Jump to content

WK 2022 [Kwalificatie]

Rogier.
 Share

Recommended Posts

Senegal heb ik ergens wel als verrassing in mijn hoofd. In elke linie een echte vedette bij een Europese topclub. Als de vibe er op zo'n eindtoernooi dan is en get gaat lopen, kan het zomaar. Niet als winnaar ofzo, maar wie weet dat dit een Afrikaans land is wat eens de halve finale kan halen.

Senegal is het sterkste Afrikaanse team voor mij, en ik hoop dat ze zeer ver komen en normaal gezien... als je 2000 keer een toernooi simuleert dan zal Senegal het gemiddeld van alle Afrikaanse teams het best doen. Het staat ook het best op de wereldranglijst, en klopt de poort van pot 2 maar zal dat wellicht niet halen. Maar mocht het wel pot 2 halen heeft het een voordeel tegenover Afrikaanse teams. In principe vind ik Senegal het sterkste en meest consistente team uit Afrika op dit moment, maar het moet er dan ook uitkomen op een WK natuurlijk. 

Uit Zuid-Amerika buiten BR/AR vind ik op dit moment Uruguay het sterkste team. Maar ik zou Peru en Ecuador niet afschrijven, want wat Uruguay heeft in kwaliteit hebben zij in enthousiasme, en Zuid-Amerikaanse ploegen kunnen wel verrassen door op hun manier te voetballen en met overgave. Dat gaat daar altijd pittig aan toe. Dat geldt ook wel een beetje voor de CAF.

Canada vind ik op dit moment het sterkste team uit de CONCACAF. Ik kan Mexico en de VS niet goed peilen, maar anderen zeggen mij dat de VS op dit moment niet goed speelt. En tegen El Salvador kom je daarmee weg. Maar op een WK niet echt meer natuurlijk. Al kan het op basis van hun potindeling wel de tweede ronde halen.

In 2010 hadden we een verrassende Uruguay - Ghana in de kwartfinale. Al was Uruguay toen wel mijn "outsider" al. In 2014 hadden we Costa Rica - Griekenland natuurlijk, maar vooral die groep waar Costa Rica en opnieuw Uruguay afrekenen met Italie en Engeland. En Costa Rica pas verloor tegen Nederland in de kwartfinales na penalty's. In 2018 was er geen verrassing van formaat, maar weinigen hadden Kroatie in de finale ingevuld wellicht. 

Uruguay heeft opnieuw geen slecht team, en is een lastige klant. Ik denk dat Servie als het draait heel ver kan komen. Met Mitrovic en Vlahovic heeft het vlotscorende spitsen. En Milinkovic-Savic vind ik absoluut een geweldige en nog steeds onderschatte speler. 

Anders gezegd: Servië en Senegal zijn toch 2 van de wellicht zwaardere niet te onderschatten teams voor pot 3.

Canada heeft meer de IJsland vibe, met het verschil dat Canada een sterk team is in de CONCACAF en dus niet op zijn IJslands moet voetballen daar en dus ook totaal anders speelt... Maar de nationale spirit is echt hoog, het team draait en als het nog 10 maanden goed zit, dan kan je ver raken. En geen druk want loop het mis dan is het een goede les voor binnen vier jaar als je het organiseert in eigen land en iedereen vier jaar meer ervaring heeft. Maar er voor het eerste keer bijzijn sinds zo lang, dan ga je wel gevolgd worden als team en kan je daar alleen al een boost van krijgen. Bij Canada ga ik eerder af op het momentum en dat het ook over goede vooral jonge en talentvolle spelers beschikt.

Edited by Laki

9 uur geleden zei 007mark:

Senegal heb ik ergens wel als verrassing in mijn hoofd. In elke linie een echte vedette bij een Europese topclub. Als de vibe er op zo'n eindtoernooi dan is en get gaat lopen, kan het zomaar. Niet als winnaar ofzo, maar wie weet dat dit een Afrikaans land is wat eens de halve finale kan halen.

Mwah nee, zit te weinig lijn in het spel. In de Afrika Cup kom je daar mee weg, op een WK niet. 

17 minuten geleden zei Socrates:

Mwah nee, zit te weinig lijn in het spel. In de Afrika Cup kom je daar mee weg, op een WK niet. 

Ach, Bert van Marwijk haalde ook een finale.

Senegal moet zich overigens ook nog maar zien te plaatsen. Net als in de finale as weekend, moeten ze ook in beslissende WK play-off tegen Egypte.

• 4 weeks later...
3 uur geleden zei himan:

Het argument dat Rusland crimineler is dan Qatar, kun je in ieder geval niet meer omheen. :classic_rolleyes:

Ik vind het best raar om daar een vergelijking in te maken. Zowel het invallen van andere landen als het letterlijk doodwerken van migrantarbeiders is misdadig en onacceptabel.

1 uur geleden zei PJHoutman:

Ik vind het best raar om daar een vergelijking in te maken. Zowel het invallen van andere landen als het letterlijk doodwerken van migrantarbeiders is misdadig en onacceptabel.

Zolang Qatar die mensen niet dwingt om uit Nepal daarheen te komen en zij daar het veelvuldige verdienen van wat ze in Nepal kunnen krijgen is dat nooit te vergelijken met Rusland.

Edited by cimbomcu

5 uur geleden zei cimbomcu:

Zolang Qatar die mensen niet dwingt om uit Nepal daarheen te komen en zij daar het veelvuldige verdienen van wat ze in Nepal kunnen krijgen is dat nooit te vergelijken met Rusland.

Heel weinig relevant die shit over voetballen in stadions mede gemaakt door slecht behandelde arbeidsslaafjes waarvan sommigen de dood in gewerkt.

Prima dat Rusland ergens niet mag voetballen, maar het neemt niet weg dat in dat land zelf men ook niet hoort te voetballen.

Deze slechte vergelijkingen zijn eerder tegenargumenten voor het uitsluiten van Rusland (externe problematiek). 

Heel normaal dat iemand een kanttekening zet of een naar bijsmaakje ervaart bij Qatar als het gaat om uitsluiting obv schending van mensenrechten. 

Toch een beetje Keith Bakker die niet naar Ali B luistert want viespeukerij. Dan kan de actie nog wel oké zijn - en een vergelijking is nog geen gelijktrekking - maar het is wat hypocriet.

1 uur geleden zei cimbomcu:

Ja en schandalig dat Qatar Brazilie niet uitsluit met dat schrikbewind van Bolsonaro!  Of Iran met z'n regime.

Vind ik gewoon niet zo veel toevoegen Socrates. 

Klopt. Blij dat we het eens zijn. 

Citaat

De wedstrijd tussen Schotland en Oekraïne van 24 maart gaat niet door, meldt de BBC. Vanwege de oorlog in Oekraïne is de playoff-wedstrijd uitgesteld. 

Beide landen zouden elkaar op 24 maart op Hampden Park treffen, maar de UEFA en FIFA zijn akkoord gegaan met het verzoek van Oekraïne om uit te stellen. De wereldvoetbalbond denkt na over een nieuwe datum. De winnaar van de halve finale tussen Schotland en Oekraïne zou het vijf dagen later opnemen tegen de winnaar van Wales en Oostenrijk.

De winnaar daarvan gaat naar het WK in Qatar. Ook de wedstrijd tussen Wales en Oostenrijk is door de FIFA uitgesteld. Het inhalen van de duels zal op korte termijn moeten gebeuren, aangezien de loting plaatsvindt op 1 april.

Het WK in Qatar wordt vanwege de temperaturen niet in de zomer, maar in de winter gespeeld: om precies te zijn van 21 november tot 18 december.

Lijkt mij ook wel erg vreemd om nu te gaan voetballen als Oekraïne zijnde. Ik denk dat zij het beter dit jaar kunnen overslaan, al mag van mij part iedereen het overslaan. 

• 3 weeks later...

Kuntz maakt precies dezelfde fout als Gunes tijdens het EK. Met individueel behoorlijk goede verdedigers te spelen zoals Demiral, Soyuncu en Kabak maar tegelijkertijd ook 3 houthakkers die niks met een bal aan de voet kunnen. Easy dus voor de Portugezen. Jammer dat hij teveel respect heeft voor Portugal en zo gaat spelen..

@Acquafresca