Jump to content

[FM21] Schalke, wir leben dich!

Recommended Posts

In de zomer komen er een paar mooie spelers bij en je hebt ook een paar mooie jeugdexponenten. Hopelijk kunnen die je in ieder geval volgend seizoen gaan gebruiken om vooruit te komen. 

• Replies 322
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Seizoen 2020/2021 - September en oktober   De eerste competitiewedstrijden staan deze maanden op het programma. Geeft een voorbereiding die qua uitslagen niet tot de verbeelding spreekt ons

Seizoen 2020/2021 - November en december   Na de uitstekende start van het seizoen stonden de laatste twee maanden van 2020 vooral in het teken van lekker mee blijven doen bovenin. Met wedst

Seizoen 2021-'22 | Winterstop   Het is winterstop in het tweede seizoen in Heerenveen. We doen het in de Eredivisie wel wat minder dan vorig seizoen, maar ik ben nog altijd zeer tevreden. Oo

Posted Images

bannerschalke.jpg.48468fa65435d79fe04a717ca5812013.jpg

Seizoen 2023-'24 | Januari en februari

De eerste twee maanden in de Bundesliga zitten erop. De focus ligt in deze tweede seizoenshelft op het ontlopen van degradatie en daarin hebben we in januari en februari al een flinke stap gezet. Het gat met rechtstreekse degradatie is nu 10 punten. En, wat nog mooier is, het gat met de plek die recht geeft op Europees voetbal is kleiner. Het kunnen dus nog mooie maanden worden in Gelsenkirchen.

We begonnen januari met een oefenduel tegen MSV Duisburg. De 3-1 overwinning was leuk, maar het ging me vooral om de fitheid van de spelers en daarmee zit het volgens mij wel goed. Tegen FC Augsburg boekten we een degelijke 3-2 overwinning. Alhoewel; een kwartier voor tijd was het nog 2-1 voor Augsburg, maar Eddie Salcedo boog deze achterstand om in een 2-3 overwinning. In de derby tegen Borussia Dortmund leken we lang voor een stunt te zorgen, maar in de laatste vijf minuten gaven we een 2-0 voorsprong weg.

uitslagenjanfeb23.png.85497ac3f0436478d09efc3d4fcf2222.png

Februari startten we met een lastige uitwedstrijd tegen Bayer Leverkusen. We hielden goed stand, maar tegen de klasse van Leon Bailey waren we niet opgewassen. Hij scoorde een kwartier voor tijd de enige treffer van het duel. Daarna zetten we een zeer sterke reeks neer qua uitslagen. Van Werder Bremen (2-1), VFB Stuttgart (2-1) en Borussia Mönchengladbach (2-0) werden in totaal negen punten verzameld. Negen hele kostbare punten in de strijd tegen degradatie en met de resultaten van januari erbij: 13 uit 18. Geen slechte score.

standfeb23.png.f50c322c41269dae225ecba52ba60931.png

Als we naar de stand kijken, zien we dat het gat met de degradatieplekken nu redelijk groot is. Omdat het nog altijd niet overtuigend is wat we laten zien, blijf ik op m’n hoede. Het gat naar Europees voetbal is ook nog behoorlijk ruim, dus daar mik ik sowieso niet op. Onderin lijkt HSV steeds meer in de problemen te komen, al staat alles nog redelijk dicht op elkaar. Bovenin lijkt Bayern München op weg naar een nieuwe landstitel, de twaalfde op een rij. Opvallend is ook de positie van 1. FC Köln. Die werden gerekend tot de degradatiekandidaten, maar zijn hard op weg naar Europees voetbal.

Screen Eddie Salcedo

Spoiler

596547760_Schermafbeelding2021-01-14om15_48_20.thumb.png.4eb5bb6f8660801df417ef06e390aff2.png

----

Bedankt voor jullie reacties. Een goed begin is het halve werk, zegt men. Kijken of dat in Duitsland ook geldt.. 

@chrisje1993 @Red_Devil @FlyD @Jotew @Niejo101 @TeamWesil @Marius @V-Traxx @Abe @delichris @Fantasy @komodo25 @Jarich. @DGremlin @Rossini' @ROEMM @DannyV @Mordurette @Going up @Thierryvane @Scoiattolo @MNie @ElMarcos

De nieuwe trainer kan toch wel terug kijken op een geslaagd debuut met deze statistieken. Veel kan nu afhangen van de eerst komende wedstrijden die op de planning staan. Of wel dien je terug wat naar onderen te kijken (al lijkt het gat me al gemaakt om veilig te zijn), of wel kan je je nog mengen voor een plaatsje in de top zes.

Je prestaties bij Heerenveen waren al top. Bij Schalke ben je sterk begonnen. Heb je een optie tot koop bij Verschaeren?

Ideaal dat je al wat 'safety staat in het klassement. Je gaat aan het einde van het seizoen een stuk wijzer worden omtrent je kern.

Edited by Pavel Nedved

Prima resultaten!

Ook leuk dat er in de jeugd zoveel talent zit. Het zou wel eens broodnodig kunnen zijn, want de financiële toestand van de club zou je wel eens kunnen dwingen tot het verkopen van enkele sterkhouders..

Niet verliezen van Dortmund telt op dit moment als een overwinning. Voor degradatie maak ik me niet zoveel zorgen meer, hopen dat je met wat geluk nog Europees voetbal weet te bemachtigen, dan is jouw seizoen echt geslaagd.

bannerschalke.jpg.48468fa65435d79fe04a717ca5812013.jpg

Seizoen 2023-'24 | Einde seizoen

Na een sterk begin in januari en februari hoefden we ons niet heel erg veel zorgen te maken over degradatie. Wat dat betreft was de doelstelling al zo goed als bereikt na slechts zes wedstrijden in 2024. Toch moesten we wel op onze tellen pas, want in de voetballerij is natuurlijk niets zeker. In deze update neem ik jullie mee door de maanden maart, april en mei. Lukt het ons om degradatie te ontlopen en zit er zelfs meer in?

We begonnen maart met misschien wel de zwaarste wedstrijd van het seizoen: Bayern-uit. In Beieren hadden we niets in te brengen en we kregen met 5-2 op de broek. Daishawn Redan scoorde in de laatste vijf minuten onze twee eretreffers. Na het duel met Bayern volgden de wedstrijden die in de strijd tegen degradatie een stuk belangrijker waren. De eerste was tegen FC Nürnberg. In eigen huis wonnen we overtuigend met 3-0. Die stand stond bij rust al op het scorebord. Op bezoek bij SC Freiburg speelden we de beste wedstrijd van het seizoen. Aan de hand van Eddie Salcedo, die een hattrick maakte, werd met 0-5 gewonnen!

Met die zes punten op zak troffen we RB Leipzig in Gelsenkirchen. Een zeer vermakelijk duel eindigde uiteindelijk in 3-3. Het gelijkspel tegen RB Leipzig werd opgevolgd door twee gelijke spelen. Eerst hielden we een puntje over aan het duel met FC Köln (0-0), terwijl we op bezoek bij VfL Wolfsburg bleven steken op 1-1. Daarmee hielden we onze ongeslagen reeks in stand. Tegen HSV (5-0) en Hoffenheim (0-1) werd die reeks met nog eens twee wedstrijden verlengd. Een sterke reeks dus, met 15 punten uit 8 wedstrijden. 

slotseizoen24.png.719e9b9bfd72b0688427813f8c8f7265.png

Door de sterke serie konden we onszelf nog belonen met Europees voetbal. Een kleine kans, maar ook een kleine kans is een kans. Toch? Helaas gooiden we onze eigen glazen in door in eigen huis met 0-1 te verliezen van Mainz. Ook op bezoek bij Eintracht Frankfurt stonden we uiteindelijk aan de verkeerde kant van de score. In Frankfurt werd met 2-1 verloren. Daarmee ging de laatste wedstrijd ‘om des keizers baard’. In eigen huis sloten we het seizoen positief af. Hertha BSC werd met 2-0 verslagen. 

Uiteindelijk zijn we op een keurige 9e plek geëindigd. Zoals verwacht mag Bayern München zich opnieuw landskampioen nomen. Samen met RB Leipzig, Borussia Dortmund en Bayer Leverkusen gaat de Rekordmeister naar de Champions League. FC Köln en Eintracht Frankfurt gaan het proberen in de Europa League, terwijl Mainz zich mag melden in de Europa Conference League. HSV en 1. FC Nürnberg degraderen naar de 2. Bundesliga en daar krijgen we SC Paderborn en Arminia Bielefeld voor terug.

eindstand24.png.7c49f6e30a9de815bdf293df14f175d0.png

In de zomermaanden hoop ik door te kunnen selecteren in Gelsenkirchen. Een aantal oudere spelers gaan transfervrij weg en dat biedt wat ruimte in de kleedkamer. We hebben zo’n €40 miljoen te besteden.  Het is dus blijkbaar zo dat je in Duitsland na het seizoen een flinke smak geld krijgt op basis van de eindstand. Normaal doe ik geen grote transfers (boven €10 miljoen), maar wellicht ga ik dat nu wel eens een keer doen. In eerste instantie mik ik op spelers die bij de Europese top op de transferlijst staan. Mochten we daar niet de juiste jongens kunnen vinden, zullen we verder kijken. Ook bij onze rivalen en concurrenten…

----

Bedankt voor jullie reacties. Het eerste halfjaar in Gelsenkirchen zit erop. In de zomerstop ga ik proberen de club meer naar mijn hand te zetten. 

@chrisje1993 @Red_Devil @FlyD @Jotew @Niejo101 @TeamWesil @Marius @V-Traxx @Abe @delichris @Fantasy @komodo25 @Jarich. @DGremlin @Rossini' @ROEMM @DannyV @Mordurette @Going up @Thierryvane @Scoiattolo @MNie @ElMarcos @Pavel Nedved

Edited by Cicchio

Toch op een prima plek terecht gekomen, als je ziet waar je vandaan komt. Je krijgt inderdaad een lekkere smak geld in Duitsland. Ben benieuwd welke aankopen je gaat doen.

Van ergens onderin naar nog bijna Europees voetbal halen. Dan heb je het goed op de rit gekregen en met wat gerichte aankopen kun je nu volgend seizoen voor de hogere plekken op de ranglijst gaan (y)