Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

642525161_SurviveandconquerSlovakia.jpg.f17a1dfc1b1d60ff0c1681fc99dad052.jpg

Elke Football Manager probeer ik een save game met MSK Zilina te doen en ook nu weer doe ik dit samen met een novelle. Dit moment is nu aangebroken en ik wil jullie op de hoogte houden van mijn vorderingen met deze Slowaakse club, welke we allemaal kennen van het feit dat ze bijna failliet waren door toedoen van COVID-19 omdat weinig spelers iets voelde om hun salaris te minderen. Deze spelers verlieten dan ook allemaal gratis de club waardoor het eerste elftal voornamelijk bestond uit jeugdspelers. Dit piepjong elftal heeft zelfs nog Europa League voetbal weten veilig te stellen wat natuurlijk een zeer knappe prestatie is voor hen. Als we het hebben over deze selectie zitten er zeker een paar talentvolle spelers bij die hopelijk op termijn het team kunnen dragen. De selectie zal ik met jullie doornemen, net als de voorbereiding en transfers.

Inkomende transfers

Allereerst wil ik de aankopen besproken. Voor mijn komst stond de aankoop van Jibril al vast. Een 22-jarige Nigeriaanse spits die bij mij nog geen uitzicht zou hebben op speelminuten. Ik heb hem gelijk op de loonlijst geplaatst in de hoop dat er een team zou melden en dit gebeurde in de vorm van Oliveirense uit Portugal. Hij mag daar dit seizoen voor doelpunten zorgen en zich ontwikkelen. Wellicht heb ik volgend seizoen meer plaats voor hem.

Mijn eerste aankoop was een Slowaakse rechtsback. Deze positie was dun bezet na het vertrek van Tomic (één van de spelers die gratis vertrok). Kristián Kostrna is met zijn 26 jaar één van de oudere spelers in de selectie en heeft dus een voorbeeldfunctie. Gelukkig heeft hij ook de nodige ervaring op het hoogste niveau in Slowakije bij Dunajska Streda en heeft hij vier jaar in de jeugd gespeeld bij de Wolves. Prima versterking voor ons dus.

Misschien wel de meest opvallende aankoop in mijn hele FM carrière is die van Achille Emaná. Een 38-jarige veteraan, afkomstig uit Kameroen. Waarom zou je denken? Omdat het kan én omdat hij bezit over de nodige kwaliteit plus het feit dat hij weinig salaris eist. Ik moet de balans herstellen in het team en wil meer oudere spelers erbij hebben, dat is met hem zeker gelukt. Nu hopen dat hij nog wat kan brengen op het veld.

Dan hebben we nog een andere Slowaak die transfervrij naar Zilina komt. Ik kende hem van de vorige FM editie en wilde de gok wagen. Zijn stats zijn niet bijzonder, maar Denis Baumgartner heeft met zijn 22 jaar nog de kans om zich te ontwikkelen. Zal zijn kansen moeten pakken met invalbeurten en wedstrijden bij het reserve team, dat een niveau lager speelt en dus ook genoeg weerstand kan bieden.

Als laatste speler werd er wederom gekozen voor een ervaren kracht. Voorin wilde ik nog een pinchhitter of stormram aantrekken en dat werd de Tsjech Lukas Zeleznik. Geen boomlange spits helaas, maar Determination, Work Rate en Teamwork. Hopelijk kan hij met zijn goede mentale stats de wedstrijd nog open breken als dat nodig is. Anders zal het verblijf bij Zilina maar voor korte duur zijn.

kbh0Vxo.jpg

Achille Emaná heeft met 42 interlands de nodige ervaring opgedaan met Kameroen

Formatie, speelwijze en selectie 2020/2021

We zullen voornamelijk spelen met een 4-1-3-2 opstelling dat lekker aanvallend is. Hoewel we zeker niet behoren dat de titelkandidaten wil ik natuurlijk altijd het maximale eruit halen. We zullen met deze speelwijze ook de nodige tegendoelpunten gaan krijgen, maar lekker scoren vind ik ook belangrijk. We kunnen in de loop van het seizoen altijd nog een tandje terug schakelen als dat nodig is.

Z68UqGi.jpg

Onze doelman moet vooral ballen tegenhouden en geen gekke dingen doen. Samuel Petras zijn eerste doelman zijn, ook al is hij met zijn 21 jaar nog jong. Onze reservedoelman is de 36-jarige Volesak en zal enkel spelen als Petras geblesseerd of geschorst is.

Centraal in de verdediging hebben we eigenlijk maar drie spelers ter beschikking naast enkele jeugdspelers. Jan Minarik en Jakub Kiwior zullen de twee vaste verdedigers worden omdat zij beschikking over de statistieken. Kopas zijn hun back-up worden en is eigenlijk (nog) niet goed genoeg voor het hoogste niveau.

Op de back posities lopen nieuweling Kostrna en Branislav Sluka. Laatst genoemde is ook nog lekker jong en ken ik al langer van vorige save games met Zilina. Hij groeide uit tot een international en hopelijk kan hij dit nu weer waarmaken. Bij Zilina B lopen nog enkele backs rond die uit nood doorgeschoven kunnen worden, maar voorlopig zal Majoros onze back-up zijn. Dit 16-jarige talent heeft leuke stats en kan hopelijk uitgroeien tot een vaste speler voor dit elftal.

Onze eenzame centrale middenvelder en tevens captain is Jakub Paur. Technische en mentaal een sterke speler voor Slowaakse begrippen, fysiek komt hij wat te kort. Zijn plek zal daarom ook vaak gevuld worden door onze Argentijnse pitbull Iván Díaz of één van talenten die voorin spelen, die multie inzetbaar zijn.

Dan komen we aan bij de aanvallende spelers van dit team. Onze Kameroener Emaná heb ik al voorgesteld en zal ook veel in het doelgebied opduiken. Op de vleugels zullen voornamelijk de twee grootste talenten van MSK Zilina gaan spelen, namelijk Jan Bernat en Patrik Myslovic. Zij moeten de komende jaren de grote mannen worden en hopelijk willen ze nog jaren bij mij voetballen voordat andere clubs zich voor hen melden. Bankzitters Baumgartner en de Armeniër Bichakchyan zullen zich moeten bewijzen. De belangrijkste pion voorin is de Pool Dawid Kurminowski. Met zijn 21 jaar ook nog erg jong maar moet wel de aanval gaan leiden. Naast hem staat een nog jongere Slowaak uit eigen jeugd, maar van hem verwacht ik nog niet zoveel. Nieuweling Zeleznik zal dan ook veel van plek wisselen met Slebodnik.

Voorbereiding

Met dit team moesten we ons voorbereiden op het begin van de competitie en de kwalificatieronde van de Europa League. Geen spraakmakende tegenstanders (de wedstrijden waren al ingepland door de technische staf voor mijn komst) maar wel een goed moment om wedstrijdritme op te bouwen. Vijf wedstrijden, vier overwinningen, één gelijke spel. Het kon zeker slechter. Nu moeten we ons focussen op de eerste belangrijke wedstrijd van het seizoen, namelijk die tegen Sered.

Spoiler

1b88ed5b6c82f84c9c1e7c57a31d1c3e.png

---

bewerkt door Mordurette

• Antwoorden 151
  • Weergaven 2,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Seizoen 2020/2021 De eerste paar wedstrijden zijn afgewerkt en veelal met positieve resultaten. Hier kunnen we als MSK Zilina zijde op verder bouwen. Ook mogen we in de volgende ronde van de Euro

• Mordurette
    Mordurette

Winterstop seizoen 2020/2021 In Slowakije is het de gewoonte om vanaf begin december te stoppen met voetballen en de competitie weer te laten hervatten op 13 februari! Wauw! Dat is een hele lange

• Mordurette
    Mordurette

Jeugdinstroom Zilina Elke manager kijkt halsreikend uit naar de nieuwe lichting jeugdspelers die bij de club komen. Bij MSK Zilina is dit misschien nog wel belangrijker omdat de club afhankelijk

Geplaatst

Een club die ik alleen maar ken van de novelles uit het verleden hier ... ook nu klinkt het weer als een interessante uitdaging. Succes!

Geplaatst
  • Auteur

642525161_SurviveandconquerSlovakia.jpg.f17a1dfc1b1d60ff0c1681fc99dad052.jpg

Seizoen 2020/2021

We zijn begonnen! We hebben deze eerste maand al de nodige wedstrijden op papier inclusief de eerste kwalificatieronde van de Europa League. In totaal moeten we zes wedstrijden afwerken deze maand en de samenvattingen van deze wedstrijden krijgen jullie hieronder te zien.

2I8foLX.png

054e44e60cb1526a727938347bab9599.pngWe beginnen de competitie tegen Sered, een club die door de bookmakers als ene laatste geschat worden. Op papier dus een makkelijke opgave, maar als één van je spelers een rode kaart pakt kan het nog knap lastig worden. Gelukkig wisten we daarvoor al tweemaal tot score te komen en was de wedstrijd min of meer al beslist. Spits Kurminowski was gelijk belangrijk voor de ploeg en ook onze pitbull Díaz wist een doelpuntje mee te pakken. 

dffb162bb64149710f4c6761a65377fd.pngDe volgende wedstrijd was tegen promovendus Pohronie. Je raadt het al, deze tegenstander wordt als laatste voorspeld en dus de tweede wedstrijd zou op papier een makkelijke pot moeten worden. Dat werd het ook. Veteraar Emaná pakte gelijk een record in de Slowaakse competitie door de oudste speler te worden die een doelpunt maakt. De overige twee doelpunten werden gescoord door linksachter Sluka en Baumgartner, die met zijn invalbeurt gelijk een statement maakt.

ab066e56d083384043a00cc888553aba.pngOké, pot nummer drie. Laten we deze maar snel weer vergeten. Een off-day? Of is Trnava gewoon zoveel beter dan wij? Er leek geen vuiltje aan de lucht toen we na 10 minuten op voorsprong kwamen. Helaas stond de verdediging te slapen en werd het al gauw gelijk. Wederom 5 minuten later stonden we weer voor, maar toen begon de ellende in de tweede helft. Nota bene Nijholt (wie kent hem niet?) scoort de gelijkmaker en aan het einde van de rit stond het 5-2 voor de thuisploeg. Snel vergeten dus.

6d7f76ac53be586729bb6d6c6042f58b.pngDe topwedstrijd tegen Slovan Bratislava was al in speelronde vier aan de orde en we konden gelijk revanche nemen voor de vorige wedstrijd. We hadden een valse start want in de 10e minuut maakte spits Ratao de openingstreffer voor de thuisploeg. Zilina kwam op gelijke hoogte door een discutabele strafschop (geen VAR in Slowakije) en dit buitenkansje werd genut door Emaná. In de tweede helft kwamen we zelfs op voorsprong, maar dit werd snel tenietgedaan door hun rechtsachter. Kwam er dan nog een winnaar? Ja zeker! Zilina kreeg wederom een strafschop (ditmaal was het een duidelijke overtreding) en deze kans werd ook weer benut door onze veteraan. Een hele mooie en belangrijke overwinning op de kampioen!

8191e010871f6fe2529c2e5a7844fea4.pngDe laatste competitiewedstrijd deze maand was die tegen Senica. Na twee uitwedstrijden was het fijn om weer eens in eigen stadion te voetballen voor 2600 supporters. Zij kregen een leuke wedstrijd voorgeschoteld en was eigenlijk nooit spannend. Een zondagsschot vloog in het doel maar dit was het enige gevaar dat zij konden creëren. Aan Zilina's kant was de grote man Achille Emaná. De 38-jarige middenvelder scoorde viermaal (waarvan drie strafschoppen).

npMt0Rk.png

9df3193e093eaec5e1b0a17c4f7e2a23.pngIn de eerste kwalificatieronde konden we het bijna niet slechter treffen. Partizan was onze tegenstander en we moesten dus vol aan de bak. Het werd uiteindelijk een vrij gemakkelijke avond voor Zilina, omdat zij niet aan voetballen kwamen. Wederom een strafschop (volgens mij heb ik er een abonnement op gekregen) zorgde voor de openingstreffer en nog voor rust stond de eindstand op het scorebord. Talent Bernat maakte de tweede van de avond en rechtsbuiten Bichakchyan uit Armenië maakte ook zijn eerste van het seizoen. In de volgende rond wacht OFI, een voor mij onbekende club uit Griekenland.

---

Spoiler
Op 24-12-2020 om 23:27 zei Marius:

Een club die ik alleen maar ken van de novelles uit het verleden hier ... ook nu klinkt het weer als een interessante uitdaging. Succes!

Dankjewel. Ik wist een aantal jaar geleden ook niks van Zilina, totdat ik een novelle gelezen had van QuaLyon en werd op slag verliefd op deze club. Ooit zou ik er nog eens naartoe willen.

Op 25-12-2020 om 01:04 zei spaansetukker:

Niceee :) volg je weer

Leuk om te lezen! Ik zal je een tag geven :)

@ElMarcos @FlyD

bewerkt door Mordurette

Geplaatst

Perfect start, en wat vooral opvalt is de doelpuntenproductie natuurlijk!

Geplaatst
  • Auteur

1576043668_Bannernovelle.png.129a0a2d6f46817ce283f7213b27ade0.png

Seizoen 2020/2021

De eerste paar wedstrijden zijn afgewerkt en veelal met positieve resultaten. Hier kunnen we als MSK Zilina zijde op verder bouwen. Ook mogen we in de volgende ronde van de Europa League aantreden tegen OFI, de Griekse club van het eiland Kreta. Mochten we deze ronde overleven mogen we spelen tegen Kopenhagen. In de competitie spelen we tegen Trencin, Dunajska Streda en Nitra. In de Slowaakse beker zijn gekoppeld aan het amateurteam Humenne. Ook verwelkomen we wederom een versterking voor Zilina en de competitie. De 30-jarige Miroslav Stoch was transfervrij nadat zijn contract bij PAOK niet werd verlengd en lange tijd waren zijn salariseisen te gortig voor het nietige Zilina, maar uiteindelijk ging hij overstag omdat er geen andere club zich meldde. Hopelijk kan zijn ervaring onze club weer vooruit helpen.

2I8foLX.png

bf7b6ad4f9fe50d6f6f6c06081f5bb9c.pngDe wedstrijd tegen Trencin was weinig noemenswaardig. Ons doel bleef weer schoon en zelf wisten we er drie te maken. Achille Emaná begint een ware doelpuntenmachine te worden en lijkt nu al een schot in de roos. Ook spits Kurminowski weet twee doelpunten mee te pakken en mengt zich bovenin de topscorerslijst. Een goed begin van de maand.

8adc52ce897dd2ede01fdd79c81d149e.pngDe club Dunasjka Streda is steeds meer een topclub te noemen in Slowakije en dat lieten ze deze wedstrijd ook zie. We hadden het heel moeilijk tegen deze tegenstander maar gelukkig komen we in de eerste helft nog op voorsprong door onze spits. Wanneer je denkt dat wij nog wel een tweede doelpunt scoren, valt hij juist aan de andere kant. Met veel hang en vliegwerk maken we gelukkig nog de winnende zes minuten voor tijd, maar makkelijk ging het niet.

3019b8a674fd7bbd2dddcb4a8e55d734.pngHet was duidelijk dat Kurminowski er zin in had vanavond en een voorsprong wilt pakken op de titel topscorer van de Fortuna Liga. Met zijn twee doelpunten in deze wedstrijd weet hij de concurrentie ruim op achterstand te houden. Dat was eigenlijk het meest boeiende van deze wedstrijd, of je moet de vier gele kaarten van Zilina willen benoemen en de lat die geraakt werd... Enfin, de laatste wedstrijd deze maand werd winnend afgesloten!

npMt0Rk.png

441b106f6b9eda6c01bf2b542537494c.pngHet is altijd fijn als je een Europese thuiswedstrijd mag spelen, want dat geeft toch net dat beetje extra werklust door het eigen publiek. Vanwege ons drukke programma deze maand werden enkele wisselspelers opgesteld omdat ik niet duidelijk wist wat de kracht was van OFI. Gelukkig werd dit ons niet fataal, maar makkelijk ging het ook niet. Bichakchyan opende de score met een fraai schot en de Argentijn Díaz bepaalde de eindstand. Nu wacht Kopenhagen, een ploeg die Europees wel een naam opgedaan heeft en ook veel meer kwaliteit bezit dan MSK Zilina. We moeten het achterin zolang mogelijk dicht proberen te houden en hopen op een klein kansje of wellicht en strafschop die ons een goed resultaat kan opleveren.

91d896cbe2153fdc9bca9d1ba505548e.pngIk had het over een kleine kans om tot scoren te komen en dit werd werkelijkheid! Uit een counter werd spits Zeleznik er vandoor gestuurd en die ronde koelbloedig af. Helaas nog vroeg in de wedstrijd en die Denen waren gebrand om voor eigen publiek een goed resultaat neer te zetten. 19 minuten voor tijd viel dan toch de gelijkmaker en dit was uiteraard ook dik verdiend. Nadat de reguliere speeltijd er bijna op zat liet Zeleznik zich nog gaan en pakte een rode kaart. Een enorme domper want onze kansen werden hierdoor ook erg klein. In de 92e minuut was het dan ook al gelijk raak voor de thuisploeg en nadat wij alles op de aanval gooide (onze doelman ging ook mee naar voren bij de hoekschop) kwam de beslissende doelpunt voor Kopenhagen. Einde Europa League avontuur... Gelukkig hebben we financieel wel een mooie klap weten te slaan waardoor we niet meer in de rode cijfers staan.

yVcgd17.png

110f07df8c7a1718dec58811fd9bdf1e.pngDrie dagen na de uitschakeling in de Europa League moesten we ons richten op de bekerwedstrijd tegen Humenne. Dat is natuurlijk knap lastig en zal een totaal ander wedstrijd worden dan tegen Kopenhagen. Zes wisselspelers mochten deze wedstrijd starten en dit was een perfecte mogelijkheid om te laten zien wat ze waard waren. Ondanks dat hij niet op het scorebord stond had Baumgartner wederom een prima wedstrijd gespeeld en begint steeds meer op de deur te kloppen van het eerste team. De volgende ronde is in ieder geval bereikt en dat was de doelstelling van deze wedstrijd. Nove Mesto, een andere amateurclub uit de Slowaakse piramide, zou de tegenstander worden in de tweede ronde.

Fortuna Liga ranglijst

d6181f12f78274f0dfc7fc2e95c59ec7.png

MSK Zilina staat er keurig voor na 8 wedstrijden. Kampioen Bratislava heeft ondertussen al meerdere verliespunten en een kleine achterstand op de koploper.

---

@ElMarcos @Daniell

Spoiler
Op 25-12-2020 om 21:32 zei yuriberi:

Leuk, nog een Slowaakse ploeg. Hoop dat je sneller succes hebt dan ik :) Ik ga je volgen.

Ja, de Slowaakse competitie blijft me elk jaar weer trekken. Jouw novelle is ook leuk om te volgen omdat het om een jeugd challenge gaat en ik die in Engeland ook wel eens geprobeerd heb met Salford toentertijd.

Op 25-12-2020 om 23:18 zei Marius:

Perfect start, en wat vooral opvalt is de doelpuntenproductie natuurlijk!

Mijn spitsen weten het net goed te vinden inderdaad, daar ben ik heel blij mee.

Op 26-12-2020 om 13:08 zei delichris:

Een pittige uitdaging, maar dat komt op den duur vast wel goed.

Ik hou van uitdagingen en ga ze ook zeker niet uit de weg. Op den duur zal Slowakije waarschijnlijk wel te klein worden voor Zilina en moeten we Europees goed voor de dag komen.

Op 26-12-2020 om 14:02 zei Red_Devil:

goede start, komt allemaal wel goed daar ;D

Tot op heden mogen we zeker niet klagen nee :)

Op 26-12-2020 om 14:10 zei spaansetukker:

fantastische start!!

Dankjewel, we zijn inderdaad heel erg goed begonnen alleen jammer dat we Europees nu niet hebben weten te stunten. Volgend jaar beter.

Op 26-12-2020 om 14:54 zei Jotew:

Succes met MSK Zilina

Dankjewel, even de naam goed gespeld ;)

Op 27-12-2020 om 06:03 zei TeamWesil:

Je kreeg een makkelijke opening en kon zo meteen wat punten sprokkelen, goede start.

Ja, eigenlijk heel blij mee omdat we dan gelijk punten konden pakken en de spelers konden wennen aan mijn tactiek. Hierdoor was de wedstrijd tegen Bratislava ook wat makkelijker en konden we tegen hen meteen een statement maken.

Op 27-12-2020 om 10:42 zei V-Traxx:

Zeer goede start hoor, die punten kan je al goed gebruiken.

Elk punt is waardevol voor Zilina omdat ik niet weet hoe die jonkies gaan reageren op een lang seizoen op hoog niveau. Elke wedstrijd is een bonus voor hen en zeker als je die winnend afsluit.

Ik wil natuurlijk @Daniell bedanken voor de nieuwe banner :D nogmaals bedankt!

bewerkt door Mordurette

Geplaatst

Goede resultaten tot nu toe. Slovan Bratislava kan nog wat terug komen, maar voorlopig heb je in de competitie alvast een klein gaatje. 

Geplaatst

Loopt nog steeds voortreffelijk. Ook Europees heb je je heel goed verweerd tegen Kopenhagen, toch een club van een hogere allure.

Geplaatst

Nationaal ga je heel goed op dit moment en zonde van de uitschakeling tegen Kopenhagen, maar zij zijn op dit moment een stuk sterker. Wel tof dat Stoch bij je komt voetballen.

Geplaatst
  • Auteur

1576043668_Bannernovelle.png.129a0a2d6f46817ce283f7213b27ade0.png

Seizoen 2020/2021

We gaan even een paar stappen zetten richting de winterstop. Ik wil niet te ver achterlopen met mijn novelle t.o.v. mijn game (ondertussen begin seizoen 2) en wil eigenlijk leren van mijn fouten waar het de voorgaande keren mis ging, omdat je dan voor je gevoel te ver voor loopt en bepaalde statistieken niet meer terug kunt vinden. Om die reden zal ik de updates dit seizoen wat korter maken zodat we sneller naar seizoen 2 kunnen.

Oktober

Een zestal wedstrijden stonden er op het programma deze maand waaronder de bekerwedstrijd tegen Nove Mesto, een semi-prof club uit de lagere regionen. We begonnen tegen Ruzomberok en in eigen huis wonnen we deze wedstrijd vrij eenvoudig met 2-0. Door de interlandbreak hoefden we twee weken lang niet te voetballen wat ik altijd erg vervelend vind omdat je net in een bepaalde flow zit en deze abrupt verstoord word. Dit bleek bijna het geval tegen degradatiekandidaat Michalovce. Tijdens deze spannende wedstrijd bleken wij iets efficiënter met onze kansen om te gaan en sleepten we een 3-2 overwinning over de eindstreep. Vervolgens vier dagen later troffen we de semi-prof club in de beker en een aantal wisselspelers kregen wederom hun kans om zich te bewijzen. Dit deden ze verdienstelijk want er werd met 7-1 gewonnen. Amper drie dagen later stond de volgende wedstrijd in de Fortuna Liga weer op het programma tegen Sered, waar wij onze openingswedstrijd ook tegen speelden. We wisten in de uitwedstrijd nu zelfs één doelpunt meer te scoren en hielden ons doel gelukkig schoon; 3-0. Doordat we nu meerdere doordeweekse wedstrijden moesten spelen waren de spelers niet allemaal even wedstrijdfit of zelfs oververmoeid. Hierdoor kwamen we tegen Zlate Moravce niet verder dan een 1-1. We herstelden ons in de laatste wedstrijd van de maand oktober wel knap. Spartak Trnava werd simpel opzij gezet met maar liefst 5-1 en hierdoor vergrootte we het gat met Slovan Bratislava dat een mindere maand had.

62ccdd5062b99ae0d38f1477fbb6f5f6.png

November

In de volgende maand speelden we één wedstrijd minder, maar wel tweemaal tegen de kampioen. In de beker lootte we Slovan Bratislava in de derde ronde en tien dagen later zouden we hen ontmoeten in de competitie. Met deze ontmoetingen kunnen we hen een grote klap uitdelen of natuurlijk hen weer in de kaart spelen. We begonnen tegen de nummer laatst Pohronie. Een slechte generale voor de bekerwedstrijd want Zilina kwam niet verder dan 1-1. Dan was het zover... Een thuiswedstrijd tegen de Slaven uit Bratislava. Een gelijk opgaande wedstrijd die na 90 minuten nog niet beslist was. Beide teams wisten eenmaal te scoren en na de reguliere speeltijd werden er gelijk strafschoppen genomen. Gelukkig deden wij dit net iets beter dan hen en mochten wij zodoende een ronde verder!

Bijna anderhalve week later was het weer zover. Wederom in het eigen Stadion pod Dubnom was Slovan de tegenstander en ditmaal kwam er wel een winnaar na de reguliere speeltijd. Een 2-1 overwinning voor Zilina was wederom een groot succes voor de club en hierdoor werd het gat met de concurrentie nog iets groter. Vier dagen erna was Senica alweer de tegenstander en zo bleef Zilina maar aan het voetballen. Er werd totaal zes keer gescoord deze wedstrijd en de eindstand werd bepaald op 4-2. Gelukkig in het voordeel van MSK Zilina. Tijdens de laatste wedstrijd deze maand kon onze doelman weer eens glimlachen door zijn doel schoon te houden. Zlate Moravce werd kinderlijk eenvoudig verslagen; 4-0.

d0b916ecf66ce9f45bd48ef1e116e41e.png

December

De decembermaand in Slowakije is er vaak één van weinig. Maar één wedstrijd op het programma en daarna volgt gelijk een lange winterstop t/m begin februari. In deze wedstrijd was Trencin de tegenstander en dat werd nog een spektakelstuk! We kwamen 2-0 achter in eigen huis en ik zag de bui al hangen. Na een tactische wisseling begon het aan onze kant te lopen, enkel lieten we achterin hierdoor wat meer ruimte. In de 72e minuut scoorden we de 2-1 en kregen hierna nog veel kansen op de gelijkmaker, enkel was het juist in de 84e minuut Trencin dat een doelpunt scoorde. Amper één minuut later was het stormram Zeleznik die ons weer dichterbij bracht en Zilina nog enige hoop gaf. Een wonder kwam er in de 90e minuut. Een vrije schop werd binnen gekopt door verdediger Kiwior en invaller Vallo wist in de blessuretijd nog de 4-3 te maken voor ons! Een zeer zware wedstrijd maar die wel winnend werd afgesloten! Een mooi einde van het jaar 2020 ondanks alle perikelen rondom COVID-19 en het faillissement dat er bijna kwam.

2900170d275cb7ad557eece49a255a20.png

Goed nieuws vanuit Engeland

Vlak voor het einde van het jaar kwam er nieuws vanuit Liverpool. Het grote FC wilden als wel als satellietclub en hier konden wij natuurlijk geen nee tegen zeggen. Gratis talentvolle spelers naar Slowakije halen die waarschijnlijk stuk voor stuk een toegevoegde waarde zijn voor dit jonge Zilina. Welke spelers gaan komen zien jullie in de volgende update als de transfers besproken worden.

---

@Daniell

Spoiler
Op 27-12-2020 om 21:05 zei ElMarcos:

Goede resultaten tot nu toe. Slovan Bratislava kan nog wat terug komen, maar voorlopig heb je in de competitie alvast een klein gaatje. 

Dat kleine gaatje is gelukkig iets groter geworden. Na de reguliere competitie (er volgt een kampioenspoule en degradatiepoule) kom ik met de tussenstand.

Op 27-12-2020 om 21:26 zei Marius:

Loopt nog steeds voortreffelijk. Ook Europees heb je je heel goed verweerd tegen Kopenhagen, toch een club van een hogere allure.

Het was een spannende pot tegen de Denen, had verwacht dat ik wel overklast zou worden.

Op 28-12-2020 om 08:25 zei delichris:

Nationaal ga je heel goed op dit moment en zonde van de uitschakeling tegen Kopenhagen, maar zij zijn op dit moment een stuk sterker. Wel tof dat Stoch bij je komt voetballen.

Nationaal blijft het nu goed lopen en dat geeft ook veel vertrouwen, zeker voor zo'n jonge ploeg. Ik was ook heel blij toen Stoch voor een veel lager loon wilde komen voetballen bij ons, toch een soort van held in eigen land. Sowieso vind ik het leuk om spelers uit eigen land die Europees op hoog niveau gespeeld hebben terug te halen naar hun geboorteland.

Op 28-12-2020 om 08:52 zei spaansetukker:

Ruim aan kop! nu al een voorsprong van vier punten. 

JAmmer van je uitschakeling in EL, vooral in de 119e  minuut is extra zuur. 

De uitschakeling zat er wel aan aan te komen toen zij al scoorde in de 92e minuut. De 3-1 in de 119e minuut was gewoon de genadeslag.

Op 28-12-2020 om 11:28 zei Jotew:

Gaat prima vooralsnog. Met Stoch ook een leuke aankoop gedaan. Prima stats nog voor een 30-jarige! 

We blijven leuk voetballen en de uitslagen zijn ook voortreffelijk. Stoch heeft nog een leuke dribbel in huis en zeker zijn afstandsschoten zijn altijd dreigend. Ik kan verklappen dat hij begin seizoen 2 zelfs gestegen is in zijn technische attributen waaronder Dribbling (16), Long Shots (20), First Touch (16) en Technique (16). Fysiek is hij nu wel al flink aan het aftakelen wat erg jammer is.

Op 28-12-2020 om 14:39 zei DGremlin:

Prima van start gegaan daar in Slovakije.

We mogen zeker niet klagen nee :)

Op 28-12-2020 om 15:55 zei Lupus.:

Succes in Slowakije, je bent al lekker begonnen aan je seizoen!

Dankjewel, we doen het voortreffelijk op het moment met zo'n jonge ploeg. Benieuwd of we dat vol kunnen houden.

8 uur geleden zei TeamWesil:

Je bent echt erg goed begonnen, verder gaan op het elan!

Ik hoop ook dat we deze reeks kunnen volhouden! :)

Geplaatst

Je prestaties blijven ijzersterk. Het kan eigenlijk bijna niet anders of je gaat met de titel aan de haal.