Jump to content

[FM 21] Van werkloos naar Miljonair [Journeyman]

Recommended Posts

• Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hallo, ik zal mij eens netjes voorstellen: Mijn naam is Thomas en ik ben werkloos. Ik werkte als oproepkracht in de horeca... Toen kwam... Je weet wel. Gaan we het verder ook niet over hebben. Ik

Niet opgeven   Helaas was de maand augustus een teleurstellende maand. Ik mocht op 3 gesprekken komen en niemand heeft mij aangenomen. Ergens wel logisch want ik begin nog maar net maar er m

Welkom bij.......     Levanger FK     De keuze is gemaakt. Ik heb besloten om naar Noorwegen te gaan. Het voornaamste is het salaris dat nou eenmaal hoger is. D

Waterford en Grorurd

Een fikse teleurstelling, zo'n reis naar Bulgarije en dat voor niets. Het is zuur maar gelukkig heb ik nog 2 kansen. Eerst de reis van Sofia naar Dublin die al geboekt was. Inmiddels ben ik in Dublin aan gekomen. De volgende halte is Waterford, hopelijk daar meer succes. Dan volgt de reis naar Oslo.

38c5909b05a432336c48083107f65dc4.png

Als eerste moet ik natuurlijk weer een auto huren. Ik verblijf 2 dagen dus ik moet een auto 2 dagen huren. Helaas waren er niet echt goedkope opties en moet ik het met deze auto doen. €76 per dag dus €152 in totaal. Er moet ook nog een stukje gereden worden, 169 kilometer, dat komt neer op ongeveer €22.

dadf9522a53bcaa6644b644d9ec80af9.png

Het bed en breakfast hotel is ook geboekt, gelukkig kon in een goedkope optie vinden. Voor €39 kan ik hier een nachtje verblijven alvorens ik naar Noorwegen afreis. Na een nachtje slapen ben ik klaar voor het gesprek. Het gesprek is gedaan en het is tijd om naar Noorwegen te gaan. Ik rijd terug naar Dublin, weer €22 en ik ben klaar om naar Noorwegen te vliegen

cb04c7f700cb66bcedd0f939b3b0d0e7.png

b68aa5bd41797ed6b982f04004d574a8.png

Deze vlucht was helaas ook niet goedkoop, €159 gaat er maar weer van de bankrekening af. Wederom huur ik een auto wat helaas weer een duur grapje is. €194 voor 3 dagen, die doet wel pijn. Gelukkig is het niet zo ver rijden, slechts 20 kilometer. Op google maps zag ik dat er op de route een IKEA ligt. Daar heb ik wel zin in, ik besluit daar maar wat te eten. Voor €15 euro ben ik daar klaar, het was in ieder geval erg lekker. Het rijden naar Oslo was vrij goedkoop, slechts €6. Ik kon het bij wijze van lopend af.

0c73a7bad43a9725e1b4f65e0a340ec6.png

Met een volle maag ga ik het sollicitatiegesprek in om vervolgens weer uit te rusten in een appartement voor €47.

af97156393d72b6a15d90aa8750f5044.png

Ik ben er wel aan toe hoor, weer even wat rust. Ik heb flink gereisd en ik voel mij erg moe. Het is gauw tijd om weer naar huis te gaan. Ik pak een vlucht naar Nederland wat mij €186 kost. Vervolgens nog met de trein naar huis (€25). Eindelijk, home sweet home. Nu lekker uitrusten en hopen op goed nieuws!

Niet aangenomen

Er ging een tijdje voorbij. Eigenlijk is het wel heel lekker om weer thuis te zijn. In spanning wacht ik de reacties van de 2 clubs af. Hopelijk kan ik bij 1 van de 2 beginnen. Het duurde een paar dagen maar beide clubs belden op dezelfde dag. Helaas, beide zonder succes. Het is een fikse teleurstelling en ik ben weer terug bij af. Hoewel het wel leuk was om even andere landen te zien is dit niet het resultaat wat ik gehoopt had. Ik heb dan ook veel geld uitgegeven en dat doet dan misschien wel het meeste pijn. Ik zet de uitgaven maar eens even op een rijtje en daar schrik ik eigenlijk wel van.

Ierland

Auto huren (2 dagen): €158
Rijden naar Waterford: €22
Hotel in Waterford: €39
Terug rijden naar Dublin: €22

Eten en drinken: €10

Totaal: €241

Noorwegen

Vliegen naar Oslo: €159
Auto huren (2 dagen): €198
Eten bij Ikea: €15
Rijden naar Grorurd: €6
Hotel in Grorurd: €47
Rijden naar Oslo: €6
Eten en drinken: €10
Terug vliegen naar Nederland: €186
Trein naar huis: €25

Totaal: €652

Helaas geen succes in augustus, wat uiteindelijk een dure maand is gebleken.

Startbedrag: €5.000

Inkomsten: €70

Uitgaven: €2.096

Over: €2.974

Conclusie

Dat komt toch wel een beetje rauw op het dak vallen. Het is een erg dure maand geweest. Ik denk dat ik het maar wat dichterbij moet gaan zoeken. Ik zie mijzelf voorlopig niet naar Bulgarije gaan. Ik denk dat ik het toch wat dichterbij moet gaan zoeken. Scandinavië lijkt de beste optie te zijn. Ik moet gauw weer gaan solliciteren. Op naar September

Sorry dat de update op zich liet wachten, ik was ziek (geen covid) en had kon mij niet concentreren op iets

@h.b.t.t.w. Welkom

@TeamWesil Dankje, welkom

@Niejo101 Dit houd ik niet heel lang vol op deze manier inderdaad

@V-Traxx Het is zeker niet goedkoop allemaal, zeker het huren van de auto hakt er in. Misschien zelf maar rijden naar Scandinavië

@komodo25 Thnx

@delichris Ik heb geen idee wat benzine kost in Bulgarije maar heb het ook niet opgezocht, wil het mezelf nou ook weer niet te moeilijk maken. Misschien is het in Bulgarije wel een stuk goedkoper

@Titan Dat heb ik gelukkig niet gedaan, het was puur zakelijk, helaas wel zonder succes

@Fantasy Dat kost inderdaad flink wat duiten, dit houd ik niet heel lang vol op deze manier

@Copywriter Dat is fijn, dan zal ik deze nu gebruiken

@spaansetukker Thnx, helaas was Ierland ook geen succes

@T10 Ik zal op zoek moeten naar een huurhuis als ik een club heb gevonden

@Marius Dat is zeker waar!

• 2 weeks later...

Niet opgeven

Helaas was de maand augustus een teleurstellende maand. Ik mocht op 3 gesprekken komen en niemand heeft mij aangenomen. Ergens wel logisch want ik begin nog maar net maar er moet toch wel een keer een club komen die mij wel een kans wil geven? Ze zullen mij toch niet voor niets op gesprek laten komen? Er zit in de maand september niks anders op dan het gewoon weer opnieuw te proberen. Ik wil het voornamelijk wat dichterbij zoeken of meerdere gesprekken combineren.

Het sollicitatieproces is weer in volle gang maar het duurt wel even voor ik een positieve reactie krijg. Vele negatieve reacties vooral, foei wat heb ik er daar een aantal van gehad. Maar we geven niet op! En maar goed ook, een nieuwe kans kwam er. Een telefoontje vanuit Finland.

Finland, niet echt bepaald een voetbal land. Ik kijk eens naar de geschiedenis van het Finse voetbal, bijna nooit haalt een club Europees voetbal. De nummer 1 moet bijvoorbeeld 4 kwalificatierondes spelen alvorens in de Europa League of Champions League te komen. De club die mij belde was FC KTP (voluit Kotkan Työväen Palloilijat). Ze spelen in de tweede divisie van Finland. Het is niet veel maar het is een eerste kans. KTP staat 8e van de 16 clubs maar willen graag in de bovenste helft mee spelen. Ik kies er voor om daadwerkelijk op gesprek te gaan maar het is niet meteen mijn eerste voorkeur. Het lijkt me een lange weg om vanuit daar een grote manager te worden. Toch pak ik mijn spullen maar en ga ik mij voorbereiden op de trip naar Finland.

Nog een club

Terwijl ik de voorbereidingen doe voor de reis naar Finland kwam er nog een club met een telefoontje. Ditmaal uit Noorwegen, Levanger wilde een gesprek met mij aan gaan. Dat kwam mij wel mooi uit, dan kan ik vanuit Finland meteen naar Noorwegen, ideaal!

Finland

3e76f41384e14fae88d8ef36907189fd.png

Eerst naar Finland. Het begint met de treinreis naar Schiphol, lekker makkelijk vanuit Enschede, moet ik wel €25 voor aftikken. Het kaartje voor de vliegtuig is gekocht. Uiteindelijk moet ik naar Kotka maar gelukkig ligt dat niet ver van Helsinki af. Ik pak het vliegtuig naar Finland, de reis gaat weer beginnen

e51f69f3e21650858fabe38b8bf6553d.png

Ook deze keer ben ik goed voorbereid. Ik kan wederom een auto huren om bij mijn bestemming te komen. Totaal €86, dat valt gelukkig nog mee. Ver is het niet rijden, 133 kilometer. Dan ben ik ongeveer €17 kwijt.

03808e6453deaf7bac02e57a7ad0cf45.png

Gelukkig ligt het hotel waar ik zit op een loopafstand van het stadion, dat kan ik lopend af. Het hotel is €85, ook prima te doen. Ik neem een goede nachtrust en een goed ontbijt en ik ben klaar voor mijn sollicitatiegesprek. Aan het einde van het gesprek is het tijd om door te gaan. Op naar Noorwegen

Noorwegen

92752eb829843314296ffb1f56e63cb7.png

Eerst rijden we weer terug naar Helsinki (€11) en leveren de auto in. Dan kunnen we naar Noorwegen. Het dichtstbijzijnde vliegveld is in Trondheim. De vliegticket is €135.

58a4d83206ae214f111be178968fe084.png

Ook hier heb ik een auto nodig en die moet ik weer huren. Helaas waren er geen goedkope opties bij. Het beste wat ik kon vinden is €72. Ik heb hem 2 dagen nodig dus daar ging weer €144. Het is maar een klein eindje rijden naar Levanger, slechts 80 kilometer a €11.

9ad9ef3bd71a73e68e15f26104ddd5cf.png

Ik kon een hotel vinden redelijk dichtbij maar helaas niet op een loopafstand zoals in Finland. €85 voor een nachtje in een hotel, dat is nog wel prima te doen. Om naar de club te gaan moet ik wel een stukje rijden, ik verwacht ongeveer €5 kwijt te zijn. Ook voor dit gesprek ben ik fris en fruitig en we gaan hem met vertrouwen tegemoet. Na het gesprek is het weer tijd om naar huis te gaan. Ik kijk even naar een vliegreis voor ik in de auto stap naar Trondheim (€11)

d8b047316f2d834c157ff0cec4de429f.png

Ik schrik me een hoedje. Wat??? Als ik nu naar huis wil ben ik maar liefst €321 kwijt. Gauw kijk ik nog even of ik iets kon vinden om te verblijven. Helaas, er was op zo'n korte termijn niks meer vrij. Ik besluit maar naar huis te gaan maar die doet wel pijn.

Weer Thuis

Uiteindelijk zijn we dan toch weer home sweet home. Nog even met de trein naar huis (€25) en dan kan ik weer even lekker relaxen.

Er gaan een paar dagen voorbij. Ik krijg een telefoontje. Hoi, Thomas. We waren onder de indruk van jouw gesprek en we willen jou graag aannemen, je krijgt een paar dagen bedenktijd. 1 dag later kwam de andere club, ook wij willen jou aannemen! Mooi, eindelijk heb ik werk. Ik heb de keuze uit 2 opties. Uit welke zal ik kiezen?

In September gelukkig meer succes, 2 uitnodigingen om bij een club te gaan werken. Eindelijk mijn eerste club en mijn eerste kans. Zowel de club uit Finland als uit Noorwegen hebben mij op gesprek laten komen. Ik kan kiezen uit de volgende opties:

FC KTP: Finse 2e niveau
16 wedstrijden gespeeld, 8e van 16
Prognose: 5e
* Eerste seizoen niet beoordeeld
* Moet de taal leren, cursus zelf betalen
* Aankomende seizoen binnen top 6 eindigen
* 3e seizoen Promoveren

* Bieden contract aan: €1.400 bruto per maand

Levanger: Noorwegen 3e niveau
9 wedstrijden gespeeld, 12e van 14
Prognose: 7e
* Moet de taal leren, cursus zelf betalen
* Sfeer moet weer goed worden
* Doelen aankomende seizoenen: Geen laatste worden

* Bieden contract aan: €3.200 Bruto per maand

Dit zijn de 2 opties. Welke wordt het?

Uitgaven:

Finland: €427

Noorwegen: €737

Vaste lasten: €690

September:

Startbedrag: 2.974

Inkomsten: €70

Uitgaven: €1.854

Over: €1.190

@Copywriter @V-Traxx @TeamWesil @komodo25 @Mordurette @Marius @h.b.t.t.w. @delichris @Titan @Niejo101 @Fantasy @spaansetukker @T10 @DGremlin @Lupus.

Sorry dat er veel tijd tussen zat, wat persoonlijke problemen gehad. Ik wil nu weer regelmatig gaan updaten. 1 van deze clubs gaat het worden dus de journeyman gaat officieel beginnen