Jump to content

[FM21] De club zal zegepralen

Rossini'
 Share

Recommended Posts

Dit is inderdaad niets om vrolijk van te worden als manager. Eens het schema minder druk wordt, zal het tij wel keren lijkt me. Want je hebt je expres laten uitschakelen Europees en in de beker om je vol te kunnen focussen op de competitie, toch? ;) 

image.png.c13167dbd163c593b9775871c175d7f4.png

17. Een drukke winter

Door het WK in Qatar (dat gewonnen werd door Italië), stonden er in november en december geen officiële wedstrijden gepland. Hierdoor besloten we om in november iedereen vrij te geven. En toegegeven, de winterbreak deed deugd. Na de vele nederlagen in september en oktober, voornamelijk in de Champions League, hadden we even nood aan het leegmaken van de kopjes. De winterbreak kwam op een perfect moment.

Ik besloot om van deze tijd gebruik te maken en de kern extra te analyseren. Waar missen we nu eigenlijk nog kwaliteit? Wie heeft er geen bijdrage tot dit team? Ik kwam tot de conclusie dat we vooraan nog wel iets konden gebruiken. De versterking werd gevonden in de naam van Liel Abada, die voor de rest van het seizoen gehuurd wordt van PSG. Verder besloot ik afscheid te nemen van Wernersson, D'Haese en Bouzian. Voor hen was er geen plek meer weggelegd bij de club. Zij brachten nog bijna 2 miljoen euro op.

Sandy Walsh gaf dan weer plotseling aan dat hij per se wou vertrekken, door de weinige speelminuten. Heel jammer, want hij was een waardevolle back-up. Ik verkocht hem voor 1,6 miljoen aan Kortrijk. In zijn plek kwam Dion Cools, die ook voor de rest van het seizoen werd gehuurd van FC Midtjylland. Bovendien kan hij, door zijn aflopend contract, transfervrij overgenomen worden na het seizoen. Moest de leenbeurt succesvol worden, zal hij zeker definitief worden overgenomen.

Met een opgefriste kern en verse moed, konden we er weer tegenaan. Het beloofde weer erg druk te worden in januari en februari, maar liefst 13 verschillende potten stonden er op ons te wachten. We startten het nieuwe jaar uitstekend, door op nieuwjaarsdag een nipte overwinning tegen Zulte Waregem te behalen. Een paar dagen later moesten we thuis tegen Beerschot, waar Liel Abada zijn debuut mocht maken. Hij startte in de basis, en gaf meteen zijn visitekaartje af met een doelpunt en een assist. Dit lijkt ons wel een uitstekende transfer te worden!

De rest van januari verliep vrij goed, er werd tijdens de eerste maand van het jaar niet  verloren. Met een 13 op 21 was het bilan positief, al speelden we iets te veel gelijk naar mijn zin. We trokken in februari de goede lijn door, met o.a. een overwinning tegen Club Brugge en AA Gent. Enkel tegen Standard werd verloren. Daar lijken we precies ieder seizoen onze collectieve off-day te hebben.

Door deze nederlaag kwam onze knappe reeks met ongeslagen matchen ten einde. Maar liefst 14 wedstrijden op rij waren we niet verloren! 

image.thumb.png.cf4d94b69247e12abf816c3b8d6e5768.png

Na de uitstekende reeks stonden we plots opnieuw in de top 4. Deze keer viel het de beurt aan AA Gent om in dipje te zitten, zij pakten maar 13 punten uit de afgelopen 13 wedstrijden. Terwijl wij er 24 wisten te behalen. Terug op koers voor POI dus!

image.png.86f7cdbb72f1f0a9f1e73d0dc8dc7a4f.png

Edited by Rossini'

Weer even bijgelezen en wat blijf je lekker bezig met KVM. Opvallend dat ze daar in Luik zo succesvol zijn, vaak zie je toch dat Club met afstand de grootste ploeg van de competitie is en blijft. Wel leuk voor de verandering, maar hopelijk weet je hen spoedig van de troon te stoten. Voor nu is een plek in PO1 natuurlijk meer dan prima, maar op de langere termijn moet de blik omhoog blijven.

image.png.c13167dbd163c593b9775871c175d7f4.png

18. Trotseert de hinderpalen

Met nog 6 speeldagen te gaan, hadden we dankzij de 4de plek in de competitie een mooie uitgangspositie om Play-Off I te bereiken. Echter stonden we maar 3 punten voor op AA Gent, waardoor we nog moesten oppassen om er niet uit te vallen.

In maart zetten we gelukkig onze positieve flow voort, door 9/9 te pakken. De 6-2 overwinning thuis tegen Union was een absolute uitschieter, 90 minuten puur entertainment voor de fans.

De maand nadien lieten we ook geen steken vallen, door een 7/9 deden we onze plicht. Ons elftal is na nieuwjaar terug onder stoom gekomen, mede dankzij huurling Liel Abada. Hij nam de ploeg terug op sleeptouw, en was een belangrijke spil binnen de heropstanding. Door de knappe resultaten was dan ook POI binnen, doelstelling geslaagd!

image.thumb.png.340342d9be76271ac97b120b8ee673b0.png

image.png.32b75a4922991e424f5851efe90dd49b.png

De goede prestaties van KV Mechelen bleven niet onopgemerkt. Feyenoord deed het voorstel om op gesprek te komen, maar dit wees ik resoluut af. Mijn werk bij Malinwa is nog niet af. Laten we hier eerst een echte topclub van maken.

image.thumb.png.393698def0b45b9cba68af030ddf20af.png

Het was ondertussen ook weer tijd voor de jaarlijkse jeugdinstroom, waarin we één groot talent ontdekten. Christian Haman moet ons in de toekomst veel plezier bezorgen op de linkerflank. Met de nodige begeleiding kan hij uitgroeien tot een volwaardige speler voor het eerste elftal.

Wesley De Ridder en Andy Verfaille bevatten ook potentieel, weliswaar in mindere mate.

image.thumb.png.b7f4f454f7b1790dfcd6e7c66b0d8108.png