Jump to content

[FM21] De club zal zegepralen

Rossini'
 Share

Recommended Posts

Wat een seizoenseinde zeg! Een zinderende bekerfinale met Hairemans die van zero naar hero ging ... en dan moest het best nog komen. Tegen alle verwachtingen in toch wel kampioen! Dikke proficiat! Knappe prestatie dankzij voortreffelijke resultaten in de PO's.

Gepost (edited)

image.png.c13167dbd163c593b9775871c175d7f4.png

13. Professionalisering

Nu de roes van de kampioenenviering stilaan uitgeslapen is, werd het terug tijd om aan de toekomst van de club te denken. Afgelopen jaar was fantastisch, maar we kunnen niet verwachten dat we dit al op een structurele basis jaar na jaar kunnen verwezenlijken. De top 8, die garant staat voor een plek in de play-offs, is vanaf nu wel een absolute must. Ik wil me graag spiegelen aan Leicester, die na hun fenomenale stunt ook geen gekke dingen gaan doen zijn. Gestaag groeien binnen alle gelederen in de club, dat is nu het voornaamste.

Daarom ben ik na het incasseren van het prijzengeld voor de titel (én die van de Champions League in het vooruitzicht), meteen bij het bestuur gaan aankloppen voor extra investeringen. De faciliteiten konden wel een upgrade gebruiken. En jawel, gelukkig was het bestuur me goedgezind;

image.thumb.png.5b75c97c6dab9ca39af3379bc0272c0a.png

image.thumb.png.013975b9e2a0a97d422bc46976776208.png

Er zal voor maar liefst 5,38 miljoen in de training- en jeugdfaciliteiten geïnvesteerd worden. Een belangrijke stap voor de club, die enkel mogelijk was door het vele prijzengeld. Want we hebben nog steeds behoorlijk wat schulden.

Ook werd het tijd om extra te gaan investeren in de staff. Ik wou me gaan omringen met meer knowhow, op alle gebieden. Zowel voor de jeugd, het eerste elftal als de scouting werd er afscheid genomen van bepaalde mensen. Zij werden vervangen door een heleboel nieuwe nieuwe experts.

De voornaamste nieuwelingen zijn Frank Vercauteren, Olivier Renard, Glen De Boeck en Patrick Kluivert. De eerste 3 hebben allemaal al een verleden bij de club, en zij zullen mijn dichtste raadgevers worden. Vercauteren had genoeg van zijn carrière als coach, en ging bij ons aan de slag als hoofd scouting.

Olivier Renard werd dan weer hoofd voetbalzaken, hij zal zich samen met Vercauteren bezig houden voor de scouting en ook de prestaties van het eerste elftal in de gaten houden. Verder trokken we Glen De Boeck, ex-speler van KV Mechelen, aan als nieuwe assistent.

Vervolgens was Patrick Kluivert zijn contract ondertussen afgelopen bij Barcelona, en wonder boven wonder zag hij een avontuur bij ons als hoofd jeugdopleiding zitten. We twijfelen natuurlijk geen seconde, en boden hem een langdurig contract aan.

Hier vind je tenslotte ook nog een overzicht van de rest van de coaching staff:

image.thumb.png.0ed6cdd54c6983e2d7af8efa4ca29cfd.png

Edited by Rossini'

Prima denkwijze om ook de randzaken meteen van een upgrade te voorzien. Paar leuke namen aangetrokken in ieder geval. Het verleden van sommige bij de club is een bonus die handig meegenomen is!

image.png.c13167dbd163c593b9775871c175d7f4.png

14. Klaar voor de bevestiging?

Na een fantastisch seizoen waarin we zowel de beker als het kampioenschap wonnen, wouden we natuurlijk zo veel mogelijk jongens behouden. Echter was het al snel duidelijk dat dit niet ging lukken. In juni gaven er enkele sterkhouders te kennen dat zij een stap hogerop wilden verzilveren, na dit uitzonderlijk jaar. Ik besloot om hier vrede mee te nemen, wij zijn absoluut nog geen topclub en ik wil ook geen spelers tegen hun zin hier houden. Daarom ben ik met hun wensen meegegaan.

Gaetan Coucke voelde zich klaar voor een stap hogerop, en daar was ik het helemaal mee eens. Hij werd twee seizoenen op rij verkozen tot doelman van het seizoen, en diende een transferverzoek in. Salzburg kwam langs en bood maar liefst 15 miljoen euro, waardoor alle partijen tevreden waren. Ook Björklund wou vertrekken, hij ging voor 7.5 miljoen naar AA Gent. We haalden hem 1,5 jaar geleden transfervrij op in Zweden, waardoor dit een enorm lucratieve transfer was. Verder was er ook nog Mathieu Maertens die voor een exotisch avontuur in Zuid-Korea koos. Ook hier ontvingen we maar liefst 7.5 miljoen voor. Hij speelde slechts één seizoen voor ons, nadat hij vorige zomer transfervrij overkwam van OHL.

Rob Schoofs was de afgelopen twee seizoenen geen basisspeler, en wou meer minuten. Daarom gunde ik hem een overstap naar Zulte Waregem. Hetzelfde verhaal gold voor Thibaut Peyre, hij kan zich bij KV Oostende misschien wel in de basis spelen.

Voor Ivo Rodrigues en Petar Musa kwamen er lucratieve biedingen uit Turkije en Tsjechië, waarmee we meteen akkoord gingen. Beide spelers kwamen pas vorige zomer transfervrij aan, maar aangezien ze geen basisspelers waren én bovendien ook geen Belgen zijn, liet ik ze vertrekken.

Tenslotte werd er nog afscheid genomen van enkele overbodige spelers, en werden er enkele talentjes verhuurd. De contracten van Steven Defour en Yannick Thoelen werden niet verlengd. Zij verlieten transfervrij de club.

En dan nu tijd voor inkomend nieuws. Het vertrek van Coucke werd opgevangen met de komst van Wulker Farinez, een Venezolaanse doelman die eerder al in de Ligue 1 bij RC Lens speelde.

Achterin versterkten we ons met zowel Hannes Delcroix als Argentijns talent Miguel Garcia. Ook Elias Cobbaut keert terug naar de club waar voor hem alles begon. Heel tevreden dat ik met hem een extra opgeleide speler ter beschikking heb.

Op het middenveld tastten we stevig in de buidel voor Bryan Heynen, en ook Siebe Schrijvers kwam transfervrij over van Club Brugge. Twee jongens waar ik enorm veel van verwacht. Robbie D'Haese van Oostende werd gehaald voor de breedte. Tariq Whiteman is dan weer een talent die we scoutten in Zuid-Afrika, hij mag meteen ervaring opdoen bij Lierse Kempenzonen in 1B.

Last but not least, afgelopen seizoen werd er een akkoord gevonden voor de definitieve transfer van Lois Openda. Hij kende een succesvolle huurperiode bij de club, en mag zich dus nu definitief een speler van Malinwa noemen!

image.thumb.png.924f6d20a32036f4769c82455b0c1809.png

Een bewogen zomer dus met veel transferactiviteit, waarin we onze vertrokken sterkhouders zo optimaal mogelijk probeerden te vervangen. Hopelijk kunnen zij hetzelfde brengen als hun voorgangers. Deze transfers resulteren zich in een evenwichtige kern, die je hieronder kan bekijken. Met deze jongens moeten we de top 8 zeker kunnen halen dit seizoen, terug in POI terecht komen zou ook heel mooi zijn. Maar je weet wat ze zeggen, het seizoen van de bevestiging is het moeilijkste.

Mrabti en Engvall worden overigens net zoals Openda uitgespeeld als spits, dus we beschikken wel degelijk over 3 spitsen ipv 1. Ook Heynen is een CM en geen AML.

image.thumb.png.a01d3b9a301d494455fbdd312483964c.png

image.thumb.png.461fbf9e52a36f641341dc0f65ee4f4b.png

We zullen het seizoen aanvatten in onderstaande formatie. In deze opstelling zijn 6 jongens van vorig seizoen terug te vinden, waardoor we in het begin waarschijnlijk wel een beetje moeten zoeken naar automatismen.

image.png.179a950539f7f5ade4ea544d5dfb7a0a.png

Tactiek is trouwens hier te downloaden.

De voorbereiding verliep vrij vlot, de nieuwe jongens lijken zich makkelijk te integreren. Enkel de supercup tegen Standard werd verloren, al hecht ik hier niet veel belang aan. Deze wordt in België ook vaak als een voorbereidingswedstrijd gezien. Een extra prijs had fijn geweest, maar we laten er onze slaap niet voor.

image.thumb.png.0b8be3b6803410699a7f5ff740c045eb.png

image.png

13 minuten geleden zei Rossini':

Enkel de supercup tegen Standard werd verloren, al hecht ik hier niet veel belang aan. Deze wordt in België ook vaak als een voorbereidingswedstrijd gezien.

Zoals ik ook bij @Fantasy al aangaf: dat zegt iedereen die deze wedstrijd verliest ;c 

Stevige transferzomer gekend, waarbij ik blij ben dat KVM wat blauw-zwarter wordt ;) Ik hoop dat Siebe zich in de kijker kan spelen.

Een paar mooie riante bedragen ontvangen! En meteen ook weer lekker gehandeld aan inkomende kant. Mooi om zo veel Belgen te verwelkomen. Met oa Cobbaut, Heynen en Schrijvers leuke namen binnen gehaald. Ik vermoed dat je er sterker op geworden bent.