 3de Deutsche Bundesliga zou brengen, kwam hij met een totaal andere club aanzetten. Volgens hem was de 3de Bundesliga niet spectaculair genoeg en ik bovendien te duur. Nee, hij wilde mij onderbrengen bij een, wat hij noemde, ‘gigante dormiente’ of te wel een slapende reus. Hij verzekerde mij, dat alles al geregeld was. Ik kon er zo instappen, zodra ik het contract had getekend.  Omdat Mino samen met mijn broer naar Japan onderweg is, zou een Nederlandse voetbalanalist mij vergezellen en bij de club wegwijs maken.

Voor zover ik weet, is er in de 2de Duitse Bundesliga maar een slapende reus  en dat is de Hamburger Sport Verein of te wel HSV en de enige Nederlandse voetbalanalist die vergaande contacten met de HSV heeft en had, is altijd nog Rafael van der Vaart. Hoe mijn zaakwaarnemer het allemaal doet, mag Joost weten, maar hij doet het gewoon. Het lijkt wel, dat hij overal meer dan een vinger in de pap heeft en aan alle mogelijke touwtjes trekt. Of het allemaal zuivere koffie is, betwijfel ik een beetje, maar eerlijk gezegd, wil ik wil het niet weten ook. Als hij mij inderdaad bij HSV binnen kan brengen, zeg ik geen nee, want volgens pa is het een giga club en Hamburg een hele mooie stad om tijdelijk te verblijven.

Wat weet ik van de tweede Bundesliga?  Niet veel of beter gezegd, helemaal niets. Dus om niet helemaal dom over te komen, heb ik mij even ingelezen.

De 2. Bundesliga is de op een na hoogste divisie van het Duitse betaalde voetbal. De liga bestaat uit 18 teams. De nummers 1 en 2 promoveren naar de hoogste divisie, de 1. Bundesliga. De nummer 3 speelt een tweetal promotie-/degradatiewedstrijden om een plaats in de 1. Bundesliga tegen diens nummer 16. De nummers 17 en 18 van de 2. Bundesliga degraderen naar de 3. Liga; de nummer 16 speelt een tweetal promotie-/degradatiewedstrijden tegen de nummer 3 van de 3. Liga.

2debl12kqg.jpg

Het was inderdaad Rafael van der Vaart, die mij opbelde en vertelde, dat hij mij in Hamburg wilde ontmoeten en een rondleiding bij de HSV had geregeld. Donderdagvoormiddag wilde hij mij op de Hamburger Airport ophalen.

Mijnheer van der Vaart, ik mag vanaf nu Rafael of RAF zeggen, kwam mij inderdaad ophalen en bracht mij naar het Volksparkstadion in het stadsdeel Altona.  

Sinds 1963 is het de thuisbasis van voetbalclub Hamburger SV (HSV). Het stadion was een van de twaalf stadions tijdens het Wereldkampioenschap voetbal 2006. Er werden vier groepswedstrijden gespeeld en een kwartfinale. Voorheen heette het stadion Imtech Arena, en tot juli 2007 AOL Arena.

Tijdens de rit vertelde Raf mij alvast het e.e.a. over HSV.  Volgens hem was Hamburg SV nu al voor het derde jaar tevergeefs in de 2. Bundesliga bezig, om terug te keren naar de hoogste klasse. Tot hun degradatie in 2018 waren zij het enige nog bestaande team dat altijd in de 1de Bundesliga speelde. Ze hebben nog steeds enkele belangrijke spelers en interessante jongeren zoals Vagnoman, van Drongelen en Amaechi. De hoofdcoach was er niet toe in staat, om HSV terug te brengen, vandaar, dat Mino mij naar voren schoof. RAF was nog steeds heel veel HSV minded en uit de verhalen van Mino kreeg hij het gevoel, dat ik wel in staat zou zijn, om de HSV weer naar de top te brengen en deze Europese voetbalreus in ere te herstellen?

Of het mij zou lukken? Ik weet het niet?  Alles is natuurlijk afhankelijk van het spelersmateriaal en als een club al 3 jaar tevergeefs bezig is, terug te keren naar de 1ste Bundesliga dan zijn alle vaak te dure toppers natuurlijk al weg en zal het een hele klus worden, om HSV weer op te richten. Maar voorlopig maak ik mij daar niet druk om. Ik heb geen wedstrijden van HSV gezien, sinds ze in de 2de Bundesliga spelen, dus ik ken geen speler van ze.

volksparkstadiono0ku5.jpg

-------------------------------

volgende update: indiensttreding + voorbereiding

Edited by germandutch

• Replies 119
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

bannerlqkoa.jpg

De rondleiding van Raf was er eentje van iemand, die werkelijk alle ins en outs van de club kent en zeer vermakelijk. Temeer, omdat Raf niet alleen een uiterst sympathieke gozer is, maar ook omdat iedereen op de werkvloer en in de directiekamers hem mag, ondanks het feit dat hij heerlijk recht voor zijn raap is. Raf zegt wat die denkt en dat mogen ze hier wel in het hoge noorden. Met hem zou ik graag samen willen werken, maar jammer genoeg heeft hij voorlopig nog geen trekt om het trainerswereldje in te stappen. Hij analyseert liever wedstrijden en is graag geziene gast in duurbetaalde voetbalpraatprogramma’s.

Omdat zaakwaarnemer Mino onderweg was naar Hamburg, nadat hij mijn broer blijkbaar in Japan had geloosd, bleef ik nog een paar dagen in Hamburg. Raf was weer vertrokken naar Denemarken en ik zat net aan de lunch, toen  

Mino verscheen en gelijk aanschoof. Broer Mark John was in Japen achtergebleven, maar had nog geen club. Blijkbaar was het ook voor de grote zaakwaarnemer Mino heel moeilijk, om in dat land een poot aan de grond te krijgen. Dus had hij met Mark John afgesproken, dat hij mij eerst aan de club zou brengen en nadien weer naar Japan terug zou vliegen om aldaar ook spijkers met koppen te slaan.

Mino had inderdaad alles tot in de puntjes geregeld en ik hoefde alleen maar mijn handtekening onder het contract te zetten.

Spoiler

1ptjj8.jpg

Het enige wat mij stoorde was het feit, dat de persvoorlichter of slordig werkte of haar zaakjes niet goed voor elkaar had, want haar opmerking, dat ik geen ‘reputatie als titelwinnaar’ zou hebben, slaat nergens op. Ik heb op mijn toch wel nog jonge leeftijd meer kampioenschappen behaald, dan al mijn leeftijdsgenoten en Mino kon het niet laten, haar dat nog even duidelijk te maken. De dame in kwestie schrok zich een hoedje en droop met schaamrood op de kaken af. 

Ook de vergadering met voorzitter Marcell Jansen omtrent de visie en de verwachtingen van de club of beter gezegd de eisen,  waaraan ik dien te voldoen, was zo gepiept.

Spoiler

28okmt.jpg

2akfkps.jpg

Hun eis was zo duidelijk als wat. Kampioen worden, promoveren en in de Bundesliga blijven. Dat is en wordt mijn doel en ik tekende.

De volgende stap was de kennismaking met de staf. De voorzitter had gekozen voor mijn toekomstige assistent en (voor)naamgenoot Hannes Drews,  die de kennismakingsronde voor zijn rekening diende te nemen.  

Spoiler

3cikhm.jpg

Hannes Drews is een Duitse voetbalmanager die nu als mijn AM (assistent-manager) dient te fungeren en voordien  de manager was van Hamburger SV II. Geboren: 27 maart 1982 (38 jaar), Neumünster. Teams: FC Erzgebirge Aue (Voetbaltrainer, 2017–2018), Hamburger SV II.

3agxjx7.jpg

Om verwarring te voorkomen, noemde Drews mij gewoon Hansie en ik hem Hannes. Hij leek een vriendelijke gast die je voor een boodschap kon sturen. Binnen enkele minuten maakte ik kennis met de overige voor mij belangrijke stafleden.

Spoiler

4alpkg5.jpg

4b9zk7o.jpg

4ctok59.jpg

4d4mjg2.jpg

Het voltallige personeel van de club had in de kantine plaatsgenomen en terwijl Mino van een kop koffie en een stuk Schwarzwalder Kirschtorte genoot, stelde Hannes mij aan het personeel voor.  Binnen een kwartier was ook deze kennismaking achter de rug.  Op verzoek van Hannes stelden wij de kennismaking het de spelers een dag uit, omdat eerst nog een ‘coronatest’ op het programma stond.

--------------------

Volgende update: selectie  

@delichris @JordiW. @xPeejay

@spaansetukker @Milton  @Titan  @TeamWesil @Elsjorro1990

@True_Legend  @Swaxie

@Fantasy  @rik1991  @Netzwerk  @Lazy

Edited by germandutch

Sorry heren, ik was met de vervolgnovelle al weer begonnen. 

Bij het afsluiten hang ik steeds vast in de tekst.  Joost mag weten wat met mijn PC aan de hand is. Misschien komt het omdat ik nog met Windows 7 werk.

Edited by germandutch

bannerhojga.jpg

logoe4j9a.jpg

En zoals altijd bracht ik ook bij mijn nieuwe club HSV een bezoek aan de kleedkamer. Maar dan wel vroeg in de ochtend, als ze nog leeg  en geen speler aanwezig is. Op de een of andere manier is dat voor mij zoiets als ‘energie tanken’. Onzin natuurlijk, maar zo voel ik het.  Misschien heeft het er ook mee te maken, dat ik nooit een speler was en dus geen toegang toe een kleedkamer had.

Spoiler

5baj7b.jpg

Het duurde even, voordat alle selectiespelers binnenliepen, maar toen zat de kleedkamer goed vol.

Spoiler

Selectie 1ste team

65fkjq.jpg

AM Hannes gaf mij een korte toelichting. Onze jongste speler was 19jaar en de oudste 33. Een gemiddelde leeftijd van 25jaar, dus kunnen wij spreken over een ruimschoots ervaren selectie. Er waren maar liefst 10 Nationaliteiten aanwezig of te wel 16 Duitsers, 1 Belg, 1 Engelsman, 1 Gambiaan, 1 Nederlander, 1 Oostenrijker, 1 Portugees , 1 uit Togo, 1 Tunesiër en 1 Amerikaan. Dus in totaal 25 spelers.

Onze duurste speler is GK Sven Ulreich  32jr 3,3m  en de goedkoopste GK Tom Mickel 31jr 24K.   4 spelers hebben een transferwaarde van boven 1 miljoen, waaruit duidelijk blijkt, dat de selectie wel geschikt is voor de 2de Bundesliga maar niet voor de hoogste divisie.

Selectie 2de team

7hfkw4.jpg

7a69kcw.jpg

Onze selectie van het tweede team bestaat uit 31 spelers tussen 17jr en 29jr. Met een transferwaarde van €850 t/m 80k.  Slechts 1  van 80k, 1 x 25k , 2 x 10k en de rest met een lagere waarde. Om het in goed Nederlands te zeggen: het tweede is niet veel soeps.

Voor de gedoodverfde kampioenkandidaat en mogelijke promovendus heeft HSV wel erg veel zwakke punten. Wordt ik daar zenuwachtig van? Nee, totaal niet. Eerst wil ik de spelers bezig zien en dan ga ik oordelen.

Spoiler

8u3j13.jpg

Mag ik eerlijk zijn? Ik heb dit HSV team nog nooit zien spelen en Joost mag weten, waartoe deze selectie in staat is. Wat ik wel weet, is dat twee spelers, die een heel belangrijke rol in deze selectie spelen, geblesseerd zijn en wel VC Rik van Drongelen (de enige Nederlander en eentje, die tot de absolute 3 sterkhouders van de selectie behoort) en spits Terodde. 

Weliswaar niet ideaal, maar wij moeten vanmiddag de eerste oefenpot spelen tegen, hou je vast, Chelsea. Dus dat wordt min of meer een gok voor wat betreft de tactiek en de opstelling. Gelukkig kon ik weer op Tony rekenen. Ik noemde hem de tactiek, mijn keuze was 4-4-1-1 en hij gaf mij met behulp van de statistische spelersbeoordelingen de opstelling door. Dit is natuurlijk natte vingerwerk, maar ik moet wat en pas na een aantal trainingen en wat gespeelde oefenpotjes kan ik een beslissing nemen, wat tactiek en basisopstelling betreft. Vervelend is bovendien, dat wij slechts 4 oefenpotjes kunnen spelen. Maar ja, het is niet anders.

Voor maar liefst 32.660 toeschouwers (of dat wel of niet mag, weet ik niet, maar gelukkig allen met mondkapjes) verschenen wij in de 4-4-1-1 opstelling en het grote Chelsea kwam in een 4-2-3-1 formatie op met inderdaad het eerste team en hun beste spelers.

Mijn jongens, voor zover het al mijn jongens zijn, deden hun best, maar kwamen duidelijk te kort. Alhoewel in de eerste helft stonden wij defensief niet slecht en wij gaven niets weg. En toch waren er 6 spelers in de eerste helft, die tegen hun directe tegenstanders niet veel in te brengen hadden. Spits Wintzheimer en SS Hunt kregen geen poot aan de grond. MC Dudziak, VL Leibold, VC Leistner en keeper Ulreich konden geen potten breken en toch gingen wij met 0 : 0 de rust in.

Na rust wisselde ik 9 spelers, alleen de helaas zwak spelende Ulreich en Dudziak liet ik staan. De wisselspelers deden eveneens hun best maar het verschil was wel behoorlijk, bovendien toonden VC David, MC Onana en spits Wood aan, dat ze te licht zijn. Invaller Tammy Abraham werd met twee doelpunten speler van de wedstrijd en uiteindelijk verloren wij dus met 0 : 2.  Chelsea was gewoon een nummer te groot voor ons. Een werkelijk tevredenstellende prestatie leverde allen VC Gideon Jung. 

9xxj7c.jpg

Spoiler

10btkog.jpg

volgende update: vervolg voorbereiding

@delichris @JordiW. @xPeejay

@True_Legend  @Swaxie

Bedankt voor jullie aandacht.

Edited by germandutch

bannerpxjrf.jpg

logo7mknt.jpg

Terwijl wij bezig waren onze jongens op de volgende oefenwedstrijd voor te bereiden en ons bezighielden met een meer aanvallende tactiek,  waren HS Mick (Michael Schröder) en DVZ MM (Michael Mutzel) op zoek naar een ML en een VL.

Onze volgende oefenpot is in Oostenrijk en wel in en tegen Dornbirner Sport Verein,  een Oostenrijkse voetbalclub uit Vorarlberg, gevestigd in de stad Dornbirn, opgericht in 1954. Ze nemen momenteel deel aan de Eliteliga Vorarlberg.

Spoiler

11drjwb.jpg

Ze spelen hun thuiswedstrijden op de Sportplatz Haselstauden.

12bbjej.jpg

Bij redelijk voetbalweer verschenen wij in Oostenrijk in een aanvallende 4-1-2-1-2 opstelling. Onze tegenstander kwam in een 5-3-2 opstelling het veld op. Er waren maar liefst 1500 toeschouwers.

De scheids floot de wedstrijd aan en had zijn fluit nog in zijn mond, als het in ons doel al rinkelde. Uit de eerste aanval en in de 1ste minuut kregen wij al het openingsdoelpunt om te oren. AM Hannes veerde uit de dug-out en verscheen vloekend aan de zijlijn. VM Heyer trok de stand in de 7de minuut weer recht en Hannes verdween weer hoofdschuddend in de dug-out. Weer twee minuten later was het ML Kittel die een vrije trap compromisloos in het doel schoot. 1 : 2 en zo zien wij het graag. Uiteindelijk leek dat ook de ruststand te zijn.

ML Sonny Kittel, die ik in eerste instantie als AMC wilde opstellen, maar die volgens Hannes beter tot zijn recht komt, als hij meer ruimte heeft, toonde in de tweede helft wat hij kon. In de 47ste minuut schoot hij wederom een vrije trap rechtstreeks in het doel en 4 minuten later knalde hij de bal uit een strafschop onhoudbaar in het doel.

1 : 4  daar kun je mee thuiskomen.  En dus begon ik met wisselen. In totaal wisselde ik in de tweede helft 9 spelers en alleen keeper Ulreich en linkerspits Hinterseer mochten blijven staan. Hinterseer dankte mij met zijn doelpunt in de 6oste minuut.  1 : 5 werd uiteindelijk de eindstand.  

Eerlijk gezegd, een makkelijke overwinning tegen een weliswaar strijdvaardige maar technisch zwakke tegenstander.

13iqkje.jpg

Spoiler

147qk7e.jpg

----------------------------------

@delichris @JordiW. @xPeejay @Badmuts

@True_Legend  @Swaxie

Bedankt voor jullie aandacht.

Edited by germandutch

banner1zjn0.jpg

logocojwb.jpg

Spoiler

17ldkrt.jpg

Omdat wij op de AMC positie te zwak bezet zijn en Hunt bovendien geblesseerd is, wilde ik een speler huren. In eerste instantie probeerde ik Sander van der Streek van Utrecht binnen te hengelen. Ja hoor, vergeet het maar. Utrecht vroeg maar liefst 165K  als maandbijdrage plus 27K maandsalaris. Voor een modale speler haast 2ton per maand, dat is toch niet meer normaal?  Dit heb ik natuurlijk geweigerd en toen ene Mitchell Paulissen van Cambuur geprobeerd te huren. Dit zou hooguit een breedte-investering zijn, ware het niet, dat Cambuur ook een maandelijkse bijdrage van 30K plus een maandsalaris van 6K vroeg.  Dit heb ik ook geweigerd. Tegenwoordig kun je verdorie geen speler huren zonder een behoorlijk kapitaal kwijt te zijn. Maar wij blijven zoeken naar voor ons geschikte spelers, die iets toevoegen.   

Onze volgende oefenwedstrijd is tegen ATSV Stadl-Paura,  een Oostenrijks voetbalteam. Eerlijk gezegd heb ik er nog nooit van gehoord en weet totaal niet wat ik kan verwachten van deze ploeg.

Spoiler

15wnkox.jpg

163njt8.jpg

Nou als ik eerlijk ben, blijf ik altijd een beetje huiverig en met een slecht gevoel langs de lijn, als wij een wedstrijd in Oostenrijk moeten spelen. De kwestie Nouri zit nog steeds in mijn achterhoofd en ik hoop dan ook, dat wij hier zo snel mogelijk weer vertrekken.

Voor 4000 toeschouwers verschenen wij wederom in de aanvallende 4-1-2-1-2 opstelling en onze tegenstander kwam in een simpele 4-4-2 formatie op. Binnen 6 minuten had ik het al gezien, want toen stonden wij al met 0 : 2 voor en was voor mij duidelijk, dat de tegenstander minimaal een nummer te klein voor ons was.

Ofschoon de ATSV steeds meer naar fysieke middelen greep, gaf de scheids tot mijn verbazing in de 16de minuut een penalty tegen ons, omdat hij bij de eerste aanvalspoging van ATSV een overtreding onzerzijds had gezien. Keeper Ulreich werd verslagen en ineens stond het 1 : 2, volledig tegen de verhouding in. De ruststand bleef 1 : 2 en in de 2de helft voerde ik maar liefst 8 wissels door. Alleen keeper Ulreich, ML Kittel en spits Hinterseer bleven staan. In de 49ste minuut zorgde Hinterseer voor de 1 : 3 en toen ging het gas eraf. Wij controleerden alleen nog maar en probeerden tackles en duels te ontwijken. In de 83ste minuut kregen ook wij een wel of niet terechte penalty, die spits Hinterseer recht op de keeper schoot. 2 minuten later was het invaller spits Terodde, net hersteld van een blessure, die de bal in het doel kopte. 1 : 4 en dat was ook de eindstand.

Weliswaar hebben wij gewonnen, maar tevreden was ik niet. Zowel in de eerste alsook in de tweede helft brachten wij te weinig. De oudjes overheersten en de jonkies lieten het min of meer afweten. En op de een of andere manier had ik het gevoel, dat ik nog steeds niet de juiste tactiek heb gevonden, om het hele team optimaal te laten functioneren.

Volgende week spelen wij de laatste oefenwedstrijd en wel tegen FC Bayern München. Dan weet ik waar wij staan en wat er nog moet gebeuren om ons doel niet uit het oog te verliezen.  

18tojzz.jpg

Spoiler

19hak67.jpg

-------------------------------

@True_Legend  @Swaxie

Bedankt voor jullie aandacht en reacties.

Edited by germandutch

bannertqk4d.jpg

logo73jay.jpg

24reky3.jpg

Zo zie ik het graag. Lekker dubbele inkomsten voor een oefenpotje. Ok, zo een tegenstander zullen wij voorlopig minimaal een seizoen niet meer krijgen, maar toch. In elk geval weten wij achteraf wat wij waard zijn?

Spoiler

25mhj8i.jpg

Hier zie je wat ik bedoel met ‘duur huren’?  Die gast verdiend bij PSV per maand 23,5K en zijn club wil van ons bovendien nog eens 93K, dat slaat toch nergens op? Die speler wordt bij ons verder opgeleid en straks na afloop van het seizoen krijgt PSV een ongetwijfeld betere voetballer terug. Wordt hij niet beter, dan roepen ze hem gewoon tussentijds weer terug. Verliezen doen ze niets, wel winnen.

Alleen laat ik mij het geld niet uit de zak kloppen. PSV overdrijft, want in NL is er maar een club die voorlopig altijd de hoofdprijs mag vragen en krijgt en dat is nog altijd Ajax. 

Spoiler

26dsjot.jpg

Conform dit overzicht hoef ik mij nergens druk om te maken. Volgens de experts promoveren wij. Alleen neem ik geen genoegen met alleen promotie, ik wil kampioen worden met HSV en als kampioen promoveren. Dat is mijn doel en daar ga ik voor.

Spoiler

27yzk8l.jpg

28npktg.jpg

Terodde staat op de 6de plek. Nou ik ben benieuwd. Hij is niet onze oudste speler (dat is Hunt), maar wel een zeer ervaren spits en afkomstig van, dacht ik, FC Köln. Hoever hij komt, hangt van mijn tactieken en zijn medespelers af.

Onze laatste tegenstander in de voorbereiding is de in mijn ogen beste club in de wereld van het laatste seizoen. Dit seizoen gaat het stroef en zijn ze nog steeds zoekende. Verleden seizoen was Bayern München praktisch onverslaanbaar, maar nu loopt het langs geen kanten. Volgens mij mist Bayern het creatieve brein van het middenveld en wel Thiago Alcântara do Nascimento, die nu voor Liverpool speelt.

Spoiler

FC Bayern München is een Duitse voetbalclub uit München, uitkomend in de Bundesliga en opgericht in 1900. De thuishaven was tot de zomer van 2005 het Olympiastadion, maar is verruild voor de Allianz Arena.

Bayern is de bekendste en succesvolste club van Duitsland en behoort tot de Europese en wereldtop. FC Bayern slaagde er als een van de weinige Europese topclubs in om samen met Manchester United, Ajax, Juventus en Chelsea, alle drie de UEFA-hoofdcompetities (Europacup I / UEFA Champions League, Europacup II en UEFA Cup / UEFA Europa League) te winnen.

Opvallend is dat de opkomst van deze vereniging, tot circa 1965 kleiner dan stadgenoot TSV 1860 München, gelijk opliep met de opkomst van Franz Beckenbauer.

20kbkv2.jpg

Trouwens ik ben fan van Bayern en niet alleen van hun aanvallende speelwijze, maar ook van hun complete zakelijke aanpak. Voor zover ik weet, doet Bayern alles uit eigen kracht en zonder hulp van oliesjeiks en Russische of Chinese miljardairs.

Maar goed, fan of niet, ik wil met HSV een goed resultaat neerzetten en ik heb de hele week zitten piekeren, op welke manier ik supercoach Flick kan verrassen en hem iets ‘onverwachts flikken’.  Hij weet natuurlijk dat ik mijn clubs altijd aanvallend laat spelen en van de eigen kracht uitga. En ik weet, dat Bayern momentaan niet goed achterin staat en dat ze minder stabiel zijn. Met Kimmich, Süle, Boateng en Davies zullen ze ver vooruit verdedigen en dus moet ik ze ‘keuzes’ bieden, in de hoop dat ze minder slim zijn dan ze zelf denken.

Enfin, voor maar liefst 42.424 toeschouwers met mondkapjes binnen en buiten het stadion verschenen wij in een 4-1-3-2-0 opstelling, weliswaar met aanvallende intenties maar zonder spitsen. Waarom zonder spitsen?  Zodat de snelle verdedigers van Bayern keuzes moeten maken, omdat ze geen directe tegenstander hebben. Bovendien zijn mijn spitsen tegen hun verdedigers niet opgewassen en dus heb ik voor deze modus gekozen. Bayern kwam in de aanvallende 4-2-3-1 formatie op. Met Müller als spits en zonder Lewandowski.

Of u het geloofd of niet, Flick en Bayern had goed 21 minuten nodig, om iets te bedenken hoe ze ons konden verslaan. Net toen ze dachten het antwoord te hebben gevonden, was het AMC Dudziak die in de 22ste minuut voor de openingstreffer zorgde. 1 : 0 en niet voor het eerst moest Bayern achter de feiten aanlopen.

Helaas voor ons was het in de 30ste minuut de razendsnelle Gnabry die de gelijkmaker binnen schoot. 1 : 1 en ik voelde toch wel een beetje nattigheid. Net toen iedereen op het rustsignaal stond te wachten, was het verdediger Süle die ietwat ongeconcentreerd de bal kwijtraakte aan Dudziak en mijn rechter AMC schoof de bal in het doel van Hoffmann (blijkbaar de reservekeeper die van Flick vandaag de kans kreeg om in de basis te beginnen).  2 : 1 en toen was het rust.

In de tweede helft wisselde ik 8 spelers, alleen VM Heyer en de twee AMC’s Dudziak en Hunt (net weer hersteld) liet ik staan. Ook Flick wisselde 8 keer en hij liet Süle, Boateng en Sane staan. Müller, enigszins onwennig op de spitspositie werd vervangen door… niet Lewandowski maar jonkie Fiete Arp (die ik had willen huren maar die meer dan 2ton per maand kost en dat was mij te gortig voor een spelertje, die nog niets bewezen heeft).

Nou, Bayern leek ook in de tweede helft meer moeite met ons te hebben, dan andersom. In de 51ste minuut was het MC  Kinsombi die tot ieders verrassing de 3 : 1 binnenschoot. Bayern raakte in paniek en pas in de 88ste minuut was het Fiete Arp die met een strafschop-cadeau van de scheids  de stand naar 3 :2 bracht. Maar dat was het dan ook. Ik hoef u natuurlijk niet te vertellen, dat de strafschop volledig belachelijk was, want het was gewoon een gift en meer niet. Enfin, de match eindigde in 3 : 2 en ik kreeg het gevoel, dat ik tenminste vandaag hier niet meer stuk kon. 

21dtkj2.jpg

Spoiler

2204j31.jpg

23e3jpe.jpg

------------------------------

@True_Legend  @Swaxie

@Pavel Nedved

Edited by germandutch

bannerwgjk7.jpg

logoe7j36.jpg

Spoiler

3130j63.jpg

Nou ja, zeg!  Beloofd heb ik niets, want de club heeft bepaald dat ik deze premies aan de spelers en staf mocht mededelen.

Spoiler

320qk3q.jpg

Hier maak ik mij nu niet druk om. Mijn taak is voorlopig het 1e elftal, zomede promotie en of kampioenschap. Spelers van het 2de team komen pas volgend seizoen in beeld.

dfbpokalzhjyb.jpg

Komende zondag spelen wij in de 1ste Ronde van de DFB Pokal in en tegen Sportgemeinschaft Dynamo Dresden e. V., kortweg SG Dynamo Dresden,  een Duitse voetbalclub uit Dresden die in het seizoen 2019/2020 in de 2. Bundesliga speelde en inmiddels afgezakt is naar de 3de Bundesliga.

Spoiler

De club is opgericht in 1950 als SV Deutsche Volkspolizei Dresden. Het was een van de meest succesvolle clubs van de DDR. In totaal werd de club in de periode van 1953 tot 1990 acht keer kampioen van de Oost-Duitse competitie, de DDR-Oberliga. Bovendien won de club zeven keer de beker. De bekerwinst van 1971 betekende dat Dynamo Dresden als eerste de dubbel (landskampioen en de beker) van Oost-Duitsland had veroverd.

Na de Duitse hereniging trad de club direct toe tot de 1. Bundesliga en bleef daar vier jaar spelen in de onderste regionen. Na het vierde seizoen eindigde de club als laatste en door financiële problemen degradeerde de club naar de derde klasse. Tussen 2004 en 2006 speelde de club weer in de 2. Bundesliga. In 2006 degradeerde de club weer naar de Regionalliga Nord. Vanaf 2008 kwam Dynamo uit in de nieuw gevormde 3. Liga. Hierin eindigde de club twee keer in de middenmoot, waarop in het seizoen 2010/11 promotie volgde naar de 2. Bundesliga door in een promotie/degradatieduel VfL Osnabrück te verslaan.

Na twee seizoenen degradeerde de club terug naar de 3. Liga. De slotwedstrijd tegen degradatieconcurrent Arminia Bielefeld ging met 2-3 verloren, waardoor Arminia het ticket greep voor de promotie-degradatiewedstrijden, en Dynamo direct degradeerde.

Wegens wangedrag van de eigen fans werd Dynamo Dresden door de Duitse voetbalbond geweerd uit het bekertoernooi voor het seizoen 2013/14. De commissie van beroep van de DFB handhaafde de schorsing wegens het aanhoudende misdragingen van Dynamo-supporters. Dynamo-hooligans hadden eind oktober 2012 huis gehouden rond het duel met Hannover 96. Ondanks de inzet van duizend politieagenten kwam het tot ernstige ongeregeldheden. Daarbij vielen negen gewonden en werden 21 arrestaties verricht. De fans van Dynamo Dresden stonden zeker in het verleden te boek als (extreem)-rechts en hebben mede daardoor een zeer beladen rivaliteit met FC St. Pauli, een club met een extreem linkse aanhang.

In het seizoen 2014/15 zorgde Dynamo Dresden voor een verrassing in het bekertoernooi. De club, uitkomend op het derde niveau, won in de tweede ronde van VfL Bochum (2-1). Justin Eilers maakte in reguliere speeltijd de gelijkmaker en forceerde ten overstaan van ruim 28.000 toeschouwers in de verlenging ook de beslissing. In de eerste ronde was Dynamo Dresden al te sterk geweest voor een andere Bundesliga-club, Schalke 04 (2-1). De club stond daardoor voor het eerst sinds 1994 in de achtste finales. Daarin werd op eigen veld met 2-0 verloren van Borussia Dortmund door twee treffers van Ciro Immobile. In 2016 werd de club kampioen van de 3. Liga en promoveerde zo terug naar de 2. Bundesliga. De club deed het daar heel goed en werd uiteindelijk vijfde. Nu zijn ze weer terug en spelen in de 3. Liga.

29sjksu.jpg

Het DDV-Stadion (tot 2016 Stadion Dresden genoemd) is een stadion in de Duitse stad Dresden. De voetbalclub Dynamo Dresden speelt zijn thuiswedstrijden in het stadion.

30tukqf.jpg

33fejiv.jpg

34xijp3.jpg

Natuurlijk zijn wij de favoriet. DD is een 3de divisieclub en wij de mogelijke promovendus en eventuele kampioen van de 2de divisie. Dus waar moet ik mij druk om maken?  Ja, misschien om het gedrag van hun fans. AM Hannes had mij al gewaarschuwd voor de fans van DD,  de zogenaamde Ultra's. Die gasten schenen een behoorlijke reputatie te hebben. Maar wij zijn hier om te voetballen en niet om oorlog te voeren in het voormalige Ossiland.

Voor maar liefst 32.249 toeschouwers, die wel of niet met toestemming het DDV-Stadion in mochten, verschenen wij in de 4-4-2 opstelling met aanvallende intenties. Onze tegenstander had voor 4-4-1-1 gekozen en ik had de weer herstelde spits Terodde op de bank gezet, omdat die maximaal 45 minuten mocht spelen. De spitsen Wintzheimer en Hinterseer mochten weer laten zien, wat ze in huis hebben.

Nou en zij stelden niet teleur. Na 38 minuten hadden ze min of meer hun plicht gedaan en stonden wij met 0 : 2 voor en was de match gespeeld.  In de tweede helft gebeurden amper nog iets. Mijn jongens misten de noodzaak om het niveauverschil in doelpunten uit te drukken en DD had alle handen vol om onze nu wel erg trage aanvallen in bedwang te houden. Desondanks zorgde Hinterseer in de 92ste en laatste minuut voor het passende slotakkoord door de 0 : 3 nog binnen te koppen. Ik was tevreden, want met 0 : 3 kun je thuiskomen. In tegenstelling tot Bayern München hebben wij ons niet laten verrassen door een clubje uit een lagere divisie. En wat de Ultra's betreft, die waren al na 15 minuten stil en werden steeds stiller. Van hun hadden wij totaal geen last.

35bcj2m.jpg

@True_Legend  @Swaxie

@Pavel Nedved

Edited by germandutch

banneruek3k.jpg

logok1kn4.jpg

Spoiler

36dbkkm.jpg

37eikds.jpg

38ankyu.jpg

39n8ja7.jpg

Spoiler

421fjgz.jpg

De eisen van bet bestuur zijn helder en duidelijk. Kampioen worden, niets meer en niets minder.

43dajpy.jpg

Momenteel is Hunt naast Dudziak onze beste AMC, maar hij is wel al 33 jaar en volgens mij niet meer geschikt voor de hoogste divisie. Gelukkig hoef ik nu nog geen beslissing te nemen en ik ben benieuwd of hij nog 20 wedstrijden een toegevoegde waarde zal zijn?

2deble6jr4.jpg

Komende vrijdag krijgen wij visite van Fortuna Düsseldorf.

Spoiler

De club is opgericht in 1895 en wordt gezien als een Liftclub. Promoveren en degraderen gaat bij Fortuna jaarlijks hand in hand.  Een aantal jaren geleden degradeerde de club voor de tweede keer in zijn bestaan naar de derde klasse, de Regionalliga West-Südwest. In het eerste seizoen werd de club zesde. Dit volstond om het behoud te verzekeren want de vier reeksen Regionalliga werden vervangen door twee reeksen. Het volgende seizoen waren de sterke teams dus gebundeld in twee reeksen en Fortuna eindigde op een degradatieplaats. Doordat Sachsen Leipzig en SV Wilhelmshaven geen licentie kregen voor het volgende seizoen werd de club echter gered. Het was echter uitstel van executie en in 2002 degradeerde de club naar de Oberliga, die nu nog maar de vierde klasse was. De club belandde in de financiële problemen en Die Toten Hosen schoten de club te hulp en sponsorden van 2001 tot 2003. Op 3 maart 2002 speelde de club zijn laatste wedstrijd in het Rheinstadion voor 21.000 toeschouwers tegen Rot-Weiss Essen, het werd 1-1. Het Rheinstadion werd afgebroken. De club verhuisde naar het kleine Paul-Janes-Stadion, dat plaats biedt aan 8700 toeschouwers.

Na twee seizoenen Oberliga werd de club vicekampioen achter SSVg Velbert en promoveerde naar de Regionalliga Nord omdat Velbert geen licentie kreeg. Op de plaats van het oude Rheinstadion werd de LTU arena gebouwd, goed voor 51.500 toeschouwers. In 2009 werd de naam veranderd naar ESPRIT arena. De openingswedstrijd werd gewonnen met 2-0 tegen 1. FC Union Berlin voor 38123 toeschouwers, een nieuw toeschouwersrecord voor de Regionalliga Nord. Na drie middenmootseizoenen werd de club in 2008 derde. Hierdoor kwalificeerde de club zich voor de 3. Liga, een nieuwe profcompetitie die nu de derde klasse werd, de Regionalliga was nu nog maar de vierde klasse.

De club deed het heel goed in de 3. Liga en op 23 mei 2009 verzekerde de club de promotie naar de 2. Bundesliga tegen Werder Bremen II, waarna Fortuna-Fans het veld bestormden. Er kwamen 50.095 toeschouwers kijken voor deze wedstrijd, een toeschouwersrecord voor de 3. Liga. De club trok de lijn bijna door met een tweede promotie op rij, maar de club werd uiteindelijk vierde. Seizoen 2010/11 begon er slecht met een aantal nederlagen op rij, maar de club herpakte zich en werd zevende. In 2011/12 deed de club lange tijd mee om de titel, maar moest zich uiteindelijk tevreden stellen met een derde plaats die recht gaf op barrage tegen de nummer 16 uit de Bundesliga, Hertha BSC. Na een overwinning in Berlijn speelde de club thuis gelijk en promoveerde zo na lange tijd terug naar de hoogste klasse. De club leek het hele seizoen het behoud te kunnen verzekeren, maar aan het einde van het seizoen kon de club twaalf speeldagen lang niet winnen en op de allerlaatste speeldag belandde Fortuna Düsseldorf op de voorlaatste plaats door overwinningen van rechtstreekse concurrenten en degradeerde opnieuw.

Het eerste seizoen in de tweede klasse behaalde Fortuna 50 punten en eindigde op een gedeelde 5de plaats. In het seizoen 2017/18 wist de club onder leiding van trainer-coach Friedhelm Funkel promotie af te dwingen naar de Bundesliga. De ploeg uit Düsseldorf won op zaterdag 28 april 2018 bij Dynamo Dresden met 2-1 en was daarmee zeker van minimaal de tweede plek, die goed is voor promotie naar de hoogste voetbalcompetitie in Duitsland. Het toeval wou dat de titelpretendenten Fortuna en Nürnberg elkaar op de laatste speeldag troffen, beide clubs met evenveel punten. Fortuna won in het hol van de leeuw met 2-3 en werd zo kampioen.

40zpjqv.jpg

415ukiq.jpg

Ofschoon ik nog snel 4 jonge talenten heb gehuurd, heb ik ook nog VL Albornoz, een 29jarige Chileense Zweed, afkomstig van Hannover 96, waar hij 6 jaar heeft gespeeld, een contract aangeboden. Enerzijds, omdat ik verwacht dat hij ook in de Bundesliga zich zal handhaven en anderzijds, omdat wij op links onderbezet zijn. Hij staat echter ook in de belangstelling van een aantal andere clubs en wij zullen zijn beslissing moeten afwachten.

Voor maar liefst 52.569 toeschouwers (hoe dat mogelijk is, mag Joost weten) verschenen wij wederom in de aanvallende 4-4-2 opstelling. Fortuna Düsseldorf had gekozen voor een defensieve 5-3-2 formatie, met twee bussen voor de 16 en snelle counters.  Omdat Fortuna onze twee spitsen onmiddellijk aan banden legde en hun het voetballen onmogelijk maakte, lukte het ons niet, om in de eerste helft te scoren, ofschoon wij beter waren.

Pas in de 76ste minuut was het MR Jatta, die eindelijk de openingstreffer scoorde.  1 : 0 lang verwacht en volledig verdiend.  Wij schoten 11 keer op doel en Fortuna 4 keer. Voorts kregen wij 16 hoekschoppen en onze tegenstander er slechts 6. Maar maakten wij een doelpunt uit een van deze hoekschoppen? Nee, totaal niet, dus zullen wij van de week op stilstaande situaties oefenen. Met 5 wissels in de tweede helft kon ik ons niveau nog ietwat opkrikken, maar dat was het dan ook.

Het enige pluspunt was het feit, dat wij als winnaar van het veld stappen en de 3 punten in de knip hebben.

44fmjg7.jpg

Spoiler

45g4j8x.jpg

@True_Legend  @Swaxie

@Pavel Nedved

Edited by germandutch

banner0nkx1.jpg

logo04jww.jpg

Spoiler

46njjuu.jpg

Dit is natuurlijk een prachtige affiche. Een droomtegenstander die volle kassa garandeert. Bovendien met geweldige spelers en talenten.

47zmkfc.jpg

Mocht het juist zijn, dan zie ik het wel t.z.t.  Maak ik mij er druk om? Nee, totaal niet.

Aanstaande vrijdag spelen wij uit tegen SCP07 en eerlijk gezegd, ik weet niet wie deze tegenstander is?  AM Hannes vertelde mij dat het om SC Paderborn 07 zou gaan,  een voetbalclub uit Paderborn die in 1907 werd opgericht.

Spoiler

Paderborn is een stad in de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen, gelegen in de Kreis Paderborn. De stad telt 150.580 inwoners.

498rj2o.jpg

Weliswaar heb ik ooit van deze plaats gehoord, maar ik had er een hele andere voorstelling van. Ik dacht dat het een soort dorp was, als bijvoorbeeld Volendam. Dit plaatsje is echter behoorlijk groot.

Het huidige SC Paderborn 07 ontstond op 20 mei 1985 als TuS Paderborn-Neuhaus door een fusie tussen TuS Schloß Neuhaus en FC Paderborn. Beide clubs waren ook al producten van fusies.

5044k87.jpg

De Benteler-Arena, voorheen Energieteam Arena en daarvoor Paragon Arena genoemd is een voetbalstadion in de Duitse stad Paderborn. De hoofdgebruiker van het stadion is de voetbalclub SC Paderborn 07, die in de bundesliga uitkomt De kern van het stadion is gebaseerd op het Abe Lenstra Stadion in Heerenveen.

51vnjfn.jpg

485rjyi.jpg

Bij bewolkt maar droog weer verschenen wij in de gebruikelijke 4-4-2 opstelling met aanvallende intenties. SCP07 kwam eveneens in een 4-4-2 formatie het veld op.  In tegenstelling tot de door collega Dick Advocaat gepredikt behoudend begin, vraag ik aan mijn jongens altijd om met vol gas, hoge druk en aanvallend te beginnen. Niets eerst de kat uit de boom kijken en je aan je tegenstander aanpassen. Want daar win je niets mee.

Reeds in de 3de minuut was het rechterspits Hinterseer die het openingsdoelpunt scoorde. Desondanks duurde het tot de 42ste minuut, tot linkerspits Wintzheimer, dankzij een fout van ene Vasiliadis, de 0 : 2 binnenschoot.

Vasiliadis raakte van zijn fout volledig gefrustreerd en wilde 2 minuten later Wintzheimer een doodschop verkopen. Gelukkig greep de scheids op tijd in en stuurde Vasiliadis met een directe rode kaart van het veld.

Tegen 10 man is, in elk geval voor ons, makkelijker voetballen en in de 47ste en laatste minuut van de eerste helft was het wederom Hinterseer, die voor ons derde doelpunt zorg droeg. 0 : 3  was dan ook de ruststand.

In de tweede helft tapte onze tegenstander plots uit een ander vaatje. 10 man of niet, ze pakten de botte bijl uit en het werd een fysieke strijd over heel het veld. Doordat VC Leistner in de 56ste minuut de bal verspeelde, kon ene Schallenberg de aansluitingstreffer binnen schieten.  1 : 3  en Paderborn liet hun tanden zien.

In de 68ste minuut was het spits Mamba, die met een zondagsschot voor de 2 : 3 zorgde. Toen voelde ik ineens nattigheid en begon te wisselen, om te redden wat te redden valt. Ik voerde 4 wissels door en het lukte ons, de voorsprong vast te houden. 2 : 3 was de einduitslag en ofschoon wij de betere en slimmere ploeg waren, konden wij onze tien tegenstanders maar met veel moeite in bedwang houden.

52c9k22.jpg

Spoiler

53gckvs.jpg

----------------------------

delichris @JordiW. @xPeejay @Badmuts

@True_Legend  @Swaxie

@Pavel Nedved

Edited by germandutch

bannern6j9j.jpg

logodyjgk.jpg

Spoiler

56iujhx.jpg

57fjjwj.jpg

559ujgb.jpg

Aanstaande zaterdag spelen wij thuis tegen FC Erzgebirge Aue. Ik ken onze tegenstander niet, heb hem nooit zien spelen en weet er niets van. Vandaar dat ik Wikipedia raadpleegde en iets over de interessante achtergrond van deze ‘oude glorie’ uit het Ossiland te weten kwam.

Spoiler

De club werd op 4 maart 1946 opgericht onder de naam Sportgemeinschaft Aue. Na wijzigingen in de sponsoring werd de naam nog veranderd in BSG Pneumatik Aue (vernoemd naar de hoofdsponsor: een lokaal bouwbedrijf) in 1949, Zentra Wismut Aue in 1950 en SC Wismut Aue in 1951.

In de beginjaren presteerde de ploeg erg goed en in 1954 besloot de Oost-Duitse regering dat de nabijgelegen stad Chemnitz - toen nog Karl Marx Stadt - een goede club verdiende. Door hevig protest werd enkel de naam gewijzigd in SC Wismut Karl Marx Stadt en bleef de club in Aue spelen. In 1963 kreeg Karl Marx Stadt een eigen team - namelijk FC Karl-Marx-Stadt, het huidige Chemnitzer FC - en werd de clubnaam weer veranderd in BSG Wismut Aue.

Nog enige tijd bleef de club goed presteren in de DDR-Oberliga, echter zonder een kampioenschap. Toch wordt er geschiedenis geschreven, omdat geen enkele ploeg zoveel wedstrijden in de Oost-Duitse competitie heeft gespeeld. In 1985 mocht Aue meestrijden om de UEFA Cup. In de eerste ronde werd echter al verloren van Dnjepr Dnjepropetrovsk. Na de val van de Berlijnse Muur en de Duitse hereniging werd de naam in 1990 omgedoopt tot FC Wismut Aue. Enkele jaren later, in 1993 werd de huidige naam - FC Erzgebirge Aue - aangenomen. De naam Erzgebirge (ertsgebergte) refereert aan het gebergte waarin de stad Aue ligt.

In het vernieuwde voetbalsysteem in Duitsland begon Aue met het spelen in de Amateur Oberliga Nordost/Süd (III), later hernoemd tot Regionalliga Nord (III). Na een verrassend kampioenschap in 2003 promoveerde de club naar de 2. Bundesliga, maar is in het seizoen 2007/2008 gedegradeerd naar de nieuw gevormde 3. Liga.

In het seizoen 2009-2010 behaalde de club de tweede plaats in de derde Bundesliga (met gemiddeld ruim 9000 toeschouwers), en dwong zodoende promotie naar de tweede Bundesliga af.

In het seizoen 2010/2011 kende de club een goede start in de 2.Bundesliga met een eerste plaats bijna halverwege het seizoen. De club bleef 22 thuiswedstrijden ongeslagen, een record in de clubgeschiedenis en een record in het Duitse profvoetbal. In het seizoen 2014/15 degradeerde de club weer naar de 3. Liga. Een seizoen later volgde opnieuw promotie naar de 2. Bundesliga. Aue handhaaft zich vervolgens op dit niveau al waren daar in het seizoen 2017-2018 wel promotie-degratiewedstrijden tegen Karlsruher SC voor nodig.

544ljhs.jpg

5848je0.jpg

Bij motregen en voor maar liefst 48.829 toeschouwers verschenen wij wederom in de 4-4-2 opstelling met aanvallende intenties. Aue kwam in een 4-1-4-1 formatie het natte veld op.  Over de wedstrijd kan ik heel kort zijn. Wij waren gewoon beter en binnen een half uur was de match gespeeld. Ofschoon onze spitsen amper in het spel voorkwamen, zorgden MR Narey (6e minuut) en VC Leistner (29ste minuut) voor een degelijke voorsprong van 2 :  0.

In de 34ste minuut schoot spits Hinterseer nog een penalty op de paal en dat was het dan ook. Ruststand en latere eindstand was 2 : 0 en mede door 5 wissels (4 gebaseerd op de gele kaarten) konden wij deze match onbedreigd uitspelen.  Wel moet ik opmerken, dat de scheids overdreven conform het regelboekje floot, dus voor zijn doen misschien redelijk tot goed, maar voor de toeschouwers en ons te pietluttig. Bovendien voelde hij de match niet aan.

Maar goed, als je wint zie je veel dingen over het hoofd en ben je gauw tevreden.

593ekfh.jpg

Spoiler

60v3jhz.jpg

delichris @JordiW. @xPeejay @Badmuts

@True_Legend  @Swaxie

@Pavel Nedved

Edited by germandutch