Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[Voetbal] De stelling

Grote Ree

Aanbevolen berichten

Ongelofelijk wat voor kul je er allemaal bijhaalt joh. Zou bijna gaan denken dat dit het account van Ronald de Boer is. 

Je zou vanuit menselijk oogpunt zowel de OS als het WK al lang hebben moeten afzeggen. Aangezien we dat toch niet gaan doen ben ik dan wel zo hypocriet om wel gewoon lekker te gaan zitten kijken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei MetalMichael:

Ongelofelijk wat voor kul je er allemaal bijhaalt joh. Zou bijna gaan denken dat dit het account van Ronald de Boer is. 

Je zou vanuit menselijk oogpunt zowel de OS als het WK al lang hebben moeten afzeggen. Aangezien we dat toch niet gaan doen ben ik dan wel zo hypocriet om wel gewoon lekker te gaan zitten kijken. 

Omdat Ronald de Boer gelijk heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei MetalMichael:

Omdat Ronald de Boer centjes op zijn rekening gestort heeft gekregen om dit WK te promoten bedoel je?

Als je veel centjes krijgt wil dat dan per definitie zeggen dat je slecht bent? Wat een zwaktebod zeg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei himan:

Zeker, maar ik ben geen belanghebbende. Sterker, het tegenovergestelde is waar, toch zeg ik iets heel anders dan de meesten van jullie, leg dat eens uit. 

Wanneer je afwijkt van de algemene opinie lijkt het me dat jij uit moet leggen waarom jouw mening afwijkt.. Niet andersom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei himan:

Zeker, maar ik ben geen belanghebbende. Sterker, het tegenovergestelde is waar, toch zeg ik iets heel anders dan de meesten van jullie, leg dat eens uit. 

De meest voor de hand liggende reden is dat jij een ergens een bias hebt (in dit geval; de media is op de hand van Saoedi-Arabië dus dit verhaal klopt niet)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei PJHoutman:

De meest voor de hand liggende reden is dat jij een ergens een bias hebt (in dit geval; de media is op de hand van Saoedi-Arabië dus dit verhaal klopt niet)

Nee, ik denk dat de hele westerse wereld en jullie dus ook biased zijn tegen de Arabische wereld. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei himan:

We praten wel over Qatar een klein landje, maar als het om Oeigoeren gaat in China en hun Olympische spelen, dan praten we daar veel minder over. 

Drogreden. Red herring. Ook heel erg, maar niet relevant voor de discussie over Qatar in deze context, tenzij je er een ander punt mee wil maken. No offence verder. Ik heb geen mening over het hele verhaal, ik heb me er onvoldoende in verdiept om er iets zinnigs over te kunnen zeggen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Nom de Guerre:

Drogreden. Red herring. Ook heel erg, maar niet relevant voor de discussie over Qatar in deze context, tenzij je er een ander punt mee wil maken. No offence verder. Ik heb geen mening over het hele verhaal, ik heb me er onvoldoende in verdiept om er iets zinnigs over te kunnen zeggen. 

Wel als je dingen wil vergelijken. Ik kan ook praten over de Soweto in Zuid Afrika, de favela's in Brazilië, dit is geen drogreden, ik geloof dat Qatar, ondanks dit verhaal nog steeds de meest acceptabele WK zal zijn die niet in Europa, N Amerika, Oceanië of bepaalde landen in Oost Azië plaatsvindt en dat moet gezegd worden,voordat we de boel boycotten. Want ik heb al gezien dat dit wel eens een kamerbrede meerderheid kan krijgen. 

Als je dit wil boycotten had je ook alle afgelopen 3 wk's moeten boycotten(misschien zelfs 4 ,want ook Duitsland heeft Fifa omgekocht...) De laatste zomerspelen in Rio en de komende winterspelen in Beijing. Toen riepen we ook niet zo hard, dan kan je dat nu wel doen, maar dan zijn jullie wel hypocriet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oneens, dit moet minstens in de hele poule (het liefst in de hele kwalificatiecyclus) gelijk zijn. Hoe je het went of keert, het spel veranderd met de VAR. Persoonlijk heb ik het idee dat de aanvallende ploeg er voordeel aan heeft omdat er meer penalty's vallen door de VAR en als je vaker in de 16 bent heb je meer kans op een penalty (Heb niet gezocht naar cijfers die dit onderbouwen dus dit deel kan onzin zijn). Feit blijft dat omdat het spel veranderd door de komst van de VAR gelijke situaties niet meer gelijk beoordeeld worden als deze niet overal aanwezig is. Ik ben voor invoering van de VAR dus zou deze het liefst overal zien maar ik zou het niet in de Arena wel willen zien en in de rest van de stadions niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doellijntechnologie zou iets ‘standaards’ moeten zijn in een stadion. Het is bizar dat een bond zelf mag bepalen of dat gebruikt wordt. Het is gewoon krom dat de ene pot je het hebt en de andere pot niet. Dus oneens met de stelling. 

VAR is sowieso een ander verhaal omdat het vooral een geldkwestie is. Dat iig op toernooien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem is, is dat het kort door de bocht is. Sommige landen hebben (nog) geen keuze, daar is het antwoord nee,(zoals Gibraltar) dus moet je een compromis maken voor nu. Helaas misbruiken sommige landen dat compromis, maar ik zie niet hoe je het in eerlijke regelgeving kan breken, totdat de FIFA/UEFA er voor heeft gezorgd dat er in elk stadion die technologie is. Ik verwacht dat dat er wel komt in de nationale stadions in Europa in 2 of 4 jaar, maar overal in de wereld of elk klein stationnetje in Europa lijkt me geen sinecure. Wat ga je doen in bijvoorbeeld Bhutan met technologie, laat ze het investeren in de jeugd. 

Het moet nog goedkoper worden om het in ieder stadion te maken, voor het gerealiseerd kan worden. 

Je begint in de Champions League en het WK en dan moet het langzaam naar kleinere competities druppelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oneens. Alles overal inzetten of gewoon terug naar niks.  

Snap best dat niet iedere voetbalbond de financiële middelen heeft om de technologie te kopen. Dat is een probleem voor de FIFA/UEFA. Dan moeten ze die systemen maar beschikbaar stellen voor bruikleen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oneens. Of allemaal wél of allemaal niet. Als een land het zelf niet kan bekostigen moet het geregeld worden door de FIFA of UEFA. Die verdienen toch bakken met geld, dan kunnen ze er ook voor zorgen dat de middelen beschikbaar zijn in de stadions waar gespeeld wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites