Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Conference League [2021/2022]

Rogier.

Aanbevolen berichten

Oh joh, ik dacht dat Vitesse al door was door onderling resultaat. Moet me maar eens verdiepen in de nieuwe regels. 

Maar dit zijn dus de teams die tegen elkaar geloot gaan worden:

PSV, Fenerbahce, Sparta Prague, Leicester, Marseille, Celtic, Midtyilland en Rapid Wien

vs

Maccabi, Partizan, Bodo, Randers, Slavia P, PAOK, Tottenham (waarschijnlijk) en Qarabag. 

Hopen dat Spurs tegen een goed team wordt geloot. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei 007mark:

Overigens kunnen Feyenoord en AZ ook gewoon weer Slavia Praag en Randers loten nu de tussenronde. Is geen restrictie dat het niet kan in ieder geval. Enkel dat clubs uit hetzelfde land elkaar dan niet kunnen tegenkomen.

Feyenoord en AZ spelen geen tussenronde toch? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Socrates:

Ajax in de achtste finales van de CL en geen enkele ploeg in de EL. Zegt ook wel weer genoeg over niveau Eredivisie. En dan is dit eigenlijk nog een relatief goed seizoen.

Maar wel beter voor de puntjes dat PSV nu Conference speelt. Samen met Feyenoord nog best kans om het tot een halve finale ofzo te schoppen met wat geluk.

1 club in de CL, niets in de EL, minder clubs dan andere landen, maar toch staan we boven aan in de puntentelling over het huidige jaar?!

Die puntentelling klinkt dan niet heel logisch... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei MisterX:

1 club in de CL, niets in de EL, minder clubs dan andere landen, maar toch staan we boven aan in de puntentelling over het huidige jaar?!

Die puntentelling klopt gewoon hoor ;)

Omdat iets van 5 Nederlandse clubs zich geplaats hadden voor alle 3 de toernooien samen en dan doen /deden we het beter ivm met anderen landen als Portugal, Oostenrijk whatever. Maar 90% van de punten worden door Ajax binnen gehaald en dat zeg ik als niet Ajax fan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Kyrill:

Die puntentelling klopt gewoon hoor ;)

Omdat iets van 5 Nederlandse clubs zich geplaats hadden voor alle 3 de toernooien samen en dan doen /deden we het beter ivm met anderen landen als Portugal, Oostenrijk whatever. Maar 90% van de punten worden door Ajax binnen gehaald en dat zeg ik als niet Ajax fan.

Geloof meteen dat de berekening goed is gegaan. Maar als het onderliggende model slecht is, is de uitkomst nog steeds bagger...

Een land als Engeland overwintert in de CL met 4 clubs (Man Utd, Chelsea, Liverpool en Man City). 4 landen die overwinteren in de CL (en dan heb ik geen eens naar de andere competities nog gekeken, daar zullen ze vast ook nog wel een club hebben) is toch beter dan maar 1 (en 4 in de conference league)? Dit klinkt gewoon als een flawed model.

Maar goed, als Nederlanders kunnen we ons lekker op de borst slaan, dat we bovenaan staan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei MisterX:

Geloof meteen dat de berekening goed is gegaan. Maar als het onderliggende model slecht is, is de uitkomst nog steeds bagger...

Een land als Engeland overwintert in de CL met 4 clubs (Man Utd, Chelsea, Liverpool en Man City). 4 landen die overwinteren in de CL (en dan heb ik geen eens naar de andere competities nog gekeken, daar zullen ze vast ook nog wel een club hebben) is toch beter dan maar 1 (en 4 in de conference league)? Dit klinkt gewoon als een flawed model.

Maar goed, als Nederlanders kunnen we ons lekker op de borst slaan, dat we bovenaan staan. 

Maar je moet landen onderaan de ladder ook de kans geven om omhoog te gaan. Nederlandse clubs hebben tot nu toe bijna alles gewonnen op PSV na. En zelfs die hebben het zeer aardig gedaan. Dan moet je gewoon evenveel punten hebben als andere landen die bijna alles winnen die boven je staan. Dus het model in mijn ogen is niet flawed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei MisterX:

Dat wordt na de winter altijd rechtgetrokken, ver komen in de CL levert heel veel extra punten op. Nederland ligt straks een straatlengte achter op het totaal van Engeland bijvoorbeeld aan het einde van het seizoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei MisterX:

Na de winter krijg je veel meer bonuspunten in de champions League. Conference league bijv. Geeft voor de komende rondes tot halve finale geen bonuspunten. . Lees anders even de artikelen op vi.nl van michel abbink 

bewerkt door rich ruzzian
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei timpy00:

Dat wordt na de winter altijd rechtgetrokken, ver komen in de CL levert heel veel extra punten op. Nederland ligt straks een straatlengte achter op het totaal van Engeland bijvoorbeeld aan het einde van het seizoen.

Hoezo? Ajax wint gewoon de Champions League hoor en alle Engelse clubs gaan in de 16e finale eruit. 🥳

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei rich ruzzian:

Na de winter krijg je veel meer bonuspunten in de champions League. Conference league bijv. Geeft voor de komende rondes tot halve finale geen bonuspunten. . Lees anders even de artikelen op vi.nl van michel abbink 

Dus de hele halleluja sfeer dat we nu boven aan staan, slaat dus eigenlijk nergens op? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei MisterX:

Dus de hele halleluja sfeer dat we nu boven aan staan, slaat dus eigenlijk nergens op? 

Dat valt dan ook wel weer mee. We hebben nu al 14.200 punten, vermoedelijk gaat daar nog wel iets bijkomen (+0.4 per overwinning & +0.2 voor elke volgende ronde bij Ajax / halve finale voor een van de ECL-teams & +0.2 als Vitesse 2e wordt in de poule). Hadden we gewoon een solide 4e/5e plek mee gehaald afgelopen jaren. Naar omstandigheden dus best terecht dat we de polonaise lopen. 16 punten is helemaal niet ondenkbaar.

image.thumb.png.8e3d6a7895ccb72523869302b454a7e5.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Volgens de regels van de UEFA krijgt de club die de wedstrijd niet kan spelen, een reglementaire 3-0 nederlaag aan de broek. Als dit inderdaad zou gebeuren, betekent dit dat Spurs in Groep G achter Vitesse als derde zou eindigen en de Arnhemmers dus door zijn naar de tussenronde van de Conference League. Het is wachten op de bevestiging van de UEFA. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

De UEFA heeft nog steeds niet bekendgemaakt hoe het ‘dossier-Vitesse’ opgelost gaat worden. Op de eigen website stond zondagavond dat ‘een nog te bepalen team’ de koker in gaat, maar nu wordt gesproken over Tottenham Hotspur/Vitesse. Als er inderdaad een balletje met beide clubs wordt gebruikt, kan Vitesse niet loten tegen Leicester City, en kan Tottenham niet loten tegen PSV. Niet een geheel ongunstig scenario natuurlijk.

Dit is natuurlijk wel erg vreemd, kom je zometeen uit de koker terwijl je wellicht niet eens door bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Vitesse kan Leicester niet loten. Is toch ook wel handig. Denk dat Vitesse echt nog wel een kansje heeft tegen een aantal van die teams als je de afgelopen Europese wedstrijden terugkijkt.

bewerkt door himan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja lijkt me ook. Kan me voorstellen dat je als Vitesse een grotere club wil, want als je van Rapid verliest voelt het toch nog vervelend, terwijl Celtic ongeveer even goed is maar met een mooie reputatie. PSV moet gewoon door nu en voor de titel gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei himan:

Ja lijkt me ook. Kan me voorstellen dat je als Vitesse een grotere club wil, want als je van Rapid verliest voelt het toch nog vervelend, terwijl Celtic ongeveer even goed is maar met een mooie reputatie. PSV moet gewoon door nu en voor de titel gaan.

Prima dit joh. Beter dan Quarabag. Hoop dat er snel duidelijkheid komt. En balen dat er geen uitfans mee mogen, had Wenen wel willen bezoeken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites