Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Wielerprono 2021 - Discussietopic

Erwin.

Aanbevolen berichten

De grote charme met de grote rondes is voor mij het puzzelen met de puntenaantallen. Ik zou het jammer vinden als we dat los laten. 

Ik ben al bezig geweest en zag eigenlijk geen problemen om met de 10.000 punten 20 renners te kiezen

bewerkt door Hans.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoge scores? Ik zie juist enorm lage puntenaantallen. De 2e op de lijst (Pogacar) kost maar 2044 punten. Dat is echt bizar weinig. Meestal zijn er meerdere renners 2000+ en dan ook nog wat 1500+. Nu haalt nummer 4 ternauwernood de 1300. Dit seizoen hebben de nummer 1 en 2 al net zo veel punten gehaald als de nummer 4 van vorig seizoen aan het einde van het jaar, en er is nog geen grote ronde geweest. Fuglsang (vorig jaar 4e) zou in 2019 met zijn puntentotaal 17e zijn geweest. Ook niet gek, want veel koersen zijn niet gereden, dus er zijn veel minder punten gehaald.

Ik wil best eens experimenteren zonder punten, maar vrees ook een grotere overlap qua coureurs. Als we wel vasthouden aan punten, zou ik het totaal aantal punten juist naar beneden toe bijstellen.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De renners zijn juist spotgoedkoop geworden na vorig seizoen, dus zou eerder voor een puntenverlaging gaan. Bij een ander seizoensspel gebaseerd op dezelfde ranking (Gigabike) moet je in een normaal jaar keuzes maken in je startteam en aanvullen met goedkopere jokers. Nu was je startteam pismakkelijk en was het eerder in wie geloof je meer dan de gebruikelijke prijskwaliteitverhouding en had je geen goedkope vulling als Froome nodig.

Over de gehele lijn genomen, buiten een Roglic om. Alleen al in de World Tour zijn de punten van o.a. Catalonie, Baskenland, Romandie, Zwitserland, Roubaix en AGR vervallen, met o.a. de Vuelta, BBT en Nice waarvan etappes wegvielen. Daarnaast hebben renners een minder ruimhartig programma kunnen rijden door een grote overlap: Giro en Vuelta deels tegelijkertijd, klassiekers tijdens grote rondes. En dan te bedenken dat daarbuiten koersen veel vaker zijn geannuleerd, die ook invloed hebben de punten. CQ is vergelijkbaar met bijv. een tennisranking. Daarbij zijn de Giro en Vuelta doorgaans al wat makkelijker met een vrijer startveld.

Ik ben persoonlijk tegen een budgetloze variant. Dan krijg je heel veel dezelfde teams met waarschijnlijk 75+% dezelfde coureurs bij (bijna) iedereen, omdat je gewoon iedere topper kan kiezen zonder rekening te houden met kosten vs baten van een budgetspel en andere beperkingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan met 20 renners ook minimaal 5 onder de -25 doen. Dan hou je er 15 over. Je moet toch altijd keuzes en afwegingen maken, dus het zal toch altijd verschillen. En alsof je nu niet vaak dezelfde namen ziet. Mark en ik hadden bij LBL nog exact hetzelfde lijstje. Je kan ook prima reserves toevoegen, met dat budgetspel is dat eigenlijk onmogelijk om dat op een eerlijke manier te doen. Het blijft toch gewoon één grote loterij met dat budgetspel. Uiteindelijk gaat het meer om geluk dan om wijsheid. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijstjes Tour de Romandie

Spoiler

Richarð.

THOMAS Geraint (C)
IZAGIRRE Ion
PORTE Richie
KRUIJSWIJK Steven
KELDERMAN Wilco
WOODS Michael
MASNADA Fausto
HAMILTON Lucas -25
HIRSCHI Marc -25
CHAMPOUSSIN Clément -25

Satyr

Kelderman (BORA)

P. Sagan (BORA)

Kuss (TJV)

MA Lopez (Mov)

Thomas (INE)

Porte (INE) © (ja, echt)

Gaviria (UAE)

Hirschi (UAE) -25

Sean Bennett (Qhu) -25

Hamilton (DSM) -25

delichris

01. Kruiswijk

02. Porte

03. Hirschi -25

04. Frank

05. Kelderman

06. Uran

07. Kung

08. Champoussin -25

09. Jacobs Johan -25

10. Thomas Geraint (C)

Hans.

1. Thomas - Ineos (C)

2. Kruijswijk - Jumbo

3. Ion Izagirre - Astana

4. Woods - Israel

5. Haig - Bahrain

6. Küng - Groupama

7. Kelderman - Bora

8. Ganna - Ineos -25

9. Hirschi - UAE -25

10. Lucas Hamilton - Mitchelton -25

NicoHaak

1. Porte - INEOS - KOPMAN

2. Thomas - INEOS

3. Kung - FDJ

4. Ion Izagirre- ASTANA

5. Woods - ISRAEL

6. Kelderman - BORA

7. Sagan - BORA

8. Hirschi - UAE - TM 25

9. Hamilton - BIKEEXCHANGE - TM 25

10. Bisseger - EF - TM 25

007mark

Geraint Thomas (C)
Wilco Kelderman

Steven Kruijswijk

Ion Izagirre

Peter Sagan

Michael Woods

Elia Viviani

Filippo Ganna -25

Marc Hirschi -25
Thymen Arensman -25

FlyD

Geraint Thomas (Kopman)
Richie Porte

Ion Izagirre
Steven Kruijswijk

Wilco Kelderman

Remi Cavagna (25)

Lucas Hamilton (25)

Jack Haig

Michael Woods

Clément Champoussin (25)

komodo25

1 Geraint Thomas Ineos C

2 Fausto Masnado Quickstep

3 Sepp Kuss Jumbo

4 Matthias Skelmose Jensen Trek U25

5 Wilko Kelderman Bora

6 Phil Bauhaus Bahrein

7 Stefan Kung FDJ

8 Marc Soler Moviestar

9 Diego Andres Camargo EF U25

10 Thymen Arensman DSM U25

Viktor

1     Geraint Thomas ©
2     Ion Izagirre
3     Richie Porte
4     Michael Woods
5     Marc Hirschi -25
6     Lucas Hamilton -25
7     Peter Sagan
8     Miguel Ángel López
9     Steven Kruijswijk
10     Stefan Bissegger -25

Elano

1. Thomas *K*

2. Porte 

3. Ion Izagirre

4. Kuss

5. Kruijswijk

6. Lopez

7. Kelderman

8. Lucas Hamilton -25

9. Bissegger -25

10. Champoussin -25

Socrates

K. Ion Izagirre

-25 Marc Hirschi

-25 Ben O'Connor

-25 Lucas Hamilton

Geraint Thomas

Richie Porte

Fausto Masnada

Sepp Kuss

Stefan Küng

Michael Woods

Hwb

1. Porte

2. Kruijswijk

3. Kuss

4. Haig

5. Masnada

6. Woods

7. Thomas

8. Hirschi -25

9. L. Hamilton -25

10. Moschetti -25

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Socrates:

Je kan met 20 renners ook minimaal 5 onder de -25 doen. Dan hou je er 15 over. Je moet toch altijd keuzes en afwegingen maken, dus het zal toch altijd verschillen. En alsof je nu niet vaak dezelfde namen ziet. Mark en ik hadden bij LBL nog exact hetzelfde lijstje. Je kan ook prima reserves toevoegen, met dat budgetspel is dat eigenlijk onmogelijk om dat op een eerlijke manier te doen. Het blijft toch gewoon één grote loterij met dat budgetspel. Uiteindelijk gaat het meer om geluk dan om wijsheid. 

Klopt. Die kans is zonder budget een stuk groter dan met. Daarom zie je het ook bij LBL wel en straks bij de Giro niet. ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alsof je dan niet vaak dezelfde 'koopjes' ziet. Als je twintig namen mag selecteren ga je echt geen exact dezelfde lijstjes zien. En nog steeds: als je duurste renner uitvalt, ben je meteen onthoofd. Ach ja, ik vind het een onnodig, idioot loterijsysteem, maar zal mij daar maar bij moeten neerleggen dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Satyr:

We houden gewoon de 10.000 punten aan voor de grote rondes (y)

Overigens zijn de basisteams bij de meesten ook altijd hetzelfde, het verschil zit 'm vooral in de opvulling.

Sorry, eerste keer met de CQ ranking, maar als ik het goed begrijp dan kun je dus ook renners selecteren die nog niets gereden hebben dit jaar en dus geen punten kosten, zoals bijv. Groenewegen als meest klinkende voorbeeld? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Abe:

Sorry, eerste keer met de CQ ranking, maar als ik het goed begrijp dan kun je dus ook renners selecteren die nog niets gereden hebben dit jaar en dus geen punten kosten, zoals bijv. Groenewegen als meest klinkende voorbeeld? 

Het gaat om de ranking van vorig jaar.

Meestal pakken we daar deze lijst voor: http://www.wielerprono.be/rennerscompact.php?taalcookie=nederlands

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Erwin.:

Het gaat om de ranking van vorig jaar.

Meestal pakken we daar deze lijst voor: http://www.wielerprono.be/rennerscompact.php?taalcookie=nederlands

Ah, in de openingspost van het andere topic wordt gelinkt naar: https://cqranking.com/men/asp/gen/cqRankingRider.asp

Realiseer me nu ook dat ik Romandië helemaal vergeten ben... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tour de Romandie; etappe 2

@Satyr 100
@NicoHaak 100
@007mark 100
@Viktor 100
Richarð. 0
@delichris 0
@Hans. 0
@FlyD 0
@komodo25 0
@Elano 0
@Socrates 0
@Hwb 0

Zoals Satyr zegt; 4 man die Sagan hebben. Peter is ook de enige van de geselecteerde renners die punten pakte, dus de vier heren met Sagan pakken vandaag de winst. Easy peasy.

Tour de Romandie; algemeen klassement na etappe 2

Viktor 450
NicoHaak 440
Satyr 380
007mark 330
FlyD 330
Elano 320
Richarð. 290
delichris 290
Hwb 280
Hans. 230
Socrates 200
komodo25 180

Viktor won beide etappes, dus pakt hij uiteraard de leiding in het algemeen klassement.

Link naar opmerking
Deel via andere websites