Jump to content

[FM21] De club zal zegepralen

Rossini'
 Share

Recommended Posts

Lekker gehandeld op de transfermarkt, voor weinig ingekocht en veel gevangen qua uitgaande spelers. Al kwam het grootste bedrag natuurlijk van Vranckx. De selectie ziet er inderdaad goed uitgebalanceerd uit! Succes komend seizoen.

Even doorgelezen, goed eerste seizoen gespeeld hoor! Benieuwd hoe Ouattara is in deze FM.

Qua training en scouting, doe je hier iets mee of laat je dit aan de staff? Mocht je dit zelf doen, waar ligt zoal de focus op in jouw trainingsvisie en scoutingsplannen?

13 uur geleden zei TomFsoccer:

Qua training en scouting, doe je hier iets mee of laat je dit aan de staff? Mocht je dit zelf doen, waar ligt zoal de focus op in jouw trainingsvisie en scoutingsplannen?

Dagelijkse training laat ik over aan mijn assistent. Het enige dat ik doe, is ervoor zorgen dat alle spelers naar de juiste rol getraind worden.

Ook mijn chief scout krijgt de verantwoordelijkheden over de scouting, ik scout zelf wel op posities. Dus per positie heb ik wel een lijstje met interessante namen staan.

image.png.c13167dbd163c593b9775871c175d7f4.png

9. Een hoopvol begin

Eindelijk was het zover, de start van de tweede jaargang. Het seizoen van de bevestiging stond voor de deur. We openden meteen met een klepper van formaat: Anderlecht ontving ons voor de eerste wedstrijd van het seizoen. Beide elftallen hadden duidelijk tijdens de voorbereiding werk gemaakt van hun defensie, niemand gaf iets weg. Het werd dan ook een logische 0-0 na 90' voetballen.

Nadien volgde een prachtige 9/9; we wonnen maar liefst 3 keer op rij met 1-0. Zenuwslopende wedstrijden, maar oh zo fijn als je de 0 kan houden en zelf kan scoren. Antwerp, Oostende en Kortrijk gingen op deze manier voor de bijl. We sloten oktober af met twee gelijke spelen tegen Zulte Waregem en Eupen. Bij die laatste wedstrijden bleven we met een zuur gevoel achter, want als je van je 18 schoten er maar 1 binnen trapt, dan zat er echt wel meer in.

Tussendoor werd er ook nog gewonnen bij RWDM voor de beker. Ik stelde hier mijn B-team op, waardoor we het toch moeilijk hadden tegen de tweedeklasser. Pas in de extra tijd konden we de winst naar ons toe trekken.

Samen met regerend kampioen Club Brugge zijn we de enigste teams die nog niet verloren hebben. En vooral, na 6 wedstrijden in de competitie hebben we nog maar één doelpunt tegen...

image.thumb.png.6fb490b82cc8f346847ba1ad41bd898c.png

image.png.1ffdefb760770238409dda683b73f5e6.png

Het seizoensbegin werd vooral gekenmerkt door één man: Kerim Mrabti. Met zijn 4 assists gaf hij de beslissende pass voor alle doelpunten in de competitie. Verder staat hij gekend om zijn werkkracht, en laat dat iets zijn dat de rest van het team ook opgepikt heeft. Er wordt geknokt voor elke morzel grond, elke seconde van de wedstrijd proberen we het de tegenstander zo moeilijk mogelijk te maken.

Ook Lois Openda integreert zich goed in het team, en was al beslissend met 2 doelpunten. Dit smaakt naar meer!

image.png.fd933e572cace1e6ac063c44887d57b3.png

Mooie start neergezet na een knap vorig seizoen. Erg jammer dat je uiteindelijk toch Europa niet in gaat, maar ik verwacht dat je je daar in het vervolg al niet druk om hoeft te maken. Die preciado is echt een fijne back, jammer dat ik hem niet in mn game heb :(

Gepost (edited)

image.png.c13167dbd163c593b9775871c175d7f4.png

10. Feestend het eindejaar in

Begin oktober stonden we op een mooie tweede plek, na ongeslagen te zijn en met nog maar één doelpunt tegen. Het programma in oktober was niet van de poes; we moesten op verplaatsing naar promovendus Union en Beerschot, en ontvingen Achter de Kazerne topploegen Genk en Standard. We startten de maand met een zuinige 1-0 zege in het legendarische Dudenpark. Het begint stilaan ons handelsmerk te worden...

Nadien volgden gelijke spelen in eigen huis tegen Standard en Racing Genk. Positief was dat we dus geen punten weggaven tegen enkele kleppers bovenin, maar ik had graag toch één van de twee partijen over de streep getrokken. Gelukkig sloten we de maand weer af met een 1-0 zege op het Kiel.

Tijdens november stond er een interlandbreak op het programma, waardoor er maar 3 wedstrijden af te haspelen waren. We begonnen de maand met een brilscore tegen Club Brugge, geen slechte prestatie tegen de regerend kampioen. Nadien volgde een nipte 2-1 overwinning op Moeskroen. Maar aan alle sprookjes komt een einde. Achter de Kazerne zorgde Gent voor onze eerste nederlaag van het seizoen. Na een spannende wedstrijd werd het 2-1. Heel zuur, zeker als je weet dat we voor stonden tot de 79ste minuut. Vooraf waren we 16 wedstrijden ongeslagen, waar nu dus jammer genoeg een eind aan kwam. Desalniettemin toch een prestatie om trots op te zijn!

Echter wist er in oktober en november geen enkele van onze drie centrumspitsen te scoren. We begonnen dus stilaan met een scoringsprobleem te zitten vooraan. Zowel Engvall, Openda als Musa kwamen niet tot scoren. Die laatste heeft zelfs nog geen enkel doelpunt gemaakt...

Gelukkig had onze Zweed de boodschap begrepen. In de zevende ronde van de Croky Cup waren we uitgeloot tegen Anderlecht. Dankzij zijn doelpunt dwongen we verlengingen en penalty's af, waarin het 5-4 voor ons werd! Ons bekeravontuur kwam dus nog niet ten einde. Een paar weken later speelden we de kwartfinale tegen Gent, waarin we weer wisten te winnen na penalty's! Het geluk is dit seizoen aan onze zijde in de beker, dat belooft...

Verder werden er in de erg drukke maand december, er moesten maar liefst 7 matchen gespeeld worden, nog overwinningen behaald tegen STVV, OHL, Waasland-Beveren en Anderlecht. Een prachtig einde voor de winterstop.

572097776_Screenshot2021-01-01at22_58_35.thumb.png.511dcd96f055d62886ca43f3fc61285d.png

Dankzij de recente prestaties gaan we als koploper oud op nieuw vieren. Dit had ik bij aanvang van het seizoen nooit durven dromen. Vooraf was mijn ambitie om in de top 8 te eindigen, nu heb ik besloten om dit bij te stellen naar de top 4. 

1035490116_Screenshot2021-01-01at22_58_53.png.c32995e4e2927eaf6348a04276b579b1.png

We eindigen nog met fijn, persoonlijk nieuws. Eind december kregen we de mededeling dat ik de Raymond Goethals trofee heb gewonnen! Dit is de prijs voor trainer van het jaar, 2021 in dit geval dus. Een leuke bekroning voor de afgelopen jaargang.

Edited by Rossini'