Rogier. Gepost November 26, 2021 Author Share Gepost November 26, 2021 Wát een loting Schotland - Wales ook niet te vergeten, mochten die het allebei redden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost November 26, 2021 Share Gepost November 26, 2021 Jammer wel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tim' Gepost November 26, 2021 Share Gepost November 26, 2021 Vind het ergens wel erg jammer ja. Had zeker liever naar Italië of Portugal gekeken dan naar Zweden als die doorgaan. Wat zou het heerlijk zijn als die een keer een toernooi mogen overslaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Socrates Gepost November 26, 2021 Share Gepost November 26, 2021 Kutloting. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiemel Gepost November 26, 2021 Share Gepost November 26, 2021 Inderdaad, ploegen op het WK is belangrijker dan deze wedstrijden specifiek. Geen Ronaldo of Italië op het WK en andere landen die grote kans maken het te halen niet de meest aantrekkelijke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
La Pulga Gepost November 26, 2021 Share Gepost November 26, 2021 Laten we maar hopen dat Italië doorgaat naar het WK, volgens mij bestaat er geen WK zonder Italië namelijk. Portugal zal ik persoonlijk minder missen, jammer voor Fernandes alleen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Socrates Gepost November 26, 2021 Share Gepost November 26, 2021 Fernandes? Zo goed is die nooit bij Portugal. Vaak bank ook. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
himan Gepost November 26, 2021 Share Gepost November 26, 2021 Ik vind het persoonlijk niet zo heel erg, moet je maar winnen van Servië resp. Zwitserland/Noord Ierland. Als Nederland tegen dat soort tegenstanders niet wint hebben we het volgens velen van jullie ook niet verdiend. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
La Pulga Gepost November 27, 2021 Share Gepost November 27, 2021 3 uur geleden zei Socrates: Fernandes? Zo goed is die nooit bij Portugal. Vaak bank ook. Ja enige speler die ik wel oke vind die ik volg. Meer een persoonlijk dingetje, zullen vast wel meer spelers zijn van Portugal die goed zijn (Felix, Cancelo, Dias, Jota, etc.) maar daar heb ik niets mee. En Italië is gewoon een land dat alleen al qua emotie er bij hoort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erwin. Gepost November 29, 2021 Share Gepost November 29, 2021 Op 26-11-2021 om 18:39 zei Tim': Vind het ergens wel erg jammer ja. Had zeker liever naar Italië of Portugal gekeken dan naar Zweden als die doorgaan. Wat zou het heerlijk zijn als die een keer een toernooi mogen overslaan. Ze hebben van de laatste 3 wk's er al 2 gemist dus een toernooi overslaan doen ze regelmatig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tim' Gepost November 29, 2021 Share Gepost November 29, 2021 1 uur geleden zei Erwin.: Ze hebben van de laatste 3 wk's er al 2 gemist dus een toernooi overslaan doen ze regelmatig. Zeker, was ook een beetje onhandig geformuleerd maar ik hoef ze er in elk geval niet bij te hebben. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost January 28, 2022 Share Gepost January 28, 2022 (edited) Gestolen overwinning van Peru, maar wel lekker hoor Nu nog potjes tegen Ecuador, Uruguay en Paraguay. Laatste 2 winnen en je bent er. Edited January 28, 2022 by 007mark Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Socrates Gepost January 29, 2022 Share Gepost January 29, 2022 8 uur geleden zei 007mark: Gestolen overwinning van Peru, maar wel lekker hoor Nu nog potjes tegen Ecuador, Uruguay en Paraguay. Laatste 2 winnen en je bent er. Waarom ben je voor Peru dan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost January 29, 2022 Share Gepost January 29, 2022 36 minuten geleden zei Socrates: Waarom ben je voor Peru dan? Heb daar familie wonen. Mijn (half)zus is daar op jonge leeftijd naartoe gegaan. En heb nu dus ook 2 neefjes en een nichtje daar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Srangaman Gepost January 30, 2022 Share Gepost January 30, 2022 (edited) Canadaaaaaaa 2-0 winnen van USA zonder Alphonso Davies. WK kan bijna niet meer ontgaan nu. Edited January 30, 2022 by Srangaman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrill Gepost January 30, 2022 Share Gepost January 30, 2022 Is dit de reden dat er al week of langer bijna nergens meer club voetbal is op hoogste niveau van Europese competities? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PJHoutman Gepost January 30, 2022 Share Gepost January 30, 2022 Interlands? Ja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laki Gepost February 2, 2022 Share Gepost February 2, 2022 (edited) Ik heb nog eens gekeken. Mathematisch gezien kan Duitsland niet meer in pot 1. Denemarken heeft het heel slim gespeeld door geen vriendschappelijke wedstrijden te organiseren in maart. Daardoor kan Duitsland wel over Nederland (als het zelf wint van Nederland en ook van Israel), maar kan het niet meer over Denemarken. Denemarken zelf moet hopen dat Portugal en Italie allebei eruit vliegen, en dat Turkije of Noord-Macedonie verrassen. Mexico heeft nog vier speeldagen en kan als het alles wint 31 punten halen. Daarmee kan het nog tot op de 8ste plaats raken. Als Italie wint van Turkije en Portugal is dat niet genoeg, maar als Portugal doorgaat, weet ik niet of Portugal nog punten krijgt voor op de wereldranglijst op basis van hun play-offs. Mijn calculator zegt dat er geen punten op het spel staan tegen Noord-Macedonie, en dan kan Mexico bij vier keer winnen in het geval dat Portugal zich kwalificeert nog naar pot 1. Ook de USA kan nog naar plaats 8 als het alles wint. Voor Afrika tellen de play-offs wel mee voor punten, ook omdat de play-off daar geen herkansing zijn, maar een extra pad. Maar in Europa wordt dat beschouwd als herkansing en dus telt dat niet mee voor punten op de wereldranglijst. Voor dezelfde reden zijn resultaten in intercontinentale play-offs ook niet van belang voor de wereldranglijst, maar de winnaars daarvan vliegen toch in pot 4, en ik denk op het moment van de loting (op 1 april dit jaar) dat de winnaars daarvan nog niet bekend zullen zijn. Die worden namelijk gespeeld in juni op neutraal grond in Qatar. Op dit moment is pot 1 bekend er vanuit gaande dat Italie of Portugal zich kwalificeert en Mexico/USA geen perfect run doen. En pot 2 lijkt mij zeker zo goed ook bekend, of Uruguay moet nog gaan choken in de komende 2 matchen, de VS of Mexico zouden nog op plaats 4 kunnen belanden, of Senegal zou de Afrika Cup moeten winnen en 2x tegen Egypte ook winnen in de laatste stage van de Afrikaanse kwalificaties. Dus pot 1: Qatar, Belgie, Brazilie, Frankrijk, Argentinie, Engeland, Spanje en WELLICHT Italie OF PortugalPot 2: Denemarken, Nederland, Duitsland, Zwitserland, wellicht Mexico, wellicht VS, Kroatie en wellicht Uruguay. De anderen kan je met een grotere kans dan normaal in een pot steken, maar is nog te onzeker. Servie wordt wel zo goed als altijd pot 3. Zuid-Korea is pot 3/pot 4. Ecuador pot 4. En de saudi's als ze kwalificeren - wellicht wel - ook pot 4. Japan wellicht pot 3 (pot 2 kan maar is onwaarschijnlijk, maar Japan is ook niet 100% zeker van directe kwalificatie). Het hangt te veel af van wie en hoe het zich kwalificeert wat de potindeling is en of ze er wel zullen staan. Maar pot 1 en pot 2 begint duidelijker te worden. Servie wordt dus wel een lastige klant in pot 3. Hopelijk voor het een beetje normaal te houden qua groepindeling dan bij Qatar dan maar... (samen met de Duitsers ofzo). Maar een groep des doods of een allround groep kan bijvoorbeeld ook met Servië erin. Een Brazilie - Duitsland - Servie groep kan perfect, en bijvoorbeeld aangevuld met een team als Mali of Algerije. In Zuid-Amerika doen Uruguay en Peru een goede zaak. Colombia heeft een hele slechte zaak gedaan door thuis te verliezen van Peru. Beide matchen die volgen winnen is een must, maar dan moet het al rekenen op een misstap van Peru en Uruguay die met allebei 3 punten genoeg hebben om Colombia te elimineren. Chili heeft een lastig programma met Brazilië of Uruguay. De 5e plaats moet in een intercontinentale play-off tegen een land uit Azie, voorlopig lijkt dat UAE of Australië te worden. De winnaar daarvan beland in pot 4. De voorspelling voor de potindelingen hier. Een Belgie - Nederland - Iran - Panama groep zou dus kunnen. Maar evenzeer is een Frankrijk - Nederland - Senegal of Servie - Uruguay (als ze 5e eindigen) ook perfect mogelijk. Senegal kan nog wel naar pot 2 maar dan zullen ze zelf wel de Afrika Cup moeten winnen en beide play-offs tegen Egypte winnen. Dan kan pot 2 wel nog, evt. ook nog als er verder iets raars gebeurt (USA 4e/Uruguay 5e in hun groep). De Europese teams kunnen geen punten meer winnen (tenzij vriendschappelijk een paar puntjes, de play-offs tellen niet mee voor punten omdat het herkansingswedstrijden zijn, ook de intercontinentale zijn daarvoor niet van belang), maar de play-offs wel in Afrika omdat het een deel is van "het pad naar het WK". Aziatische teams en Zuid-Amerikaanse teams hebben nog 2 wedstrijden. De Noord-Amerikanen hebben nog 4 wedstrijden. En de Afrikanen nog 2 wedstrijden + evt. de Afrika Cup om nog iets aan die ranking te doen. Pot 1 ligt zo goed als vast. Al kan Mexico en de VS in theorie er nog bij. Als Mexico alles wint en Italie gaat niet door dan kan het voor hun. Als Italie/Portugal zich allebei laten verrassen schuift er sowieso één op van pot 2 naar pot 1. De afstand tussen pot 2 en pot 3 is ook al wat groter aan het worden verder, dus moet je hopen dat de VS/Mexico/Uruguay op een play-off plek stranden als je een pot hogerop wilt, of in geval van Senegal Afrika Cup winnen + 2 keer winnen van Egypte (niet 1 keer en op DS doorgaan, neen 2 keer winnen). In Canada hypet men ook voor pot 3. Ze hebben nog een relatief eenvoudig programma. Als ze dat zeer goed doen zit pot 3 er zeker en vast in, en ook evt. als een team zich hogerop laat verrassen en uit de roulatie vliegt (bvb. USA of Mexico naar intercontinentale play-off ipv Panama). Of een Europees / Afrikaans lagerop gerangschikt team dat een hoger gerangschikte team eruit wipt. Edited February 2, 2022 by Laki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laki Gepost February 2, 2022 Share Gepost February 2, 2022 (edited) En Nederland kan nog naar pot 1 als ITA/POR verrast worden door Turkije en Mexico geen 3 of 4 keer wint (of de VS). De vriendschappelijke wedstrijd tegen Duitsland kan er toedoen als ITA/POR zich laten verrassen. Nederland blijft over Denemarken en Duitsland, maar winst tegen Duitsland vriendschappelijk kan 2-3 punten meer betekenen en dat kan bepalen of het voor Mexico blijft of niet, als ITA/POR zich laten verrassen. Ik denk wel niet dat ITA/POR kunnen ingehaald worden. Dus je moet al hopen op Turkije of Noord-Macedonië dat stunt, en een Mexico dat stuntelt. Edited February 2, 2022 by Laki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
himan Gepost February 2, 2022 Share Gepost February 2, 2022 Of Qatar loten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laki Gepost February 2, 2022 Share Gepost February 2, 2022 (edited) Qatar - Nederland - Marokko - Panama is een groep dat perfect mogelijk is (en dan hoop ik dat Qatar er al uitvliegt). Groep B kan ook een goede zaak. Word je dan 2e in je groep, dan zal je wellicht tegen een minder team moeten tenzij Duitsland Qatar loot (en 1ste wordt in hun groep). En win je de groep dan kan je even goed tegen iemand uit pot 3, 4 of Qatar zelf spelen in de 1/8ste finale. Loting is op 1 april verder. Intercontinentale play-off resultaten zullen dan wel nog niet bekend zijn, al zal je weten tussen welke 2 teams het zal gaan. En die belanden in pot 4. Belgie verliest ook de 1ste plaats op de ranglijst of Brazilie moet het al niet zo goed doen in de komende 2 wedstrijden tegen (thuis) Chili en uit Bolivia. Ecuador heeft ons al uitstel van executie op dat vlak gegeven, want anders was het nu al geklonken. En faalt Brazilie in dat opzet, dan gebeurt het wel op het WK zelfs als Brazilie ontgoochelt, want dan kan Frankrijk, of Engeland, Argentinie, Spanje allemaal makkelijk boven ons springen tenzij we miraculeus weer een halve finale halen ofzo, eventueel door een andere topfavoriet uit te schakelen onder weg en het zeer goed te doen in de groepsfase. Ik ben wel van mening dat wij over ons hoogtepunt heen zijn, en dat we één van de makkelijkere teams in pot 1 zijn. Enkel Qatar is echt zwakker denk ik. We hebben ongeveer hetzelfde niveau als Argentinie en Portugal in pot 1 die allebei een beetje gegijzeld worden door hun sterspeler en daardoor niet echt als een blok daar staan vind ik persoonlijk. Nederland en Duitsland halen ook zeker ons niveau. Maar we blijven wel favoriet natuurlijk in de meeste groepen (behalve misschien met Duitsland erbij). Edited February 2, 2022 by Laki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laki Gepost February 2, 2022 Share Gepost February 2, 2022 Verder hebben we wel wat kopzorgen. Hazard draait een heel slecht seizoen. Lukaku krijgt niet veel kansen, al zal hij wel op niveau zijn zonder blessures. Doku waar ik enorm fan van ben heeft te veel last van blessures ook. De Bruyne kent geen topseizoen door blessureleed. Onze defensie wordt weer een dagje ouder, en hebben hun beste dagen gehad en nieuwe luitenanten zijn toch nog niet goed genoeg. Het draait voorlopig nog niet echt. Gelukkig is Qatar nog ver weg, dus hopelijk komt het nog weer goed tegen dan en blijven we grotendeels van blessures gespaard, en kan bepaald jong talent nog wat serieuze stappen zetten op een jaar tijd. Maar ik denk niet dat het er goed uitziet, en waar op het EK al enig niveauverlies zichtbaar was, denk ik dat we een nieuwe zichtbare stap achteruit gaan zetten in Qatar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laki Gepost February 3, 2022 Share Gepost February 3, 2022 Canada wint verder opnieuw, en komt dichter bij pot 3, bijna zeker van een terugkeer op het WK voor de eerste keer sinds de jaren '80. Mexico en de VS winnen ook. Die doen daarmee een goede zaak voor kwalificatie. Mexico komt zelfs in de buurt van pot 1. Maar daarvoor zullen ze goed als foutloos moeten zijn in de interlandbreak in maart, en Italie zal wellicht naast kwalificatie moeten grijpen daarvoor. Als dat gebeurt kan Mexico nog Portugal naar pot 2 duwen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrill Gepost February 3, 2022 Share Gepost February 3, 2022 @Laki welke Afrikaans of Noord en Zuid Amerikaans land acht jij eventueel haalbaar voor halve finale WK te halen op misschien Argentinië en Brazilië na? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laki Gepost February 3, 2022 Share Gepost February 3, 2022 2 minuten geleden zei Kyrill: @Laki welke Afrikaans of Noord en Zuid Amerikaans land acht jij eventueel haalbaar voor halve finale WK te halen op misschien Argentinië en Brazilië na? Op dit moment denk ik niet dat buiten Brazilië of Argentinië de halve finale van het WK zal halen. Maar op een WK kan natuurlijk veel. Een voor de hand liggende keus is er niet, en uit Afrika weten we nog niet eens wie er het WK zal halen, en het probleem is dat dat vaak wel allebei de teams kunnen worden. Veel hangt af van de loting. Wel heb ik een gevoel dat Canada zou kunnen verrassen. Dus als je een antwoord wilt, zeg ik Canada. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts