Jump to content

[IDS] [FM2019] Senne Rossi > Cagliari

Scoiattolo
 Share

Recommended Posts

SW0Dads.png

l79T6TV.pngYSqEBao.pngXiZnbdY.png

of1ZLzF.pngoEj5Kl2.pngPH5hCfs.pngSZDOU2T.pngoTPWc96.png

Dankzij Photobucket zijn niet alle delen van mijn vorige novelle zichtbaar, ik heb ze daarom allemaal geüpload op Dropbox (als er geïnteresseerden zijn).
Als je op elk blokje klikt, dan opent er normaal gezien een pagina met updates. Ik heb de eerste drie blokjes gebundeld op één pagina.

Na een pauze, die langer heeft geduurd dan gepland, ga ik verder met de avonturen van Senne Rossi, het hoofdpersonage van mijn laatste novellen. Ik was beland bij het begin van het EK 2016 en daar ga ik mee verder. Voordat ik dat doe, ga ik even een korte inleiding posten bestaande uit vier delen, waaronder een carrièreoverzicht en een voorbeschouwing op het EK 2016.

Edited by Scoiattolo

WIE IS SENNE ROSSI?

Ik zou een stukje kunnen schrijven over het hoofdpersonage, maar ik kies voor de luie optie, oftewel een copy-paste van de website. Gezien de vermelding van het woord "werk" in de eerste alinea denk ik dat Yves (van de indrukwekkende novelle De 12 werken van Yves) de schrijver is van het mooie stuk in onderstaande spoiler.

Citaat

Vierenzeventig. Dat is exact het aantal novelles die sinds de release van FM15 werden opgestart en nooit verder raakten dan de eerste pagina. Een gemiddelde van ongeveer tien per maand. Geboren uit een impulsieve bui van gedreven enthousiasme, stierven ze allen een vroegtijdige dood toen die oplaaiing even snel weer was getemperd. En dan te bedenken dat deze ouwe gek hier, yours truly, al sinds november 2012 bezig is om een werk waar hij een jaartje voor rekende te voltooien.Gek genoeg span ik hiermee niet de kroon wat betreft langst lopende novelle. Twee jaar daarvoor al (inderdaad, in het jaar 2010!) verscheen de eerste update van het op heden net geen honderd pagina’s tellende epos dat opende met de vraag: “Wie is Senne Rossi ?”

Het antwoord daarop was het prille begin van het monnikenwerk dat Scoiattolo aanving, zich op dat moment vast niet bewust dat hij vijf jaar later nog steeds zijn Blue Sky zou tentoon spreiden aan de novelleminnende MU-leden. De ‘Black Stars’ hebben onlangs plaats gemaakt voor ambachtelijke, oerdegelijke Belgische, maar het relaas over de lotgevallen van Rossi staat nog steeds als een robuust, onwrikbaar herenhuis in de wirwar aan straten binnen Novellenland.

De presentatiestijl van onze weekwinnaar is ondertussen zijn handelsmerk geworden. Door een onberispelijk strakke lay-out en goed doordachte bladspiegel is elke update een toonbeeld van overzichtelijkheid en structuur. Hoe knap zijn ontwerpen ook mogen zijn, na vijf jaar zou er al wat sleet op de wagen moeten zijn, en dat zou er ook zijn ware het iet dat de novellist zijn lezer graag verrast. Bekende gimmicks zijn de scorebord-animatie, waarbij het spelverloop stapsgewijs op je scherm verschijnt. Ook werden we al getrakteerd op parels van doelpunten en wedstrijdhoogtepunten via een – hoe kan het ook anders – minutieus afgewerkt You Tube-filmpje.

Na al die tijd zou je kunnen veronderstellen dat het verhaal zich ondertussen in het jaar 2178 afspeelt, maar ook daar wijkt ‘A Blue Sky with Belgian Stars’ kenmerkend van de norm af. Daarentegen krijgen we een hyper-gedetailleerd beeld van ieder aspect van het voetbalwezen, en niet onbelangrijk, van de hoofdrolspeler.

In tegenstelling tot de meeste andere ééndimensionale personages heeft Senne Rossi zich doorheen de tijd ontwikkeld tot een semi-werkelijk persoon. Hij is een ‘family man’, hij is iemand die staat voor rechtvaardigheid en eer. Hij heeft een uitgesproken mening en schuwt niet deze kenbaar te maken wanneer hij dit nodig acht. Een enfant terrible in het voetbalmanagerswereldje, maar er tevens een op handen gedragen fenomeen.

De te bewonderen vasthoudendheid van Scoiattolo is mede zijn kruis om dragen. De tag [FM11] en de hoeveelheid leesvoer zullen menigeen lezer al hebben weerhouden de tanden te zetten in deze delicatesse. Op het aantal reacties tussen de updates afgaand, is dit voor mij de meest ondergewaardeerde novelle op het forum. Daarom hoop ik met dit pleidooi hier en daar toch wat interesse op te wekken voor ‘A Blue Sky with Belgian Stars’.

WAT GA IK DOEN MET DE ERELIJSTEN VAN DE SEIZOENEN 2010/2011 T.E.M. 2015/2016?
Voor die seizoenen ben ik van plan om de erelijsten over te nemen uit FM 2011. Dat betekent dat bepaalde clubs niet zo succesvol zijn geweest als in de realiteit. Ik denk dan aan Bayern, Juventus en Paris Saint-Germain. De laatstgenoemde wacht bijvoorbeeld nog altijd op een eerste landstitel sinds het seizoen 1992-1993. Ik zal onderaan deze post een overzicht plaatsen van de FM 2011-erelijsten. Het gaat dan om de voornaamste club- en landencompetities.

Als jullie vinden dat ik de realiteit moet volgen (en de erelijsten uit FM 2011 grotendeels moet negeren), dan doe ik dat. Het is voor mij hetzelfde. Het enige wat ik sowieso uit FM 2011 overneem, is het palmares van Coventry en Ghana, omdat ik die nodig heb voor de reputatie van Rossi.

WAT ZIJN DE PLANNEN VOOR DE KOMENDE SEIZOENEN?
Ik ga de eerste drie seizoenen (2016/2017 > 2018/2019) voornamelijk gebruiken om de situatie in FM 2011 te wijzigen in de realiteit. In FM 2011 spelen teams zoals Dender, Veendam en Wigan nog op het hoogste niveau. Zij zullen naar een lager niveau zakken of verdwijnen, terwijl andere teams (Bournemouth in League One bv.) zullen stijgen. Ik ga niet te veel zeggen over die seizoenen, zodat die wijzigingen stilletjes in de achtergrond gebeuren.

De enige zaken die niet zullen overeenstemmen met de realiteit in 2019/2020, zijn Coventry en Ghana. Ik ga de invloed die Rossi had op die teams, niet zomaar verwijderen. In het geval van Ghana ga ik enkel een aantal fictieve spelers overnemen. In het geval van Coventry ga ik de resultaten overnemen tot juni 2019 (ik heb een savegame tot dan). Coventry blijft dus in de Premier League en kan een invloed hebben op de erelijsten van bepaalde competities. Als ze een prijs pakken zonder mij. Ik ga de selectie van Coventry ook namaken voor het seizoen 2019/2020 in - naar alle waarschijnlijkheid - PES 2020.

Citaat

NpsAHFy.png

VOLGEND DEEL: DE CARRIÈRE VAN ROSSI TOT HET EK 2016

Edited by Scoiattolo

• Scoiattolo changed the title to [FM2011] De avonturen van Senne Rossi III (EK 2016 - ...)

DYdahx5.png

TERUGBLIK EK 2012 (FM 2011)NOTERINGEN BOOKMAKERS

VJEGrAM.png

VOLGEND DEEL: SELECTIE RODE DUIVELS

Spoiler

Bedankt voor de reacties iedereen!

@Fantasy @Niejo101 @ElMarcos @TeamWesil @Mordurette @Marius @Svenpunt @JordiW. @Going up @V-Traxx

Liever geen mention bij elke update? Geen probleem, dan haal ik je uit bovenstaand lijstje

• Scoiattolo changed the title to [IDS] [FM2019] Senne Rossi > Cagliari
  • Marius pinned this topic
  • Marius unpinned this topic