bas2204 Geplaatst 4 januari 2023 Share Geplaatst 4 januari 2023 @Bolderbast Zoals hierboven aangegeven, er zijn twee belangrijke zaken die een plaat kunnen beschadigen (buiten je eigen onvoorzichtigheid): een slechte naald en een veel te hoge naalddruk. Die hele goedkope nieuwe spelertjes hebben vaak een slechte naald en ook nog eens een te hoge naalddruk, waardoor je relatief rap de plaat verslijt (wat natuurlijk zonde is van nieuwe platen en goede tweedehands platen waar je 15-35 euro voor hebt betaald). Als je net wilt starten en nog niet weet hoe veel je gaat draaien, lijkt mij het zoeken van een leuk tweedehandsje inderdaad een goed idee. Dat is qua prijs-kwaliteit verhouding nog vaak de beste optie. Kijk dan altijd of de aandrijving van de platenspeler nog goed werkt en of de naald en arm nog in orde zijn. Dat zijn zaken die door leeftijd en slecht onderhoud de geest kunnen geven en wel essentieel zijn voor het geluid. Waar je echter wel op moet letten, zijn de mogelijkheden die je nodig hebt om je platenspeler aan te sluiten. Je hebt namelijk voorversterkte modellen waar je bij wijze van spreken direct een koptelefoon op aan kan sluiten en je hebt niet voorversterkte modellen die altijd middels een phono aansluiting op een versterker moeten worden aangesloten. Oudere (tweedehands) platenspelers horen vaak tot deze laatste groep. Mocht je toch graag een nieuwe willen hebben: - Ik heb een vriend van mij die heel tevreden is met de House of Marley Stir It Up USB Platenspeler. Die is voorversterkt, maar heeft wel redelijke materialen en nog fatsoenlijk in te stellen naalddruk. Geeft ook redelijk goed geluid. - Voor onversterkte modellen en wil je een beetje meer kwaliteit, dan zou ik naar bijvoorbeeld de instapmodellen van Pro-Ject kijken, zoals de Pro-Ject Primary E. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bolderbast Geplaatst 4 januari 2023 Share Geplaatst 4 januari 2023 11 minuten geleden zei bas2204: @Bolderbast Zoals hierboven aangegeven, er zijn twee belangrijke zaken die een plaat kunnen beschadigen (buiten je eigen onvoorzichtigheid): een slechte naald en een veel te hoge naalddruk. Die hele goedkope nieuwe spelertjes hebben vaak een slechte naald en ook nog eens een te hoge naalddruk, waardoor je relatief rap de plaat verslijt (wat natuurlijk zonde is van nieuwe platen en goede tweedehands platen waar je 15-35 euro voor hebt betaald). Als je net wilt starten en nog niet weet hoe veel je gaat draaien, lijkt mij het zoeken van een leuk tweedehandsje inderdaad een goed idee. Dat is qua prijs-kwaliteit verhouding nog vaak de beste optie. Kijk dan altijd of de aandrijving van de platenspeler nog goed werkt en of de naald en arm nog in orde zijn. Dat zijn zaken die door leeftijd en slecht onderhoud de geest kunnen geven en wel essentieel zijn voor het geluid. Waar je echter wel op moet letten, zijn de mogelijkheden die je nodig hebt om je platenspeler aan te sluiten. Je hebt namelijk voorversterkte modellen waar je bij wijze van spreken direct een koptelefoon op aan kan sluiten en je hebt niet voorversterkte modellen die altijd middels een phono aansluiting op een versterker moeten worden aangesloten. Oudere (tweedehands) platenspelers horen vaak tot deze laatste groep. Mocht je toch graag een nieuwe willen hebben: - Ik heb een vriend van mij die heel tevreden is met de House of Marley Stir It Up USB Platenspeler. Die is voorversterkt, maar heeft wel redelijke materialen en nog fatsoenlijk in te stellen naalddruk. Geeft ook redelijk goed geluid. - Voor onversterkte modellen en wil je een beetje meer kwaliteit, dan zou ik naar bijvoorbeeld de instapmodellen van Pro-Ject kijken, zoals de Pro-Ject Primary E. Jij stijgt weer wat plaatsjes op mijn favoriete user-lijst. Ik heb al wat gekeken naar tweedehandsjes, maar krijg daar geen goed gevoel bij. Met name het argument dat de platen zelf ook gewoon 30 ekkies kosten. Dus het wordt in elk geval een nieuwe platenspeler. Ik ga verder met mijn zoektocht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 4 januari 2023 Share Geplaatst 4 januari 2023 (bewerkt) Ter info en vermaak: ik heb zelf een hele tijd terug geïnvesteerd in een Music Hall MMF2.2 (inmiddels niet meer te koop en opgevolgd door de 2.3) en die zat volgens mij rond de 500 euro. Die heeft wel echt heerlijke kwaliteit (aangesloten op een goede Marantz versterker en twee Dali Oberon 5 speakers). Maar ik snap dat dat niet voor iedereen een investering is die je kan/wil doen. 4 januari 2023 bewerkt door bas2204 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 4 januari 2023 Auteur Share Geplaatst 4 januari 2023 Vandaag weer even een nieuwe plaat gescoord: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 10 januari 2023 Share Geplaatst 10 januari 2023 Deze plaat binnen gekregen in mijn vakantie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 7 februari 2023 Share Geplaatst 7 februari 2023 Hier binnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 7 februari 2023 Share Geplaatst 7 februari 2023 Ik was laatst ook weer even bij de platenzaak. Mijn aanwinsten: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 6 maart 2023 Share Geplaatst 6 maart 2023 Deze alvast gekocht voor 24 maart. Perfect voor haar concert in april. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 6 maart 2023 Share Geplaatst 6 maart 2023 Hier de nieuwe Gorillaz LP voor m'n verjaardag gehad van m'n broer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 7 maart 2023 Share Geplaatst 7 maart 2023 Aardig cadeau van mijn schoonouders gekregen. 👏🏻 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 7 maart 2023 Auteur Share Geplaatst 7 maart 2023 1 uur geleden zei Dansmeister: Aardig cadeau van mijn schoonouders gekregen. 👏🏻 Dat zijn prima schoonouders! Of ze hebben wat goed te maken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 8 maart 2023 Share Geplaatst 8 maart 2023 Nice! Ik heb zelf zo'n bluetooth speaker van Marley, die gaat al heel wat jaartjes mee. Top ding is dat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 8 maart 2023 Share Geplaatst 8 maart 2023 20 uur geleden zei Tim': Dat zijn prima schoonouders! Of ze hebben wat goed te maken Voordeel met een schoonvader met dezelfde hobby's. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sennid Geplaatst 15 maart 2023 Share Geplaatst 15 maart 2023 Nieuwste aanwinst Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 23 maart 2023 Share Geplaatst 23 maart 2023 Hi! (L) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 23 maart 2023 Auteur Share Geplaatst 23 maart 2023 31 minuten geleden zei Dansmeister: Hi! (L) Potverdorie, dat is een zalig albumpje zeg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 24 maart 2023 Share Geplaatst 24 maart 2023 Hier weer een paar zaken erbij: Earth, Wind and Fire - Their Ultimate Collection (LP) Matt Andersen - The Big Bottle of Joy (CD) Solomon - It's All Downhill from Here (CD) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 24 maart 2023 Share Geplaatst 24 maart 2023 (bewerkt) Citaat 1. Nothing But Thieves - Moral Panic 2. Kovacs - Cheap Smell 3. Robert Long - Levenslang 4. Lee Towers in concert 5. Oscar and the Wolf - Entity 6. Royal Blood - Typhoons 7. Eefje de Visser - Nachtlicht 8. Sam Fender - Hypersonic Missiles 9. Stromae - Multitude 10. WIES - Het Is Een Wies 11. Froukje - Uitzinnig (EP) 12. S10 - Vlinders 13. S10 - Ik Besta Voor Altijd Zolang Jij Aan Mij Denkt Zat er al een paar maanden op te wachten en is vandaag op de mat gevallen 24 maart 2023 bewerkt door 007mark Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
D.J. Geplaatst 28 maart 2023 Share Geplaatst 28 maart 2023 Op 4-1-2023 om 18:24 zei Tim': Vandaag weer even een nieuwe plaat gescoord: Doet me denken aan mijn studententijd, mijn huisgenoot luisterde er vaak naar. Schitterende plaat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 1 mei 2023 Share Geplaatst 1 mei 2023 (bewerkt) Eind april is altijd een drukke periode voor mijn verzameling . Met Record Store Day, mijn verjaardag en nog een klein extra bezoekje aan de platenwinkel onderstaande toe kunnen voegen: 1 mei 2023 bewerkt door bas2204 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 13 juni 2023 Share Geplaatst 13 juni 2023 Citaat 1. Nothing But Thieves - Moral Panic 2. Kovacs - Cheap Smell 3. Robert Long - Levenslang 4. Lee Towers in concert 5. Oscar and the Wolf - Entity 6. Royal Blood - Typhoons 7. Eefje de Visser - Nachtlicht 8. Sam Fender - Hypersonic Missiles 9. Stromae - Multitude 10. WIES - Het Is Een Wies 11. Froukje - Uitzinnig (EP) 12. S10 - Vlinders 13. S10 - Ik Besta Voor Altijd Zolang Jij Aan Mij Denkt 14. Lewis Capaldi - Broken By Desire To Be Heavenly Sent Verder zie ik dat er al een discussie is gevoerd m.b.t. platenspelers. Wat denken jullie van de volgende opties: Optie 1. Optie 2. Optie 3. Best verschillende prijzen, en heb geen idee als ik die advertenties lees waar ik dus op moet letten. Vorige huis was de platenspeler van mijn huisgenoot namelijk haha. @Tim' @bas2204 @Dansmeister Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 13 juni 2023 Auteur Share Geplaatst 13 juni 2023 1 uur geleden zei 007mark: Best verschillende prijzen, en heb geen idee als ik die advertenties lees waar ik dus op moet letten. Vorige huis was de platenspeler van mijn huisgenoot namelijk haha. @Tim' @bas2204 @Dansmeister Ik zal je eerlijk zeggen dat ik geen flauw idee heb. Mijn platenspeler heb ik in bruikleen van mijn vader, maar ik heb er verder eigenlijk helemaal geen verstand van. Hier wel weer drie nieuwe platen: Buena Vista Social Club - Buena Vista Social Club Daryl Hall & John Oates - Big Bam Boom The Mamas and The Papas - Onvergetelijke Hits Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 14 juni 2023 Share Geplaatst 14 juni 2023 13 uur geleden zei 007mark: 14. Lewis Capaldi - Broken By Desire To Be Heavenly Sent Verder zie ik dat er al een discussie is gevoerd m.b.t. platenspelers. Wat denken jullie van de volgende opties: Optie 1. Optie 2. Optie 3. Best verschillende prijzen, en heb geen idee als ik die advertenties lees waar ik dus op moet letten. Vorige huis was de platenspeler van mijn huisgenoot namelijk haha. @Tim' @bas2204 @Dansmeister Ik ben zelf niet zo'n fan van die koffertjes maar eigenlijk zijn die nog best oke. De Marley is wel duidelijk de mooiste optie, maar ook niet voor niets de duurste. En daar moet je wel nog externe speakers bij hebben ook nog, wat waarschijnlijk een voordeel is want meestal zijn de interne speakers van deze dingen nie heul goed. Het is maar net wat je er voor wilt uitgeven en in hoeverre je er betere kwaliteit uit denkt te halen die voor jou van belang is. Ik heb zelf thuis een tikkeltje overkill aan apparatuur staan voor mijn platenspeler, maar ik word er wel blij van. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 14 juni 2023 Share Geplaatst 14 juni 2023 14 uur geleden zei 007mark: 14. Lewis Capaldi - Broken By Desire To Be Heavenly Sent Verder zie ik dat er al een discussie is gevoerd m.b.t. platenspelers. Wat denken jullie van de volgende opties: Optie 1. Optie 2. Optie 3. Best verschillende prijzen, en heb geen idee als ik die advertenties lees waar ik dus op moet letten. Vorige huis was de platenspeler van mijn huisgenoot namelijk haha. @Tim' @bas2204 @Dansmeister Optie 1 niet doen als je graag zuinig bent op je platen. Die koffertjes zien er leuk uit en is leuk om mee te nemen naar een feestje of iets dergelijks, maar de naalden gaan als een soort hark over je plaat heen. Die verslijten dan veel te hard. De Lenco ken ik niet. Wordt aangegeven op verschillende websites als redelijke koop, dus dat moet kunnen. Zie wel de klachten in de reviews dat de ingebouwde speakers nooit helemaal uit kunnen, alleen zacht. Dus mocht je er ook nog externe speakers op aan willen gaan sluiten, krijg je dan geluid met een lichte echo. Wellicht is een setje van Lenco met meegeleverde losse speakers dan een (betere) optie: Lenco LS-300WD - Platenspeler met Bluetooth - Inclusief Speakers - Stereo - Hout | bol.com Een vriend van mij heeft een House of Marley platenspeler en is daar heel tevreden over. Dus dat is volgens mij voor een beginnende enthousiasteling altijd een goede keus. Probleem daar is natuurlijk dat deze altijd nog op een hoofdtelefoon of een set externe speakers aan moet worden gesloten, want die heeft geen interne speakers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 3 juli 2023 Share Geplaatst 3 juli 2023 Citaat 1. Nothing But Thieves - Moral Panic 2. Kovacs - Cheap Smell 3. Robert Long - Levenslang 4. Lee Towers in concert 5. Oscar and the Wolf - Entity 6. Royal Blood - Typhoons 7. Eefje de Visser - Nachtlicht 8. Sam Fender - Hypersonic Missiles 9. Stromae - Multitude 10. WIES - Het Is Een Wies 11. Froukje - Uitzinnig (EP) 12. S10 - Vlinders 13. S10 - Ik Besta Voor Altijd Zolang Jij Aan Mij Denkt 14. Lewis Capaldi - Broken By Desire To Be Heavenly Sent 15. Imagine Dragons - Mercury Act 1 Op de kop getikt dit weekend bij de stand van Plato op DTRH. Verder denk ik dat ik inderdaad die optie ga kopen die in je post staat @bas2204 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten