Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Ik ben eerlijk gezegd verbaasd nog niets over deze uitdaging gezien te hebben hier. Het is eigenlijk een uitdaging die ik elk jaar wel probeer in december. 

Bottom at Christmas 

Neem het roer over bij de club die onderaan staat met Kerst in de Premier League (of een andere competitie, maar van origine de Premier League want die spelen op 2e Kerstdag) en probeer te overleven. Wat moet je daarvoor doen?

Allereerst de competitie inladen. Om jezelf wat budget te geven zou ik aanraden om startbudgets aan te zetten, zodat je geld hebt om je team te kunnen versterken in januari.

Vervolgens begin je werkloos en simuleer je tot 24 december (Kerstavond). De eerstvolgende wedstrijd is namelijk 26 december. Beëindig je carrière met je werkloze manager en start een nieuwe manager waarbij je het team overneemt die dan laatste staat in de Premier League. 

Vaak zal het een degradatiekandidaat zijn, maar soms staan er wel eens verassingen onderaan zoals Wolves, Arsenal of West Ham. 

Je doel is om niet te degraderen. Lukt dat, dan is de uitdaging gelukt.   

Geplaatst

Ga het eens proberen. Ik ben 24 december ingestapt bij Crystal Palace. De eigenlijke prognose is 13e. Heb qua budget €40 miljoen te besteden en wil ook zeker wat aankopen doen. Hieronder de stand en selectie volgende post is einde seizoen.

f892bbcf8a1ebc794fd3af6f4897e5fc.png

Selectie:

5ee056f1ab0976b8826d412cbd7505c8.png

c2de9976e82a8f5600c51034ed3bdaec.png

Geplaatst
  • Auteur

Wow die staan wel flink onderaan. Veel succes. In de historie van de Premier League zijn er maar 3 clubs die het wisten te presteren NIET te degraderen na met Kerst onderaan te staan.

Geplaatst
17 uur geleden zei yuriberi:

Wow die staan wel flink onderaan. Veel succes. In de historie van de Premier League zijn er maar 3 clubs die het wisten te presteren NIET te degraderen na met Kerst onderaan te staan.

Heb eerst de verdediging versterkt met Steve Cook en Adam Smith van Bournemouth, Juan Komar van Talleres, Phil Jones van Man U en Svensson van AZ. Nu even kijken naar het middenveld en misschien nog een extra winger. En proberen wat spelers te verkopen.

Twiijfel om met Zaha in de spits te gaan spelen.

Achterhoede nog versterkt met Tommie Hoban van Aberdeen. Op het middenveld heb ik Cataldi (Lazio), Lundstram (Sheffield United) en Pearson (Preston) gehaald en het middenveld is nu ook dubbelbezet. Voor de flanken heb ik nog Irvin Cardona op kunnen pikken bij Stade Brest. Arezo ook binnen gehaald helaas geen werkvergunning..

Henderson, Kouyate en Kelly verkocht. De rest (Van Aanholt, Hennessy, Cahill, Dann, Tomkins en Wickham) helaas niet kunnen verkopen. Deze rommel heb ik in het 2e geplaatst.

bewerkt door Rossi

Geplaatst
  • Auteur

Zelf nu ook de uitdaging aangegaan. Bij mij is het West Bromwich Albion geworden. 

image.thumb.png.f0e536add39b59f998d78435382f1247.png

6 punten achter met nog 24 wedstrijden te gaan. Helaas maar 1 miljoen budget dus zal wat speler gaan verkopen om budget te verkrijgen. 

Geplaatst
1 uur geleden zei yuriberi:

Zelf nu ook de uitdaging aangegaan. Bij mij is het West Bromwich Albion geworden. 

image.thumb.png.f0e536add39b59f998d78435382f1247.png

6 punten achter met nog 24 wedstrijden te gaan. Helaas maar 1 miljoen budget dus zal wat speler gaan verkopen om budget te verkrijgen. 

Succes. Best pittig al ben ik momenteel op de goede weg. Na het weekend even afmaken

Geplaatst
  • Auteur

Ik had vooral een pittig schema om mee te beginnen en ook om mee te eindigen. Wolves, Man City, Arsenal, Everton en Chelsea waren mijn 5 eerste wedstrijden en zijn ook de tegenstanders waar ik 2x tegen moet. Van dat rijtje heb ik wel 5 punten gehaald dus wel goed begonnen. 

Geplaatst
2 uur geleden zei yuriberi:

Ik had vooral een pittig schema om mee te beginnen en ook om mee te eindigen. Wolves, Man City, Arsenal, Everton en Chelsea waren mijn 5 eerste wedstrijden en zijn ook de tegenstanders waar ik 2x tegen moet. Van dat rijtje heb ik wel 5 punten gehaald dus wel goed begonnen. 

Ja ik had Spurs, Everton, United. Wist United verrassend te verslaan, nu is het kwakkelen en vooral tegen concurrenten als Fulham laat ik dure punten liggen.

Geplaatst
  • Auteur

Zoals gezegd begon ik dus met zware wedstrijden tegen Wolves, Man City, Arsenal, Everton en Chelsea. Wedstrijden waar ik vooral nog moest zoeken naar een juiste tactiek. Na gelijkspel tegen Wolves, nipt verlies van City en knap gelijkspel tegen Arsenal won ik mijn eerste wedstrijd met 5-0 tegen de 10 man van Everton. Vervolgens helaas ten onder tegen Chelsea. Maar 5 punten uit de eerste 5 wedstrijden was erg goed, zeker aangezien we 6 punten hadden uit de eerste 14. 

Tegen Newcastle hadden we een off-day, getuige de 2-5 nederlaag maar daarna verliep alles perfect. Een 3-0, 8-0, 5-4, 2-2, 3-3. Ik verdubbelde mijn puntenaantal met deze wedstrijden. Toen kwamen de zware wedstrijden tegen Manchester United en Liverpool. Vroeg in de 2e helft kwam ik met 10 man te staan tegen United, maar wist toch 3 keer gelijk te maken. Echter scoorden zij in de allerlaatste minuut alsnog de 3-4. Tegen Liverpool ging ik er kansloos met 0-5 vanaf. 

Nu zou ik 5 wedstrijden op rij hebben die ik zou moeten winnen om veilig te spelen. Tegen Fulham zat het er net niet in en dat werd 1-1. Maar tegen mede degradatiekandidaten Southampton, Leicester en West Ham lukte het me wel. Ik had nu 32 punten en de grens is meestal 40 punten, dus had nog zo'n 3 overwinningen nodig. Met Burnley en hekkensluiter Sheffield op het programma moest dat wel lukken leek me.

Echter raakte tegen Burnely mijn sterspeler Karlan Grant geblesseerd. We konden niks creëren en verloren dan ook met 1-2. Ook tegen Sheffield ging het niet en we verloren met 0-2. We moesten dus 9 punten halen tegen Wolves, Manchester City, Arsenal, Everton en Chelsea. Een onmogelijke opgave leek mij zonder onze sterspeler.

Maar soms moet je een beetje geluk hebben. In de wedstrijd tegen Wolves kreeg de vervanger van Grant een rode kaart en moesten we met 10 man verder. Het werd nu voornamelijk verdedigen. Tot we in de 94e minuut een penalty meekregen en deze scoorden en we dus de 3 broodnodige punten meenamen. 

Dan tegen City, op dat moment nummer 1 van de competitie. We speelden goed en kwamen op een 2-0 en later een 3-2 voorsprong. Maar City heeft duidelijk meer kwaliteit en won uiteindelijk met 3-6. Tegen Arsenal kwamen we er niet doorheen en werd het 0-1.

De opdracht nu was winnen van Everton en Chelsea en hopen dat andere teams het minder doen. Ik moest het nog altijd stellen zonder Karlan Grant. Maar wanneer de nood het hoogst is, zal iemand anders opstaan. In de allerlaatste minuut scoorde Kyle Edwards zijn 2e van de dag en sleepte ons voorbij Everton en ook uit de degradatiezone. Met 38 punten stonden we gelijk met West Ham en een punt onder Southampton en zelfs 3 onder Everton. Het doelsaldo lag dicht bij elkaar dus ik moest zorgen dat ik zou winnen van Chelsea. 

Karlan Grant was pas net 3 dagen terug in training maar ik had hem nodig. Hij scoorde dan niet deze wedstrijd, maar was wel erg belangrijk. Zijn aanvalspartner Robinson deed het werk. Na een schot van hem tikte Mendy de bal in eigen goal en zelf wist hij nog 2x te scoren. Een blik op de andere velden vertelde ons dat we het zouden gaan redden. We gingen West Ham voorbij, die wel voorstond maar minder doelsaldo heeft, we gingen Southampton voorbij die nog gelijk stond tegen de nummer laatst, en we gingen Everton voorbij die op verlies stond tegen Manchester United. Maar er moest nog een half uur gespeeld worden dus het was enorm spannend. Zeker toen Chelsea de 1-3 maakte en veel meer ging aanvallen. We wisten de schade bij dat ene doelpunt te houden en wonnen dus 3-1. West Ham hield ook zijn overwinning vol, Southampton wist niet te scoren dus Southampton degradeerde. Everton boog nog knap hun achterstand om naar een overwinning.

Dus ik heb de uitdaging gehaald op de allerlaatste speeldag. Wat was het nagelbijten en enorm spannend. Spannender dan een kampioensrace vond ik.

Spoiler

image.png.cb80bc03a1f380fd50140773483a2af2.png

image.thumb.png.738d485ab39c65db26cfb29f9e84fa4a.png

Geplaatst

Ga ook maar eens beginnen. Eerste FM game die ik opstart, dan is een korte game wel leuk om even te proberen.

Geen budget, helaas, dus moeten creatief zijn. (En ja, ik moet mijn logo's nog overzetten).

image.png.c2148b668cdc0081dc6f2d2cb5a07dcb.png

Geplaatst
  • Auteur
Op 18-12-2020 om 14:03 zei spaansetukker:

8-0 TEGEN LEEDS netjes 

Ja die wedstrijd vloog alles in het doel. 6 goals van Karlan Grant. 

Heb besloten om er een tweede seizoen achter te plakken want vond het wel leuk om 60 miljoen te spenderen en dit team verder te bouwen. Sta nu 3e na 18 wedstrijden. Kampioen ga ik niet worden want Man United staat 12 punten voor, maar Europees voetbal zit er wel in.

Geplaatst

Hele toffe challenge @yuriberi. Heb hiervoor even een nieuwe game gemaakt met Nederland, België, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Italië en Spanje (overal hoogste 2 niveaus) en deze gesimuleerd tot en met 24-12-2020. Op kerstavond stap je dus in en aan jou de schone taak om de clubs er boven op te helpen.

Hoeven jullie niet zelf te simuleren of te spelen. Deze download is klip en klaar en voor iedereen gelijk. Met welke club ga jij aan de slag? :D 

De volgende clubs behoren tot de mogelijkheden:

Eredivisie (NL) sc Heerenveen (8 punten na 13 duels)

Jupiler Pro League (BE) : KV Oostende (12 punten na 18 duels)

1. Bundesliga (DUI) Union Berlin (7 punten na 13 duels)

Premier League (ENG) : Aston Villa (5 punten na 14 duels)

Ligue 1 (FRA) : FC Metz (4 punten na 14 duels)

Serie A TIM (ITA) : Spezia (8 punten na 14 duels)

LaLiga (SPA) : Celta de Vigo (6 punten na 14 duels)

▼ Download ▼

Christmas Challenge MU.fm

Geplaatst

Ik had wat minder mazzel met West Brom en na 7 wedstrijden (zonder zege) had ik al geen zin meer ;c

Maar ga het uiteraard opnieuw proberen, wellicht met Heerenveen, daar ligt de moeilijkheidsgraad lekker laag en met nog 21 competitieduels te gaan kan je daar nog 'gewoon' om de bovenste plekken meedoen.

Geplaatst
Op 14-12-2020 om 21:26 zei yuriberi:

Ik ben eerlijk gezegd verbaasd nog niets over deze uitdaging gezien te hebben hier. Het is eigenlijk een uitdaging die ik elk jaar wel probeer in december. 

Bottom at Christmas 

Neem het roer over bij de club die onderaan staat met Kerst in de Premier League (of een andere competitie, maar van origine de Premier League want die spelen op 2e Kerstdag) en probeer te overleven. Wat moet je daarvoor doen?

Allereerst de competitie inladen. Om jezelf wat budget te geven zou ik aanraden om startbudgets aan te zetten, zodat je geld hebt om je team te kunnen versterken in januari.

Vervolgens begin je werkloos en simuleer je tot 24 december (Kerstavond). De eerstvolgende wedstrijd is namelijk 26 december. Beëindig je carrière met je werkloze manager en start een nieuwe manager waarbij je het team overneemt die dan laatste staat in de Premier League. 

Vaak zal het een degradatiekandidaat zijn, maar soms staan er wel eens verassingen onderaan zoals Wolves, Arsenal of West Ham. 

Je doel is om niet te degraderen. Lukt dat, dan is de uitdaging gelukt.   

Gaat de uitdaging nog verder dan alleen niet  degraderen?

Geplaatst

Je kan 'm zo ver doortrekken als je zelf wil natuurlijk. Het eerste doel is niet degraderen, daarna kun je proberen zo hoog mogelijk te eindigen of zelfs nog Europees voetbal af te dwingen in het seizoen dat je aan het roer komt!

Geplaatst

Je kan er ook de Sam Allardyce challenge van maken. 

Beginnen zoals hierboven aangegeven. Deze ploeg voor degradatie behoeden. 

Zorgen dat je het seizoen erna weer ontslagen wordt om vervolgens de volgende degradatiekandidaat te "redden".

Dit kan je nog zo vaak herhalen als je wil. 

Geplaatst
12 uur geleden zei Vis:

Je kan er ook de Sam Allardyce challenge van maken. 

Beginnen zoals hierboven aangegeven. Deze ploeg voor degradatie behoeden. 

Zorgen dat je het seizoen erna weer ontslagen wordt om vervolgens de volgende degradatiekandidaat te "redden".

Dit kan je nog zo vaak herhalen als je wil. 

Altijd knap als iemand het seizoenen lang kan volhouden in FM om regelmatig ontslagen te worden. Je zou ook een

ad-interim challenge kunnen doen:  Manager worden van een club in nood en het einde van het seizoen opstappen. Elk seizoen weer. 

Geplaatst

dit klinkt toch wel erg als 1 van de challenges die fm er altijd zelf in had. hebben ze die alleen nog bij de fm light versie tegenwoordig?