Jump to content

[FM21] Schalke, wir leben dich!

Recommended Posts

Mooie bedragen ontvangen en meteen ook weer goed geïnvesteerd. Je lijkt er inderdaad alleen maar sterker op geworden zelfs. De resultaten zijn ook heerlijk, vooral omdat je al heel erg snel revanche kon nemen op AZ.

• Replies 322
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Seizoen 2020/2021 - September en oktober   De eerste competitiewedstrijden staan deze maanden op het programma. Geeft een voorbereiding die qua uitslagen niet tot de verbeelding spreekt ons

Seizoen 2020/2021 - November en december   Na de uitstekende start van het seizoen stonden de laatste twee maanden van 2020 vooral in het teken van lekker mee blijven doen bovenin. Met wedst

Seizoen 2021-'22 | Winterstop   Het is winterstop in het tweede seizoen in Heerenveen. We doen het in de Eredivisie wel wat minder dan vorig seizoen, maar ik ben nog altijd zeer tevreden. Oo

Posted Images

Ik heb even je prestaties tot nu toe vluchtig bekeken (vanaf nu volg ik het aandachtiger) en je bent fantastisch bezig met Heerenveen. Op nationaal vlak doe je het ronduit uitstekend met, als ik mij niet vergis, vijf prijzen, waaronder twee mooie landstitels. Op Europees vlak heb je het nog niet getroffen qua lotingen. Dat je twee keer derde kunt eindigen (en dus Europa League kunt spelen), is een prestatie om u tegen te zeggen gezien de heel lastige concurrenten.

Ik wens je nog veel succes toe in het vervolg van je Friese avontuur.

Edited by Scoiattolo

banner-1.jpg.6a7867228813dcc61627bbddcd760d76.jpg

Seizoen 2022-'23 | Februari 2023

De sterke start van het jaar 2023 geeft natuurlijk enorm veel vertrouwen voor de restant van het seizoen in de Eredivisie. In februari kregen we ook weer een flink aantal wedstrijden voor de kiezen. Uiteraard in de Eredivisie, maar ook in de KNVB Beker en de Europa League mogen we aan de bak. Tijd om eens te kijken hoe ons dat allemaal verging.

Laat ik voor de verandering eens beginnen met onze resultaten in de Eredivisie. Die waren wederom uitstekend. In de vijf wedstrijden die we speelden was er alleen puntenverlies tegen FC Twente. In Enschede kregen we een late gelijkmaker om de oren (1-1). De mooiste overwinning boekten we in De Kuip in Rotterdam. Victor Boniface en Phakamani Mahlambi zetten ons op 0-2 voorsprong. Een eigen doelpunt van Perr Schuurs bracht Feyenoord terug in de wedstrijd, maar Jayden Braaf besliste het duel voortijd. De 2-3 kwam veel te laat om het nog spannend te maken in Rotterdam.

Met dus die dertien punten uit vijf wedstrijden hebben we onszelf een goede dienst bewezen, want naaste titelconcurrent AZ liet in februari vijf punten liggen. De ploeg van Arne Slot speelde gelijk op bezoek bij FC Utrecht en verloor op bezoek bij Ajax. Daardoor is het gat tussen ons en AZ vergroot naar zes punten. Met nog lastige uitwedstrijden (PSV, FC Utrecht) op het programma en ook nog een thuiswedstrijd tegen Ajax is zo’n buffer van zes punten heel erg fijn.

551091312_standfeb23.png.367a1e1b53f98944fd2dcdf1f4dbc2bc.png

In de KNVB Beker boekten we in eigen huis een dik verdiende zege op PSV. Hoewel we bij rust nog tegen een 1-2 achterstand aan keken, waren we vooral na de thee heer en meester in het Abe Lenstra Stadion. Victor Boniface bracht ons op gelijke hoogte en ex-PSV’er Ryan Thomas deed zijn oude werkgever pijn door met twee doelpunten de eindstand op het scorebord te zetten. In de halve finale treffen we RKC. We spelen in eigen huis dus een nieuwe finaleplaats lonkt. PEC Zwolle of Feyenoord is daarin de tegenstander.

Waar we in ieder geval de finale niet gaan halen is de Europa League. Waar we vorig jaar nog een ronde na de winterstop wisten te overleven, vinden we nu ons Waterloo in de 1ste knock-outronde. In Spanje kregen we geen poot aan de trapper tegen Villarreal. We hadden geen antwoord op uitblinker Samuel Chukwueze. Die speelde de sterren van de hemel en scoorde beide Spaanse treffers. Toen Phakamani Mahlambi de 1-2 maakte in de 81ste minuut had ik nog hoop op een stunt, maar het zat er helaas niet in.

1323641905_uitslagenfeb23.png.a6b253f7d9a67767f5d31d5022671bab.png

En dus kan de focus de komende maanden op titelprolongaties. We hebben een buffertje in de Eredivisie en in de KNVB Beker spelen we nog twee finales (sorry voor het cliché). Ook is het al een mooie kans om eens verder te kijken, want de rek lijkt er wel een beetje uit in Heerenveen. Ik zeg niet dat ik na dit seizoen per se weg ga bij Heerenveen, maar als er een toffe club in Duitsland of Italië (competities die ik heb toegevoegd na dit seizoen) voorbij komt, weet je het natuurlijk nooit...

-----

Bedankt voor jullie reacties. Helaas zit ons Europese avontuur erop. Dan maar de focus op de dubbel in Nederland!

@chrisje1993 @Red_Devil @FlyD @Jotew @Niejo101 @TeamWesil @Marius @V-Traxx @Abe @delichris @Fantasy @komodo25 @Jarich. @DGremlin @Rossini' @ROEMM @DannyV @Mordurette @Going up @Thierryvane @Scoiattolo

Edited by Cicchio

AZ kraakt, de vraag is nu wanneer ze helemaal gaan breken. De enige uitdaging blijft dus nationaal en daar ben je goed op weg naar 2 prijzen. De uitschakeling in Europa is jammer, maar niet geheel onlogisch als er maar 1 wedstrijd gespeeld wordt en je dan ook nog eens op verplaatsing moet. Frustrerend, en ook dat zal je waarschijnlijk wel het gevoel geven dat de rek er wat uit gaat.

Zonde dat het Europese avontuur er al weer zo snel op zit. Ik snap dat de uitdaging in Nederland er wel een beetje uit gaat zo langzamerhand, dus logisch om open te staan voor mooie clubs in het buitenland. 

Jammer van de uitschakeling tegen Villarreal. Als je er nog een thuiswedstrijd tegen had mogen spelen, denk ik dat de kaarten anders zouden liggen. Dit geeft natuurlijk wel de mogelijkheid om de focus vol in eigen land te leggen. Er komen lastige wedstrijden aan, maar het gat met AZ is aanzienlijk... succes!!

banner-1.jpg.6a7867228813dcc61627bbddcd760d76.jpg

Seizoen 2022-'23 | Einde seizoen

Eigenlijk had ik jullie door middel van een aantal updates op de hoogte willen brengen van de laatste maanden van het seizoen 2022-’23. Langzaam toewerken naar de apotheose, dat idee. Maar omdat we in Europa echter al snel klaar waren en we dus alleen nog maar op de binnenlandse voetbalcompetitie en -beker hoefden te focussen, doe ik die laatste maanden in één update. Het slot van de Eredivisie en de KNVB Beker lezen jullie dus in deze update.

Ik val meteen met de deur in huis: we hebben onze titel in de Eredivisie geprolongeerd. In de maanden maart, april en mei liepen we tegen twee nederlagen aan (PSV- en FC Utrecht-uit) en voor de rest waren er alleen maar winstpartijen. AZ deed exact hetzelfde en dus bleef de marge uiteindelijk zes punten. Toch werden we pas op de slotdag landskampioen. AZ verloor bij PSV, maar had bij een zege de titel kunnen pakken. Dan hadden wij moeten verliezen, want de Alkmaarders hadden een beter doelsaldo. Dat gebeurde echter niet en dus is het drie-op-een-rij in Friesland!

eindstand23.png.b705e94c3be682eaa5ac9d9c4b69d5fc.png

Ging het dan allemaal heel vlekkeloos die laatste maanden? Nee, absoluut niet. Veel wedstrijden werden op het tandvlees gewonnen. Tegen FC Emmen (2-0) en PEC Zwolle (1-0) hadden we juist aan ons doelsaldo moeten werken en nog een eventueel extra ‘punt’ te hebben. Dat gebeurde niet. Alleen tegen NEC (3-0), Ajax (3-0) en Willem II (3-0) werd met een marge van drie doelpunten gewonnen. De overige duels gingen met twee of minder doelpunten verschil gewonnen. Niet erg, want winst is winst, maar qua doelsaldo deed AZ het aanmerkelijk beter.

Zoals gezegd waren er in de laatste fase van de competitie twee nederlagen. De eerste was op bezoek bij PSV (1-2). De Eindhovenaren namen daarmee een soort van revanche voor de pandoering in het bekertoernooi een dikke maand eerder. Een terechte nederlaag. De 2-1 van Oliver Batista Meier kwam simpelweg te laat om het nog spannend te maken. In Utrecht waren de druiven een stukje zuurder: Gyrano Kerk zorgde pas in de 90ste minuut voor de 3-2 voor de thuisploeg. Daarmee zagen we AZ, met nog twee speelrondes voor de boeg, op drie punten komen.

uitslagenmrtmei23.png.bd905deb4f69bd4f18793f117714951e.png

Hoewel we met RKC-uit en Willem II-thuis een redelijk makkelijk programma hadden, kostte het ons veel moeite om de titel te pakken. Meer moeite dan ik had gehoopt. Zeker in Waalwijk was het heel moeizaam. Pas in de 88steminuut was het invaller Arjen van der Heide die de winnende maakte. Gelukkig verliep het in eigen huis tegen Willem II een stuk beter. Bij rust stond het 2-0 door doelpunten van Reeve Frosler en Odin Thiago Holm. De 3-0 van Thiago Holm kort na de pauze gooide wedstrijd in het slot.

Titelprolongatie dus in Friesland. AZ eindigt op zes punten achterstand, terwijl PSV op de slotdag van de competitie een plekje in de Europa League veiligstelde. Feyenoord en FC Utrecht maken zich op voor een avontuur in de Europa Conference League. Opvallend is dat Ajax volgend seizoen geen Europees voetbal speelt. Geen voorrondes, geen hoofdtoernooi, niets. Dat heef Frank de Boer zijn baan gekost en een groot aantal spelers is ontevreden. Misschien dat wij daar nog een slaatje uit kunnen slaan.

Ook het bekertoernooi is voor het tweede jaar op rij voor ons. In de halve finale rekenden we in eigen huis betrekkelijk eenvoudig af met RKC (3-1). In de finale troffen we Feyenoord, dat dus in de eigen Kuip mocht gaan spelen. Daar werden de Rotterdammers op een 2-0 nederlaag getrakteerd. Victor Boniface en Nicolas Madsen zorgden voor de doelpunten en dus bekerprolongatie. Ook was het achteraf deze wedstrijd die ervoor heeft gezorgd dat Ajax geen Europees speelt, omdat Feyenoord hierdoor via de competitie zijn Europese ticket claimde.

-----

Bedankt voor jullie reacties. Opnieuw de dubbel in Nederland! Tijd om ons weer op te maken voor een nieuw seizoen.

@chrisje1993 @Red_Devil @FlyD @Jotew @Niejo101 @TeamWesil @Marius @V-Traxx @Abe @delichris @Fantasy @komodo25 @Jarich. @DGremlin @Rossini' @ROEMM @DannyV @Mordurette @Going up @Thierryvane @Scoiattolo

Toch netjes de dubbel gepakt. Misschien ben je ook wat streng voor je zelf. Je kan moeilijk verwachten elke wedstrijd met drie doelpunten verschil te winnen. En ook puntenverlies hoort er af en toe bij.

• Cicchio changed the title to [FM21] Schalke, wir leben dich!